Wat bedoel je nu eigenlijk? Je denkt dat ze het komen brengen en dat je dan uit fatsoen wat bij moet leggen om het feit dat ze het bezorgen? De bezorging is gewoon gratis hoor, vanaf een bepaald bedrag. Je geeft die boy alleen maar wat geld om hem een plezier te doen, niet om de bezorging te vergoeden.quote:Op zondag 12 december 2010 15:46 schreef Dragonetti het volgende:
euhh...ok ik dacht ook iets rond de 1 a 2 euro? Maar ik had zelf geen flauw idee (ik haal altijd eten als ik eten bestel).
Er staat hier dat het vanaf 13,50 gratis is...
ben je achterlijk ofzo...quote:Op zondag 12 december 2010 15:46 schreef Dragonetti het volgende:
euhh...ok ik dacht ook iets rond de 1 a 2 euro? Maar ik had zelf geen flauw idee (ik haal altijd eten als ik eten bestel).
Er staat hier dat het vanaf 13,50 gratis is...
Typisch Nederlandse gierigheidquote:Op zondag 12 december 2010 23:30 schreef Beach het volgende:
Die helm
Verder; fooi geven terwijl ze gewoon salaris krijgen
Ga toch weg, omdat het er nou eenmaal zo is ingegroeid in onze cultuur dat je fooi MOET geven betekent niet dat iedereen het doetquote:
Ik zeg ook niet dat je ze fooi moet geven als de service slecht is. Dat zou ik ook niet doen.quote:Op zondag 12 december 2010 23:35 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ga toch weg, omdat het er nou eenmaal zo is ingegroeid in onze cultuur dat je fooi MOET geven betekent niet dat iedereen het doet
Als zij 1 uur er over doen om op een rustige avond m'n pizza te moeten bezorgen, dan krijgen ze geen klote. Sneeuwt het buiten en is hij er in 20 minuten, dan zal ik eerder een eurootje geven aan hem.
Je betaalt al voor het eten, waarom extra betalen? Je geeft toch ook geen fooi aan je pakketbezorger?
Het meest trieste nog is dat mensen denken fooi te moeten geven, ook al was het eten of de bediening slecht.
edit: en ik heb zelf in de horeca gewerkt dus het is niet alsof het voor mij niet uitmaakte, ik kreeg immers ook fooi, maar ik blijf vinden dat mensen zelf mogen kiezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |