abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 december 2010 @ 13:53:43 #201
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89585238
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:50 schreef Ryan3 het volgende:
Erg veel kinderleed is er niet door ontstaan.
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:35 schreef yvonne het volgende:
Update 6-12-2010 - 11:20 uur

FOK!ker Brave_Sir_robin meldt de vader met het kind op de arm te kennen en zegt er het volgende over:

"Haal dat stukje over die Hoax maar weg. Ik ken die vader in het stukje met zijn zoontje op de arm. Hij vond het echt een hele misselijke grap. Eerste keer dat zijn zoontje bewust Sinterklaas zag, zingen en handjes geven, en dan kom die lulhannes binnen.

Hij en andere vaders zijn flink uitgevallen tegen Rutger maar dat zenden ze natuurlijk niet uit. Alle kinderen, vooral de wat oudere, waren echt gechoqueerd."

Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 december 2010 @ 13:55:23 #202
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_89585304
Er gebeurd niets boeiends in Den Haag dus gaan ze irritant lopen doen .
Vorige week ook al dat gedoe met die arme man bij wie Rutger even binnen kwam kijken .
Prima dat ze politici voor rotte vis uitmaken ,. Maar laat ze de gewone burger gewoon met rust laten.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  † In Memoriam † maandag 6 december 2010 @ 13:55:35 #203
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_89585317
Gelukkig hebben we slachtofferhulp voor alle trauma's die kunnen ontstaan,
pi_89585325
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:53 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

hij zegt in het begin dat de salarissen van de publieke omroep de pan uitreizen daarom schnabbelt hij er wat bij door als sint verkleed te gaan. Slappe connectie maar ja...
Okee, daar is hij boos om, want hij werkt bij de P.O. en vind dat-ie te weinig verdient; komt-ie bij zijn schnabbeladres blijkt de incompetente Sinterklaascentrale hem ook nog eens naar een adres gestuurd te hebben waar al een Sint is... zoiets? :').
I´m back.
  maandag 6 december 2010 @ 13:56:26 #205
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_89585347
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Voor veel landgenoten is Sinterklaas natuurlijk wel het enige echte culturele erfgoed dat nog over is van ons land hè, naast de Nachtwacht
Ach, kom nou. Het Sinterklaasfeest zoals wij dat kennen is verzonnen in de 19e eeuw.
Ok stelletje hokboeren
pi_89585373
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, idd dat geloof ik ook wel. Erg veel kinderleed is er niet door ontstaan.
Verder was de actie doelloos. Ik weet niet wat hij probeerde aan te tonen. Het eenvoudige provoceren dus. Heilige huisjes intrappen.
Misschien dat hij deze reacties inschatte en probeert aan te tonen dat mensen ietwat overdreven reageren, maar op één of andere manier geloof ik dit niet.
Aandacht...aandacht...en hoe krijg ik aandacht wanneer volwassen mensen niet meer te shockeren zijn? Door iets in te zetten wat volwassenen dierbaar is. Over de rug van kinderen aandacht te krijgen. En het gaat hier wel om een feestje wat voor kinderen bewust verpest werd. Of dit nu om een uitje bewust verpesten gaat van een kind of een Sinterklaasfeest doet er niet toe. Ja, de kinderen komen er wel over heen, maar hun moment waar ze weken naar uitkeken is verpest omdat een Rutger...aandachtshoer nooit voldoende aandacht krijgt.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  maandag 6 december 2010 @ 13:57:44 #207
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_89585394
Meh, 't is gewoon een symptoom dat ze met Powned door hun Geenstijl-materiaal heen zijn.
Ze hebben nooit nagedacht bij 't feit dat ze nu daadwerkelijk elke keer content moeten hebben - en dan ook nog eens iets dat mensen het liefst niet al kennen van GeenStijl.

Ze hebben geen vernieuwende ideeen, ze hebben geen goede programma's, ze hebben geen content meer.

Dus ga je maar content maken - een relletje starten dus.
Dus geef je Rutger een schop naar buiten, die gooit z'n irritante zelf even in de overdrive en presto, we hebben iets om op tv te laten zien waar we weer weken oeverloos over door kunnen ouwehoeren tot iemand bij Powned in een vlaag van verstandsverbijstering weer wat nieuwe content bedacht heeft.
zzz
pi_89585420
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:56 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ach, kom nou. Het Sinterklaasfeest zoals wij dat kennen is verzonnen in de 19e eeuw.
Al was het van na de oorlog. Of van de jaren'70.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 6 december 2010 @ 13:59:08 #209
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_89585462
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Al was het van na de oorlog. Of van de jaren'70.
Ja prima, maar doe niet alsof het echt cultureel erfgoed is.
Ok stelletje hokboeren
pi_89585499
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:57 schreef paddy het volgende:

[..]

Aandacht...aandacht...en hoe krijg ik aandacht wanneer volwassen mensen niet meer te shockeren zijn? Door iets in te zetten wat volwassenen dierbaar is. Over de rug van kinderen aandacht te krijgen. En het gaat hier wel om een feestje wat voor kinderen bewust verpest werd. Of dit nu om een uitje bewust verpesten gaat van een kind of een Sinterklaasfeest doet er niet toe. Ja, de kinderen komen er wel over heen, maar hun moment waar ze weken naar uitkeken is verpest omdat een Rutger...aandachtshoer nooit voldoende aandacht krijgt.
Het echte Sinterklaasfeest wordt natuurlijk thuis gevierd hè, daar kijken ze weken naar uit. De ouderen (ondanks dat ze niet meer geloven) langer, want eind september vallen de eerste speelgoedboekjes van onze commerciële vrienden al in de bus. En volgens mij begin september kun je je eerste gevulde speculaas plakken al kopen in de Appie.
I´m back.
pi_89585518
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:59 schreef padlarf het volgende:

[..]

Dat is het wél. Leugen, traditie of hoe je het ook wilt noemen, juist het Sinterklaasfeest is nog iets wat echt Hollands is. Dus deel uit maakt van ons cultureel erfgoed./
In Southern Sun
pi_89585570
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:57 schreef _Led_ het volgende:
Meh, 't is gewoon een symptoom dat ze met Powned door hun Geenstijl-materiaal heen zijn.
Ze hebben nooit nagedacht bij 't feit dat ze nu daadwerkelijk elke keer content moeten hebben - en dan ook nog eens iets dat mensen het liefst niet al kennen van GeenStijl.

Ze hebben geen vernieuwende ideeen, ze hebben geen goede programma's, ze hebben geen content meer.

Dus ga je maar content maken - een relletje starten dus.
Dus geef je Rutger een schop naar buiten, die gooit z'n irritante zelf even in de overdrive en presto, we hebben iets om op tv te laten zien waar we weer weken oeverloos over door kunnen ouwehoeren tot iemand bij Powned in een vlaag van verstandsverbijstering weer wat nieuwe content bedacht heeft.
Dit kan idd ook een rol gespeeld hebben...
I´m back.
  maandag 6 december 2010 @ 14:01:46 #213
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_89585574
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat is het wél. Leugen, traditie of hoe je het ook wilt noemen, juist het Sinterklaasfeest is nog iets wat echt Hollands is. Dus deel uit maakt van ons cultureel erfgoed./
Ja en nee. Ja het is echt, als in we vieren dat al bijna twee eeuwen zo. Nee, het is niet echt, want het is ingesteld, en niet natuurlijk ontstaan.
Ok stelletje hokboeren
  maandag 6 december 2010 @ 14:01:49 #214
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_89585580
quote:

[..]

OK, vanaf welk jaartal is iets wel cultureel erfgoed dan?
pi_89585585
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Naja het wordt ook in belgie gevierd dus puur hollands zou ik het niet willen noemen. De kerstman zit toch ook in onze cultuur gebakken? En kadootjes onder de kerstboom.
  maandag 6 december 2010 @ 14:03:10 #216
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_89585626
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:01 schreef Frollo het volgende:

[..]

OK, vanaf welk jaartal is iets wel cultureel erfgoed dan?
Het gaat niet om jaartal.
Ok stelletje hokboeren
pi_89585639
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:01 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ja en nee. Ja het is echt, als in we vieren dat al bijna twee eeuwen zo. Nee, het is niet echt, want het is ingesteld, en niet natuurlijk ontstaan.
Wat boeit het nou hoe het ooit begonnen is? We doen het, doen het al redelijk lang en we doen het massaal. Daarbij doen ze het (op belgië na dan) nergens. Kerst vind ik niet tot ons cultureel erfgoed horen daarom.
In Southern Sun
  maandag 6 december 2010 @ 14:04:03 #218
92409 Twinky
Little star.
pi_89585661
quote:

[..]

Nou, toch wel iets meer dan helemaal niet. Het verandert zeker, maar bijv. het schoenzetten gebeurt al sinds de 15e eeuw. Toen werd het gedaan in de Sint-Nicolaaskerken en werden ze gezet door armen en gevuld door rijken, op de vooravond (5 dec) van de naamdag (6 dec) van Sint Nicolaas.
Toen het Vaticaan dat afkeurde verplaatste dat meer naar huiskamers en werd het ook meer wat tussen ouders en kinderen. En ja, Sinterklaas kwam dan langs (in ieder geval in hun fantasie).

Zwarte Piet bestaat nog niet zo lang; die kwam gewoon mee uit de Kolonies. En na de tweede wereld oorlog werden het er meer.
  maandag 6 december 2010 @ 14:04:26 #219
15967 Frollo
pi_89585671
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:03 schreef padlarf het volgende:

[..]

Het gaat niet om jaartal.
Nee, OK, sorry, ik zag je latere post niet op tijd.
quote:
Coffeeshops zijn ook Nederlands cultureel erfgoed. Ze bestaan pas 40 jaar en zijn officieel ingesteld, toch is er geen ander land te wereld die ze heeft en vrijwel iedereen vindt het echt bij Nederland horen. Cultureel erfgoed dus, heel simpel.
pi_89585681
quote:

[..]

Is dus wat ouder begrijp ik?
quote:
In Nederland zet men vanaf de 15e eeuw de schoen. In eerste instantie gebeurde dat in de kerk en was de opbrengst voor de armen. Uit archiefstukken blijkt dat vanaf 1427 in de Sint Nicolaaskerk in Utrecht schoenen werden gezet op 5 december, pakjesavond. Rijke Utrechters legden wat in de schoenen en de opbrengst werd verdeeld onder de armen op 6 december, de officiële sterfdag van de Heilige Nicolaas.

Uit de 16e eeuw bestaan beschrijvingen van het schoen zetten door kinderen in de huiskamer. Kunstschilder Jan Steen heeft in de 17e eeuw de Sinterklaasochtend op twee schilderijen vastgelegd. Daarop is ook goed te zien wat de kinderen in hun schoen kregen. Vaak was dat snoepgoed zoals speculaas, kruidnoten, pepernoten, borstplaat, chocoladeletters, taaipoppen, marsepein en speelgoed. Dit zijn eeuwenoude lekkernijen die in traditionele vormen worden gemaakt. Als drank werd chocolademelk en warme bisschopswijn geschonken. Opvallend is dat vooral jongens een roe of zakje zout in de schoen vonden.
Werd alleen wat anders gevierd toen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_89585688
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:38 schreef Spock_nimoy het volgende:

[..]

dit is de eerste post waar een kern van waarheid inzit, het is ook niet wat de kinderen ermee doen, wat doen de ouders en de media ermee, en mensen die geen leven hebben die er zoveel tijd insteken.

Badam tsss
Precies... de ouders hoor je niet klagen als ze EN op tv naar de sint kijken en later in hun eigen dorp ook een Sint hebben die notabene een kop kleiner is.

Nee nu is het gewoon Rugter / Powned / GS en daar willen de fokkers graag tegen schoppen.....boehoehoehoe.

Ik kan er nog steeds hard op lachen. En ja..noem me bot, doet me niets :):) Hoe harder de moraalridders hier gaan roepen dat het niet kan hoe harder ik moet lachen.
  maandag 6 december 2010 @ 14:05:28 #222
15967 Frollo
pi_89585703
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Precies... de ouders hoor je niet klagen als ze EN op tv naar de sint kijken en later in hun eigen dorp ook een Sint hebben die notabene een kop kleiner is.

Nee nu is het gewoon Rugter / Powned / GS en daar willen de fokkers graag tegen schoppen.....boehoehoehoe.

Ik kan er nog steeds hard op lachen. En ja..noem me bot, doet me niets :):) Hoe harder de moraalridders hier gaan roepen dat het niet kan hoe harder ik moet lachen.
Nou, fijn joh, bedankt voor je mening.
pi_89585722
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dus die Sint die een kop kleiner is heeft zojuist en public ook een andere Sint van zijn baard verlost? Logisch, heel logisch.
In Southern Sun
pi_89585725
Dus Kerst is niet deel van ons culturele erfgoed omdat het overal gevierd wordt? :?
pi_89585737
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:06 schreef Halve_Maen het volgende:
Dus Kerst is niet deel van ons culturele erfgoed omdat het overal gevierd wordt? :?
Het is niet iets typisch Nederlands nee.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')