Het is in iedergeval niet de melodie van het adelborst lied.quote:
Nee wat ben jij nou voor een rukker ER, heel bekend duentje, er komt bv. de Zilver vloot in voor maar ook niet de melodie van het Adelborsten lied.quote:Op donderdag 16 december 2010 03:06 schreef ErwinRommel het volgende:
Als het goed is is dit dat lied/mars:
Sorry dat ik het vraag, maar wie ben jij dan?quote:Op donderdag 16 december 2010 03:09 schreef liesje1979 het volgende:
Ok ER, deze moet hard en op full screen en helemaal uitkijken,
Dat is een order!!
Klik dan! En kijk!
Trustenquote:Op donderdag 16 december 2010 03:15 schreef Clan het volgende:
Ik ga eens naar bed, de luciferstokjes helpen niet.
Welterusten iedereen
NP.quote:Op donderdag 16 december 2010 03:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Sorry dat ik het vraag, maar wie ben jij dan?
Ahhhh! Duidelijkquote:Op donderdag 16 december 2010 03:28 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
NP.
Het vriendinnetje van sp3c.
Wijn!quote:Op donderdag 16 december 2010 03:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahhhh! Duidelijk
Vroeg me al af. DM's niet ontvangen?
Spreek voor jezelf. Ik kom altijd lomp uit de hoek, en vaak is dat ook nog eens mijn bedoelingquote:Op donderdag 16 december 2010 03:39 schreef ErwinRommel het volgende:
wij, mannen, kunnen soms echt lomp uit de hoek komen terwijl dat niet onze bedoeling is.
quote:Op donderdag 16 december 2010 02:49 schreef Clan het volgende:
[..]
hebben Adelborsten en Cadetten ook hun eigen lied?
quote:Beste xxx,
Hartelijk dank voor uw mail aan Jan Marijnissen. Hij vroeg mij deze te beantwoorden.
Het feit dat er een reden is om de hond af te schieten doet naturlijk niets af aan de verontwaardiging die je kan hebben voor deze daad. Ze hadden iets anders kunnen doen met die hond, inenten bijvoorbeeld, opsluiten of een spuitje geven. Het is dus vooral een voorbeeld van het feit dat het geen opbouwmissie is. Hier in Nederland schieten we de honden ook niet af op straat, tenzij het echt niet anders kan.
Vriendelijke groet,
xxx
Medewerker SP Tweede Kamerfractie
Probleem is dat ze het gewoon niet snappen. Stuur ze dit maar even opquote:Op donderdag 16 december 2010 11:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[ [url=http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:uex1eQbNnyhUcM:http://i218.photobucket.c(...)G.jpg&t=1]afbeelding[/url] ]
Ik zeg: We maken hier op DEF gewoon een antwoord op die email, gezamelijk, dat al hun argumenten de grond in beukt. :>quote:Op donderdag 16 december 2010 11:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[ [url=http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:uex1eQbNnyhUcM:http://i218.photobucket.c(...)G.jpg&t=1]afbeelding[/url] ]
Iemand nog toevoegingen?quote:Geachte heer Marijnissen,
In uw column van 13 december 2010, over de recente NOS-uitzending 'Fokking Hell!', maakte u goed duidelijk wat uw standpunt was wat betreft de Nederlandse militaire missie in Uruzgan. Dat u daar geen voorstander van bent was vanaf het begin al duidelijk. Uw partij was een van de weinigen om tegen te stemmen in 2006. Dat is uw goed recht. U had uw bedenkingen bij de claim van de regering dat het om een opbouwmissie zou gaan. Terecht. Op dat moment was Uruzgan een van de gevaarlijkste provincies in Afghanistan. Dat vechten hand in hand zou gaan met opbouwen kon elke Nederlandse militair met een stel hersens op zijn handen natellen, en dat deden ze dan ook.
De Commandant der Strijdkrachten, 's lands hoogste militair, heeft de missie altijd omschreven met het mantra 'opbouwen als het kan, vechten als het moet'. De eerste twee jaar van de missie zijn daar dan ook getuigen van. In de Baluchivallei, in het Chora-district en in Deh Rafshan is door de jaren heen hevig gevochten door Nederlandse militairen, de hevigste gevechten die Nederlandse militairen hebben uitgevoerd sinds de oorlog in Korea.
Maar uw retoriek dat het een pure vechtmissie was, is te kort door de bocht, en uw illustratie daarvan is te simpel. Uruzgan is tussen 2008 en 2010 aantoonbaar veiliger geworden, zowel voor militairen als voor de burgerbevolking. De TFU heeft ongelooflijk hard gewerkt om het vertrouwen van de burgerbevolking te winnen en het ingewikkelde stammenlandschap van de provincie in kaart te brengen en de stammenstrijden te beëindigen, en heeft daarin grote successen geboekt.
Dat 'Fokking Hell!' heftige beelden bevat waar militairen high van de adrenaline soms politiek incorrecte opmerkingen maken en voor de gemiddelde burger onbegrijpelijke acties uitvoeren ligt voor de hand. Het neerschieten van de hond en de rel die de afgelopen dagen daaromheen is ontstaan is een voorbeeld. Een van de correspondentiemedewerkers van uw partij betitelde het neerschieten van de hond als een voorbeeld van de 'vechtmissie' (alsof Nederlandse militaren daar niets anders hebben gedaan dan gevechten gevoerd, vier jaar lang).
In een gebied als Uruzgan is het echter een treurige realiteit dat honden die wild op een patrouille af komen rennen vaak hondsdol zijn, of dat de Taliban (of, toegegeven, een van de andere militante groepen in het land) een bom in hun maag heeft verstopt. Op zo'n hond ga je niet even rustig aflopen om hem te vangen of hem een spuitje te geven. Daarop moet snel en resoluut gereageerd worden, om de veiligheid van het team te waarborgen. Dieren reageren nou eenmaal minder goed op verbale of visuele waarschuwingen dan mensen. In zo'n geval is de reactie van de militairen in 'Fokking Hell!' a) totaal legitiem en b) zo humaan mogelijk. Één kogel is helaas vaak niet genoeg. Het arme beest zou het waarschijnlijk overleven en meteen wegrennen, met als resultaat dat het langzaam en pijnlijk sterft, of zijn leven lang verminkt is. Dan maar het zekere voor het onzekere. Dat het op de beelden gruwelijk is, soit. Dat ben ik met u eens. Maar tegelijkertijd is het de enige realistische optie op zo'n moment, een beslissing die in een fractie van een seconde moet worden genomen.
Ik ben ook niet gediend van uw retoriek over individuele militairen. U heeft te doen met al die jongens en meisjes die door de jaren heen naar Uruzgan zijn gestuurd. Dat klinkt nobel. Maar wees bewust van het feit dat we een vrijwilligersleger hebben. Het overgrote gedeelte van de Nederlandse militairen wist dondersgoed waar ze aan begonnen toen ze besloten te solliciteren naar een functie binnen onze krijgsmacht. Wij zijn geen zielige pionnen van onze politieke leiders. We hebben er bewust voor gekozen om dit beroep uit te voeren en zijn ons honderd procent bewust van de risico's die wij lopen. Bovendien zijn wij trots op ons werk en grijpen we de mogelijkheid om onze kennis in praktijk te brengen graag aan.
Behandel ons niet alsof we hersenloze uitvoerders zijn die zich niet realiseerden waar we aan begonnen. Dat siert u en uw partij niet, en u kunt beter.
Met vriendelijke groeten,
xxx
Zomaar even aangetoond dat ze het gewoon niet willen begrijpen. Janken om het janken. Gespeelde verontwaardigheid.quote:Hier in Nederland schieten we de honden ook niet af op straat, tenzij het echt niet anders kan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
whut?quote:Maarja, wat verwacht je van de sp: die hebben de zure mannenhater krista van velzen, die zichzelf naar voren schuift als "defensie expert", maar in haar vrije tijd maar al te graag nucleaire onderzeeërs van onze bondgenoten staat te slopen.
Het verhaal ging toch dat ze die honden in het begin trainden door wat lekkers onder oefentanks te leggen en dat die honden bij de eerste inzet linea recta op de Russische tanks afgingen omdat daar altijd wat lekkers onder lag?quote:Op donderdag 16 december 2010 11:54 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Probleem is dat ze het gewoon niet snappen. Stuur ze dit maar even op
Juist, en ik ben een "justitie-expert" omdat ik een keer tegen een politiebureau aan heb gezeken..quote:Op donderdag 16 december 2010 12:37 schreef demspec het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Krista_van_Velzen
Die beesten kregen idd aangeleerd dat er onder een tank wat lekkers te vinden is. Probleem is echter dat zo'n hond het niet echt boeit of hij dat lekkers onder een Tiger of onder een T34 moet sgaan zoeken, met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het verhaal ging toch dat ze die honden in het begin trainden door wat lekkers onder oefentanks te leggen en dat die honden bij de eerste inzet linea recta op de Russische tanks afgingen omdat daar altijd wat lekkers onder lag?
Met als gevolg dat elke hond op het Oostfront door de moffen preventief neergeschoten werd.quote:Op donderdag 16 december 2010 12:42 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Die beesten kregen idd aangeleerd dat er onder een tank wat lekkers te vinden is. Probleem is echter dat zo'n hond het niet echt boeit of hij dat lekkers onder een Tiger of onder een T34 moet sgaan zoeken, met alle gevolgen van dien.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |