een jaar of 4 a 5 lagen de cd winkels vol met yaba-daba-dance en sonic megadance cdtjes waar al deze muziek opstond.
zoals Ice MC - It's A Rainy Day
Ziehier, 24h/dag Eurodance in stream
quote:jeps
Op zondag 02 juni 2002 11:52 schreef Marble het volgende:
Ik vind Nakatomi wel leuk. En Whigfield, maar is dat ook Eurodance?
is dat ook eurodance?
Nu ik toch met een reply bezig ben om de vraag van de vorige poster te beantwoorden kan ik gelijk mijn visie geven....
Het meeste hoef ik nu niet zonodig meer, ondanks dat ik er hele erge jeugdsentiment-gevoelens bij heb, maar uiteraard zitten er ook in dit genre dingen die best o.k. zijn.
De (meeste) nummers van Snap, U96 (Is dit ook eurodance? Volgens mij een beetje op de grens.), Haddaway, Dr Alban en zo'n 'tweedagsvlieg' Double Vision zijn nog redelijk aanhoorbaar (ook meestal geen supertoppers, maar toch), vind ik zelf. De eerste twee van Charly Lownoise & Mental Theo ook, daarna werd het rommel. Open Sesame van Leila K gaat ook nog wel.
Die zitten tenminste nog een beetje goed in elkaar, er zit een beetje creativiteit in (en in de meeste gevallen niet zo'n fotomodel op de voorgrond dat niet kan zingen, denk 'In Full Color' wat je een paar jaar geleden had.).
Foute nummers blijven ook bovenstaande natuurlijk wel een klein beetje, maar goed.
quote:U96 is een beetje ondefineerbaar. Naar mijn mening is het meer een mix van eurodance en rave (het komt tenslotte ook uit Duitsland). Zullen we het bij deze omdopen in eurorave?
U96 (Is dit ook eurodance? Volgens mij een beetje op de grens.)
quote:
Op zondag 02 juni 2002 13:59 schreef postinggirl het volgende:De (meeste) nummers van Snap, U96 (Is dit ook eurodance? Volgens mij een beetje op de grens.), Haddaway, Dr Alban en zo'n 'tweedagsvlieg' Double Vision zijn nog redelijk aanhoorbaar (ook meestal geen supertoppers, maar toch), vind ik zelf. De eerste twee van Charly Lownoise & Mental Theo ook, daarna werd het rommel. Open Sesame van Leila K gaat ook nog wel.
En ik hou maar slim mijn mond over Mental Theepot's "Stars 2002"
quote:Jaaaaaaaah Dune!
Op zondag 02 juni 2002 15:30 schreef weerdo het volgende:
Dune is ook nog niet genoemd (alhoewel dat imho ook onder het kopje euro-rave valt)
quote:Inderdaad.
Op zondag 02 juni 2002 15:40 schreef Wisp het volgende:
dj bobo en captain jack niet vergeten(omfg)
Overigens, wie heeft de "come-back" van Dune een aantal jaren geleden opgemerkt? Tot mijn grote schrik was het helemaal geen eurodance nummer!
quote:Electric heaven, heette dat toch? Kwam veel voorbij op Atlantis/Channel X, zo'n dance-zender. 1998 hè. Klonk best leuk.
Op zondag 02 juni 2002 15:44 schreef MarkzMan_X het volgende:
Million Miles away from Home... *dum dum dum*
Overigens, wie heeft de "come-back" Dune een aantal jaren geleden opgemerkt? Tot mijn grote schrik was het helemaal geen eurodance nummer!
quote:dat zijn nu de leuke euro dance deuntjes
Op zondag 02 juni 2002 15:44 schreef MarkzMan_X het volgende:
Million Miles away from Home... *dum dum dum*
verder had je ook (vroeger) nog E-Type
en dan heeft ie 2 jaar geleden nog een EK hitje gehad.
heb ik in de mei vakantie tijdens het draaien weg kunnen gooien, want hij stikte van de krassen....
deed/doet het eigenlijk wel altijd goed dat nummer
En dat EK-nummer van E-Type heet trouwens Campione 2000, leuk nummer.
quote:Ik dacht '99, maar ok
Op zondag 02 juni 2002 15:45 schreef postinggirl het volgende:[..]
Electric heaven, heette dat toch? Kwam veel voorbij op Atlantis/Channel X, zo'n dance-zender. 1998 hè. Klonk best leuk.
quote:Klonk meer als jaren 80-electro. Ik kan hem nog wel eens opzoeken, ik heb het toen opgenomen. Maar dat bandje ligt inmiddels te bestoffen op zolder (ik moet ze op een gegeven moment daarheen brengen omdat ik teveel muziek bezit en ik het nergens meer kwijt kan).
Op zondag 02 juni 2002 15:49 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Ik dacht '99, maar ok
Maar correct me if i'm wrong, het was toch geen dance nummer? Iig niet zoals de goude oude Dune.
quote:Met bandjes opnemen van de radio
Op zondag 02 juni 2002 15:51 schreef postinggirl het volgende:[..]
Klonk meer als jaren 80-electro. Ik kan hem nog wel eens opzoeken, ik heb het toen opgenomen. Maar dat bandje ligt inmiddels te bestoffen op zolder (ik moet ze op een gegeven moment daarheen brengen omdat ik teveel muziek bezit en ik het nergens meer kwijt kan).
En dan bij je vriendjes opscheppen: Ik heb "What is love" van Haddaway helemaal clean opgenomen, zonder commentaal van de radio-dj!
Klinkt nog steeds niet heel slecht, zeker niet voor eurodance (wat het ook eigenlijk niet helemaal was, inderdaad.)
P.s., op dat bandje staan verder nog nummers als Heartbeat van Steps, We are the greatest van Scooter, enzovoort....
quote:Maar is was het dus toch een eurodance nummer? Naja, ik ga 'm gewoon ff downl.. kopen. Binnen 5 minuten
Op zondag 02 juni 2002 15:57 schreef postinggirl het volgende:
Bandje inmiddels gevonden....Staat er inderdaad op, en het was van rond de jaarwisseling 1998/1999 (we hadden dus beiden gelijk). Ik schreef de begin en eind-datum van het opnemen van die bandjes altijd op. En inderdaad jaren 80-electro, zoals ik me herinner. Dune feat. Vanessa, was het om precies te zijn.Klinkt nog steeds niet heel slecht, zeker niet voor eurodance (wat het ook eigenlijk niet helemaal was, inderdaad.)
P.s., op dat bandje staan verder nog nummers als Heartbeat van Steps, We are the greatest van Scooter, enzovoort....
Steps en Scooter, tja.. dat vind ik zelf vrij recent . Maar ik leef ook een beetje in het verleden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |