menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 10:26 |
Ik rijd nu een jaar in mijn Nissan Micra 1989, 1.2 automaat Nu rij ik gisteren ongeveer 150 km en verbruik daar mee een halve tank 1 op 7 dus, en normaal 1 op 12, kan iemand mij vertellen wat het kan zijn | |
Gummibeer79 | zondag 12 december 2010 @ 10:30 |
Er zit een gat in je tank? | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 10:34 |
zou je bijna zeggen maar nee ik merkte dat hij ook een beetje inhoud als ik gas geef en stotterd als ik af rem | |
HunterSThompson | zondag 12 december 2010 @ 10:35 |
Niet zonder wat meer informatie. Ging de hele reis bergop? Stond de handrem er nog op? Reed je de hele tijd volgas? Een hoop kan van invloed zijn dus. | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 10:36 |
geen handrem , vlakke weg , snelweg constante snelheid, niet volgas, | |
Freddeh | zondag 12 december 2010 @ 10:37 |
120 Gereden in z'n 3 150km lang? *edit* Kan me wel voorstellen dat het verbruik slechter is door de kou. | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 10:38 |
Automaat en neem 3 stukken van 40 km | |
Yoda87 | zondag 12 december 2010 @ 10:40 |
Als ie stationair draait, duikt ie dan onder in z'n toeren waarna hij weer ineens bijregelt en omhoog schiet. Als dit het geval is zou je je lambda zonde na laten kijken. | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 10:46 |
nee hij loopt mooi constant het enige is dat hij een beetje koelvloeistoflekt maar niet zo bijzonder veel en ik kijk er regelmatig naar | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 10:47 |
Ik zou bijna zeggen een bougie maar dat met je tijdens het rijden | |
mickeyD | zondag 12 december 2010 @ 10:50 |
choke blijft hangen | |
Infinti | zondag 12 december 2010 @ 10:50 |
Kan zoals altijd meerdere oorzaken hebben, Lekkage in brandstofleiding Defecte brandstofpomp Defecte verstuivers/carburateur Defecte Boegie etc, | |
Palomar | zondag 12 december 2010 @ 10:52 |
Benzinemeter ook nog helemaal in orde? ![]() | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 10:52 |
Hij ruikt niet naar benzine Geen zichtbare lekkages onder de motorkap hij loopt mooi, stationair, maar ik denk zelf een bougie kapot | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 10:53 |
dat weet ik niet moet ik controleren als ik ga tanken morgen, maar denk het wel want liep mooi constant af. | |
Ridocar | zondag 12 december 2010 @ 10:53 |
Carburateur vuil, luchtfilter vol of choke die blijft hangen. | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 10:55 |
das een goede choke, dat moet ik even controleren. luchfilter is schoon carburateur moet ik dan ook even schoonmaken | |
Erasmo | zondag 12 december 2010 @ 10:58 |
Als dat je vermoeden is gewoon vervangen, die dingen kosten maar iets van 2 euro. Zelf denk ik als ik je symptomen zie aan een te rijk mengsel. | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 11:02 |
tank me de auto al 8 maanden bij dezelfde pomp, en ik ga ze morgen ook vervangen | |
Erasmo | zondag 12 december 2010 @ 11:05 |
Ik bedoel een teveel aan benzine in het mengsel wat in de motor wordt geslingerd ![]() | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 11:09 |
dat zou goed kunnen , dat kan verklaren waarom hij zo raar doet als ik af rem | |
Rarekwast_ | zondag 12 december 2010 @ 12:10 |
Laat de CO eens meten bij een garage. Kan zijn dat die te hoog is waardoor je motor teveel brandstof kan gaan verbruiken. Oplossing is vaak een nieuwe katalysator. | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 12:34 |
okay. zou het eigenlijk zelf doen maar de waterpomp laat ik ook gelijk vervangen, en die zit in de blok dus breng hem naar en vriend die zelf een garage heeft | |
Oksel | zondag 12 december 2010 @ 12:35 |
Koop anders meteen een andere auto.. een Micra uit '89, daar wil je toch niet meer in rijden? | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 12:39 |
nou op de huidig problemen na heb ik het laatste jaar 15000 km gereden, de met de keuring en de aanschaf van de auto,was ik in totaal 435 euro kwijt dus al moet het nu 200 euro kosten dan ben ik nog goed koop uit verder bijna geen roest en hij was erg zuinig. altijd starten, | |
penny-wise | zondag 12 december 2010 @ 12:51 |
uitlaat verstopt? Maar is dat inhouden bij volle snelheid of af en toe? | |
Oksel | zondag 12 december 2010 @ 12:57 |
Ik heb het laatste jaar 40.000 km gereden, 600 euro aan onkosten gehad voor een beurt en kleine reparatie. Verder rij ik diesel, 1 op 16. Dat red je niet met je Micra. | |
OEM | zondag 12 december 2010 @ 13:00 |
Je vergeet de aanschaf die er ook in zit. Dat redt je niet met je 1 | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 13:00 |
nee uitlaat niet verstopt inhouden als ik constant 80 rij en dan extra gas geef | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 13:01 |
wat voor auto rijd je dan? | |
Oksel | zondag 12 december 2010 @ 13:55 |
BMW 118d. Zo'n kleintje. Kost nu nog maar 10.000 euro. http://link.marktplaats.nl/403737502 | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 13:57 |
zit wel een verschil in he` 10000 euro of 400 in aanschaf en ik rijd automaat en jij denk ik schakel schakel is zuiniger en jij dit jaar 600 euro en ik maar 35 tot nu toe | |
Oksel | zondag 12 december 2010 @ 14:00 |
Tja.. ![]() Koop dan zoiets: http://link.marktplaats.nl/403753745 | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 14:03 |
nee dat klopt ik ben servicemonteur benelux, maar me auto gaat niet verder dan 30 heen en 30 terug, meer als 50 achter elkaar rijd ik nooit in de micra | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 14:05 |
ja maar de nissan rijdt lekker(automaat) en als ik er morgen mee naar de garage ga en het kost max 200 euro kan ik er weer mee rijden tot de keuring | |
Ridocar | zondag 12 december 2010 @ 14:11 |
Carb schoonmaken kan heel simpel. Je haalt de carburateur van boven open. Dat kan door het luchtfilterhuis eraf te draaien. als het goed is kun je dan met je vlakke hand de carburateur geheel afsluiten. Geef dan gas door aan de kabel te trekken of aan de gasklep te draaien. Als de motor goed op toeren is sluit je met je andere hand de carburateur af. en geef je volgas. Daardoor komt een flinke slok benzine in de carb terecht. Als de motor dreigt uit te vallen haal je je hand ervan af maar laat je het gas vol open staan. Doordat de motor weer toeren gaat maken zuigt de benzine+alle rommel mee. | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 14:22 |
ik heb net even gekeken, en uit de uitlaat komt een hoop zwart drap kan niet zeggen of dit alemaal olie is maar ik denk dat ik een slecht verdeler heb. afzonderlijk de bougies eraf gelaten, en dat merk je gelijk, alleen stilstaand vol gas stotterd de motor | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 14:24 |
dat er uit de uitlaat zwarte drap komt wat zou dat kunnen zijn want olie heeft hij het laatste jaar maar 2 liter verbruikt. zou het onverbrande benzine kunnen zijn | |
08gnoT. | zondag 12 december 2010 @ 14:25 |
Kijk daar eerst maar een naar, ja ![]() | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 14:31 |
ik zie geen reden dat hij niet goed is, maar morgen weten we meer even tanken en naar de garage | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 15:03 |
Als ik een zuiger of zo kapot zou hebben, kan dat en hoe kan je dat merken | |
Revolution-NL | zondag 12 december 2010 @ 17:40 |
Met een kapotte zuiger loopt het blokje niet mooi meer ![]() Ik zou even de carbs schoonmaken, luchtfilter en bougies vervangen ![]() | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 17:45 |
okay dank je | |
2cv | zondag 12 december 2010 @ 21:22 |
Kan het eventueel zijn dat de distributieriem een tandje versprongen is ? | |
menneke2005 | zondag 12 december 2010 @ 23:04 |
ik wist niet dat dat kan de waterpomp lekt wel op de as kan het zijn dat de lagers op de as versleten zijn en dat hij dan verspringt | |
2cv | zondag 12 december 2010 @ 23:08 |
Misschien, dan gaat de distributieriem wat losser zitten en kan hij verspringen. Wanneer is de distributieriem voor het laatst vervangen ? Overigens zou ik ook even de andere punten uit dit topic nakijken ![]() | |
menneke2005 | dinsdag 14 december 2010 @ 13:09 |
kei druk bij de garage, waterpomp vervangen 100 euro, bougies en alles intern schoonmaken 50 euro is dit goed koop????/ om de waterpomp te vervangen moet de db riem er af, veel werk dus | |
penny-wise | dinsdag 14 december 2010 @ 13:31 |
Nee is niet duur.Bougies vervangen en alles schoonmaken kan je zelf als je handig bent maar dan nog, voor dat geld is het te doen | |
Erasmo | dinsdag 14 december 2010 @ 14:28 |
Het zijn redelijke prijzen imho. Het is geen raketwetenschap maar het kost gewoon flink wat tijd. Wat ga je doen met de waterpomp? Laat je de garage een nieuwe bestellen of ga je zelf langs de sloop? | |
2cv | dinsdag 14 december 2010 @ 17:05 |
Als de waterpomp aangedreven wordt door de distributieriem zou ik daar fijn een nieuwe op zetten. | |
Fer | dinsdag 14 december 2010 @ 23:04 |
Je lockup stuk of bak staat vast in een bepaalde versnelling? | |
TheFreshPrince | dinsdag 14 december 2010 @ 23:09 |
Ik zou idd als de boel toch los is alles in één keer doen. Materiaal kost niet veel, tijd des te meer... Heb zelf wel eens een distributie vervangen, dan ben je met 25 euro klaar. En bij een oude Volvo 740 is het allemaal wel erg simpel te doen met veel ruimte. En kleppen beschadigen niet bij een gebroken riem dus even uitstellen is ook geen ramp (disclaimer: uitgezonderd de 16v en de 8v met Heron kop) | |
peer99 | maandag 6 juni 2011 @ 23:07 |
@menneke2005 Ik heb dezelfde auto en sinds kort ook dit probleem; een zeer hoog verbruik 1 op 7. Heb je dit probleem kunnen oplossen? |