Dag lieve FOK-leden,
De afgelopen weken heb ik jullie flink gebombardeerd met topics vol issues. Vervolgens heb ik ook een hoop posten weggehaald. Dit i.v.m. privacy. Mijn excuses als dit irritaties heeft opgeleverd.
Ten eerste bedank ik iedereen die een toegevoegde waarde heeft gehad aan mijn zelfontwikkeling.
Ik zal even kort herhalen: Ik heb door verkeerde relaties met verkeerde personen van verkeerde (tegenstrijdige) culturen veel issues opgelopen. Uit angst om gekwetst te raken had ik mezelf geisoleerd en deed ik mij arrogant voor. Kortom; ik droeg een bindingsangstmasker. Erachter was ik super ongelukkig.
Inmiddels:
Heb ik weer wat
vrienden erbij. Ik laat me weer van mijn kanten zien; een stuk minder perfect als ik me ooit voordeed. Ik laat zo ook mijn zwaktes zien. Anderen durven zich dan ook kwetsbaar op te stellen en dan krijg je een band.
Ik heb de afgelopen weken heel veel onbekende mensen aangesproken. Iets wat ik ooit deed, maar gewoon niet meer kon, omdat ik geen vertrouwen meer had in de mens. Eerlijk, ik had geen vertouwen in mezelf. Ik heb gewoon geleerd om sommige privé dingen voor me te houden, waardoor ik niet meer zo snel te breken ben. Vroeger was ik naiever.
In de
liefde heb ik meer vooruitgang geboekt. Een relatie is er dan niet tot stand gekomen. Ook geen date. Ik wil geen wederzijdse verwachtingen scheppen. Eerder wil ik hem beter leren kennen. Gezien we nu vaker praten, gebeurt dat ook wel. Ik voelde me in het begin erg onzeker tegenover hem, omdat ik irrealistische beelden had van hem (ophemelen door mijn eigen onzekerheid). Nu ik opnieuw realiseer wie ik ben en wat ik te bieden heb, ga ik er milder mee om. Ik durf meer mezelf te zijn, te geinen e.d. Maar nu gebeurt er iets grappigs; omdat ik een beter gevoel over mezelf heb, zie ik in dat hij misschien niet voor mij is
Daarmee heb ik ook geleerd dat ik mijn vooroordelen, positief en negatief achter me moet laten. Niet iedereen is mijn ex, maar niet iedereen is de ware. En niet iedereen kan mijn beste vriend worden, maar ook niet iedereen hoeft me te benadelen. Sommige mensen zijn ook gewoon erg lief, omdat niet iedereen hetzelfde is! Dus; investeren, me gek lopen maken, van stapel lopen, ophemelen en onnodig onzeker worden is stom.
Hoewel ik moet zeggen dat knopen door hakken d.m.v. jullie brandende kritiek alleen niet genoeg was. Ik heb meer tijd nodig om over mijn wonden heen te komen. Het is een proces, wat nog wel een tijdje gaat duren. Sowieso wil ik niet aan een relatie beginnen voordat ik diegene goed genoeg ken. Zonder een friendzone ga ik nergens (meer) aan beginnen. Liefde op eerste gezicht is een illusie en daarop iets bouwen is niet zo verstandig. Aldus mijn ervaringen.
Mijn
studie heb ik behoorlijk verpest. Ik ga een zware winter en voorjaar krijgen. Maar mijn grootste barieerres zijn nu uit de weg, dus ik krijg het wel weer recht.
Qua
sporten gaat alles ook prima. Ik ben 2,3 kg aan lichaamsvet verloren zonder spiermassa te verliezen. Ik heb nog 6,4 kg te gaan om het ''ideale'' te bereiken. Dan zit ik op 21%. Nu is dat 31,1%

Tot zover ben ik er super trots op. Mijn BMI is iig 21,2, maar dat wordt dan 18,5. Het gaat de goede kant op. Ik wil gewoon vrouwelijkere vormen ipv vastgekleefde vet. Kwestie van doorbijten, op mijn eten letten en blijven sporten. Waarschijnlijk wordt het 5x per week sporten ipv 3x. Als ik mijn doel heb bereikt, ga ik wel weer terug naar 3x.
Mijn
slaap is... nou ja. No comment. Ik ga nu slapen...
Mijn
algemene ontwikkeling staakt. Ik moet eerst even mijn studie redden en in vorm komen. Daarna ga ik het e.e.a. uitzoeken. Wie weet bezoek ik de Bibliotheek eens vaker.
Heel erg bedankt! Ik vind jullie lief
Wat kleine aanmoedigingen, tips en adviesjes... zelfs afzeikingen zijn welkom
[ Bericht 2% gewijzigd door 4SeizoenenPeper op 10-12-2010 10:48:44 ]