gewoon goed schoonborstelenquote:Op zaterdag 11 december 2010 19:19 schreef TigerXtrm het volgende:
Ja, ten minste ik merk niets vreemds. Als het goed koud is geweest moet ik de sleutel net even iets langer contact laten maken voordat de motor aanslaat maar dat is vrij normaal lijkt me?
En kan ik die contacten gewoon schoonmaken met een staalborstel zonder een opdonder te krijgen van die accu ofzo? Moet ik iets los halen?
I'll second thatquote:Op zaterdag 11 december 2010 19:25 schreef densmee het volgende:
[..]
gewoon goed schoonborstelen
inspuiten met kopervet en je accu is weer zo goed als nieuw
Als je de polen niet loshaalt dan kan je nooit de oxidatie tussen klem en pool weghalen.quote:
Eerst de min los, dan de plus. Dan is het gevaar geweken.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:17 schreef TigerXtrm het volgende:
Tja ik laat mijn auto gewoon keuren bij de Kwik-Fit dus ze zullen het wel druk gehad hebben ofzo, ik weet het niet. Je krijgt waar je voor betaald, I suppose.
Maar ik neem aan dat het los halen van de polen niet gevaarlijk is ofzo? Krijg geen vonken of een opdonder?
was je uitlaat ook niet verroest en je schokdempers lek en de bandjes versleten.quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:17 schreef TigerXtrm het volgende:
Tja ik laat mijn auto gewoon keuren bij de Kwik-Fit dus ze zullen het wel druk gehad hebben ofzo, ik weet het niet. Je krijgt waar je voor betaald, I suppose.
Maar ik neem aan dat het los halen van de polen niet gevaarlijk is ofzo? Krijg geen vonken of een opdonder?
Gelul, da's gewoon oxidatie, je kunt het op 2 manieren weghalen, door te borstelen, en de klemmen krijg je brandschoon door ze in een bakkie zeepsop te hangen een minuutje of 5quote:Op zaterdag 11 december 2010 22:41 schreef thumbnail het volgende:
Meestal is je accu niet best meer als de polen wit worden.
De mensen bij deze Kwik-Fit zijn volgens mij wel eerlijk tegen hun klanten als ik het zo zie, kom er al een aantal jaar en nog nooit twijfelachtige dingen op de rekening gezien. Dat vermoeden heb ik eerder bij mijn dealer's garage eigenlijkquote:Op zaterdag 11 december 2010 22:25 schreef densmee het volgende:
[..]
was je uitlaat ook niet verroest en je schokdempers lek en de bandjes versleten.
ze naaien je waar je bij staat bij de kwikfit
en gewoon die accupool loshalen misschien moet je je radio code weer invoeren ofzo
Topquote:Op zaterdag 11 december 2010 22:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Eerst de min los, dan de plus. Dan is het gevaar geweken.
Als je namelijk eerst de plus los zou halen zou je met je sleutel tegen een min (chassis) aan kunnen stoten en kortsluiting maken. Als je met de min begint is er helemaal niets aan de hand.
Vastzetten doe je dus ook eerst de plus, dan de min.
Voorlopig spelden ze je een bullshit verhaal op de mouw over een kapotte accuquote:Op zondag 12 december 2010 02:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
De mensen bij deze Kwik-Fit zijn volgens mij wel eerlijk tegen hun klanten als ik het zo zie, kom er al een aantal jaar en nog nooit twijfelachtige dingen op de rekening gezien. Dat vermoeden heb ik eerder bij mijn dealer's garage eigenlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |