abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104857670
Het stukje van de gestoorde quizfan staat niet eens op de DVD! Of heb ik nu iets gemist...!?
pi_104857733
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:55 schreef Symn het volgende:
Het stukje van de gestoorde quizfan staat niet eens op de DVD! Of heb ik nu iets gemist...!?
Die staat bij de extra's. :P
  zaterdag 26 november 2011 @ 23:11:59 #253
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_104861341
En ik miste dat stukje over de ontvoering van Heineken, waar al een filmpje van was uitgelekt via Youtube.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 26 november 2011 @ 23:29:24 #254
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_104862118
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:01 schreef themole het volgende:
Heb hem, had hem al in het World Forum gezien in juni, maar het blijft een geniale show. :)
Nee man, hij was veel minder als bijv: Dat dan weer wel
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 27 november 2011 @ 17:45:09 #255
269001 Veadige
helemaal klaar
pi_104885536
Heb de DVD nu 3x bekeken en ik vind de show uiteindelijk.......... gewoon goed.

Ik volg zijn cabaret werk sinds Hard & Zielig (1994-95)
Ik zat toen in de 3e klas van de MAVO (!) en daags na de uitzending was hij hét gesprek op het schoolplein.
Ik vond zijn humor destijds (en nog steeds) geniaal.

Ben zijn werk blijven volgen en aanschaffen op DVD, live heb ik hem nooit gezien.

In Spiksplinter herken ik veel van zijn andere shows, maar dat is nu eenmaal zijn stijl.

Voor wie het nog gaat zien: verwacht geen grote veranderingen ten opzichte van de andere shows.
Gaandeweg het kijken dacht ik af en toe: is dat het nou, is dat waar ik al die jaren op heb gewacht?

Uiteindelijk is mijn conclusie, het hele programma overziend: ja, dat is het.

Herkenbaar en niks van zijn "streken" verleerd.
Dat zou als een saaie herhaling van zetten kunnen worden betiteld, maar dat is het allerminst.

-edit- vernoemenswaardig bij de DVD van Spiksplinter is de uitmuntende geluids- en vooral beeldkwaliteit.

Mag ook wel eens gezegd worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Veadige op 27-11-2011 18:31:46 (Toevoeging) ]
komt een goudvis bij de dokter,
zegt de dokter:
ah, ik zie het al,
uit de kom.
  maandag 28 november 2011 @ 01:27:41 #256
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_104909189
'Alles wat ik doe is toch wel leuk.'

Dat was een beetje het gevoel wat ik bij de DVD had... Zaten een paar liedjes bij die wel okee waren, maar het kon me voor de rest echt niet boeien.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  maandag 28 november 2011 @ 01:29:50 #257
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_104909222
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 01:27 schreef IceBeach het volgende:
'Alles wat ik doe is toch wel leuk.'

Dat was een beetje het gevoel wat ik bij de DVD had... Zaten een paar liedjes bij die wel okee waren, maar het kon me voor de rest echt niet boeien.
Had ik ook wel een beetje inderdaad. Zaten wel een paar leuke stukjes tussen.
O)))
pi_104913262
Hij is zelfs te lui om extra's voor de DVD te maken, dus knipt hij maar een paar stukjes uit de voorstelling en gebruikt die als extra's...
  maandag 28 november 2011 @ 16:04:36 #259
269001 Veadige
helemaal klaar
pi_104925182
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 09:58 schreef Symn het volgende:
Hij is zelfs te lui om extra's voor de DVD te maken, dus knipt hij maar een paar stukjes uit de voorstelling en gebruikt die als extra's...
Het is één stukje.
En het is niet uit de show, maar uit de try-out en heeft de uiteindelijke show dus niet gehaald.

En het nummer met de Painkillers noemen we maar even niet.
komt een goudvis bij de dokter,
zegt de dokter:
ah, ik zie het al,
uit de kom.
pi_104992243
ik weet niet wat ik ervan moet denken :')
pi_104992265
Kijk hem nu. Tot nu toe wel leuk :) (30 min)
pi_105008868
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 16:04 schreef Veadige het volgende:

[..]

Het is één stukje.
En het is niet uit de show, maar uit de try-out en heeft de uiteindelijke show dus niet gehaald.

En het nummer met de Painkillers noemen we maar even niet.
Oh.. zonde, ik had m in de tryout gezien en vond dat mijn favoriete stukje. Rare keus want er zitten toch wel zwakkere stukjes in vond ik zelf...maarja, zijn keus hé :)
pi_105047994
Bij Hans Teeuwen weet je gewoon wat je moet verwachten.

Wat ik o.a. jammer vind is dat er iets van een rode draad ontbreekt. Het springt allemaal van de hak op de tak en af en toe lijkt 'ie ook zelf maar wat te doen. Het publiek lacht toch wel. Over zijn publiek gesproken: veel grappen, vooral de wat absurdere, lijken te hoog gegrepen voor het Teeuwenpubliek. En dat terwijl Teeuwen het best tot zijn recht komt met zijn absurde Jiskefet-achtige humor.

Ook mis ik geniale en memorabele stukjes zoals Circus Baf, Kuthoeren, Nostradamus en Bijbelverhaal. Er zitten zeker leuke stukjes in, zoals het moment dat ie het publiek in duikt om een assistente te zoeken (Marleen), Haai/Jaws (het leven is één grote dikke NIKS! Welterusten!!), Aarslikker Danny, Islam en Broodje Worst.

Sprookjesbos vind ik niet echt leuk. noch Aarswormen, Astrid Joosten en André Hitler. Erg flauw allemaal. Volgens mij had ie het ook al in Trui over een sprookjesbos (Kabouters heet die sketch toch?). Dit is volgens mij ook de eerste keer dat hij zich verlaagt tot het persifleren van bestaande showbizmensen.

Het leukste aan Hans Teeuwen vind ik nog zijn absurdistische sketches zoals JFK (SS), Meubels imiteren (DDWW) en dat maffe introdansje bij Trui. Ik ben Teeuwenfan maar ik vind deze comeback een gemiste kans. Ik denk dat ik één van de weinigen ben die Industry of Love één van zijn beste shows vind (het stukje met de koningin niet meetellend).

Hopelijk weet hij zichzelf te herpakken met zijn volgende show. Ik hoop dat hij voor een Poelmo, Slaaf van het Zuiden benadering kiest. Die serie was de perfecte combinatie van humor en absurdisme, zonder te vervallen in slechte grappen over kanker en bekende Nederlanders. (Een pluspunt vind ik wel dat ie in Spiksplinter erg vaak het publiek betrekt bij zijn sketches.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Mint_Clansell op 01-12-2011 13:00:36 ]
pi_105124020
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 12:42 schreef Mint_Clansell het volgende:
Bij Hans Teeuwen weet je gewoon wat je moet verwachten.

Wat ik o.a. jammer vind is dat er iets van een rode draad ontbreekt. Het springt allemaal van de hak op de tak en af en toe lijkt 'ie ook zelf maar wat te doen. Het publiek lacht toch wel. Over zijn publiek gesproken: veel grappen, vooral de wat absurdere, lijken te hoog gegrepen voor het Teeuwenpubliek. En dat terwijl Teeuwen het best tot zijn recht komt met zijn absurde Jiskefet-achtige humor.

Ook mis ik geniale en memorabele stukjes zoals Circus Baf, Kuthoeren, Nostradamus en Bijbelverhaal. Er zitten zeker leuke stukjes in, zoals het moment dat ie het publiek in duikt om een assistente te zoeken (Marleen), Haai/Jaws (het leven is één grote dikke NIKS! Welterusten!!), Aarslikker Danny, Islam en Broodje Worst.

Sprookjesbos vind ik niet echt leuk. noch Aarswormen, Astrid Joosten en André Hitler. Erg flauw allemaal. Volgens mij had ie het ook al in Trui over een sprookjesbos (Kabouters heet die sketch toch?). Dit is volgens mij ook de eerste keer dat hij zich verlaagt tot het persifleren van bestaande showbizmensen.

Het leukste aan Hans Teeuwen vind ik nog zijn absurdistische sketches zoals JFK (SS), Meubels imiteren (DDWW) en dat maffe introdansje bij Trui. Ik ben Teeuwenfan maar ik vind deze comeback een gemiste kans. Ik denk dat ik één van de weinigen ben die Industry of Love één van zijn beste shows vind (het stukje met de koningin niet meetellend).

Hopelijk weet hij zichzelf te herpakken met zijn volgende show. Ik hoop dat hij voor een Poelmo, Slaaf van het Zuiden benadering kiest. Die serie was de perfecte combinatie van humor en absurdisme, zonder te vervallen in slechte grappen over kanker en bekende Nederlanders. (Een pluspunt vind ik wel dat ie in Spiksplinter erg vaak het publiek betrekt bij zijn sketches.)
Heb een klein stukje van de dvd gezien, maar ik vrees dat ik het met je eens ga zijn. Een hoop makkelijke grove schreeuwgrappen, die bij het 'simpele' publiek wel aanslaan, terwijl hij zoveel beter en origineler kan. (Circus Baf inderdaad, hele stukken uit Met een Breierdeck, mooie verhalende stukjes zoals met de Vos en de Raaf) Net alsof hij niet zoveel zin had om iets echt goeds te bedenken.
Maar goed, van het weekend de hele DVD maar eens bekijken, wie weet valt het reuze mee.

Grappig trouwens dat jij Industry of Love ook zijn beste show vindt, dat hoor je niet zo vaak.

Oh en meubels imiteren zit in IOL, niet in DDWW ;)
Koel en donker bewaren
pi_105124192
Dat stuk met publiek :') Koos hij haar:
http://www.facebook.com/s(...)p?id=100001702646883
Sprookjesbos was idd niks :? Behalve hoe de vogels zingen :')

Waarom is het woord kanker gecensored? En 10 minuten later hoor je het wel 2x.
  Forum Admin zaterdag 3 december 2011 @ 01:40:39 #267
232445 crew  Specularium
pi_105124452
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 01:25 schreef Dj_Day-V het volgende:
Waarom is het woord kanker gecensored? En 10 minuten later hoor je het wel 2x.
Ik moet die show nog kijken, maar als het zo staat op dvd kun je ervanuitgaan dat dat precies de bedoeling was.
pi_105126380
Op een gegeven moment wanneer hij door het publiek loopt richt hij zich tot een camera en beledigt dan de niet direct aanwezige kijkers. Dat stukje wordt idd weggebliept. Ik vond het ook al vreemd, vooral omdat het vaker ongecensureerd wordt gebezigd.

Het probleem met de Hans Teeuwen van nu is dat hij duidelijk een verkeerd publiek heeft. Publiek die het hardste lacht bij groffe, onsmakelijke grappen over aarswormen en de kut van zijn moeder. Het zijn toch vooral jongeren/studenten die in de zaal zitten. Wanneer je de dvd kijkt merk je gewoon dat veel grappen niet aankomen en het publiek slechts als ordinair klapvee dient.

Er is, net zoals in Hard & Zielig (de asielzoekerscentrum sketch), een sketch waar Hans een grap maakt en het daarna angstvallig stil blijft, waarna er toch aarzelend geklapt wordt. Hans zegt dan ook zoiets van: "Ho ho, als het zo moet dan hoeft het voor mij niet."

Ik denk dat Hans Teeuwen dondersgoed weet wat voor een publiek hij trekt en dat hij met Spiksplinter vooral datzelfde publiek tegemoet komt. De rest die van de 'absurdere grappen' houden hebben deze keer het nakijken. Spiksplinter is dan ook een show waarin oud succesmateriaal in een nieuw, groffer jasje is gestoken.
pi_105144160
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 08:45 schreef Mint_Clansell het volgende:
Op een gegeven moment wanneer hij door het publiek loopt richt hij zich tot een camera en beledigt dan de niet direct aanwezige kijkers. Dat stukje wordt idd weggebliept. Ik vond het ook al vreemd, vooral omdat het vaker ongecensureerd wordt gebezigd.

Het probleem met de Hans Teeuwen van nu is dat hij duidelijk een verkeerd publiek heeft. Publiek die het hardste lacht bij groffe, onsmakelijke grappen over aarswormen en de kut van zijn moeder. Het zijn toch vooral jongeren/studenten die in de zaal zitten. Wanneer je de dvd kijkt merk je gewoon dat veel grappen niet aankomen en het publiek slechts als ordinair klapvee dient.

Er is, net zoals in Hard & Zielig (de asielzoekerscentrum sketch), een sketch waar Hans een grap maakt en het daarna angstvallig stil blijft, waarna er toch aarzelend geklapt wordt. Hans zegt dan ook zoiets van: "Ho ho, als het zo moet dan hoeft het voor mij niet."

Ik denk dat Hans Teeuwen dondersgoed weet wat voor een publiek hij trekt en dat hij met Spiksplinter vooral datzelfde publiek tegemoet komt. De rest die van de 'absurdere grappen' houden hebben deze keer het nakijken. Spiksplinter is dan ook een show waarin oud succesmateriaal in een nieuw, groffer jasje is gestoken.
Ik heb zelf het idee dat hij het niet kan laten om tussendoor makkelijk te scoren, veelal door kleine grapjes (maniertjes eigenlijk) die niet echt bij de stukjes zelf horen. Als hij dat kan laten, zit er al veel meer een flow in zijn voorstelling volgens mij... Verder graag veel meer fantastisch absurdisme de volgende keer idd. En kanker krijgen mag hij ook weglaten in z'n volgende voorstelling over 7 jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 3 december 2011 @ 21:03:06 #270
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_105144784
Wel grappig het commentaar nu en het commentaar toen de show in de theaters was. Vond iedereen al zo overdreven positief doen over deze show. Maar dat komt denk ik omdat niemand wil toegeven dat ze naar een wat mindere show zijn geweest...
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 4 december 2011 @ 03:45:12 #271
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_105157032
Ja, waar ik al bang voor was. Het grootste deel van de show was gemakzuchtig te noemen. Zijn vorm (uitdrukkingen, timing, stemgebruik, bewegingen) was zoals altijd top, maar de inhoud was vaak zwak.
Dat publiek ook, verschrikkelijk, lachen om alles. Valt ook wel weer te begrijpen, die mensen zijn enthousiast dat ze daar zitten, maar toch. Jammer dat Hans een pleaser geworden is van weinig kritisch publiek.
Hij is en blijft erg sterk achter de piano, dat had hij van mij langer en vaker mogen doen.

Leuke stukjes zaten erin hoor, maar erg creatief was het niet altijd. Ik kon bij bijna elk stukje de link leggen naar een eerdere sketch uit een andere show.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guanabana op 04-12-2011 03:50:41 ]
Koel en donker bewaren
pi_105157135
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 03:45 schreef Guanabana het volgende:
Ja, waar ik al bang voor was. Het grootste deel van de show was gemakzuchtig te noemen. Zijn vorm (uitdrukkingen, timing, stemgebruik, bewegingen) was zoals altijd top, maar de inhoud was vaak zwak.
Dat publiek ook, verschrikkelijk, lachen om alles. Valt ook wel weer te begrijpen, die mensen zijn enthousiast dat ze daar zitten, maar toch. Jammer dat Hans een pleaser geworden is van weinig kritisch publiek.
Hij is en blijft erg sterk achter de piano, dat had hij van mij langer en vaker mogen doen.

Leuke stukjes zaten erin hoor, maar erg creatief was het niet altijd. Ik kon bij bijna elk stukje de link leggen naar een eerdere sketch uit een andere show.
Helemaal mee eens. Niks aan toe te voegen.
pi_105177673
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 21:03 schreef Paul het volgende:
Wel grappig het commentaar nu en het commentaar toen de show in de theaters was. Vond iedereen al zo overdreven positief doen over deze show. Maar dat komt denk ik omdat niemand wil toegeven dat ze naar een wat mindere show zijn geweest...
Je beleeft het ook op een andere manier wanneer je er middenin zit. Ik ben ook naar Spiksplinter geweest in de Heineken Music Hall en ik had ook het gevoel dat het beter was dan wat ik later op de dvd zag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')