Tegenwoordig is dat opvoedkundig gezien meer verantwoord dan zenders als Jetix en Cartoon Network.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:32 schreef ShadyLane het volgende:
Wij mochten niet kijken naar de VPRO-kinderprogramma's. Die heetten "achterwerk" en gingen over rare dikke dames en brutale kinderen.
quote:Op woensdag 15 december 2010 11:47 schreef ShadyLane het volgende:
Ja, Keek op de Week mocht hier ook.
Ik kreeg op een gegeven moment een vriendje dat groot VPRO- en vooral Jiskefetliefhebber was. Mijn ouders hadden hem nog niet ontmoet, toen ik hen op een avond voorstelde Debiteuren/Crediteuren eens te gaan kijken, "want dat is volgens M. erg leuk".
Dat was de Sinterklaasaflevering.
Nee. Ik kom uit de middenklasse, Gellius. Vader had HBS, moeder had MULO. Bij ons thuis in de eighties keken we naar SkyChannel (Transformers, He-Man, GI Joe, Captain Planet, Inspector Gadget, etc.) Dat heeft dat mijn blik naar de 21ste eeuw gericht, in plaats van de 19e,quote:Op woensdag 15 december 2010 11:17 schreef Gellius het volgende:
Had jij eigenlijk wel VPRO-ouders, zodiakk?
quote:Op woensdag 15 december 2010 11:13 schreef zodiakk het volgende:
Goh. Fellini, Kaurismäki, Tarantino.Ik keek vroeger naar :
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 15 december 2010 11:53 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Nee. Ik kom uit de middenklasse, Gellius. Vader had HBS, moeder had MULO. Bij ons thuis in de eighties keken we naar SkyChannel (Transformers, He-Man, GI Joe, Captain Planet, Inspector Gadget, etc.) Dat heeft dat mijn blik naar de 21ste eeuw gericht, in plaats van de 19e,.
Ja.quote:
Och, ik zie het niet als beperken.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herinner me alleen dat mijn ouders verzuiling belachelijk vonden. Ik heb me nooit ergens in beperkt gevoeld.
Van het zojuist afgelopen seizoen? Ik vond de laatste aflevering wat slapjes.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben geen liefhebber van House. Inmiddels hebben we wel de laatste aflevering van Dexter gezien.
quote:Op woensdag 15 december 2010 12:29 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Van het zojuist afgelopen seizoen? Ik vond de laatste aflevering wat slapjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu moet ik beslissen welke serie ik op de iPhone zet voor tijdens de bevalling: Boardwalk Empire of Treme. Suggesties?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11-1-11! Dat heeft Tha_Erik beloofd.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op woensdag 15 december 2010 12:12 schreef Claudia_x het volgende:
Ik herinner me alleen dat mijn ouders verzuiling belachelijk vonden. Ik heb me nooit ergens in beperkt gevoeld.
Sorry, maar dat vond ik nou echt een kutboek.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:42 schreef Frollo het volgende:
Phileine zegt sorry is best leuk lezen hoor.
Nog 6 dagen om het bed op klossen te zetten!quote:Op woensdag 15 december 2010 13:06 schreef Gellius het volgende:
Potverdorie, wat vliegt de tijd, Claudia.
Dat heb ik op de avond van de 30e gedaan. Vervolgens ben ik met een vriend naar Welling gegaan en zeven uur later zat ik naast een bevallende bevallige.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nog 6 dagen om het bed op klossen te zetten!
Of door het vaderschap.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:05 schreef Gellius het volgende:
Het doet me trouwens niets meer, die frisse nieuwe usertjes. Zal wel door de nieuwe layout komen.
Dat komt omdat het barst van de plagiaat.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:42 schreef Frollo het volgende:
Phileine zegt sorry is best leuk lezen hoor.
Oh?quote:Op woensdag 15 december 2010 15:01 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
[..]
Dat komt omdat het barst van de plagiaat.
Hear hear! Bij ons ook. Flauwekul allemaal.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:12 schreef Claudia_x het volgende:
quote:Op woensdag 15 december 2010 15:34 schreef Gellius het volgende:
Eigenaardige slofjes. Of zijn het eierdekjes?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Het is lang geleden dat ik het boek gelezen heb, maar er zitten nogal wat zinnen in die van andere schrijvers 'geleend' lijken te zijn (waaronder heel duidelijk Shakespeare op een aantal plekken).quote:
Ja maar dat heet intertextualiteit hè.quote:Op woensdag 15 december 2010 15:45 schreef Vlens_de_Vos het volgende:
[..]
Het is lang geleden dat ik het boek gelezen heb, maar er zitten nogal wat zinnen in die van andere schrijvers 'geleend' lijken te zijn (waaronder heel duidelijk Shakespeare op een aantal plekken).
Nee, dan Mulisch. Die plagieerde voornamelijk zichzelf!
Ik ben daar op zich niet bij voorbaat tegen, maar in dat boek van Giphart was het op z'n minst uiterst knullig gedaan.quote:Op woensdag 15 december 2010 15:50 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ja maar dat heet intertextualiteit hè.
Of literair samplen, zoals ik meen Rob van Erkelens het noemde.
't Is toch mooi dat we in de 21e eeuw leven met al die fantastische uitvindingen. Ik ga de deur niet meer uit zonder Pee Pee Teepee. Hoe deed men dat vroeger toch?quote:
BE kijkt makkelijker weg dan Treme dus is misschien wat ontspannener. Treme is niet slecht hoor maar wat fragmentarischer, en nogal op muziekanten gericht, moet je ook maar net liggen.quote:Op woensdag 15 december 2010 12:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nu moet ik beslissen welke serie ik op de iPhone zet voor tijdens de bevalling: Boardwalk Empire of Treme. Suggesties?
Een grotere aanbeveling is nauwelijks denkbaar.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sorry, maar dat vond ik nou echt een kutboek.
Het leven is er, na WG, een stuk spannender op geworden?quote:Op woensdag 15 december 2010 21:20 schreef Gellius het volgende:
Frollo! Niet zeggen!
Ik had een pouletje met de teerbeminde.
Uit de voorgesprekjes begreep ik dat het net zo goed Mij Li Vos kan zijn.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:59 schreef NoCigar het volgende:
Gefeliciteerd hoor, had je nu minder fout Mei Li Vos?
Edit: Ja, natuurlijk zie ik nu, veel minder.
In dat geval is jouw tweede plaats veel cooleder! Jij rolt even uit je bed, en neemt niet eens de moeite om je haar te kammen voordat je zo'n dictee maakt.quote:Op donderdag 16 december 2010 08:01 schreef Frollo het volgende:
De winnaar had mij gegoogeld, zei hij toen ik hem ging feliciteren, en wist dat ik een gevaarlijke outsider was.
Ja, ik wist ook niet wat ik hoorde toen ik me liet vertellen dat er zoiets als een 'dicteecircuit' blijkt te bestaan, bevolkt door 'dicteenomaden' die elkaar allemaal kennen en haast elk weekend ergens in den lande een wedstrijd doen. Nooit bij stilgestaan dat er nog iets anders is dan dit ene landelijke dictee.
De scene probeert me nu trouwens ook in te lijven, maar ik houd de boot voorlopig af.
Niet doen! Dan ga je ook van die rare dassen dragen, op een zwart spijkerhemd of zoiets.quote:Op donderdag 16 december 2010 08:01 schreef Frollo het volgende:
De scene probeert me nu trouwens ook in te lijven, maar ik houd de boot voorlopig af.
The Frollo abides.quote:Op donderdag 16 december 2010 08:46 schreef Thisbe het volgende:
[..]
In dat geval is jouw tweede plaats veel cooleder! Jij rolt even uit je bed, en neemt niet eens de moeite om je haar te kammen voordat je zo'n dictee maakt.
Ik las in een interview met Frollo de volgende onsterfelijke quote: "Op de avond van de deadline, we lagen al in bed, vroeg mijn vrouw ineens of ik nou eigenlijk nog meegedaan had, waarop ik mopperend (het was koud!) uit bed stapte om toch maar even achter de pc te kruipen."quote:Op donderdag 16 december 2010 08:46 schreef Thisbe het volgende:
[..]
In dat geval is jouw tweede plaats veel cooleder! Jij rolt even uit je bed, en neemt niet eens de moeite om je haar te kammen voordat je zo'n dictee maakt.
Klopt, en ook niet in het Groene Boekje. Lwow en Lvív telden om die reden niet mee, waarom thymotisch dan wel? Niemand weet het, ook de winnaar niet.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:07 schreef Lienekien het volgende:
Thymotisch staat dus mooi niet in de Van Dale, hè.
Hier is het laatste woord nog niet over gesproken!quote:Op donderdag 16 december 2010 10:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Klopt, en ook niet in het Groene Boekje. Lwow en Lvív telden om die reden niet mee, waarom thymotisch dan wel? Niemand weet het, ook de winnaar niet.
Die was gewoon gek. Volgens mij had ze het idee dat ze wel zou winnen.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:14 schreef NoCigar het volgende:
Die winnaar vond ik erg op een tramchauffeur lijken en degene die derde werd leek niet helemaal te beseffen waar ze was en wat er precies aan de hand was.
*kuch*. Lwów en Lviv.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Klopt, en ook niet in het Groene Boekje. Lwow en Lvív telden om die reden niet mee, waarom thymotisch dan wel? Niemand weet het, ook de winnaar niet.
Ik weet niet of ze het leuk vindt als ik dat zeg, ze heeft wellicht niet voor niets geen fobo.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:31 schreef Lienekien het volgende:
En Bleie, kwam die nou ook nog in beeld? Meisje met lang haar?
Maar je herkende haar wel? Of herkende ze jou?quote:Op donderdag 16 december 2010 10:33 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze het leuk vindt als ik dat zeg, ze heeft wellicht niet voor niets geen fobo.
Ik had tijdens het wachten voor de opnames al random aan enkele jonge vrouwen gevraagd of zij misschien weleens postten op 'een internetforum', maar nee.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar je herkende haar wel? Of herkende ze jou?
Het was heel ontwapenendquote:Op donderdag 16 december 2010 10:30 schreef Ringo het volgende:
Die studente psychologie? Die zag er verward, schattig en kissable uit.
Zo moet je het niet zien! Ik heb de nummer 2 van het Groot Dictee kunnen betrappen op een accentverwisseling. Dat kan ik later vol trots aan mijn kleinkinderen vertellen!quote:
Liev!quote:Op donderdag 16 december 2010 10:41 schreef Frollo het volgende:
Voor de fans van Birgit:
http://www.deventerdictee.nl/nieuws/interview-birgit-kuppens/
quote:Ik heb jammer genoeg niet veel tijd gehad om mij voor te bereiden, want ik heb de hele week gewerkt.
quote:Het was een speciale luxe autocar waar eten en drank voorzien was, en waar de zetels naar het midden waren opgesteld. Voor sommigen was dit een goede gelegenheid om nog snel een groepsdiscussie op te zetten over de spellingregels. Anderen daarentegen hadden zich intussen genoeg voorbereid en opteerden voor een meer ontspannen kennismakingsbabbel.
Ik vond dat juist wel meevallen. Philip stond de hele tijd tussen de niet BNN-ers toch?quote:Op donderdag 16 december 2010 10:34 schreef Ringo het volgende:
Het viel me op hoe onevenwichtig veel aandacht de camera's hadden voor de stoet BN'ers. Alsof de andere kant van de zaal bevolkt werd door puisterige outcast. (Maar Frollo's schrijvende hand werd wél expliciet in beeld gebracht.)
Ha!quote:Op donderdag 16 december 2010 10:39 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik had tijdens het wachten voor de opnames al random aan enkele jonge vrouwen gevraagd of zij misschien weleens postten op 'een internetforum', maar nee.
In de pauze kwam Bleie met dezelfde vraag bij mij en toen hadden we elkaar dus eindelijk gevonden.
Ik neem m'n woorden terug! Leuk interview, ook met jou.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:22 schreef Frollo het volgende:
Hee, niet haten op mijn homegirl Birgit.
Het gaat niet letterlijk over het historische volk, en daarom kleine letter. Om dezelfde reden: Habsburgs babylon.quote:Op donderdag 16 december 2010 10:59 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
hoezo is filistijnen met een kleine letter? het is toch niet zoals in de uitdrukking?
Ik houd jullie op de hoogte, afgesproken. Maar dan vraag ik van jou om me op tijd bij te sturen natuurlijk.quote:Op donderdag 16 december 2010 11:56 schreef Gellius het volgende:
Hou je ons op de hoogte van hoe 'het wereldje' je gaat proberen op te slokken? Het begint natuurlijk onschuldig... een uitnodiging voor 'n dicteetje in Nijmegen. Moet kunnen, denk je dan. En Elst ook nog. Leuk. Arnhem, vooruit. En je ontmoet je aartsvijand. Misschien is het Birgit wel. En dan kan je niet meer terug. Dan zie je je genoodzaakt je voor ieder klein rotdicteetje in te schrijven, waar zij zich ook voor ingeschreven heeft. Ieder weekend in een bibliotheekkantine ergens in een gehucht. Groningen. Zeeland. Waals-Brabant. Puur om te beletten dat zij wint. Dan besluit je om ook je snor maar te laten staan. En dan ben je verloren.
Klopt. Ik voelde me dus ook gedwongen mee te schrijven met alle ontluisterende gevolgen daarvan.quote:Op donderdag 16 december 2010 14:25 schreef Frollo het volgende:
Dank je, Claudia.
Ik heb gemerkt dat het een bloedsaai programma is als je zelf niet meeschrijft, dus groot gelijk dat je niet kijkt hoor.
Ik meende me te herinneren dat je een tijdje geleden soortgelijk weer fantastisch vond.quote:Op donderdag 16 december 2010 14:49 schreef Ringo het volgende:
Vies goor grauw teringtouwtakkegrafdelversweer..
Dan mag je me helpen om die uitspraak terug te vinden want ik heb sinds ik kan lopen een teringtouwtakkehekel aan dit weer gehad.quote:Op donderdag 16 december 2010 16:18 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Ik meende me te herinneren dat je een tijdje geleden soortgelijk weer fantastisch vond.
Van je roze wolk afgedonderd?
Een nog lelijker lijst dan de nobelprijswinnaars voor de vredequote:2000 George W. Bush
2001 Rudolph Giuliani
2002 The Whistleblowers
2003 The American Soldier
2004 George W. Bush
2005 Bill Gates, Melinda Gates, & Bono
2006 You
2007 Vladimir Putin
2008 Barack Obama
2009 Ben Bernanke
2010 Mark Zuckerberg
quote:Op donderdag 16 december 2010 21:22 schreef ShadyLane het volgende:
Ik ga eens even op Uitzendinggemist kijken naar onze man van het jaar.
Geen idee hoe je dat moet doen,quote:Op donderdag 16 december 2010 22:42 schreef k_man het volgende:
Hoe kon je oude luisterpaalplaten nou toch nog horen? Z had daar iets op gevonden, meen ik.
Ik wil het album van The National beluisteren.
Eén woord: Spotifyquote:Op donderdag 16 december 2010 22:42 schreef k_man het volgende:
Hoe kon je oude luisterpaalplaten nou toch nog horen? Z had daar iets op gevonden, meen ik.
Ja als je de linkjes bewaard had. Maar het blijkt niet eindeloos te werken helaas. Spotify is een goede andere optie, hoor je wel wat reclame tussendoor, maar goed, wel gratiesj naar sloten met muziek luisteren. De individuele nummers zijn ook meestal wel op Youtube te vinden. Vorige week ook dit gevonden, daar is ook van alles te beluisteren maar geen idee hoe het werkt en wat het precies is.quote:Op donderdag 16 december 2010 22:42 schreef k_man het volgende:
Lang niet alles, veel obscure bandjes ontbreken, maar dat is ook niet zo heel gek natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:58 schreef Frollo het volgende:
Ik geloof dat niet alles op Spotify staat. Led Zeppelin en Pink Floyd niet bijvoorbeeld.
Maar wie maalt daarom als je de hele backcatalogue van Shirley Bassey en de Carpenters tot je beschikking hebt?
OK. Het was al niet meer nodig. Een behulpzame user heeft me al aan het album geholpen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:04 schreef Z het volgende:
[..]
Ja als je de linkjes bewaard had. Maar het blijkt niet eindeloos te werken helaas. Spotify is een goede andere optie, hoor je wel wat reclame tussendoor, maar goed, wel gratiesj naar sloten met muziek luisteren. De individuele nummers zijn ook meestal wel op Youtube te vinden. Vorige week ook dit gevonden, daar is ook van alles te beluisteren maar geen idee hoe het werkt en wat het precies is.
Ze is lid geworden van de VVD, en gaat nu Mark dienen.quote:
Ik heb alles alquote:Op vrijdag 17 december 2010 14:54 schreef DO2 het volgende:
Godsamme, Z...
Nu ik die lijst aan 't beluisteren ben, wordt de drang om heel veel albums te kopen bijna onhoudbaar.
Fotoboek van Userquote:Op vrijdag 17 december 2010 21:35 schreef DO2 het volgende:
Hippe academici die tegen de 40 aanlopen... Ik probeer me er een voorstelling van te maken...
quote:
http://grootdictee.nps.nl/page/uitzending?jaar=2010 en dan doorspoelen naar 1:23:10. Of helemaal kijken natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 december 2010 21:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ojee, ik heb wat gemist deze week? Wat heb je klaargespeeld Frollo?
quote:Op zaterdag 18 december 2010 23:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
http://grootdictee.nps.nl/page/uitzending?jaar=2010 en dan doorspoelen naar 1:23:10. Of helemaal kijken natuurlijk.
Whehe, dank.quote:Op maandag 20 december 2010 08:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Van harte, fantastische prestatie!!
Dat dacht ik na het lezen van dit bericht ook te gaan doen maar ik stuitte op drie pagina's lange tenen over de adressering van kerstkaarten.quote:
Waar heb je dat gevonden?quote:Op maandag 20 december 2010 19:11 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Dat dacht ik na het lezen van dit bericht ook te gaan doen maar ik stuitte op drie pagina's lange tenen over de adressering van kerstkaarten.
Maar beterschap, Claudia! Hopelijk ben je voor de kerst weer thuis.
Prijsklasse?quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:26 schreef Mainport het volgende:
Beste Amsterdammers, ik zoek een restaurant voor een groep van circa 25 man in jullie dorp, geschikt voor hippe academici tussen de 20 en 40, hebben jullie tips?
Was vorig jaar ook al. Ik zat toen trouwens ook vol enthousiasme in de jury.quote:Op woensdag 22 december 2010 04:53 schreef Mainport het volgende:
Haha driekoplopers juryvoorzitter van de kerstverhalenwedstrijd. Wat een kneuzenkermis.
Dit jaar gaat het anders zijn.quote:Op woensdag 22 december 2010 10:07 schreef Ringo het volgende:
Dit jaar gaat het anders zijn, maar traditiegetrouw is de tweede helft van december de tijd waarin ik mezelve met flessen sterke drank en giftige drugs moederziel alleen op het randje van de geestelijke afgrond breng. Slechts met kerst en oud en nieuw zet ik uit mededogen even mijn gezelschapsmasker op. Dus ik herken het gevoel, zodiakk.
quote:Op woensdag 22 december 2010 10:23 schreef Gellius het volgende:
De warme vrouwenbillen vliegen zodiakk als gebraden duiven in de mond.
Ringo heeft dan ook een masochistic streakquote:Op woensdag 22 december 2010 10:26 schreef Lienekien het volgende:
Gelukkig hebben we Ringo, die is wat mededeelzamer.
Ja,quote:Op woensdag 22 december 2010 10:26 schreef mane het volgende:
Oh, maar er is niets leukers dan ergens naar uit kunnen kijken, zodiakk..
Klinkt best interessant eigenlijk!quote:Aangezien mijn sterke mannenarmen het heel druk hebben met kinderen en een eigen bedrijf kunnen wij erg genieten van het vooruitzicht een middagje, of avond helemaal voor onszelf te hebben. En nu wordt het helemaal feest want we hebben de hele Tweede Kerstdag voor onszelf.
Bij Made in Holland hebben ze ook een prachtige Avercamp hangen. Erg toepasselijk nu we weer in een ijstijdje zijn beland.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |