Toen ik begon aan de VVO is alles afgekocht, en ik geloof zelfs dat wat ik nog had een paar maanden terug is gebruikt voor een weekje vrij zodat ik niet te werk werd gesteld, ergens.quote:Op woensdag 15 december 2010 17:51 schreef Vinz0r het volgende:
[..]
ADV ben je volgend jaar kwijt hea;)
Beter is om VV om te boeken naar ADV
Ah, leesvoer.quote:
quote:Op woensdag 15 december 2010 20:18 schreef Cobra4 het volgende:
Wat wil je. Ik probeer me door die handleidingen heen te worstelen.
Waarom denk je dat ik niet bij GGW werk.quote:
Niet aanstellen, ik heb een Ikea keuken met apparatuur geplaatst, zo moeilijk kan dat kastje niet zijn.quote:
GGW? Oh het Colua bedoel je, die op de Best kazerne zitten.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik niet bij GGW werk.
Kortom, dat heeft de Balk dus niet zelf verzonnen.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:50 schreef Clan het volgende:
[..]
De conclusie van het stuk is duidelijk. De VOC mentaliteit moet terug!
Ik zie groot potentieel in de Oost, Het VN verdrag over Nieuw Guinea wordt opnieuw bekeken, dus die goudmijnen hebben we weer terug.quote:Op woensdag 15 december 2010 20:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kortom, dat heeft de Balk dus niet zelf verzonnen.
Leuk! Het verhaal van Schnitzelma (jaja Sytzama) kende ik wel. Zal ff lezen.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:07 schreef Clan het volgende:
@Achja
Vond deze twee websites op internet, zal je misschien interesseren;
http://www.friezen-onder-napoleon.nl/
http://www.friezen-in-de-(...)icle&id=12&Itemid=26
De koloniale geschiedenis is alles behalve fraai te noemen, Als je kijkt hoe Van Heutz tekeer is gegaan, of recenter Kapitein Westerling.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:18 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden een werkstuk geschreven over de 'volksraadpleging' in Nieuw-Guinea. Niet een van de fraaiste stukjes koloniale geschiedenis...
Korte versie: Nederland wordt min of meer door de VS gedwongen Nieuw-Guinea op te geven. Er komt een referendum waarbij de Papoea's met een Indonesische knuppel in de nek kunnen stemmen: onafhankelijkheid of bij Indonesië (wat in feite al een paar jaar het geval was). Er waren een paar VN-waarnemers die toevallig de andere kant op keken terwijl Papoea's vrachtwagens werden in geladen. Drie keer raden wat de uitslag was.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:44 schreef Clan het volgende:
[..]
De koloniale geschiedenis is alles behalve fraai te noemen, Als je kijkt hoe Van Heutz tekeer is gegaan, of recenter Kapitein Westerling.
Maar hoe ging die 'volksraadpleging'?
En de Engelsen zijn weer een mengelmoes van Friezen, Noren, Juten en Saxen! De Saxen zaten in huidig Nederland in Drenthe, FC Twente heeft nog het logo van de Saxen.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:04 schreef AchJa het volgende:
Vroegah, toen Fryslan nog groot was en de Hollander over de kling joeg bij Warns. En daarna hadden we Grutte Pier!
Maar ja, groot Friesland is niet meer. Zelfs de Noordzee heette vroegah Frieze Zee.
[ afbeelding ]
Daar heb ik een stuk over, in het topic over Nieuw Guinea, neergezet!quote:Op woensdag 15 december 2010 22:10 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Korte versie: Nederland wordt min of meer door de VS gedwongen Nieuw-Guinea op te geven. Er komt een referendum waarbij de Papoea's met een Indonesische knuppel in de nek kunnen stemmen: onafhankelijkheid of bij Indonesië (wat in feite al een paar jaar het geval was). Er waren een paar VN-waarnemers die toevallig de andere kant op keken terwijl Papoea's vrachtwagens werden in geladen. Drie keer raden wat de uitslag was.
Nederlandse reactie op deze schertsvertoning: ... (het bleef dus stil, en dat terwijl Nederland er een paar jaar eerder zo op was gebrand Nieuw-Guinea te behouden of in ieder geval onafhankelijkheid te bezorgen).
Als je het redelijk korte werkstuk wil lezen kan ik het je sturen, hoewel het vast geen meesterwerk is, aangezien ik het in mijn tweede jaar schreef. In het eerste jaar heb ik ook wat geschreven over de Nieuw-Guinea-crisis zelf, misschien heb ik dat stuk ook nog wel.
Eigenlijk best wel apart dat ik op school een broertje dood had aan geschiedenis en het tegenwoordig best wel interessant vind.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:16 schreef Clan het volgende:
[..]
En de Engelsen zijn weer een mengelmoes van Friezen, Noren, Juten en Saxen! De Saxen zaten in huidig Nederland in Drenthe, FC Twente heeft nog het logo van de Saxen.
Ik heb een kleine tien jaar geleden pas de Hunebedden bezocht, daar begon de vaderlandse geschiedenis mee, maar ik had ze nog nooit bezocht. Geschiedenis is een mooi vak, maar je moet er de tijd voor nemen, is zo enorm ruim dat je gericht moet zoeken.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eigenlijk best wel apart dat ik op school een broertje dood had aan geschiedenis en het tegenwoordig best wel interessant vind.
Ik ben het aan het lezen!quote:Op woensdag 15 december 2010 22:20 schreef Clan het volgende:
[..]
Daar heb ik een stuk over, in het topic over Nieuw Guinea, neergezet!
Und?quote:
Mwaa, standaard als vorig jaar. Veel etenswaren zoals chocola, koekjes, soep, soepstengels, chips.quote:
Weltrusten lieve Maitje.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:02 schreef Maitje het volgende:
[..]
Mwaa, standaard als vorig jaar. Veel etenswaren zoals chocola, koekjes, soep, soepstengels, chips.
Maar ook een een soort fruitwater en bodylotion.
Ach, we krijgen wat en de kerstborrel was ook wel gezellig.![]()
Maarum, ik gaat mijn warme bedje in.
Welteruste iedereen en Cobra
Ohh ja, helemaal vergeten dat hier te vermelden.quote:
Naast Guinnes was dat het bier wat wij altijd dronken op de Britse basis op Cyprus.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:06 schreef AchJa het volgende:
Ohja, kreeg nog wat van een collega![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Erg netjes van D66.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ohh ja, helemaal vergeten dat hier te vermelden.
Goed, ik heb oa. mijn zaak aan D66 uitgelegd, mijn standpunten uitgelegd, en over veteranen ijn het algemeen gesproken mbt werk na dienstverlating voor veteranen..
Het zal dus zo zijn dat ik na het Kerst-reces uitgenodigd ga worden voor een verder gesprek met Tweede-Kamerleden van D66. Daarover ga ik nog gebeld worden.
Hoeveel liters Mythos ondertussen in mijn mik zitten....quote:Op woensdag 15 december 2010 23:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Naast Guinnes was dat het bier wat wij altijd dronken op de Britse basis op Cyprus.
Ik heb ineens een gevoel dat dit wat gaat wordenquote:Op woensdag 15 december 2010 23:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Goed, ik heb oa. mijn zaak aan D66 uitgelegd, mijn standpunten uitgelegd, en over veteranen ijn het algemeen gesproken mbt werk na dienstverlating voor veteranen..
Het zal dus zo zijn dat ik na het Kerst-reces uitgenodigd ga worden voor een verder gesprek met Tweede-Kamerleden van D66. Daarover ga ik nog gebeld worden.
Een redelijk constructief gesprek dus. Duurde het gesprek lang?quote:Op woensdag 15 december 2010 23:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Telefonetisch gesprek met de defensie-woordvoerdster duurde ongeveer 15 minuten, en er werd ook gevraagd naar mijn persoonlijke situatie.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:10 schreef Clan het volgende:
[..]
Een redelijk constructief gesprek dus. Duurde het gesprek lang?
Even afwachten hoe ze het oppakken dan. D66 heeft al meer dan 400 kamervragen gesteld, we moeten al die antwoorden nog even afwachten.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Telefonetisch gesprek met de defensie-woordvoerdster duurde ongeveer 15 minuten, en er werd ook gevraagd naar mijn persoonlijke situatie.
Het VN ingrijpen, of voorheen van de Amerikanen?quote:Op woensdag 15 december 2010 23:15 schreef Cobra4 het volgende:
Voor de liefhebbers. Op geschiedenis24 nu een reportage over het militair ingrijpen op Haiti.
Het Amerikaanse ingrijpen met toestemming van de VN.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:16 schreef Clan het volgende:
[..]
Het VN ingrijpen, of voorheen van de Amerikanen?
In Haiti zitten trouwens ook een bataljon Braziliaanse LMB'ers/Para's. Ze komen uit de plaats waar ik heb gewoond.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het Amerikaanse ingrijpen met toestemming van de VN.
Ja, toffe tijden op Akrotiri SBA bij de RAF.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:27 schreef AchJa het volgende:
@Cobra, mis je Kreta Cyprus?
[ afbeelding ]
Okay, dat wordt natuurlijk niet herhaald, zit namelijk even Pauw & Witteman te kijken.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Het Amerikaanse ingrijpen met toestemming van de VN.
Godverdomme lekker godverdommequote:Op woensdag 15 december 2010 23:06 schreef AchJa het volgende:
Ohja, kreeg nog wat van een collega![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |