abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89835519
Ik zit te twijfelen over het nemen van een helix piercing (boven in mijn oor).
Het lijkt me aan de ene kant mooi, maar aan de andere kant:
1) is het duur (om te laten zetten bij een piercer)
2) is er kans op ontsteking
3) is er een kans dat het kraakbeen van m'n oor vergroeit

Welke voors en tegens zijn er nog meer?

Zijn er hier mensen die zelf een helix piercing hebben laten zetten? Ziet het er nu mooi uit, heb je er spijt van?
  zondag 12 december 2010 @ 16:00:26 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_89836028
denk dat je er genoeg over kan vinden op het internet..
Maar de ervaring van de 1 zegt niks over de ervaring van de ander. Elk mens is anders en reageert anders op dergelijke zaken in het lichaam :)
pi_89836332
als je het bij een piercer laat doen is de kans op vergroeiing van het kraakbeen niet zo heel groot... Mits je het bij een goede piercer laat doen en niet bij 'BOBs tattooshop' ofzo. Duur is het meestal niet, ik betaalde 35 euro en kreeg een stainless steel piercing in mijn gekozen maat erbij. Ontstekingen kunnen natuurlijk altijd optreden, maar meestal krijg je desinfecterende zalf mee, en het advies om het een tijdje met unicura zeep te wassen ofzo. Ik heb 1x een ontsteking gehad, een kleintje, een of twee weken nadat ik hem had laten zetten. Niet bijzonder pijnlijk ofzo.

Ik heb trouwens zelf wel een paar nadelen ontdekt:
1. sommige piercings kan je er onmogelijk zelf goed in zetten ( denk aan het rondje met het balletje erin geklemd.. gigantisch lastig)
2. ik heb lang haar en nu zo'n piercing die om m'n oor heen gedraaid zit met 2 punten aan het uiteinde... Met als gevolg dat ik elke ochtend een pluk haar door die piercing heen heb zitten met klitten erin.

Denk er trouwens wel aan welke maat je wil.. Ik heb een kleintje genomen (k geloof 1 of 1.3 mm). Hij moest er een keertje uit voor een MRI en je blijft wel een gaatje zien ( in mijn geval heel klein)... M'n vriendje heeft een wat dikkere en dat gat wat achterblijft is dus ook automatisch groter en meer zichtbaar.
pi_89836334
Niet doen
pi_89836374
kraakbeen groeit nooit meer aan, dus niet doen.
pi_89836431
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:10 schreef Kernkraft het volgende:
kraakbeen groeit nooit meer aan, dus niet doen.
Als je hem eruit haalt, blijft er dus altijd een gaatje zitten?

ook niet doen als je het mooi vind? Ik ben bang dat ik het na een tijdje niet meer zo bijzonder vind...
pi_89836478
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:12 schreef applecherry het volgende:

[..]

ook niet doen als je het mooi vind? Ik ben bang dat ik het na een tijdje niet meer zo bijzonder vind...
waarom zou zonder piercing niet mooi zijn?
Na 20 jaar loop je er echt niet meer mee...
  zondag 12 december 2010 @ 16:27:13 #8
315847 mac_this
Ja, het overkomt iedereen wel!
pi_89837043
Op alle 3 punten is kans, alleen verklein je de 2e en 3e punt vooral door een goede en prof-piercer te nemen. het 3e punt komt vooral bij schieten voor, dus beter het te laten piercen, dit kost vaak tussen de 25-50 euro. prijzig, maar dan heb je ook wat!
en punt 2, dat is meer hoe je er zelf mee omgaat ! ik ben ruig me omgegaan. modder aan mijn hoof etc. geen ontsteking gehad, is ook net hoe je lichaam erop reageert.
pi_89837813
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:12 schreef applecherry het volgende:

[..]

ja... wat is er mis met je oorlel... die kun je gewoon volproppen met van alles :)
pi_89850078
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:48 schreef Kernkraft het volgende:

[..]

ja... wat is er mis met je oorlel... die kun je gewoon volproppen met van alles :)
Ik vind een 'oorbel' bovenin je oor wel wat hebben :D maar weet niet of het het waard is... ik wacht er nog ff mee denk ik.
pi_89850718
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:35 schreef applecherry het volgende:

[..]

Ik vind een 'oorbel' bovenin je oor wel wat hebben :D maar weet niet of het het waard is... ik wacht er nog ff mee denk ik.
Ja, ik vind dat er ook mooi uitzien, maar dat zit dus in kraakbeen. En zoals ik eerder zei; dat groeit niet terug. Bijkomstigheid is dat dat kan ontsteken. Maar ik neem aan dat dat bij jou niet zal gebeuren (je moet het gewoon goed schoonhouden)... Desalniettemin ben je dus een stukje kwijt.

Het is aan jou om de beslissing te nemen om een stukje kraakbeen te verwijderen. En je weet dat dat stukje er altijd uitblijft, zodat je dus een gaatje hebt.
pi_89852394
Ik ben zelf een tragus piercing (het lelletje dat er bij je wang uitsteekt zegmaar, dat flapje voor je gehoor ingang) dat gaat dus ook door kraakbeen. Ik heb hem zo'n 3 jaar geleden laten prikken, voor 45 euro, maar ik weet dat een helix goedkoper is.
De genezing ging bij mij goed, je moet hem 2x per dag wassen met water en zeep (zonder parfum etc.), piercings door kraakbeen hebben wel een langere genezingsperiode. Als ik hem er uithaal om hem te verwisselen zie je nauwelijks een puntje/stipje of je emot er met je neus bovenop zitten, dan zie je een stipje, net als in je oorlel/oorbel gaatje.

En je huid groeit er (als je er niks in draagt) op een gegeven moment overheen en dan zie je dus bijna niks meer. En bij een helix hangt het toch onder dat flapje, dus niemand die daar kijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')