abonnement Unibet Coolblue
pi_90008749
quote:
10s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Lul niet, Cohen heeft tegen VN niets anders gezegd dan dat hij in 2002 al zei op de Cleveringa-lezing op de universiteit van Leiden, zie ook: Wat Job Cohen echt zei.

Straks effe de VN kopen om het hele interview te kunnen lezen.
We zullen zien. Ik heb het hele interview nog niet gelezen.
pi_90009641
Inmiddels gelezen, en Cohen stelt het inderdaad een stuk minder hard dan in de media gebracht wordt. De rest van het interview was echter zeer verhelderend. Huilie Huilie zou Wilders zeggen.
pi_90009826
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:33 schreef nikk het volgende:
Inmiddels gelezen, en Cohen stelt het inderdaad een stuk minder hard dan in de media gebracht wordt. De rest van het interview was echter zeer verhelderend. Huilie Huilie zou Wilders zeggen.
Wilders is dan ook een sneu stuk stront.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90009863
Links (en naief rechts) begrijpen nog steeds niet dat als op tijd adequate maatregelen waren genomen de PVV helemaal niet zo groot was geworden?
pi_90009983
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:40 schreef Zienswijze het volgende:
Links (en naief rechts) begrijpen nog steeds niet dat als op tijd adequate maatregelen waren genomen de PVV helemaal niet zo groot was geworden?
Zoals daar zijnde?
pi_90010166
Met name het integratieprobleem niet kunnen oplossen en de hoge criminaliteit en overlast onder Antilianen en Marokkanen. De PVV hoeft niet eens promotie te voeren. Het faalbeleid van de linkse partijen en naief rechts (VVD) brengt de PVV tot ongekende hoogte.
pi_90010236
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:47 schreef Zienswijze het volgende:
Met name het integratieprobleem niet kunnen oplossen en de hoge criminaliteit en overlast onder Antilianen en Marokkanen. De PVV hoeft niet eens promotie te voeren. Het faalbeleid van de linkse partijen en naief rechts (VVD) brengt de PVV tot ongekende hoogte.
Iran binnenvallen en moslims wegsturen, dat werkt -.-
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_90010250
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:47 schreef Zienswijze het volgende:
Met name het integratieprobleem niet kunnen oplossen en de hoge criminaliteit en overlast onder Antilianen en Marokkanen. De PVV hoeft niet eens promotie te voeren. Het faalbeleid van de linkse partijen en naief rechts (VVD) brengt de PVV tot ongekende hoogte.
Ok maar je had het over adequate maatregelen. Wat zijn dan volgens jou de maatregelen die genomen moesten worden?
pi_90010274
De PvdA kiest haar uitspraken trouwens puur om het winnen van stemmen uit. Er zijn 5000 joden en bijna 1 miljoen moslims. Een zeer kleine en een redelijk grote groep dus. Bij welke achterban kan de de PvdA het beste scoren? Bij de grote groep dus. Dus scoren maar met populistische uitspraken, denkt Cohen.

Overigens is dit niet de schuld van de moslims. Maar van de politieke correctheid en het zelf islamiseerders gedrag van m.n. de PvdA.
  donderdag 16 december 2010 @ 18:51:23 #214
104871 remlof
Europees federalist
pi_90010314
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:50 schreef Zienswijze het volgende:
De PvdA kiest haar uitspraken trouwens puur om het winnen van stemmen uit. Er zijn 5000 joden en bijna 1 miljoen moslims. Een zeer kleine en een redelijk grote groep dus. Bij welke achterban kan de de PvdA het beste scoren? Bij de grote groep dus. Dus scoren maar met populistische uitspraken, denkt Cohen.

Overigens is dit niet de schuld van de moslims. Maar van de politieke correctheid en het zelf islamiseerders gedrag van m.n. de PvdA.
Stel je toch niet aan _O-
pi_90010433
Hoezo stel ik me aan?

In een democratie kan een partij alleen macht krijgen door zoveel mogelijk stemmen te winnen. Elke partij probeert uiteraard zoveel mogelijk stemmen te winnen. De PvdA behaalt historisch gezien stemmen bij laagopgeleide en werkloze mensen en ziet in de afgelopen decennia in de islamitische groep blijkbaar ook een potentiele achterban. Aan de andere kant behaalt de VVD stemmen bij de rijkere klasse.

Nogmaals, dit zijn dus puur strategische overwegingen. Het verbaast mij daarom niet dat de PvdA met dergelijke uitspraken naar voren komt.
pi_90010482
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:50 schreef Zienswijze het volgende:
De PvdA kiest haar uitspraken trouwens puur om het winnen van stemmen uit. Er zijn 5000 joden en bijna 1 miljoen moslims. Een zeer kleine en een redelijk grote groep dus. Bij welke achterban kan de de PvdA het beste scoren? Bij de grote groep dus. Dus scoren maar met populistische uitspraken, denkt Cohen.

Overigens is dit niet de schuld van de moslims. Maar van de politieke correctheid en het zelf islamiseerders gedrag van m.n. de PvdA.
gekkie..nou kom op met de adequate maatregelen.
pi_90010545
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:50 schreef Zienswijze het volgende:
De PvdA kiest haar uitspraken trouwens puur om het winnen van stemmen uit. Er zijn 5000 joden en bijna 1 miljoen moslims. Een zeer kleine en een redelijk grote groep dus. Bij welke achterban kan de de PvdA het beste scoren? Bij de grote groep dus. Dus scoren maar met populistische uitspraken, denkt Cohen.

Overigens is dit niet de schuld van de moslims. Maar van de politieke correctheid en het zelf islamiseerders gedrag van m.n. de PvdA.
Als je geen goede analyses kan maken, doe het dan ook niet.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  donderdag 16 december 2010 @ 18:59:41 #218
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90010635
quote:
4s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:54 schreef Zienswijze het volgende:
Hoezo stel ik me aan?

In een democratie kan een partij alleen macht krijgen door zoveel mogelijk stemmen te winnen. Elke partij probeert uiteraard zoveel mogelijk stemmen te winnen. De PvdA behaalt historisch gezien stemmen bij laagopgeleide en werkloze mensen en ziet in de afgelopen decennia in de islamitische groep blijkbaar ook een potentiele achterban. Aan de andere kant behaalt de VVD stemmen bij de rijkere klasse.

Nogmaals, dit zijn dus puur strategische overwegingen. Het verbaast mij daarom niet dat de PvdA met dergelijke uitspraken naar voren komt.
Dus jij denkt dat die mensen alleen in de politiek zitten om zoveel mogelijk zetels te krijgen? Cohen zegt gewoon wat het vindt en draagt zo goed mogelijk de PvdA boodschap over. Bij die boodschap hoort ook dat we normaal met minderheden omgaan (in dit geval moslims). Je bent te rechts geworden om te begrijpen dat niet iedereen 100% voor de zeteltje gaat.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90010663
quote:
Op donderdag 16 december 2010 18:47 schreef Zienswijze het volgende:

Ok maar je had het over adequate maatregelen. Wat zijn dan volgens jou de maatregelen die genomen moesten worden?
- Beperkte verzorgingsstaat.
a). Dus niet iedere werkloze (immigrant en autochtoon) meteen een uitkering geven, maar de vrouw laten werken. Stimuleert tevens vrouwenemancipatie
b). Jongeren krijgen niet zomaar een uitkering. Daarom zullen jongeren zich actiever inzetten voor school en studie en niet de hele dag op straat hangen. Ook de ouders zullen hun kinderen niet de hele dag de straat opsturen, want bij geen diploma geen werk en geen uitkering voor hun kinderen.

- Invoeren van zeer hoge straffen. (In land van herkomst straft men ook zwaar en daar heeft men veel minder overlast van hang- en straatjongeren).

- Kappen met de gesubsidieerde zieligheidsindustrie. Immigranten die daadwerkelijk een goed bestaan willen opbouwen, verdiepen zich zelf in het nieuwe land en hoe succesvol (werken, baan etc.) te worden. Met een zieligheidsindustrie trek je overigens meer kansloze immigraten aan.
pi_90010871
quote:
Op donderdag 16 december 2010 18:54 schreef TomLievense het volgende:

Dus jij denkt dat die mensen alleen in de politiek zitten om zoveel mogelijk zetels te krijgen?
Duh dat is 1 van de redenen. Doe nou niet zo naief :) Het hele politieke spelletje draait om macht en invloed. Op zowel nationaal als internationaal niveau.

quote:
Cohen zegt gewoon wat het vindt en draagt zo goed mogelijk de PvdA boodschap over. Bij die boodschap hoort ook dat we normaal met minderheden omgaan (in dit geval moslims). Je bent te rechts geworden om te begrijpen dat niet iedereen 100% voor de zeteltje gaat
Volgens mij zijn joden ook minderheden, maar de PvdA zorgt aanmerkelijk minder goed voor hen. Terwijl de PvdA wel vaak de islamitische groep voortrekt.
Overigens vormen Chinezen, boeddhisten en hindoes bijv. ook een kleine groep, en zij krijgen echt niet zoveel aandacht van de PvdA.

Waarom? Zij zijn een kleine groep en dus niet een interessante groep waar veel stemmen uit te winnen zijn.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:08:24 #221
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90010985
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

- Beperkte verzorgingsstaat.
a). Dus niet iedere werkloze (immigrant en autochtoon) meteen een uitkering geven, maar de vrouw laten werken. Stimuleert tevens vrouwenemancipatie
;( Eens laat die immigranten werken, maar als ze geen werk kunnen vinden krijgen ze dan geen uitkering? Niemand krijgt overigens meteen een uitkering.
quote:
b). Jongeren krijgen niet zomaar een uitkering. Daarom zullen jongeren zich actiever inzetten voor school en studie en niet de hele dag op straat hangen. Ook de ouders zullen hun kinderen niet de hele dag de straat opsturen, want bij geen diploma geen werk en geen uitkering voor hun kinderen.
Dacht je echt dat jongeren zich zo onderdruk laten zetten door overheidsbeleid? Je bent toch zelf ook kind geweest?

quote:
- Invoeren van zeer hoge straffen. (In land van herkomst straft men ook zwaar en daar heeft men veel minder overlast van hang- en straatjongeren).
In Turkije en Marokko heeft men minder last van overlast door jongeren. _O- Dat heb je echt overal hoor.
quote:
- Kappen met de gesubsidieerde zieligheidsindustrie. Immigranten die daadwerkelijk een goed bestaan willen opbouwen, verdiepen zich zelf in het nieuwe land en hoe succesvol (werken, baan etc.) te worden. Met een zieligheidsindustrie trek je overigens meer kansloze immigraten aan.
Dat jargon van jou schrikt me af.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90010987
quote:
3s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Duh dat is 1 van de redenen. Doe nou niet zo naief :) Het hele politieke spelletje draait om macht en invloed. Op zowel nationaal als internationaal niveau.

Daar zijn verschillende theorieën over. Met name omdat die theorie die jij aanhaalt voorbij gaat aan de inhoud van politieke partijen.
quote:
[..]

Volgens mij zijn joden ook minderheden, maar de PvdA zorgt aanmerkelijk minder goed voor hen. Terwijl de PvdA wel vaak de islamitische groep voortrekt.
Overigens vormen Chinezen, boeddhisten en hindoes bijv. ook een kleine groep, en zij krijgen echt niet zoveel aandacht van de PvdA.

Waarom? Zij zijn een kleine groep en dus niet een interessante groep waar veel stemmen uit te winnen zijn.
Rare conclusies. Er wordt gericht op Marokkanen en Turken omdat die een grotere groep zijn en er dus sprake is van grotere problemen omdat ze nog niet aangepast zijn aan onze samenleving.
Chinezen, Boedhisten en Hindoes hebben een totaal andere geschiedenis in Nederland en ook de Joodse minderheid heeft een enorme geschiedenis in Nederland.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  donderdag 16 december 2010 @ 19:12:45 #223
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90011187
quote:
3s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:05 schreef Zienswijze het volgende:

Duh dat is 1 van de redenen. Doe nou niet zo naief :) Het hele politieke spelletje draait om macht en invloed. Op zowel nationaal als internationaal niveau.

Oké, maar kun je me dat uitleggen waarom je vind dat Cohen de spelregels overtreed? Waarom wordt je zo boos om die opmerking?
quote:
Volgens mij zijn joden ook minderheden, maar de PvdA zorgt aanmerkelijk minder goed voor hen. Terwijl de PvdA wel vaak de islamitische groep voortrekt.
Overigens vormen Chinezen, boeddhisten en hindoes bijv. ook een kleine groep, en zij krijgen echt niet zoveel aandacht van de PvdA.
Er is ook geen reden voor, omdat Geert Wilders deze bevolkingsgroepen niet discrimineert. Het vraag niet om een tegenreactie van de PvdA. Als Wilders alle Boedhabeelden zou willen verbieden was de PvdA ook wel in het geweer gekomen.
quote:
Waarom? Zij zijn een kleine groep en dus niet een interessante groep waar veel stemmen uit te winnen zijn.
Nee, zie wat ik eerder zei.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  donderdag 16 december 2010 @ 19:13:07 #224
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_90011206
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 18:50 schreef Zienswijze het volgende:
De PvdA kiest haar uitspraken trouwens puur om het winnen van stemmen uit. Er zijn 5000 joden en bijna 1 miljoen moslims. Een zeer kleine en een redelijk grote groep dus. Bij welke achterban kan de de PvdA het beste scoren? Bij de grote groep dus. Dus scoren maar met populistische uitspraken, denkt Cohen.

Overigens is dit niet de schuld van de moslims. Maar van de politieke correctheid en het zelf islamiseerders gedrag van m.n. de PvdA.
Cohen probeerde niet te scoren.

quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:37 schreef Isdatzo het volgende:
Cohen vergelijkt geen moslims met joden, hij vergelijkt anti-islamieten met antisemieten.

Daarnaast is dit weer gigantisch opgeblazen. Cohen vertelde een stukje over het leven van zijn ouders en hoe zij meemaakten hoe joden steeds meer buitengesloten werden. Op de vraag of dat nu ook gebeurt antwoordde hij bevestigend.

Zo, big deal mên! En nu struikelt iedereen over een moslim/joden-vergelijking die nooit gemaakt is.
:z

Anders ga even het interview lezen voordat je begint te wauwelen over populistische uitspraken.
Huilen dan.
pi_90011397
Gefeliciteerd niet één van je punten snijdt hout! ^O^

quote:
- Beperkte verzorgingsstaat.
a). Dus niet iedere werkloze (immigrant en autochtoon) meteen een uitkering geven, maar de vrouw laten werken. Stimuleert tevens vrouwenemancipatie
Ik begrijp het verband niet tussen een vrouw en een werkloze die in de WW komt en daarna in de bijstand.

quote:
b). Jongeren krijgen niet zomaar een uitkering. Daarom zullen jongeren zich actiever inzetten voor school en studie en niet de hele dag op straat hangen. Ook de ouders zullen hun kinderen niet de hele dag de straat opsturen, want bij geen diploma geen werk en geen uitkering voor hun kinderen.
Waar is dit op gebaseerd? Het gros van de jongeren gaat gewoon op zoek naar werk. Of dat werk er is voor ze is een andere discussie.

quote:
- Invoeren van zeer hoge straffen. (In land van herkomst straft men ook zwaar en daar heeft men veel minder overlast van hang- en straatjongeren).
Er is aangetoond dat hogere straffen geen enkele positieve invloed heeft op het gedrag. Het duurt alleen wat langer voor dat ze weer op straat staan.

quote:
- Kappen met de gesubsidieerde zieligheidsindustrie. Immigranten die daadwerkelijk een goed bestaan willen opbouwen, verdiepen zich zelf in het nieuwe land en hoe succesvol (werken, baan etc.) te worden. Met een zieligheidsindustrie trek je overigens meer kansloze immigraten aan.
Ik ken die industrie niet, waar doel je op?

ik ben nog niet om hoor :)
  donderdag 16 december 2010 @ 19:20:03 #226
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90011536
quote:
7s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Cohen probeerde niet te scoren.
Jawel hoor. Cohen heeft dit echt niet uit eigen beweging gedaan. Het PR-team van de PvdA heeft Cohen ingefluisterd dat hij dit moest zeggen. Cohen verliest veel aanhang omdat hij nooit in het nieuws komt, nu proberen ze dat te compenseren. Dat is ze gelukt, maar het is maar de vraag of dit goed is voor de PvdA.
pi_90011576
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

Jawel hoor. Cohen heeft dit echt niet uit eigen beweging gedaan. Het PR-team van de PvdA heeft Cohen ingefluisterd dat hij dit moest zeggen. Cohen verliest veel aanhang omdat hij nooit in het nieuws komt, nu proberen ze dat te compenseren. Dat is ze gelukt, maar het is maar de vraag of dit goed is voor de PvdA.
Heb je het inteview gelezen?
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  donderdag 16 december 2010 @ 19:21:43 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_90011620
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

Jawel hoor. Cohen heeft dit echt niet uit eigen beweging gedaan. Het PR-team van de PvdA heeft Cohen ingefluisterd dat hij dit moest zeggen. Cohen verliest veel aanhang omdat hij nooit in het nieuws komt, nu proberen ze dat te compenseren. Dat is ze gelukt, maar het is maar de vraag of dit goed is voor de PvdA.
Je hebt het interview óf niet gelezen óf je kunt niet begrijpend lezen.. ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 16 december 2010 @ 19:21:48 #229
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90011630
quote:
Ik ken die industrie niet, waar doel je op?
Ella Vogelaar is er tegenwoordig in actief. Dat zegt al genoeg over het nut van deze industrie..
pi_90011656
quote:
Op donderdag 16 december 2010 19:05 schreef Zolcon het volgende:

Daar zijn verschillende theorieën over. Met name omdat die theorie die jij aanhaalt voorbij gaat aan de inhoud van politieke partijen.
Elke politieke partij is uit op stemmen. Als een partij geen stemmen haalt heeft het geen zetels en kan de partij worden opgedoekt. De PvdA kan - door haar ideologie - mooi vissen in de islamitische achterban. Cohen is ook niet dom, hij weet dondersgoed dat hij daar stemmen kan halen. Vandaar zijn populistische uitspraken.

Als je het voor de joden opneemt, vis je uit 5000 stemmen. Als je het voor de moslims opneemt, vis je uit bijna 1 miljoen stemmen. Rarara, voor welke groep een linkse politieke partij het zal opnemen....

quote:
Rare conclusies. Er wordt gericht op Marokkanen en Turken omdat die een grotere groep zijn en er dus sprake is van grotere problemen omdat ze nog niet aangepast zijn aan onze samenleving.
Chinezen, Boedhisten en Hindoes hebben een totaal andere geschiedenis in Nederland en ook de Joodse minderheid heeft een enorme geschiedenis in Nederland.
Ik zal een voorbeeld aankaarten op het gebied van religie:

- De PvdA faciliteeert voor moslims allerlei projecten op basis van religie. Denk aan Ramadanetentjes, rekening houden met halal voedsel, projecten over het Suikerfeest. (allemaal op onze belastingcenten).

- Chinezen, boeddhisten en hindoes krijgen dit echt niet allemaal. Waarom niet? Omdat zij een kleine groep zijn, waar dus weinig stemmen uit te winnen valt.


@ Isdatzo:
1). Cohen probeert wel degelijk te scoren, want anders kom je niet met zo'n beladen (verwijzing naar de jaren '30 en '40) uitspraak. Dat maakt het ook meteen een populistische uitspraak.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:23:17 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_90011696
quote:
2s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Elke politieke partij is uit op stemmen. Als een partij geen stemmen haalt heeft het geen zetels en kan de partij worden opgedoekt. De PvdA kan - door haar ideologie - mooi vissen in de islamitische achterban. Cohen is ook niet dom, hij weet dondersgoed dat hij daar stemmen kan halen. Vandaar zijn populistische uitspraken.

Als je het voor de joden opneemt, vis je uit 5000 stemmen. Als je het voor de moslims opneemt, vis je uit bijna 1 miljoen stemmen. Rarara, voor welke groep een linkse politieke partij het zal opnemen....

[..]

Ik zal een voorbeeld aankaarten op het gebied van religie:

- De PvdA faciliteeert voor moslims allerlei projecten op basis van religie. Denk aan Ramadanetentjes, rekening houden met halal voedsel, projecten over het Suikerfeest. (allemaal op onze belastingcenten).

- Chinezen, boeddhisten en hindoes krijgen dit echt niet allemaal. Waarom niet? Omdat zij een kleine groep zijn, waar dus weinig stemmen uit te winnen valt.

@ Isdatzo:
1). Cohen probeert wel degelijk te scoren, want anders kom je niet met zo'n beladen (verwijzing naar de jaren '30 en '40) uitspraak. Dat maakt het ook meteen een populistische uitspraak.
Dat heeft hij dus ook helemaal niet gedaan, slimmerd! ;)
Lees dat interview nou eerst eens.. ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_90011732
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:21 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ella Vogelaar is er tegenwoordig in actief. Dat zegt al genoeg over het nut van deze industrie..
Dat jij een ongezonde obsessie hebt voor Ella Vogelaar is duidelijk.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_90011773
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:21 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ella Vogelaar is er tegenwoordig in actief. Dat zegt al genoeg over het nut van deze industrie..
Ik ben niet zo close met Ella
pi_90011813
quote:
Cohen probeert wel degelijk te scoren, want anders kom je niet met zo'n beladen (verwijzing naar de jaren '30 en '40) uitspraak. Dat maakt het ook meteen een populistische uitspraak.
Dus als Cohen die uitspraak niet blijkt te hebben gedaan, is dat voor jou voldoende bewijs dat hij niet probeerde te scoren? :)
  donderdag 16 december 2010 @ 19:26:14 #235
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90011825
quote:
2s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:20 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Heb je het inteview gelezen?
Ja, hij vertelt op een schandalige wijze leugens. Wat verwacht Cohen nu, dat de PVV hier de Reichskristallnacht gaan organiseren? Wat er gebeurt is in geen enkel opzicht vergelijkbaar met WO II.

Waar mensen wél parallellen zien is dat steeds meer Moslims antisemitisch gedachtegoed gaan aanhangen. Joden gaan daarom ook emigreren naar Israël, maar daar hoor je Cohen helemaal niet over. Wat een held is Cohen toch.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:27:10 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_90011864
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:26 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ja, hij vertelt op een schandalige wijze leugens. Wat verwacht Cohen nu, dat de PVV hier de Reichskristallnacht gaan organiseren? Wat er gebeurt is in geen enkel opzicht vergelijkbaar met WO II.

Waar mensen wél parallellen zien is dat steeds meer Moslims antisemitisch gedachtegoed gaan aanhangen. Joden gaan daarom ook emigreren naar Israël, maar daar hoor je Cohen helemaal niet over. Wat een held is Cohen toch.
Dan ben je kennelijk niet zo best in begrijpend lezen.. :X
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 16 december 2010 @ 19:28:03 #237
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90011906
quote:
2s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Cohen is ook niet dom,
Toch nog iets zinnings gezegd vandaag. ^O^
quote:
- Chinezen, boeddhisten en hindoes krijgen dit echt niet allemaal. Waarom niet? Omdat zij een kleine groep zijn, waar dus weinig stemmen uit te winnen valt.
Reageer nu eens op mijn vorige posts, waarin ik zij dat er niemand Boedabeelden wil verbieden.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  donderdag 16 december 2010 @ 19:28:26 #238
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90011923
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan ben je kennelijk niet zo best in begrijpend lezen.. :X
quote:
(...) hoe Joden langzamerhand werden buitengesloten. Dat ziet hij nu weer gebeuren, maar dan met de moslims (...)
  donderdag 16 december 2010 @ 19:28:54 #239
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_90011952
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:28 schreef Holograph het volgende:

[..]

[..]

Is dat niet waar dan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 16 december 2010 @ 19:30:04 #240
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90012020
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:26 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ja, hij vertelt op een schandalige wijze leugens. Wat verwacht Cohen nu, dat de PVV hier de Reichskristallnacht gaan organiseren? Wat er gebeurt is in geen enkel opzicht vergelijkbaar met WO II.
Hij zegt dat toch niet.
quote:
Waar mensen wél parallellen zien is dat steeds meer Moslims antisemitisch gedachtegoed gaan aanhangen. Joden gaan daarom ook emigreren naar Israël, maar daar hoor je Cohen helemaal niet over. Wat een held is Cohen toch.
Met een beetje onderbouwing was dit een goed argument geweest. Ik ben alleen bang dat je dit niet met cijfers hard kunt maken.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  donderdag 16 december 2010 @ 19:30:16 #241
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90012030
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Is dat niet waar dan?
Nee.
pi_90012064
quote:
Op donderdag 16 december 2010 19:27 schreef DarkSkywise het volgende:

Dus als Cohen die uitspraak niet blijkt te hebben gedaan, is dat voor jou voldoende bewijs dat hij niet probeerde te scoren?
Cohen heeft er baat bij om stemmen te winnen uit de islamitische groep. Elke politieke partij heeft baat bij het winnen van stemmen uit een bepaalde groep. De VVD blijft bijv. de hypotheekaftrek hanteren, omdat je hiermee de rijkere klasse paait (=stemmen winnen).

Cohen komt dan wel dom over (zie afgelopen TV debatten), qua IQ is hij niet dom. Hij weet dondersgoed dat hij stemmen kan winnen uit de islamitische en de anti-PVV achterban. Vandaar dat Cohen de vergelijking met joden-vervolging gebruikt, om zijn punt over de gesugereerde achterstelling van moslims extra aan te scherpen.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:31:24 #243
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_90012082
quote:
2s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

@ Isdatzo:
1). Cohen probeert wel degelijk te scoren, want anders kom je niet met zo'n beladen (verwijzing naar de jaren '30 en '40) uitspraak. Dat maakt het ook meteen een populistische uitspraak.
Als je m'n post al niet kan begrijpen dan vind ik het niks vreemd dat het interview ook te hoog gegrepen is voor je. Maar toch, probeer het eens. Dan kom je erachter dat hij helemaal geen dergelijke uitspraak gedaan heeft.

Laatste poging:

quote:
7s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:37 schreef Isdatzo het volgende:
Cohen vergelijkt geen moslims met joden, hij vergelijkt anti-islamieten met antisemieten.

Daarnaast is dit weer gigantisch opgeblazen. Cohen vertelde een stukje over het leven van zijn ouders en hoe zij meemaakten hoe joden steeds meer buitengesloten werden. Op de vraag of dat nu ook gebeurt antwoordde hij bevestigend.

Zo, big deal mên! En nu struikelt iedereen over een moslim/joden-vergelijking die nooit gemaakt is.
Post ook bedoeld voor ook voor Holograph.
Huilen dan.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:31:42 #244
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_90012099
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:30 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee.
Kort. Ben wel benieuwd waarom jij van mening bent dat dat niet waar is.. Maar heb nu ff geen tid, moet weg..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 16 december 2010 @ 19:32:20 #245
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90012134
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:30 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Hij zegt dat toch niet.
Hij probeert dat wel indirect te zeggen.
quote:
[..]

Met een beetje onderbouwing was dit een goed argument geweest. Ik ben alleen bang dat je dit niet met cijfers hard kunt maken.
Vorige week bij Uitgesproken EO was dat er op.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:32:32 #246
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_90012140
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:30 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee.
Vraag: Is dat niet waar dan?
Antwoord: Nee, dat is wel waar. of Ja, dat is niet waar
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_90012167
quote:
2s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Elke politieke partij is uit op stemmen. Als een partij geen stemmen haalt heeft het geen zetels en kan de partij worden opgedoekt. De PvdA kan - door haar ideologie - mooi vissen in de islamitische achterban. Cohen is ook niet dom, hij weet dondersgoed dat hij daar stemmen kan halen. Vandaar zijn populistische uitspraken.

Als je het voor de joden opneemt, vis je uit 5000 stemmen. Als je het voor de moslims opneemt, vis je uit bijna 1 miljoen stemmen. Rarara, voor welke groep een linkse politieke partij het zal opnemen....
Ik snap dat je dat kan denken. Toch ga je daarbij om de context van het hele verhaal heen. Elke politieke partij probeert stemmen te winnen, dat ontken ik ook niet. Alleen wat jij beweert is dat politieke partijen enkel en alleen bestaan voor stemmen. Daarbij ga je voorbij aan het feit dat de partijen opgericht zijn voor een bepaald doel, de vertegenwoordiging van haar achterban. De PvdA komt historisch gezien altijd op voor groepen die het minder hebben in de samenleving. Onder onze joodse medemensen is er vrijwel geen sprake van een achtergestelde positie (zie het aan de locaties waar ze wonen: Amsterdam Buitenveldert bijvoorbeeld). De mensen die hier veel korter zijn met een islamitische achtergrond hebben wel een maatschappelijk achtergestelde positie (Achterstandswijken). Het is dan inderdaad niet raar dat de PvdA meer opkomt voor de islamitische achterban dan voor de joodse achterban.

Ik kan nog wel veel langer doorgaan maar daar heb ik nu geen tijd voor.
Overigens wil ik nog wel even duidelijk maken dat de PvdA traditioneel altijd de partij is geweest die is opgekomen voor de rechten van de joodse medeburgers, vandaar ook de grote aanwezigheid van leden van joodse afkomst. Door dus te zeggen dat de PvdA joden in de steek laat is eigenlijk idioot en getuigd van weinig kennis. Daarbij doe je onrecht aan aan alle PvdA'ers die zich hebben ingezet voor de van joden in Nederland (dan voornamelijk bij de SDAP) waaronder mijn grootouders.
quote:
[..]

Ik zal een voorbeeld aankaarten op het gebied van religie:

- De PvdA faciliteeert voor moslims allerlei projecten op basis van religie. Denk aan Ramadanetentjes, rekening houden met halal voedsel, projecten over het Suikerfeest. (allemaal op onze belastingcenten).

- Chinezen, boeddhisten en hindoes krijgen dit echt niet allemaal. Waarom niet? Omdat zij een kleine groep zijn, waar dus weinig stemmen uit te winnen valt.
Lees het hierboven. Je hebt te weinig kennis van zake om zulke idiote conclusies te trekken.

quote:
@ Isdatzo:
1). Cohen probeert wel degelijk te scoren, want anders kom je niet met zo'n beladen (verwijzing naar de jaren '30 en '40) uitspraak. Dat maakt het ook meteen een populistische uitspraak.
Zijn uitspraak was niet beladen. Hij is overdreven in de media. Lees het artikel zou ik zeggen

quote:
U bent inmiddels 63. U hoeft niets meer te bewijzen. Met de gezondheid van uw vrouw gaat het steeds slechter. Waarom heeft u zich desondanks in zo'n ongewis politiek avontuur gestort?

'Over die vraag heb ik de laatste tijd nog eens goed nagedacht. Ik maak me al heel lang grote zorgen over de vervreemding in de samenleving. Een samenleving waar je als vreemden tegenover elkaar staat, is een heel slechte samenleving. En dat ráákt me. Daarom wilde ik graag leider van de PvdA worden. Misschien heeft het ook te maken met mijn afkomst, met mijn verleden. Met mijn ouders die de oorlog overleefd hebben. Mijn moeder was erbij toen professor Cleveringa in 1940 aan de Universiteit van Leiden zijn beroemde rede hield tegen het ontslag van zijn Joodse collega's. Ze was net weduwe geworden, haar eerste man had in de eerste oorlogsdagen zelfmoord gepleegd. Ze had zich altijd deel gevoeld van de samenleving, maar rond het uitbreken van de oorlog maakte ze mee hoe Joden langzamerhand werden buitengesloten. Wat mijn moeder me vertelde over die rede van Cleveringa, is me altijd bijgebleven. Ze zei: "Toen ik hem hoorde spreken, had ik het gevoel: ik hoor er toch nog bij." Kort daarop is mijn moeder ondergedoken. Na de oorlog had ze, net als mijn vader, de overtuiging: we moeten ervoor zorgen dat dit nooit meer gebeurt, we moeten werken aan een betere wereld. Daarom zijn dat voor mij zulke belangrijke woorden: erbij horen, meedoen, een plek hebben waar je veilig bent.'

Is dat de kern van uw overtuiging?

'Dat zou best eens kunnen. Ik denk dat het heel diep in me zit. Die vervreemding in de samenleving zie je nu ook weer. Dat vind ik verkeerd.'

Gebeurt nu weer wat in de jaren dertig gebeurde: dat mensen worden buitengesloten?

'Ja. Praat met de mensen en je hoort het. Ik heb als burgemeester van Amsterdam ook gezegd: ik wil de boel bij elkaar houden. Sindsdien is het alleen maar urgenter geworden. De PVV zegt gewoon tegen de moslims: we willen liever dat jullie weggaan. Maar je kunt dé islam niet de schuld geven van het extremisme. Er zijn zoveel moslims die gewoon huisje-boompje-beestje willen en niks anders. Die mensen worden er nu bang van dat Wilders deel uitmaakt van de macht.'

Wat stoort u het meest aan de PVV?

'Dat moslims worden buitengesloten. Dat gebeurt op twee manieren. Ze krijgen de schuld van het moslimextremisme, en ze krijgen er de schuld van dat een deel van de Marokkaanse jongens er zo'n zooi van maakt. Terwijl die jongens juist alles doen wat de islam verboden heeft: zuipen, stelen, blowen. Allerlei goede jongens van Marokkaanse komaf hebben het gevoel gekregen dat ze in Nederland niet meer thuishoren. Dat is iets wat me echt tegen de borst stuit.'
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  donderdag 16 december 2010 @ 19:33:21 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_90012172
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:32 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Vraag: Is dat niet waar dan?
Antwoord: Nee, dat is wel waar. of Ja, dat is niet waar
Sorry TomLievense
Zijn antwoord was correct NL..

"Nee, (dat is (inderdaad) niet waar..)". ------> Er wordt beide keren een ontkenning gebruikt
"Ja, dat is niet waar" is niet correct -----> verwarring opwekkend
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 16 december 2010 @ 19:33:22 #249
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_90012173
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:26 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ja, hij vertelt op een schandalige wijze leugens.
_O-

Oké, te duidelijk dat dit een troll is. Jammer, het begon goed maar een echte troll weet wanneer hij het te bont maakt.
Huilen dan.
pi_90012176
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:26 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ja, hij vertelt op een schandalige wijze leugens. Wat verwacht Cohen nu, dat de PVV hier de Reichskristallnacht gaan organiseren? Wat er gebeurt is in geen enkel opzicht vergelijkbaar met WO II.

Waar mensen wél parallellen zien is dat steeds meer Moslims antisemitisch gedachtegoed gaan aanhangen. Joden gaan daarom ook emigreren naar Israël, maar daar hoor je Cohen helemaal niet over. Wat een held is Cohen toch.
Heb je het echte interview gelezen of alleen dat stukje van gister?

quote:
U bent inmiddels 63. U hoeft niets meer te bewijzen. Met de gezondheid van uw vrouw gaat het steeds slechter. Waarom heeft u zich desondanks in zo'n ongewis politiek avontuur gestort?

'Over die vraag heb ik de laatste tijd nog eens goed nagedacht. Ik maak me al heel lang grote zorgen over de vervreemding in de samenleving. Een samenleving waar je als vreemden tegenover elkaar staat, is een heel slechte samenleving. En dat ráákt me. Daarom wilde ik graag leider van de PvdA worden. Misschien heeft het ook te maken met mijn afkomst, met mijn verleden. Met mijn ouders die de oorlog overleefd hebben. Mijn moeder was erbij toen professor Cleveringa in 1940 aan de Universiteit van Leiden zijn beroemde rede hield tegen het ontslag van zijn Joodse collega's. Ze was net weduwe geworden, haar eerste man had in de eerste oorlogsdagen zelfmoord gepleegd. Ze had zich altijd deel gevoeld van de samenleving, maar rond het uitbreken van de oorlog maakte ze mee hoe Joden langzamerhand werden buitengesloten. Wat mijn moeder me vertelde over die rede van Cleveringa, is me altijd bijgebleven. Ze zei: "Toen ik hem hoorde spreken, had ik het gevoel: ik hoor er toch nog bij." Kort daarop is mijn moeder ondergedoken. Na de oorlog had ze, net als mijn vader, de overtuiging: we moeten ervoor zorgen dat dit nooit meer gebeurt, we moeten werken aan een betere wereld. Daarom zijn dat voor mij zulke belangrijke woorden: erbij horen, meedoen, een plek hebben waar je veilig bent.'

Is dat de kern van uw overtuiging?

'Dat zou best eens kunnen. Ik denk dat het heel diep in me zit. Die vervreemding in de samenleving zie je nu ook weer. Dat vind ik verkeerd.'

Gebeurt nu weer wat in de jaren dertig gebeurde: dat mensen worden buitengesloten?

'Ja. Praat met de mensen en je hoort het. Ik heb als burgemeester van Amsterdam ook gezegd: ik wil de boel bij elkaar houden. Sindsdien is het alleen maar urgenter geworden. De PVV zegt gewoon tegen de moslims: we willen liever dat jullie weggaan. Maar je kunt dé islam niet de schuld geven van het extremisme. Er zijn zoveel moslims die gewoon huisje-boompje-beestje willen en niks anders. Die mensen worden er nu bang van dat Wilders deel uitmaakt van de macht.'

Wat stoort u het meest aan de PVV?

'Dat moslims worden buitengesloten. Dat gebeurt op twee manieren. Ze krijgen de schuld van het moslimextremisme, en ze krijgen er de schuld van dat een deel van de Marokkaanse jongens er zo'n zooi van maakt. Terwijl die jongens juist alles doen wat de islam verboden heeft: zuipen, stelen, blowen. Allerlei goede jongens van Marokkaanse komaf hebben het gevoel gekregen dat ze in Nederland niet meer thuishoren. Dat is iets wat me echt tegen de borst stuit.'
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
  donderdag 16 december 2010 @ 19:35:36 #251
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90012253
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kort. Ben wel benieuwd waarom jij van mening bent dat dat niet waar is.. Maar heb nu ff geen tid, moet weg..
Cohen refereert naar het klimaat voor WO II, dus voor 1939. De situatie voor Moslims is in geen enkel geval vergelijkbaar als de situatie van 1933/1939. Ik wacht op de Nederlandse versie van de Reichskristallnacht.
pi_90012344
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:35 schreef Holograph het volgende:

[..]

Cohen refereert naar het klimaat voor WO II, dus voor 1939. De situatie voor Moslims is in geen enkel geval vergelijkbaar als de situatie van 1933/1939. Ik wacht op de Nederlandse versie van de Reichskristallnacht.
Lees het interview. je refereert aan een reclamestunt van Vrij Nederland.
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_90012377
Cohen heeft gelijk.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:38:30 #254
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_90012392
quote:
2s.gif Op donderdag 16 december 2010 19:37 schreef Zolcon het volgende:

[..]

Lees het interview. je refereert aan een reclamestunt van Vrij Nederland.
Negeer die troll gewoon.
Huilen dan.
  donderdag 16 december 2010 @ 19:39:13 #255
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_90012425
Dat interview maakt de beschuldigingen van Cohen alleen maar erger. Wilders geeft Moslims niet de schuld van het moslimextremisme.

Cohen moet eens ophouden met uitspraken toeschrijven aan Wilders die nooit door hem zijn gedaan. Als we het over haatzaaien hebben, is dit een perfect voorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')