Nou ja, als zij geloven dat je met een bloedtransfusie in de hel komt...quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:14 schreef Oognip het volgende:
Er waren jehova-geuitgen bevallen en ondanks dat ze zonder bloedtransfusie dood zouden gaan, wilden ze geen bloedtransfusie. Er was wel een ander soort middeltje waarmee ze in een soort van coma gebracht werden om zo het bloed weer op peil te krijgen . Ze hielden dus een week een bed bezet, terwijl ze eigenlijk van god dood hadden moeten gaan
Jawellllll, daar zit onze favo kroeg, daar gaan we Marketieren.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ga je daar speciaal voor naar Woerden?
Ik zou geen andere reden weten ook, om daarheen te moeten![]()
Maaaaeeeeeesjequote:
Aaaaaah speciaal voor Ll eentje waar je mag roken, how sweetquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Jawellllll, daar zit onze favo kroeg, daar gaan we Marketieren.
Hebben we speciaal gezocht ook gewoon he, daarOmdat het voor mij en Ll maar ook voor Gb goed te bereiken is. Wij daar rondjes rijden op zoek naar een kroeg en toen kwamen we meteen de leukste tegen waar je ook nog gewoon mag roken
ja maar door hun rare ideetjes houden ze wel een week langer een bed bezetquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou ja, als zij geloven dat je met een bloedtransfusie in de hel komt...
Ik vind eigenlijk dat je die mensen in hun waarde moet laten
Ook als ze daardoor veel langer een bed bezet houden ja, waar jij wellicht wel eens een keer heel erg dringend op zit te wachten maar dat er dan een tekort is? Ik vind het lastig hoor...quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Wij houden altijd rekening met hemquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Aaaaaah speciaal voor Ll eentje waar je mag roken, how sweet
Ik ben het er gedeeltelijk mee eens dat je ze in hun waarde moet laten, maar niet ten koste van anderen. Ze willen geen bloedtransfusie en als ze dood gaan vinden ze dat goed. Dan kunnen ze toch ook thuis bevallen? Nu houden ze een bed bezet, terwijl anderen die wel medische hulp willen en nodig hebben geen plek hebben.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Poepigquote:
En een ballenwasserquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:19 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
zo moet het cafe ook een ballenbak hebben
Ja waar moet je Ll anders de hele tijd laten?quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:19 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
zo moet het cafe ook een ballenbak hebben
Heel lastig. Vaak zijn ze ook niet verzekerd. Het geloof in God zorgt voor ze. Maar toch komen ze naar het ziekenhuis met bv een gebroken been.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Ook als ze daardoor veel langer een bed bezet houden ja, waar jij wellicht wel eens een keer heel erg dringend op zit te wachten maar dat er dan een tekort is? Ik vind het lastig hoor...
Ja inderdaad... En buiten de zorg, laten ze ook liever hun gezin achter dan dat ze niet naar "god' luisteren. Want wat is er nu mooier dan met je gezin in het paradijs te vertoeven?quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:23 schreef Maes het volgende:
[..]
Heel lastig. Vaak zijn ze ook niet verzekerd. Het geloof in God zorgt voor ze. Maar toch komen ze naar het ziekenhuis met bv een gebroken been.
Tja, ze geloven dat dit tijdelijk is, en het leven in de hemel/hel eeuwigquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:26 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja inderdaad... En buiten de zorg, laten ze ook liever hun gezin achter dan dat ze niet naar "god' luisteren. Want wat is er nu mooier dan met je gezin in het paradijs te vertoeven?Erg triest om je kinderen zonder mama te laten, terwijl mama gewoon gered had kunnen worden.
En dan zijn ze dood en komen ze erachter dat er helemaal geen paradijs is, beetje jammer dan.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:27 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Tja, ze geloven dat dit tijdelijk is, en het leven in de hemel/hel eeuwigDus dan snap ik die keuze wel
Naja dat is jouw visie, die van hun is anders.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:28 schreef Oognip het volgende:
[..]
En dan zijn ze dood en komen ze erachter dat er helemaal geen paradijs is, beetje jammer dan.
Want jij bent al dood geweest en hebt gezien dat er niks is?quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:28 schreef Oognip het volgende:
[..]
En dan zijn ze dood en komen ze erachter dat er helemaal geen paradijs is, beetje jammer dan.
Dat iddquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Naja dat is jouw visie, die van hun is anders.
Volgens mij is het relatief maar een hele kleine groep, ik zeg laat ze lekker geloven wat ze willen
Nee dat zeg ik toch niet? Maar ik bedoel, zij zijn ook niet dood geweest dus hoe weten zij zo zeker dat er een paradijs is? Misschien is dat er wel helemaal niet en dan gaan ze dood en komen ze er misschien achter dat er geen paradijs is. Heb je je gezin voor niks achtergelaten.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:29 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Want jij bent al dood geweest en hebt gezien dat er niks is?
Ja, maar dat andere is hun mening, waarom zou je mensen niet gewoon laten geloven wat ze willen? Ik geloof er ook niet in, maar als zij dat wel willen, primaquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:30 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik toch niet? Maar ik bedoel, zij zijn ook niet dood geweest dus hoe weten zij zo zeker dat er een paradijs is? Misschien is dat er wel helemaal niet en dan gaan ze dood en komen ze er misschien achter dat er geen paradijs is. Heb je je gezin voor niks achtergelaten.
Maar goed dat is mijn mening
True, ik vind het alleen jammer dat ze die keuze ook voor hun kinderen mogen makenquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:19 schreef tombolafan het volgende:
Tja, dat bed bezet houden is misschien naar, maar volgens mij is het niet heel vaak zo dat het of een bed bezet houden is, of doodgaan, meestal gaan ze dan gewoon dood (klinkt hard), en als zij daar voor kiezen, prima.
Ik laat ze ook geloven wat ze willen, maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:32 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, maar dat andere is hun mening, waarom zou je mensen niet gewoon laten geloven wat ze willen? Ik geloof er ook niet in, maar als zij dat wel willen, prima
Ik woon in Capelle en daar is de groep in verhouding vrij groot. Dus dan ook je kinderen niet laten inenten. Ik vind het moeilijk. Ik wil altijd iedereen in zijn waarde laten maar dat begrijp ik gewoon niet.quote:
Kinderen niet willen laten enten dat is niet alleen iets van de Jehova's hoor, dat is meer iets van de gereformeerden en zo toch ook?quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:34 schreef Maes het volgende:
[..]
Ik woon in Capelle en daar is de groep in verhouding vrij groot. Dus dan ook je kinderen niet laten inenten. Ik vind het moeilijk. Ik wil altijd iedereen in zijn waarde laten maar dat begrijp ik gewoon niet.
Dat is zo iddquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:32 schreef senesta het volgende:
[..]
True, ik vind het alleen jammer dat ze die keuze ook voor hun kinderen mogen maken
Ik hoorde wel een poos terug dat mensen die voor die keuze staan zich ook wel tijdelijk uit de ouderlijke macht laten zetten zodat een tijdelijke gezinsvoogd de bloedtransfusie kan toestaan.
Maar om ze dan meteen "triest volk" te noemen vind ik niet nodigquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:33 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik laat ze ook geloven wat ze willen, maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben.
Ja, idd, dat is ook andere gelovenquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Kinderen niet willen laten enten dat is niet alleen iets van de Jehova's hoor, dat is meer iets van de gereformeerden en zo toch ook?
Ik zou daar zelf serieus waar ook goed over nadenken hoor, dat enten omdat het maar moet is ook niet allesquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, idd, dat is ook andere geloven
Er zijn ook mensen die hun kinderen het eerste jaar niet laten enten, zodat ze iig een beetje weerstand zelf kunnen opbouwen
Nee om ze triest volk te noemen is ook niet nodig, maar ik was een beetje gefrustreerd van dat filmpje dus het kwam er zo maar uitquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dat is zo idd
Maar het is wel zuur dat als de kinderen blijven/gaan geloven ze zelf ook denken dat ze dan wel in de hel zullen komen...
[..]
Maar om ze dan meteen "triest volk" te noemen vind ik niet nodig
Nou ja, als jij de gezondheidszorg in gaat kun je daar maar beter op gaan letten danquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:37 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nee om ze triest volk te noemen is ook niet nodig, maar ik was een beetje gefrustreerd van dat filmpje dus het kwam er zo maar uit
Die bedoel ik ookquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Kinderen niet willen laten enten dat is niet alleen iets van de Jehova's hoor, dat is meer iets van de gereformeerden en zo toch ook?
Ja uiteraard. En ik ga dat natuurlijk niet tegen die mensen zelf zeggen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:38 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou ja, als jij de gezondheidszorg in gaat kun je daar maar beter op gaan letten dan
Je hoeft het niet te zeggen om het uit te dragen natuurlijkquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:39 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja uiteraard. En ik ga dat natuurlijk niet tegen die mensen zelf zeggen.
Ik draag dat niet uit naar die mensen toe, echt niet. Ik denk het alleen en daar merken ze niks van.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:39 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Je hoeft het niet te zeggen om het uit te dragen natuurlijk
Psies, ik zou persoonlijk meer moeite hebben met kettingrokers met longkanker die maanden een bed bezet zouden houden of zo, maar zelfs dat niet, zorg is zorg.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:38 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou ja, als jij de gezondheidszorg in gaat kun je daar maar beter op gaan letten dan
Nee iddquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:37 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik zou daar zelf serieus waar ook goed over nadenken hoor, dat enten omdat het maar moet is ook niet alles
Wel eens van nonverbale communicatie gehoord?quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:40 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik draag dat niet uit naar die mensen toe, echt niet. Ik denk het alleen en daar merken ze niks van.
Nee wel voor m'n schoonmoeder, wat voor zover ik weet niet oh-oh isquote:Op dinsdag 14 december 2010 10:59 schreef Greys het volgende:
Ll, heb je niet eens een koelkastmagneet die walked like an Egyptian meegenomen voor oh-oh?
Nou, ik ookquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:40 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Psies, ik zou persoonlijk meer moeite hebben met kettingrokers met longkanker die maanden een bed bezet zouden houden of zo, maar zelfs dat niet, zorg is zorg.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:42 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee wel voor m'n schoonmoeder, wat voor zover ik weet niet oh-oh is
Maar goed, ik ben echt heel zakelijk, ik heb met de grootste moordenaars nog totaal geen moeite, dus wie ben ikquote:
quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:43 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar goed, ik ben echt heel zakelijk, ik heb met de grootste moordenaars nog totaal geen moeite, dus wie ben ik
http://hddguru.com/software/quote:
Mijn kinderen zijn netjes ingeënt maar niet volgens het schema van CB. Dit tot groooot ongenoegen van de mensen daar overigens. Maar het was vrij simpel hoor, het was of zoals ik het wilde of ik zou ze voortaan gewoon bij de huisarts laten entenquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:36 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, idd, dat is ook andere geloven
Er zijn ook mensen die hun kinderen het eerste jaar niet laten enten, zodat ze iig een beetje weerstand zelf kunnen opbouwen
Psies, dat doe ik dus ook.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind gewoon dat je mensen in hun waarde moet laten wat dat betreft
Ja, en in zo'n geval helemaal; als die mensen dat geloven, primaquote:Op dinsdag 14 december 2010 11:44 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Psies, dat doe ik dus ook.
Mijn collega en ik zeggen vaak "ach het is een heel lief meneertje"
Doet mn zusje ook, die was snel klaar met dat consternatiebureau, zoals ze ze al snel noemdequote:Op dinsdag 14 december 2010 11:44 schreef senesta het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn netjes ingeënt maar niet volgens het schema van CB. Dit tot groooot ongenoegen van de mensen daar overigens. Maar het was vrij simpel hoor, het was of zoals ik het wilde of ik zou ze voortaan gewoon bij de huisarts laten enten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |