abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 december 2010 @ 23:04:19 #1
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89742607
Ik trek de stoute schoenen aan, stap over die heule hoge drempel heen en vraag om hulp. Het scheelt dat het niet hulp per direct hoeft te wezen, mijn tuin is nu toch een grote natte besneeuwde en bevroren toestand :D

Mijn tuintje...

17 meter diep (incl, die begroeide hoek naast de schuur) en 5 meter breed. Leuk tuintje he? Ja, alleen heb ik absoluut geen groene vingers, vinden planten mij niet leuk (bedoel, zelfs mijn plastic planten leggen het loodje? :? ) en heb ik ab-so-luut geen tijd (en geen zin :@ ) om de boel bij te houden in mijn eentje. Manlief is niet in die positie dat ie er actief in kan meehelpen en het komt erg vaak voor dat ik met kompas en kapmes op zoek moet naar mijn fiets in de schuur...

Wat ik er mee zou willen?

Als eerste die postzegel gras er uit. Tegels er in/op. Elke zomer vernaggel ik het gras door het zwembad van mijn dochter er op te zetten en elke winter/lente doet het een poging terug te groeien om in de zomer weer verpletterd te worden.... Ik haat maaaaaaaaaaien! (overigens heb ik daarna dus wél weer een electrische grasmaaier te geef :D )

Als tweede, die begroeide hoek achterin moet leeg... De knijnen van Suus hebben meer renruimte nodig en dus wou ik in die hoek een soort van ren bouwen, waar het huidige hok in kan staan zodat ze meer kunnen rondrennen...

Als derde: Mijn huidige terras loopt schots en scheef. Als het regent heb ik in het midden een vijvertje...

Kortom: mijn tuin moet op de schop! Ik heb in de aanbieding: 2 linkerhanden, non-groene vingers, een lekkere pan soep, drank, limonade, versnaperingen en gezelschap van mijn dochter als supporter.

Ik zoek: lieve mensen, terrastegels/stenen/klinkers/stoeptegels, materiaal voor een ren te kunnen maken. Spa en schop en boomzaag aanwezig :P

Iemand zin in lekker bruin te worden tijdens een gezellig klus komende zomer? :+

UPDATE:

Aangemeld:
Lord_Vetinari en Tietvlag als stratenmakers en eventuele renbouwers.

Nog nodig:
tegels/stenen/klinkers
renmateriaal als in gaas, planken, balken enz.
Man/vrouwkrachten?

[ Bericht 4% gewijzigd door Ireth op 09-12-2010 23:39:49 ]
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  donderdag 9 december 2010 @ 23:11:31 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_89742978
En waar ligt die tuin?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 9 december 2010 @ 23:12:19 #3
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89743019
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En waar ligt die tuin?
Oja, das wel handig he :D In Utrecht! :P
pi_89743157
schaamteloze tvp, straatjes leggen heb ik genoeg gedaan... maar liever niet in deze vrieskou-
  donderdag 9 december 2010 @ 23:20:43 #5
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89743447
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:15 schreef Tietvlag het volgende:
schaamteloze tvp, straatjes leggen heb ik genoeg gedaan... maar liever niet in deze vrieskou-
Dat moet je nu ook absoluut niet willen, dit is de huidige staat van de tuin....

Alleen dan met iets minder sneeuw, het meeste is of weggesmolten, of bevroren...
  donderdag 9 december 2010 @ 23:23:25 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_89743591
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:15 schreef Tietvlag het volgende:
Idem hier. En een konijnenrendinges kan ik ook nog wel in elkaar schroeven.
pi_89743697
Als je ervoor kan zorgen dat de tuin ijs/sneeuw vrij is ben ik wel bereid om wat tegels neer te leggen.
  donderdag 9 december 2010 @ 23:28:08 #8
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89743847
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:25 schreef Tietvlag het volgende:
Als je ervoor kan zorgen dat de tuin ijs/sneeuw vrij is ben ik wel bereid om wat tegels neer te leggen.
Ja maar die heb ik ook nog nie :D Je bedoelt NU als in ijsvrij maken? Nee toch? Ergens in het voorjaar mag ik toch hopen? :D
  donderdag 9 december 2010 @ 23:28:54 #9
66444 Lord_Vetinari
pi_89743883
Hoe erg is de verzakking en zo? Want dan heb je ook ophoogzand nodig.
  donderdag 9 december 2010 @ 23:31:00 #10
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89743981
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoe erg is de verzakking en zo? Want dan heb je ook ophoogzand nodig.
Ik dacht eigenlijk meer aan de rest iets laten zakken (dan loopt mijn tuindeur ook niet meer aan op mijn tegels... die krijg ik nu namelijk heel moeilijk open, hij schaaft over de grond)
pi_89744042
edit:

Dat maakt het wat makkelijker, pm maar wanneer het nodig is en kan.
  donderdag 9 december 2010 @ 23:32:53 #12
66444 Lord_Vetinari
pi_89744085
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:31 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk meer aan de rest iets laten zakken (dan loopt mijn tuindeur ook niet meer aan op mijn tegels... die krijg ik nu namelijk heel moeilijk open, hij schaaft over de grond)
Hmm, kan. Als er een zandbed onder ligt, tenminste. Maar dat zal wel.
  donderdag 9 december 2010 @ 23:34:20 #13
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89744156
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hmm, kan. Als er een zandbed onder ligt, tenminste. Maar dat zal wel.
Ik zou het je niet durven zeggen! Het lag er zo in toen wij hier kwamen wonen en heb de onderkant van de tegels eigenlijk nog nooit bekeken! :o
pi_89744188
Als achterlijke tuinfreak zijnde met een megabewerkelijke tuin en groen doch meestal zwarte tuin-werk-poten denk ik iets lief-lelijks :)
Een stukje gras is lekker voor een kind en de maaier kan best weg, gras kun je ook met een nagelschaartje knippen _O-
Nee, geintje natuurlijk maar wil je nou echt álles betegelen?
Bietje zund, ook voor de twiet-twiets.
Maar gelijk heb je wel als je zo weinig groene pootjes hebt.
Nou hebben wij redelijk veel gravel in de tuin, misschien iets voor jou (niet mijn gravel hoor maar als idee :)
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  donderdag 9 december 2010 @ 23:37:39 #15
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89744303
Ik denk dat Joep gravel erg leuk zal vinden! (maar ik daarna waarschijnlijk nie :D )

Helemaal betegelen wil ik ook weer nie, heb nog 2 bordertjes links en rechts (die er eigenlijk ook wel uit mogen, zet ik leuk potjes neer enzo... O-) )

Ik laat hem het liefste vol storten met mooi egaal beton... vind tuintjes harstikke leuk, maar ik kan er niks mee.. tijdtechnisch gezien niet.. en groen-technisch gezien ook nie.. Wil gewoon wat plantjes her en der en thats it.. heb mijn appelboompje, mijn vlinderstruik, mijn spirea, mijn brem en mijn gut-hoe-heten-die-dingen-ook-al-weer-waar-van-de-grote-roze-bloemen-in-komen... en dat vind ik eigenlijk wel genoeg :D

Ziede gij trouwens die hoge bomen op foto 1 op de achtergrond? Megagrootpark! TwietTwiets komen er wel! (kheb af en toe de kippen in mijn tuin zitten :D )
pi_89744899
Hortensia's

zal je even gek maken (ff plaatjes zoeken) maar dit wil jij dus ech nie (maar gaat mij om de gravel)

en met grote potten doe je ook heel wat

en met tegels kan het ook lukken (is maar een stukkie, heb een boel tuin met een boel planten en zo maar even als voorbeeld:
  donderdag 9 december 2010 @ 23:51:24 #17
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89745007
Gravel is denk ik alleen leuk voor de buurtkatten (die nu dus al steeds in mijn gras zitten te kakken) en voor Joep (die nu dus al steeds de kuilen in mijn gras groter maakt..)

Denk ook niet dat gravel heel erg geschikt is voor de scootmobiel van manlief (die dus in en uit die schuur moet komen/kunnen..)
  donderdag 9 december 2010 @ 23:51:38 #18
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89745021
Wel een prachtige tuin overigens!!!!
pi_89747384
Poesjes hebben de pest aan gravel (en ik de pest aan schijtende poesjes dus dat is een zegen)
We hebben wel golpaplaat onder de gravel liggen, dat scheelt een heleboel geploeg met lopen en kan dan dus wél met een scootmobiel maar ideaal is dat dan toch niet.
bij ons maar zo'n 8000 kilo of zo, dus leuk voor de volgende bewoner die de pest aan gravel heeft _O-

Maar thanx voor het compliment, ga je nog even verder pesten 9en beetje opscheppen natuurlijk, als trotse tuinmoeder ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Lottekoekkie op 10-12-2010 00:50:02 ]
pi_89747456
ergens heb ik de indruk dat ik niet echt help, wil wel helpen, heb mijn tuin zelf ontworpen dus kan wel wat maar dan krijg je zo'n tuin,en dat wil ik je niet aan doen .
Maar kan wel heel goed grote potten sjouwen en vullen, misschien heb je daar wat aan :*
  vrijdag 10 december 2010 @ 00:49:50 #21
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89747548
Nou op zich help je me wel aan ideeen, alleen moet het ook uitvoerbaar zijn :D Gravel zie ik niet echt zitten met manlief zijn scootmobiel en Joep, zo'n leuke speelse tuin als jij hebt vind ik heel erg leuk, maar is volgens mij niet echt onderhoudsarm (vrij wil ik nog niet noemen, wil best wat doen :D ) en het belangrijkste is, manlief moet makkelijk in en uit de schuur kunnen komen met zijn scootmobiel en de tuin makkelijk kunnen verlaten er mee. Dus soort van A2 effect in het klein zeg maar :D

Maar zoals jij die potten heb staan met die planten, dat vind ik leuk! En die opgehoogde borders ook, die lopen bij mij nu gelijk met mijn terras (en daar moet ik dus geregeld Suus uitvissen met haar fiets)
pi_89747787
Kan een zooi foto's niet vinden, de terrassen hebben grote tegels, ideaal voor je man,
Wilde eigenlijk een beeld geven van gladde bestrating (die tegels dus waar ik de foto niet van kan vinden) en de gravel die niet handig is voor jullie (sorry, dat wist ik niet) met wel een leuke sfeer.
Maar, met grote potten op een geheel betegelde tuin geef je wel heel veel sfeer, zeker mer een aantal potten op verschillende hoogte, zo creer je toch een tuin, ondanks hoofdzakelijk bestrating.
Ik zou je wel adviseren zo groot mogelijke tegels te nemen, ook dat betekend makkelijker begaanbaar (minder voegen dus minder obstakels en minder onderhoud tussen de tegels)
Jammer dat ik de insteek en de hoofdreden voor je wensen niet eerder door had
Excuus daarvoor
  vrijdag 10 december 2010 @ 01:02:28 #23
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_89747913
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 00:58 schreef Lottekoekkie het volgende:
Kan een zooi foto's niet vinden, de terrassen hebben grote tegels, ideaal voor je man,
Wilde eigenlijk een beeld geven van gladde bestrating (die tegels dus waar ik de foto niet van kan vinden) en de gravel die niet handig is voor jullie (sorry, dat wist ik niet) met wel een leuke sfeer.
Maar, met grote potten op een geheel betegelde tuin geef je wel heel veel sfeer, zeker mer een aantal potten op verschillende hoogte, zo creer je toch een tuin, ondanks hoofdzakelijk bestrating.
Ik zou je wel adviseren zo groot mogelijke tegels te nemen, ook dat betekend makkelijker begaanbaar (minder voegen dus minder obstakels en minder onderhoud tussen de tegels)
Jammer dat ik de insteek en de hoofdreden voor je wensen niet eerder door had
Excuus daarvoor

Whoewhahaa! Act normal joh, niks geen excuus nodig hoor :) Vind het veel te leuk om zo te brainstormen! En net wat jij zegt, hoogteverschil in potten maakt het leuk idd! En ja tegels, moet maar net kijken waar ik aan kan komen. Heb weinig tot geen budget voor een tuincentra, dus zal MP enzo in de gaten moeten houden :D
pi_89748358
Beetje erg laat maar 2 jaar geleden hebben we alle tegels gratis weggegeven, een metertje of 80m2
Er zijn zoveel mensen die dat doen dus ik ga met je mee het in de gaten houden. Logisch alleen dat je dan in het voorjaar meer keus hebt dus hou het topic wakker en we zoeken mee.
Spitten en sjouwen gaat mij niet meer lukken maar plantadvies wel, dus tegen de tijd dat je dat nodig hebt.
Overigens, was niet showen met mijn tuin, enkel een sfeerplaatje uitbeelden, daar we immens veel vierkante meters gravel hebben liggen welke je optisch ook als bestrating kunt zien (visualiserend dan) wilde ik even tonen dat met heel veel steen je met potten en zo toch veel sfeer kunt maken.
pi_89750851
LK..... Wat een paradijsje!!!! O+
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')