Gaan we weerquote:ROTTERDAM - De ANWB geeft een spitsalarm af voor morgenochtend voor de Randstad en het midden van het land wegens sneeuw en gladheid. De verkeersdienst waarschuwt voor een 'ernstige ontwrichting' van het verkeer in de ochtendspits. Automobilisten die de weg opgaan kunnen extreem lange reistijden verwachten, aldus een woordvoerder van de ANWB.
Nederland kan zich wederom op gaan maken voor een koude periode. Vandaag sneeuwt het vooral in het zuidoosten, maar vanavond, vannacht en morgen krijgt het hele land te maken met een nieuwe serie winterse buien, die ons vanaf de Noordzee bereiken.
Automobilisten moeten vanaf vanavond rekening houden met gladde wegen als gevolg van winterse buien. Ook het KNMI waarschuwt dat de ochtendspits opnieuw te maken krijgt met overlast door winterweer. Volgens een woordvoerder van het KNMI kan het op sommige plaatsen spiegelglad worden.
Horrorwinter
De sneeuw die donderdag valt zal door dooi snel zijn verdwenen. Lang duurt de dooiperiode echter niet. De komende dagen wordt het weliswaar even iets minder koud, maar vanaf volgende week slaat de winterkou weer keihard toe.
Het begint allemaal in Duitsland waar metereologen al spreken over een 'horrorwinter', met temperaturen tot -12 graden komende week.
En dat front komt ook naar Nederland. Vanaf begin volgende week komt de temperatuur niet boven de nul graden uit, het wordt alleen maar kouder, om te beginnen met -5 graden volgende week woensdag. (ANP/MV/AK)
AD.nl
Niemand heeft ooit beweerd dat je in NL in een t-shirtje buiten kerst kunt gaan vierenquote:
Zolang mensen "edit" niet van "reageren" kunnen onderscheiden weten we wat voor vlees we in de kuip hebben.quote:
Ik probeer de merites van React of wat hier ook draait dan ook niet te beargumenteren... simpel.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Zolang mensen "edit" niet van "reageren" kunnen onderscheiden weten we wat voor vlees we in de kuip hebben.
idem!quote:Op donderdag 9 december 2010 07:09 schreef DroogDok het volgende:
Nergens last van, nou ben ik GVD veel te vroeg, ANWB bedankt!
Ik ben ondertussen ook alweer een tijdje aanwezig, maar wel lekker rustig zonder collega's en telefoon en vanmiddag lekker vroeg naar huis.quote:Op donderdag 9 december 2010 07:09 schreef DroogDok het volgende:
Nergens last van, nou ben ik GVD veel te vroeg, ANWB bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |