Daarnaast zie je in de Exif ook f/22 en ISO 100 staan...quote:Op maandag 13 december 2010 11:59 schreef Mercan het volgende:
@ Polariteit, welke sluitertijd heb je zoal gebruikt?
In de Exif van flick zie ik o.a. exposure van 154, 175, 50 en 31.
Dit betekent toch niet 154 sec, 175 sec etc of wel?
Waarom zou je de sluitertijden kort willen houden?quote:Op maandag 13 december 2010 13:34 schreef Mercan het volgende:
Behalve het argument van de kou, waarom niet een lagere diafragma waardoor je de sluitertijd wat lager kan houden?
http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/diafragma/quote:Op maandag 13 december 2010 17:01 schreef Mercan het volgende:
Krijg je met een geknepen diafragma met een lange sluitertijd mooiere nacht foto's dan met een meer open diafragma waarbij je een kortere sluitertijd gebruikt?
Wanneer kies je voor het één en wanneer voor het ander?
thnx voor je antwoord.quote:Op dinsdag 14 december 2010 06:59 schreef polariteit het volgende:
sowieso heeft het diafragma effect op de grootte van de sterren, maar dat is ook weer afhankelijk van de afstand. Heeft hier trouwens geen rol gespeeld.
Ik vind dat landschapsfoto's over het algemeen het mooist als het van voor naar achteren scherp is, en ik merkte in deze foto's al verschil tussen F22 en bijv. F16.
OVerigens gebruikte ik inderdaad een statief, dus de lengte van de sluitertijd vond ik van ondergeschikt belang. ik had geen haast
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |