abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 december 2010 @ 02:26:26 #26
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_89823992
iOS: zeer compleet, werkt goed, snel en makkelijk.
WP7: ontbreekt aan features, maar heeft wel een een eenduidige UI en kan makkelijk geüpdatet worden.
Android: erg compleet, erg gefragmenteerd, voornamelijk een consumenten-OS, niet altijd even snel/makkelijk/duidelijk.

Ik snap niet waarom mensen WP7 zo snel afschrijven. Het heeft de voordelen van Android (meerdere telefoons met hetzelfde OS) en de voordelen van iOS (simpele hardware-geaccelereerde UI, makkelijk te updaten). De nadelen zijn eigenlijk alleen de ontbrekende featureset, maar dat kan makkelijk bijgewerkt worden zoals ik al zei. Vergeet niet dat MS op de zakelijke markt nog altijd een erg goede naam heeft.

Momenteel is iOS de beste keuze denk ik, gevolgd door Android. Over een jaar denk ik echter dat WP7 een betere keus is dan Android.
2000 light years from home
  zondag 12 december 2010 @ 02:33:03 #27
230788 n8n
Pragmatisch
pi_89824077
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 02:26 schreef Merkie het volgende:
WP7: ontbreekt aan features, maar heeft wel een een eenduidige UI en kan makkelijk geüpdatet worden.
Android: erg compleet, erg gefragmenteerd, voornamelijk een consumenten-OS, niet altijd even snel/makkelijk/duidelijk.

Ik snap niet waarom mensen WP7 zo snel afschrijven. Het heeft de voordelen van Android (meerdere telefoons met hetzelfde OS) en de voordelen van iOS (simpele hardware-geaccelereerde UI, makkelijk te updaten). De nadelen zijn eigenlijk alleen de ontbrekende featureset, maar dat kan makkelijk bijgewerkt worden zoals ik al zei. Vergeet niet dat MS op de zakelijke markt nog altijd een erg goede naam heeft.

Momenteel is iOS de beste keuze denk ik, gevolgd door Android. Over een jaar denk ik echter dat WP7 een betere keus is dan Android.
Dat denk ik ook, zie WP7 eerder dan Android Apple wakker schudden om wat dichter bij de grond te komen staan
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_89824121
Troll topic dus.

Ben beetje van Android af sinds ik een iPod Touch heb gekocht. Eigenlijk alleen maar door de apps en games en de snelle besturing. Muziek(dit klinkt gewoon niet op een ipod) en andere apple troep vindt ik zuigen.
Airplay :')
Facetime :')^1000
Apple computers die voor 3x over de kop gaan qua prijs. :')

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2010 02:38:43 ]
  zondag 12 december 2010 @ 02:39:39 #29
230788 n8n
Pragmatisch
pi_89824149
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 02:36 schreef Rivalo het volgende:
Troll topic dus.

Ben beetje van Android af sinds ik een iPod Touch heb gekocht. Eigenlijk alleen maar door de apps en games en de snelle besturing. Muziek en andere apple troep vindt ik zuigen.
Wat is er precies :') aan AirPlay? Kan nu al niet meer zonder :@ Kom thuis, muziek speelt gelijk verder over m'n versterker met 1 druk op de knop
pi_89824195
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 02:39 schreef n8n het volgende:

[..]

Wat is er precies :') aan AirPlay? Kan nu al niet meer zonder :@ Kom thuis, muziek speelt gelijk verder over m'n versterker met 1 druk op de knop
Zal best wel vet zijn, maar voor 80 euro loop ik wel even of pak ik even de afstandsbediening, en muziek streamen over je netwerk via je Device/PC is ook niet zo moeilijk.
  zondag 12 december 2010 @ 02:44:35 #31
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_89824200
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 02:36 schreef Rivalo het volgende:
Troll topic dus.

Ben beetje van Android af sinds ik een iPod Touch heb gekocht. Eigenlijk alleen maar door de apps en games en de snelle besturing. Muziek(dit klinkt gewoon niet op een ipod) en andere apple troep vindt ik zuigen.
Huh? Er is geen enkele telefoon met een betere geluidskwaliteit dan de iPhone. Ik neem aan dat de iPods geen slechtere geluidschip hebben, dus ik snap je reactie niet. De geluidskwaliteit van een iPod is gewoon goed.
  zondag 12 december 2010 @ 02:47:14 #32
230788 n8n
Pragmatisch
pi_89824225
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 02:44 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Zal best wel vet zijn, maar voor 80 euro loop ik wel even of pak ik even de afstandsbediening, en muziek streamen over je netwerk via je Device/PC is ook niet zo moeilijk.
Heb een laptop, wel zo makkelijk dat ik daadwerkelijk draadloos kan werken (met muziek). Daarnaast is mijn iPhone mijn afstandsbediening :+
pi_89824254
Ik vind AirPlay ook geweldig, het is handig en het werkt gewoon goed. Maar ja, het zal wel aan mij liggen
pi_89824283
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 02:44 schreef Merkie het volgende:

[..]

Huh? Er is geen enkele telefoon met een betere geluidskwaliteit dan de iPhone. Ik neem aan dat de iPods geen slechtere geluidschip hebben, dus ik snap je reactie niet. De geluidskwaliteit van een iPod is gewoon goed.
Nee, geloof me, dat valt echt tegen vergeleken met andere mp3-spelers.

quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 02:47 schreef n8n het volgende:

[..]

Heb een laptop, wel zo makkelijk dat ik daadwerkelijk draadloos kan werken (met muziek). Daarnaast is mijn iPhone mijn afstandsbediening :+
Het zal wel goed werken, beetje zonde dat zo'n kastje dan 89 euro moet kosten, wat ik te duur vindt.
pi_89824399
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 02:53 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Nee, geloof me, dat valt echt tegen vergeleken met andere mp3-spelers.

[..]

Het zal wel goed werken, beetje zonde dat zo'n kastje dan 89 euro moet kosten, wat ik te duur vindt.
Als er goedkopere/3rd party kastjes kastjes kopen vindt ik het best.
pi_89824510
Kwaliteit kost nou eenmaal wat
pi_89824600
quote:
Op zondag 12 december 2010 03:24 schreef retorbrapi het volgende:
Kwaliteit kost nou eenmaal wat
Als dat je enige argument is... :')
Er zijn al zat muziek streammogelijkheden, maar apple moet weer iets maken dat alleen met dure kAstjes van 90 euro kan. En dan heeft het ook nog de mogelijkheid om printers aan te sluiten en internet uit te breiden, en ik wil alleen maar muziek streamen.
pi_89824776
quote:
Op zondag 12 december 2010 03:45 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Als dat je enige argument is... :')
Er zijn al zat muziek streammogelijkheden, maar apple moet weer iets maken dat alleen met dure kAstjes van 90 euro kan. En dan heeft het ook nog de mogelijkheid om printers aan te sluiten en internet uit te breiden, en ik wil alleen maar muziek streamen.
Goh, 89 euro, duur zeg.
pi_89824924
quote:
Op zondag 12 december 2010 04:34 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Goh, 89 euro, duur zeg.
Ja, is te duur.
  zondag 12 december 2010 @ 05:53:04 #40
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89824950
quote:

[..]

Huh? Er is geen enkele telefoon met een betere geluidskwaliteit dan de iPhone.
DroidX :Y

Vind trouwens de commercials voor de nieuwe Windows phones wel pakkend en goed. Iedereen zit tegenwoordig maar constant levenloos naar z'n telefoon te staren en daar weten ze goed op in te spelen.

Bijv:

[ Bericht 15% gewijzigd door popolon op 12-12-2010 05:58:58 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_89828002
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 05:29 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Ja, is te duur.
TJa maar je kunt er ook een draadloos netwerk mee opzetten thuis, en gezamelijk de printer delen, en dan vanaf iedere computer in huis streamen naar de Stereo. Is mij zeker de 90,- wel waard.

Maar eigenlijk hoeven we niet op dat getroll van jou in te gaan, je vind Apple 3x te duur, en een iPhone is een MP3 speler in jouw ogen.

Dus je zal wel stront in je ogen hebben, en bij je geboorte een zuurstofgebrek, in welk geval ik het je niet kwalijk kan nemen.
pi_89834802
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:02 schreef grindfreakje het volgende:

[..]

TJa maar je kunt er ook een draadloos netwerk mee opzetten thuis, en gezamelijk de printer delen, en dan vanaf iedere computer in huis streamen naar de Stereo. Is mij zeker de 90,- wel waard.

Maar eigenlijk hoeven we niet op dat getroll van jou in te gaan, je vind Apple 3x te duur, en een iPhone is een MP3 speler in jouw ogen.

Dus je zal wel stront in je ogen hebben, en bij je geboorte een zuurstofgebrek, in welk geval ik het je niet kwalijk kan nemen.
Volgens mij heb jij stront in je ogen, heb ik nergens gezegt. Ik zei alleen dat ik qua muziek de kwaliteit slecht vindt. Voor de rest gebruik ik hem voor apps en games waar ik wel tevreden over ben.
pi_89837228
quote:

[..]

Huh? Er is geen enkele telefoon met een betere geluidskwaliteit dan de iPhone.
Waar baseer je dit precies op? Ik merk iig amper verschil. En volgens mij is het sowieso kul, aangezien het verschil vooral wordt gemaakt met de koptelefoon. En die hebben over het algemeen niet het bereik dat je het verschil (als dat er is) erg kan merken. En de koptelefoons waarbij je het wel zou kunnen merken, die gebruik je weer niet in combinatie met een telefoon.

Over koptelefoons gesproken, vind ik het belachelijk dat die van Apple die je bij de iPod en iPhone krijgt van zo beperkte kwaliteit zijn. Wanneer je dat vergelijkt wat je bij Sony krijgt... Die van mijn HTC's heb ik niet eens geprobeerd

Overigens meende ik wel een verschil te merken met een X10 tov andere telefoons, maar volgens mij zat dat ook meer tussen mijn oren dan dat het daadwerkelijk het geval was. Het is ook niets voor niets dat in reviews dit ook nooit getest wordt. De speaker wordt wel getest. Maar ten eerste geef ik daar weinig om, en vind ik personen die over de speaker naar muziek op hun telefoon luisteren, mn. in het openbaar, trieste lui die stompen moeten krijgen, en ten tweede is de iPhone daar zeker niet de beste, volgens GSMArena.
  FOK!fotograaf zondag 12 december 2010 @ 16:43:10 #44
145146 Andyy
pi_89837593
iPhone > HTC geluidskwaliteit.
Je hoort het misschien niet met normale oordopjes, maar zeker wel met het high end spul dat ik gebruik :P
  zondag 12 december 2010 @ 17:09:14 #45
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_89838543
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:32 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Waar baseer je dit precies op? Ik merk iig amper verschil. En volgens mij is het sowieso kul, aangezien het verschil vooral wordt gemaakt met de koptelefoon. En die hebben over het algemeen niet het bereik dat je het verschil (als dat er is) erg kan merken. En de koptelefoons waarbij je het wel zou kunnen merken, die gebruik je weer niet in combinatie met een telefoon.

Over koptelefoons gesproken, vind ik het belachelijk dat die van Apple die je bij de iPod en iPhone krijgt van zo beperkte kwaliteit zijn. Wanneer je dat vergelijkt wat je bij Sony krijgt... Die van mijn HTC's heb ik niet eens geprobeerd

Overigens meende ik wel een verschil te merken met een X10 tov andere telefoons, maar volgens mij zat dat ook meer tussen mijn oren dan dat het daadwerkelijk het geval was. Het is ook niets voor niets dat in reviews dit ook nooit getest wordt. De speaker wordt wel getest. Maar ten eerste geef ik daar weinig om, en vind ik personen die over de speaker naar muziek op hun telefoon luisteren, mn. in het openbaar, trieste lui die stompen moeten krijgen, en ten tweede is de iPhone daar zeker niet de beste, volgens GSMArena.
Ik baseer mijn uitspraken juist op de testen van GSMArena.

Frequency response iPhone 4:

Frequency response Desire HD:

Ook zie je bijv. hier dat de stereo crosstalk enorm hoog is bij bijv. de Desire HD. Ik hoor iig duidelijk verschil tussen de iPhone en de HTC Legend.
pi_89838798
Ik heb een HTC Desire met een MIUI rom erop, hierdoor heb ik nog steeds de software van Android maar met de looks van iOS. Het is zeg maar een mix van beiden, de gebruiksvriendelijkheid van iOS en de openheid van Android. Om documenten altijd bij me te hebben gebruik ik Dropbox, dat is een programma waarmee je een gedeelde map hebt met je computer, het is ook te gebruiken tussen computers of tussen telefoons alleen. De batterijduur van mijn Desire is verbeterd sinds ik de nieuwe MIUI rom erop heb staan. Normaal ging die nog maar net 1 dag mee en met de MIUI rom gaat ie nu al zo'n 48 uur mee en hij is nog niet over de helft heen.

rice rice baby tututututedudududum
pi_89840678
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 02:26 schreef Merkie het volgende:

Ik zie ook wel toekomst in Windows Phone 7 ja, maar nog niet nu. De interface ervan vind ik best wel mooi, maar er zitten nog te weinig functies in. Dat kon 2 of 3 jaar geleden nog wel, maar nu niet meer.

iOS staat voor mij dan op nummer 1, alhoewel we er niet omheen kunnen dat je ook vooral betaalt voor het merk. iOS heeft momenteel gewoon de beste en leukste apps en ziet er meestal gelikter uit dan Android vind ik. En veel van de 'mankementen' van iOS zijn vaak op te lossen door vele top apps!

Het grote nadeel van Android is dat de ontwikkelaar van een app met veel apparaten rekening moet houden en dag elke fabrikant er gebruik van kan maken. Grote kans dat sommige mensen wel is hebben gemerkt dat app X beter werkt op apparaat Y dan Z.
pi_89840932
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 17:09 schreef Merkie het volgende:

Ik baseer mijn uitspraken juist op de testen van GSMArena.

Frequency response iPhone 4:
[ afbeelding ]

Frequency response Desire HD:
[ afbeelding ]

Ook zie je bijv. hier dat de stereo crosstalk enorm hoog is bij bijv. de Desire HD. Ik hoor iig duidelijk verschil tussen de iPhone en de HTC Legend.
^O^
Ik moet zeggen dat ik de iPhone 4 nooit langdurig gebruikt heb. De kwaliteit van de vorige iPhones was altijd wel goed, maar dit was wel bij een beperkt volumebereik. Maar dit schijnt bij de iPhone 4 wel in orde te zijn.

Maar dan nog is het zo dat bij praktisch gebruik het toch vooral neerkomt op de kwaliteit van de koptelefoon en uiteraard de bron zelf.
Dat dit soort zaken bij de HTC's niet zo best is, is niets nieuws. Daar moet het een voldoende scoren, en meer niet. Dat is het nooit geweest als het gaat om randfunctionaliteit als camera's, audiokwaliteit. Tussen een iPhone4, N8, BB Torch 9800 zul je geen verschil horen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Xaobotnik op 13-12-2010 00:19:37 ]
pi_90470014
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:12 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Was te verwachten natuurlijk, de apple crowd die niets wil snappen van het principe "mijn foon, mijn tools mijn apps".
De apple crowd is meer van het principe "mijn foon moet gewoon WERKEN en voor de rest kan het me niet boeien".

quote:
[..]

End-users kan het wel verdommen welke restricties er zijn in de keuze van apps, en laat Steve Hubbard & Co. daar ook bij tijd en wijle de nodige naistische trekjes vertoont hebben (wikileaks app anyone?)
Op een enkeling op een obscuur internetforum na kan het end-users ECHT niet verdommen welke restricties er zijn. Het bewijs daarvoor zijn de torenhoge sales en de torenhoge customer ratings van Apple.

quote:
Blijft over de volgende vraag, waarom moeten er altijd minimaal 1 of 2 appel fanboiis de WP7, BB, of Android draadjes verzieken met hun gedram?
Of een nog interessantere vraag: waarom zijn de restricties van iOS opeens een wereldramp, en wordt er nooit ook maar EEN woord gesproken over dezelfde restricties bij platformen als de Xbox 360, de PS3, Nintendo, WP7?
  zondag 26 december 2010 @ 21:46:31 #50
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_90470659
Naar mijn mening zijn Android-fanboys veel erger dan iOS-fanboys. Android-fanboys zijn vaak zeer overtuigd van hun gelijk en behandelen mensen die iOS prefereren als minderwaardig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')