abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 december 2010 @ 03:51:01 #1
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89620950
Ik werk op een Dell inspiron laptop. Over het algemeen prima tevreden, maar sinds vanmorgen een flink probleem:

Vanmorgen na het opstarten gaf hij meldingen dat hij het aangekoppelde USB apparaat niet herkende (externe muis, toetsenbord). Maar zelfs na verwijdering van deze apparaten bleef deze melding bestaan.
Dus ik heb opnieuw opgestart, zonder muis/toetsenbord ingeplugd. Maar nu werkte zelfs muis/keybord van de laptop zelf niet meer (best kut als je in wilt loggen....)

Ik heb inmiddels de laptop een uurt laten staan, nogmaals geprobeerd (ook veilige modus etc), overal zelfde effect.
Het is echt een software issue, aangezien muis/keybord van de laptop zelf het in het BIOS menu gewoon feilloos doen.

Booten vanaf CD wordt lastig, aangezien ik nu in China zet, en de boot cd's in Nederland liggen.

Dus, wie o wie kan mij voorzien van de oplossing/gouden tip!?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_89621135
Zit er niet zo'n Fn toets op je keyboard die je kunt gebruiken om keyboard/muis uit te schakelen (en dus ook weer in te schakelen)?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 7 december 2010 @ 08:05:50 #3
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89621644
Er zit wel een Fn toets, maar welke combi je bedoelt: geen idee?
Thucydides
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:14:05 #4
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89622419
stroom er af. batterij er uit.
30 seconden wachten.

batterij er in. stroom er op.

Try it. ;)
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:22:35 #5
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89622578
Tjabbo O+

Been there, done that, stroom e.d. er voor 1 uur af, maar 0 effect :{

Heb inmiddels wel de nieuwste drivers van Dell gedownload, maar die ik niet via het bios menu oid installeren gok ik?
Thucydides
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:28:24 #6
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89622686
Drivers kan je pas installeren zodra je eenmaal in windows zit.
Je kan even windows opstarten in veilige modus (tijdens het booten F8 vasthouden en dan kan je kiezen) en zien of het dan wel werkt.

Eventueel kan je even dan in de device manager (rechtermuisknop op "my computer" en dan "manage" kiezen | in NL: rechtermuis op "deze computer" en dan "beheren") de muis en toetsenbord weggooien zodat ze opnieuw herkend worden.
pi_89622870
Heb je al eens geprobeerd om hem helemaal uit te zetten en de accu er een paar minuten uit te halen en dan weer te proberen? Het kan zijn dat er gewoon even iets gereset moet worden. :)

-edit : Ik ben niet origineel zie ik..-
pi_89622896
Werkt je toetsenbord wel in de BIOS configuratie, of ook daar niet?
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:40:20 #9
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89622931
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:38 schreef Alicey het volgende:
Werkt je toetsenbord wel in de BIOS configuratie, of ook daar niet?
quote:
Ik heb inmiddels de laptop een uurt laten staan, nogmaals geprobeerd (ook veilige modus etc), overal zelfde effect.
Het is echt een software issue, aangezien muis/keybord van de laptop zelf het in het BIOS menu gewoon feilloos doen.
:)
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:13:33 #10
299551 ManInBurka
hoihoi Ik draag een Burka
pi_89627133
hoihoi zeg maar wat je wil want dat is vrijheid van meningsuiting
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:19:59 #11
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_89627330
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:40 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

[..]

:)
Ik ga terug naar de koffietafel. :D
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:20:51 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89629500
quote:
he fuckin smartass. kijk eens bij de antwoorden. dit topic staat bovenaan.
en de eerste 5 antwoorden zijn nutteloos. toetsenbord werkt immers wel in de bios.

@xtreem:

een Extern usb toetsenbord aansluiten al geprobeerd ?
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:23:50 #13
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_89629598
Wat soms ook nog wel eens wil helpen is wat USB-apparaten omwisselen (in een ander USB-socket steken dan ze zaten).
  dinsdag 7 december 2010 @ 14:57:41 #14
299551 ManInBurka
hoihoi Ik draag een Burka
pi_89633182
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:20 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

he fuckin smartass. kijk eens bij de antwoorden. dit topic staat bovenaan.
en de eerste 5 antwoorden zijn nutteloos. toetsenbord werkt immers wel in de bios.

@xtreem:

een Extern usb toetsenbord aansluiten al geprobeerd ?
nou ik probeer ook alleen maar te helpen

ik heb trouwens dit probleem ook gehad en dat kwam doordat ik zo'n plugje had van usb naar die groene/paarse ingang dus

quote:
een Extern usb toetsenbord aansluiten al geprobeerd
hoihoi zeg maar wat je wil want dat is vrijheid van meningsuiting
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:05:24 #15
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89633454
je helpt door iemand af te zeiken en naar zijn eigen topic te verwijzen? :')
tenminste, de site die je gebruikt is er één bedoeld om mensen om te pissen.

Anyway, ik denk dat Xtreem ligt te salpen in china :Z
als safe mode boot (eventueel met systeemherstel) niet werkt dan mag de laptop terug naar Dell denk ik.
  woensdag 8 december 2010 @ 01:57:38 #16
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89662764
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:05 schreef Tjabbo het volgende:
je helpt door iemand af te zeiken en naar zijn eigen topic te verwijzen? :')
tenminste, de site die je gebruikt is er één bedoeld om mensen om te pissen.

Anyway, ik denk dat Xtreem ligt te salpen in china :Z
als safe mode boot (eventueel met systeemherstel) niet werkt dan mag de laptop terug naar Dell denk ik.
Je komt in de buurt... Ik lag nog niet te slapen, maar wel bijna :+

Safemode & extern toetsenbord beide gisteren al geprobeerd: 0 respons.

Gisteren bij een Dell service punt hier geweest (waar ze bijna geen Engels spraken :{ ). Hun conclusie: Windows 7 is het probleem, en mag leuk het systeem gaan herstellen.
Nu liggen die CD's in Nederland, dus da's al niet handig, maar daar ben ik met kerst weer.

Ik heb volgens mij nu 2 keuzes te maken:
1) koop ik hier een illegale kopie van windows 7 om te herstellen (ik heb alle legale codes, dus zo illegaal is dat niet, maar is het veilig?
2) maak ik een kopie van mijn HD voor systeemherstel of niet? Er staat nogal wat data op die ik niet kwijt wil, maar hoe groot is de kans dat ik bij systeemherstel die data kwijt raak?

Thanks voor jullie hulp so far!
Thucydides
  woensdag 8 december 2010 @ 09:31:37 #17
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89665580
als je een iso bestand van windows 7 moet hebben dan roep je maar.
die kan je dan op dvd branden. ik heb geen dell dvd's voor je maar met een gewone win7 installatie moet je een eind komen.

natuurlijk is het volkomen legaal als ik je alleen de dvd doe want je hebt zelf al de serienummers en originele dvd's. :)
  woensdag 8 december 2010 @ 09:42:37 #18
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89665877
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2010 09:31 schreef Tjabbo het volgende:
als je een iso bestand van windows 7 moet hebben dan roep je maar.
die kan je dan op dvd branden. ik heb geen dell dvd's voor je maar met een gewone win7 installatie moet je een eind komen.

natuurlijk is het volkomen legaal als ik je alleen de dvd doe want je hebt zelf al de serienummers en originele dvd's. :)
Wat is een iso bestand? :@ En hoe groot is dat? (lees: kan dat per mail??)

En als ik Windows recover zonder een kopie te maken van mijn HD, blijven mijn foto's e.d. intact, of loop ik het risico dat ik die kwijt raak?
Thucydides
  woensdag 8 december 2010 @ 11:08:27 #19
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89668508
recovery hangt af van het soort. windows' eigen ingebouwde systeem zorgt ervoor dat alleen windows hersteld wordt. een recovery van dell houdt vaak in dat je hele schijf gewist wordt.
en als je niet weet wat een iso bestand is, zou ik gewoon nog even lekker wachten tot de kerstdagen en dan thuis er rustig tijd aan besteden.

alles wat je daar op hebt staan te verliezen door een beetje haast en onwetendheid is het vast niet waard.

Denk je van wel, dan kan en wil ik je best voorzien van windows install bestanden en je vertellen hoe je het best te werk kan gaan.

kusje
pi_89669140
Houd er verder rekening mee dat wanneer een recovery van Windows mislukt, Windows een reinstall gaat aanbieden. Wanneer dit gebeurt, zijn alle programma's en alles wat je onder je profiel had opgeslagen ook weg.
  woensdag 8 december 2010 @ 11:29:30 #21
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89669280
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:08 schreef Tjabbo het volgende:
recovery hangt af van het soort. windows' eigen ingebouwde systeem zorgt ervoor dat alleen windows hersteld wordt. een recovery van dell houdt vaak in dat je hele schijf gewist wordt.
en als je niet weet wat een iso bestand is, zou ik gewoon nog even lekker wachten tot de kerstdagen en dan thuis er rustig tijd aan besteden.

alles wat je daar op hebt staan te verliezen door een beetje haast en onwetendheid is het vast niet waard.

Denk je van wel, dan kan en wil ik je best voorzien van windows install bestanden en je vertellen hoe je het best te werk kan gaan.

kusje
Als alleen windows een probleem heeft, dan lijkt me dat een windows recovery moet volstaan.. toch?
Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om 2 weken te wachten, vooral omdat ik maar 10 dagen in NL ben, en die tijd liever aan vrienden/familie besteed dan aan mijn laptop :X
Dus als het risico heel beperkt is, dan wil ik het graag zsm doen...

En die windows install bestanden die je kunt geven, dat zijn dezelfde bestanden als op een windows recovery cd? Als je die kunt mailen dan zou ik vanaf USB kunnen booten en morgen nog het probleem kunnen fixen?

@Alicey: programma's is niet zo erg, maar foto's & documenten wel! Kan alleen dit risico niet zo goed inschatten?
Thucydides
  woensdag 8 december 2010 @ 12:35:30 #22
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89672019
Recovery dvd van dell heb ik niet. gewoon de originele Win7 install cd.
Welke smaak van windows heb je geinstalleerd staan (NL/US? Premium?32 bit?64 bit?)

ik kan je een weblink doen waar ik tijdelijk wat voor je neerzet. maar dat moet je eerst branden naar dvd.
een .iso bestand is zeg maar één groot bestand waar de hele cd in 1x ingepakt in zit. die moet je branden met een programma zoals dvd decrypter ( http://www.dvddecrypter.org.uk/ ) of als je een andere windows 7 machine hebt dan kan je erop dubbelklikken want daar zit het branden van iso bestanden ingebakken.
pi_89672211
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:29 schreef Xtreem het volgende:

@Alicey: programma's is niet zo erg, maar foto's & documenten wel! Kan alleen dit risico niet zo goed inschatten?
Het gebeurt niet zonder dat je er erg in hebt. Het punt is alleen wel dat je in een situatie terecht kan komen dat Windows het helemaal niet meer doet en dat je dan dus ook geen backups meer kunt maken.

Als je een andere computer hebt staan, kun je proberen om een laptop-harddisk-naar-usb-iets te kopen bij de locale computerboer, zodat je daar de bestanden op kunt overzetten. Ik weet alleen niet of die USB-dingen ook voor laptop-harddisks bij de locale computerboer te krijgen zijn..
  donderdag 9 december 2010 @ 02:58:30 #24
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_89706872
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:35 schreef Tjabbo het volgende:
Recovery dvd van dell heb ik niet. gewoon de originele Win7 install cd.
Welke smaak van windows heb je geinstalleerd staan (NL/US? Premium?32 bit?64 bit?)

ik kan je een weblink doen waar ik tijdelijk wat voor je neerzet. maar dat moet je eerst branden naar dvd.
een .iso bestand is zeg maar één groot bestand waar de hele cd in 1x ingepakt in zit. die moet je branden met een programma zoals dvd decrypter ( http://www.dvddecrypter.org.uk/ ) of als je een andere windows 7 machine hebt dan kan je erop dubbelklikken want daar zit het branden van iso bestanden ingebakken.
Tjabbo, je bent een held. :*
Ik heb NL home primium, 64bit. Om helemaal exact te zijn: Op mijn Windows cd staat:
Windows Vista Home Premium - Windows 7 Home Premium UPG Fulfill

Begrijp ik goed dat het niet vanaf USB kan?

@ Alicey, dus mocht het fout gaan, dan kan ik dan alsnog mijn HD kopieren voor ik alles kwijt ben, toch?
Thucydides
pi_89707843
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 02:58 schreef Xtreem het volgende:

@ Alicey, dus mocht het fout gaan, dan kan ik dan alsnog mijn HD kopieren voor ik alles kwijt ben, toch?
Wel een heel stuk lastiger, omdat je dan in de situatie terecht kunt komen dat Windows helemaal niet meer werkt en je het ook niet nieuw kunt installeren omdat je dan ook alles kwijt bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')