Zeggen ze vaker mogelijk, na metingen is het: geen gevaar voor volksgezondheidquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:53 schreef Olga het volgende:
hmm eerst hadden ze het erover dat er geen schadelijke stoffen waren, nu mogelijk wel...
[..]
Yups, was duidelijk te horen en voelen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:57 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Zeggen ze vaker mogelijk, na metingen is het: geen gevaar voor volksgezondheid![]()
Maar in het bericht staan ook maar 2 korpsen terwijl er meer korpsen aanwezig zijn.
En hoe zit het met die explosie? ook gevoeld en gehoord of niet ?
quote:Vanwege de windrichting hoefde er op industrietterrein Oudorp slechts een bedrijf ontruimd te worden. De brandweer probeert de omliggende bedrijfspanden voor het vuur te behoeden. Rond kwart over tien werd basisschool De Prinsenhof aan de Amstelstraat ontruimd
10:13:37 10-12-10 GROUP-1 Prio 2 De Prinsenhof AMSTELSTRAAT 7 ALKMAAR Hinderlijke lucht AMR741quote:
opzich wel grappige fotoquote:Op vrijdag 10 december 2010 10:28 schreef Olga het volgende:
Die foto met die brandweerman op die wagen is recht tegenover me
quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:30 schreef Olga het volgende:
overigens hoor ik net dat er op die school acht kinderen onwel zijn geworden
Nog een school wordt ontruimdquote:Op vrijdag 10 december 2010 10:31 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
dan kan er wel eens een evacuatie van die wijk plaats gaan vinden als dit met die brand te maken heeft.
quote:Uitslaande brand bij transportbandenbedrijf Alkmaar
ALKMAAR - Bij een productielocatie van het bedrijf Derco Transportbanden aan de Schermerweg in Alkmaar woedt vrijdagmorgen een uitslaande brand.
Dit zegt een woordvoerder van de politie. De brandweer verwacht nog minimaal de hele ochtend nodig te hebben om de brand te blussen.
Het vuur brak rond kwart over zeven uit. Er zijn geen gewonden. De brand gaat gepaard met zeer hevige rookontwikkeling en het bedrijfsgebouw mag als verloren worden beschouwd. De oorzaak is mogelijk een vastgelopen machine.
Luchtalarm
De lokale overheid heeft het luchtalarm ingezet om de inwoners van de wijk Oudorp te waarschuwen. Er wordt geadviseerd om ramen en deuren gesloten te houden.
Bij het bedrijf worden onder meer industriėle transport- en procesbanden, transportweefsels voor roldeuren en dockshelters voor laad- en losperrons gemaakt.
Verplicht dicht
Een deel van het bedrijventrein, waar Derco Transportbanden is gevestigd, is door de rookontwikkeling afgesloten. Een klein aantal naastgelegen bedrijven is verplicht dicht.
Volgens de politie zijn tot dusverre geen schadelijke stoffen vrijgekomen. Het bedrijf is gevestigd op een bedrijventerrein aan de oostkant van Alkmaar.
inderdaad.quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:37 schreef Olga het volgende:
Ik denk dat ik persoonlijk blij mag zijn met de stand van de wind omdat ik er zo dichtbij woon
aldus de gemeente Alkmaarquote:Na meting blijkt dat er geen schadelijke stoffen zijn vrijgekomen. Scholen Prinsenhof/Rein Abrahamseweg worden niet ontruimd.
volgens www.alkmaar.nl:quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:53 schreef Olga het volgende:
Goed nieuws
[..]
aldus de gemeente Alkmaar
geen bericht over geen ontruiming, wel dat er geen gevaarlijke stoffen zijn.quote:10.30 uur Hoe is de situatie op de scholen?
De Prinsenhof/ Rein Abrahamse School in Oudorp is ontruimd. Er zijn een aantal kinderen onwel geworden. Zij hebben onder andere last van prikkende ogen, buikpijn en misselijkheid. De kinderen worden opgevangen in de Hoornsevaart. De andere scholen zijn gebeld om uit voorzorg ramen en deuren te sluiten. Op dit moment wordt gemeten, maar er zijn nog geen schadelijke stoffen geconstateerd.
quote:Seniorenwoningen Plutostraat en Strandwal ontruimd. Metingen wijzen hoog koolmonoxidegehalte uit.
sowieso raar, ze zijn eerst ontruimd, en ruim half uur later worden ze niet ontruimd ....quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:10 schreef Olga het volgende:
vaaag
ik volg http://twitter.com/#!/gemeentealkmaar en daar staat het wel
[..]
alkmaar.nl heeft het nu ook over:quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:10 schreef Olga het volgende:
vaaag
ik volg http://twitter.com/#!/gemeentealkmaar en daar staat het wel
[..]
Dus misschien verkeerd overgenomen van twitter ofzo ? we zien wel hahaquote:11.05 uur: De seniorenwoningen Plutostraat en Strandwal worden ontruimd. Er is een te hoog koolmonoxide gehalte gemeten. Bij de scholen is hiervan geen sprake.
idd, en daarnaast ook nog goed bereikbaar (de site)quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:14 schreef raptorix het volgende:
Goed om te zien dat er ook gemeentes zijn die wel de mensen voorzien in informatie: http://twitter.com/#!/gemeentealkmaar
Zowel via Twitter als hun website updates.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |