abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89807784
quote:
NET 5, SBS 6 en Veronica mogelijk in verkoop

Het Duitse mediabedrijf ProSiebenSat.1 sluit de verkoop van buitenlandse tv- zenders niet langer uit. Ook NET 5, SBS 6 en Veronica zullen daardoor mogelijk van eigenaar wisselen. Dat zegt topman Thomas Ebeling in een interview met de Frankfurter Zeitung. ProSiebenSat.1 is sinds drie jaar eigenaar van SBS Broadcasting, dat naast de drie zenders in Nederland nog tientallen andere stations in Europa exploiteert. Nu wil Ebeling zich echter vooral richten op de activiteiten in Duitsland.

Ebeling is niet van plan om SBS volledig af te stoten, maar overweegt de groep in delen te verkopen. “Een verkoop van activa is het overwegen waard als dat tegen een aantrekkelijke waardering gebeurt of als het een strategische premie oplevert. We willen in ieder geval niet de hele SBS-groep verkopen.”

Mediatycoon John de Mol heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij geïnteresseerd is in SBS. “Je kunt pas een huis kopen als er een te koop-bord staat. Als de kans komt, ga ik er zeker naar kijken“, zei hij recentelijk nog.
bron

Het zou me niets verbazen als John de Mol SBS koopt. Dan kan hij zijn meerderheidsbelang in RTL verkopen. En zijn Talpa programma's zoals The Voice en Ik Hou Van Holland bij SBS gaan uitzenden. De doodsteek voor RTL.

Meningen?
pi_89808008
Wat nou als RTL Nederland SBS koopt? :D
pi_89808065
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:50 schreef Hadiberg het volgende:
Wat nou als RTL Nederland SBS koopt? :D
Mogen ze niet . Mediawet 4. 2b
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_89808240
Hij kan toch al doen wat ie wil met RTL (als ie een meerderheidsbelang heeft). Waarom zou ie die dan kwijt willen en SBS willen hebben?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_89808247
Ik heb wel interesse. Moet het kosten?
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  zaterdag 11 december 2010 @ 20:41:10 #6
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_89813513
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:52 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Mogen ze niet . Mediawet 4. 2b
Dan mag John ook niet die heeft ook een aandeel in RTL nederland.

Overigens is TMG voor een deel eigenaar van SBS nederland misschien nemen ze nu de rest van de aandelen ook wel over. Ze willen al heel lang een commerciele zender hebben maar mochten nooit. Die regels gaan overboord binnenkort en mogen ze het wel.
  zaterdag 11 december 2010 @ 21:11:50 #7
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_89814574
Dan kan John de Mol De Bold kopen want SBS stopt met de uitzending van De Bold op 22 december. Dan kan de soap blijven op kosten van John :9~
pi_89910673
quote:
John de Mol aast op SBS 6

John de Mol is geïnteresseerd in de aankoop van NET 5, SBS 6 en Veronica. Ook Telegraaf Media Groep overweegt de overname van SBS Nederland. Dat bevestigen woordvoerders van De Mol en TMG dinsdag in De Telegraaf. Het Duitse ProSiebenSat.1, de eigenaar van SBS Nederland, liet vorige week weten de verkoop van buitenlandse zenders te overwegen. “De Mol zou graag een kijkje willen nemen in de dataroom“, reageert een woordvoerder van De Mol dinsdag op dat nieuws.
De Mol, die met zijn bedrijf succesformats als Ik Hou Van Holland en The Voice of Holland produceert, heeft momenteel ook een belang van 26,3 procent in RTL Nederland. Hij maakte er nooit een geheim van interesse te hebben in SBS. “Je kunt pas een huis kopen als er een te koop-bord staat. Als de kans komt, ga ik er zeker naar kijken“, zei hij recentelijk nog.

TMG, dat in 1996 medeoprichter was van SBS Nederland en nog steeds zes procent van de aandelen in handen heeft, aast ook op SBS. “Wij hebben nooit onder stoelen of banken gestoken dat we belangstelling zouden kunnen hebben in de Nederlandse televisieactiviteiten van SBS“, zegt een woordvoerder. “Dat is echter wel afhankelijk van de voorwaarden. Ze geven het niet weg.“
bron
  dinsdag 14 december 2010 @ 11:23:28 #9
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_89910996
Heb het gelezen..Ben benieuwd of iets wordt met SBS als hij wilt kopen.
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:06:46 #10
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_89912417
Het is duidelijk dat het spelletje begonnen is. Als er geen derde partij komt doen TMG en De Mol er misschien verstandig aan om samen een bod uit te brengen. Talpa kan zo via Endemol en Talpa programma's pushen en de Telegraaf heeft eindelijk zelf TVzenders waarmee het het eerste echte multimediabedrijf van NL wordt met dagbladen, weekbladen, tv, radio, internet. Hebben ze ook nog de mogelijkheid om via aandeelhouder Veronica toegang te krijgen om zo Veronica magazine over te nemen want die wens hebben ze ook al heel lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')