Klopt, da's niet hetzelfde. Ik denk dat dat laatste schokkender is voor kleine kinderen.quote:Op maandag 6 december 2010 12:47 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
dat zijn nogal 2 verschillende dingen vind je ook niet? Je 'snikkel' tonen vind ik echt van een ander kaliber dan in een sinterklaas pak je baard afdoen...
En wat was precies het nut van de hele actie? Beetje kinderen en ouders een kutdag bezorgen om wat?quote:Op maandag 6 december 2010 12:46 schreef Halve_Maen het volgende:
Je hebt gelijk. De kinderen zijn voor het leven getekend, hen kan niet meer verteld worden dat het gewoon 2 malloten waren in sinterklaas pak. Ik zeg stichting oprichten. Ouwe zeur.
Aandachtquote:Op maandag 6 december 2010 12:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En wat was precies het nut van de hele actie? Beetje kinderen en ouders een kutdag bezorgen om wat?
quote:Op maandag 6 december 2010 12:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ah, de Klazen kenden elkaar, afgesproken werk, maaaaaar de vaders en kinderen niet..
ik zeg ook niet dat het een leuke actie was. Ik erger me aan het gezeur over het feit dat de kinderen zogenaamd een trauma hieraan overgehouden hebben.... Kom op man, geef die kinderen iets meer credit.quote:Op maandag 6 december 2010 12:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En wat was precies het nut van de hele actie? Beetje kinderen en ouders een kutdag bezorgen om wat?
Ja, en gelachen dat ze hebben erom, tranen... Toch best sneu dat je zo je lol moet behalen.quote:Op maandag 6 december 2010 12:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Natuurlijk lopen die kinderen geen trauma op.quote:Op maandag 6 december 2010 12:49 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat het een leuke actie was. Ik erger me aan het gezeur over het feit dat de kinderen zogenaamd een trauma hieraan overgehouden hebben.... Kom op man, geef die kinderen iets meer credit.
Mensen maken zich vooral druk dat dit een onnodige en hufterige actie was van een omroep die pretendeert een nieuwe wind in Hilversum te doen opwaaien.quote:Op maandag 6 december 2010 12:49 schreef Halve_Maen het volgende:
ik zeg ook niet dat het een leuke actie was. Ik erger me aan het gezeur over het feit dat de kinderen zogenaamd een trauma hieraan overgehouden hebben.... Kom op man, geef die kinderen iets meer credit.
Ik vind het voornamelijk triest dat dit soort mensen geen lol meer uit het leven kunnen halen dan door hun lol te halen uit het verdriet van anderen. Je EQ zal wel zo enorm laag moeten zijn om dit bij kinderen te doen.quote:Op maandag 6 december 2010 12:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ja, en gelachen dat ze hebben erom, tranen... Toch best sneu dat je zo je lol moet behalen.
Dat verbaast me nou helemaal niets.quote:Op maandag 6 december 2010 12:52 schreef MikeyMo het volgende:
Ik lig hier helemaal dubbel om het filmpje... geweldig
En de efteling moet zeker ook gecarpet-bombed worden, met hun leugens ?quote:Op maandag 6 december 2010 12:52 schreef MikeyMo het volgende:
Die kinderzieltjes kunnen dit wel hebben hoor, die moeten het immers ook verwerken dat hun ouders jarenlang tegen hun liegen
Des te meer reden om hier niet zo'n big deal van te maken toch?quote:Op maandag 6 december 2010 12:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mensen maken zich vooral druk dat dit een onnodige en hufterige actie was van een omroep die pretendeert een nieuwe wind in Hilversum te doen opwaaien.
Vooralsnog falen ze jammerlijk en hebben ze nog niets kunnen brengen op tv.
Dat is geen reden om ze te gaan pesten.quote:Op maandag 6 december 2010 12:54 schreef Lyrebird het volgende:
Doet me een beetje denken aan die 1 aprilgrap, waarbij aan kinderen een schoolreisje was beloofd, en de bus kwam niet.
Daar stond hier toen ook bijna iedereen voor op z'n achterste benen.
Kinderen kunnen best wel wat hebben.
Zeker kunnen kinderen best wel wat hebben, maar wil dat dan zeggen dat je dat dan ook maar moet uitproberen?quote:Op maandag 6 december 2010 12:54 schreef Lyrebird het volgende:
Doet me een beetje denken aan die 1 aprilgrap, waarbij aan kinderen een schoolreisje was beloofd, en de bus kwam niet.
Wat een laag EQ moet je wel niet hebben om kinderen hun dag bewust te verknallen. Leuk die kindertranen ofzo? Hoe kan je daar nu op kickenquote:Op maandag 6 december 2010 12:54 schreef Lyrebird het volgende:
Blijft niet netjes om kinderen, die zich zelf minder kunnen weren dan volwassenen, dit aan te doen.quote:Op maandag 6 december 2010 12:49 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
karrelquote:Op maandag 6 december 2010 12:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Blijft niet netjes om kinderen, die zich zelf minder kunnen weren dan volwassenen, dit aan te doen.
Best kansloze actie.
Er stonden een paar kinderen verschrikt, en niet begrijpend te kijken, maar ik hoorde de wat oudere kinderen ook lachen toen Sint Rutger die andere Sint verbaal aanpakte...quote:Op maandag 6 december 2010 12:56 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat een laag EQ moet je wel niet hebben om kinderen hun dag bewust te verknallen. Leuk die kindertranen ofzo? Hoe kan je daar nu op kicken
1069!quote:
jammer dat deze man geen aandacht kreeg die hij verdiende, namelijk een goed aantal klappen...quote:
Dus omdat oudere kinderen, die niet meer geloven, het leuk vinden, moeten de andere er maar onder leiden?quote:Op maandag 6 december 2010 12:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er stonden een paar kinderen verschrikt, en niet begrijpend te kijken, maar ik hoorde de wat oudere kinderen ook lachen toen Sint Rutger die andere Sint verbaal aanpakte...
Nou gelukkig, dan is het oké.quote:Op maandag 6 december 2010 12:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er stonden een paar kinderen verschrikt, en niet begrijpend te kijken, maar ik hoorde de wat oudere kinderen ook lachen toen Sint Rutger die andere Sint verbaal aanpakte...
Paris Hilton al gebald?quote:
Ik denk niet dat die erg veel lijden hoor. Maar goed, misschien moeten we maar een ontwikkelingspsycholoog hier tegenaan gooien.quote:Op maandag 6 december 2010 13:01 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Dus omdat oudere kinderen, die niet meer geloven, het leuk vinden, moeten de andere er maar onder leiden?
Die paddy had het over kindertranen.quote:
Schrikreactie? Stoerdoenerij onderling? Kinderen die erbij waren maar niet meer geloven?quote:Op maandag 6 december 2010 13:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die paddy had het over kindertranen.
Ik zag paar kinderen verschrikt kijken en hoorde ook gelach.
heb je de gigantische hoeveelheid kindertranen dan niet gespot?quote:Op maandag 6 december 2010 13:08 schreef bloodymary het volgende:
Toen ik dit las dacht ik wat een flauw gedoe. Maar nu ik het filmpje gezien heb moest ik stiekem toch een beetje lachen. En wat een ophef om niks weer. Die twintig kindertjes die er zitten zijn ook nog eens zo klein dat ze helemaal niet in de gaten hebben wat er gebeurt.
Gezeur om niets dus!
Nope, maar ik vind er dan ook niet lekker.quote:
Het is iig pointless; ik bedoel, ik weet niet welk doel Castricum voor ogen had.quote:
Inderdaad, dat stoorde me nog meer dan het aftrekken van die baard. Dat laatste kun je nog wel rechtpraten. Maar dat gevloek en gescheld is echt van de zotte.quote:Op maandag 6 december 2010 12:59 schreef Triggershot het volgende:
En dan ook nog het woordgebruik, gevloek en schelden met ziektes bij kinderen, keistoer man.
Rot toch op kneusquote:Op maandag 6 december 2010 11:49 schreef padlarf het volgende:
Rutger heeft blijkbaar een zenuw geraakt. Oh nee, iemand probeert onze collectieve leugen kapot te maken![]()
Dat vloeken en schelden is nog wel prijzenswaardig. Je kan kinderen niet vroeg genoeg leren om god te vervloeken.quote:Op maandag 6 december 2010 13:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, dat stoorde me nog meer dan het aftrekken van die baard. Dat laatste kun je nog wel rechtpraten. Maar dat gevloek en gescheld is echt van de zotte.
Kanker tering tyfus heeft niks met god te maken.quote:Op maandag 6 december 2010 13:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat vloeken en schelden is nog wel prijzenswaardig. Je kan kinderen niet vroeg genoeg leren om god te vervloeken.
Oh nee, iemand is een andere mening toebedaan dan ik, kom laat ik hem uitschelden!quote:Op maandag 6 december 2010 13:25 schreef Keltie het volgende:
[..]
Rot toch op kneusIeder kind vind/ vond vroeger Sinterklaas leuk
En dat moet het ook blijven. Leuk. Voor kinderen.
Of was jij toevallig ook zo'n knurftje wat hulp-sinterklaasjes ging bekogelen met sneeuw- en ijsballen?
begin zegt die toch godverdomme weer een dubbele boeking...?quote:Op maandag 6 december 2010 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Kanker tering tyfus heeft niks met god te maken.
Ik?quote:Op maandag 6 december 2010 13:19 schreef Kreator het volgende:
Ik snap alleen nooit zo goed waarom jij zo'n felle anti-geenstijlert bent, Y:/. Het lijkt wel een persoonlijke vete of hetze.
Ook een kansloze actie.quote:Op maandag 6 december 2010 12:54 schreef Lyrebird het volgende:
Het ironische is dat dit soort mensen ook zich zo kunnen storen aan het gescheld in het filmpje.quote:Op maandag 6 december 2010 13:27 schreef padlarf het volgende:
[..]
Oh nee, iemand is een andere mening toebedaan dan ik, kom laat ik hem uitschelden!
Het is dan ook een debiele meningquote:Op maandag 6 december 2010 13:27 schreef padlarf het volgende:
[..]
Oh nee, iemand is een andere mening toebedaan dan ik, kom laat ik hem uitschelden!
Ook die woorden kunnen later goed van pas komen.quote:Op maandag 6 december 2010 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Kanker tering tyfus heeft niks met god te maken.
Dan nog kun je je op een normale manier uiten.quote:
Neuh. Ik stoor mij aan het feit dat er een volwassen man even een leuke dag voor wat kinderen gaat verneuken. En waarom? Dat zal'ie zelf ook niet weten.quote:Op maandag 6 december 2010 13:28 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Het ironische is dat dit soort mensen ook zich zo kunnen storen aan het gescheld in het filmpje.
Het is geen leugen. Het is een traditie.quote:Op maandag 6 december 2010 13:30 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dan nog kun je je op een normale manier uiten.
En leuk of niet leuk, een leugen is een leugen. En dat jij daar zo fel op reageert geeft mijns inziens wel weer dat jij dat stiekem ook vindt.
Dat was de hulpsintquote:Op maandag 6 december 2010 13:33 schreef Spock_nimoy het volgende:
hoop dat sinterklaas dood gaat volgend jaar op televisie, zien hoe ze het dan uitleggen...
Uhuh. Tuurlijk joh, kinderen jarenlang volhouden dat iets bestaat, terwijl het niet bestaat, dat is geen liegen.quote:Op maandag 6 december 2010 13:34 schreef Keltie het volgende:
[..]
Het is geen leugen. Het is een traditie.
Kinderen kijken niet echt naar die logica. Het is ook vreemd dat er in elke stad op hetzelfde moment een sint rondbanjertquote:Op maandag 6 december 2010 13:33 schreef Spock_nimoy het volgende:
hoop dat sinterklaas dood gaat volgend jaar op televisie, zien hoe ze het dan uitleggen...
Ja oke maar ze zeggen de hele tijd dat het de echte sint isquote:
quote:Op maandag 6 december 2010 13:35 schreef padlarf het volgende:
[..]
Uhuh. Tuurlijk joh, kinderen jarenlang volhouden dat iets bestaat, terwijl het niet bestaat, dat is geen liegen.
Dan nog.quote:Op maandag 6 december 2010 12:07 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik werd lid omdat ze het geld zouden terugstorten en je kreeg er een FOK!abo bij. Bij verlenging 2e jaar heb ik de boel gestorneerd en opgezegd.
dit is de eerste post waar een kern van waarheid inzit, het is ook niet wat de kinderen ermee doen, wat doen de ouders en de media ermee, en mensen die geen leven hebben die er zoveel tijd insteken.quote:Op maandag 6 december 2010 13:35 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Kinderen kijken niet echt naar die logica. Het is ook vreemd dat er in elke stad op hetzelfde moment een sint rondbanjert
quote:Op maandag 6 december 2010 13:36 schreef padlarf het volgende:
[..]
Kom eens met iets inhoudelijks. Geef eens aan waar ik er naast zit.
Whehe, mijn ouders konden mij uitleggen wat ze wilden over Sinterklaas en de oorsprong ervan....Ik stond gewoon voor de kachel te zingen en kneep hem enorm toen er op het raam werd gebonkt.quote:Op maandag 6 december 2010 13:34 schreef Keltie het volgende:
[..]
Het is geen leugen. Het is een traditie.
Omdat jíj het een leugen vindt, moet ieder kind het plezier van Sinterklaas maar ontnomen worden? Dacht het niet.quote:Op maandag 6 december 2010 13:36 schreef padlarf het volgende:
[..]
Kom eens met iets inhoudelijks. Geef eens aan waar ik er naast zit.
Nee, niet dokter Brouwerquote:Op maandag 6 december 2010 13:33 schreef Spock_nimoy het volgende:
Daarom zijn de 'moord en brand' schreeuwende reacties hier ook zo overbodig. Die krijgen straks iets in hun schoen en zijn Rutger en z'n kornuiten al lang en breed vergeten.quote:Op maandag 6 december 2010 13:38 schreef Spock_nimoy het volgende:
[..]
dit is de eerste post waar een kern van waarheid inzit, het is ook niet wat de kinderen ermee doen, wat doen de ouders en de media ermee, en mensen die geen leven hebben die er zoveel tijd insteken.
Badam tsss
Dat is dan ook de traditie, voor kinderenquote:Op maandag 6 december 2010 13:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Whehe, mijn ouders konden mij uitleggen wat ze wilden over Sinterklaas en de oorsprong ervan....Ik stond gewoon voor de kachel te zingen en kneep hem enorm toen er op het raam werd gebonkt.
quote:Een traditie (Latijn: trádere, overleveren) is een gewoonte qua visie of manier van doen die vaak al jaren, eeuwen of millennia leeft onder een bepaald volk of een bepaalde bevolkingsgroep. Er zijn vele soorten tradities, zoals:
Doorgeven van bepaald cultureel erfgoed, kennis en praktijk
Feesten voor goden of godinnen, voor doden of levenden
Sporten in een bepaald gebied
Herdenkingen van belangrijke mensen uit de geschiedenis
Het zingen van liederen bij speciale gelegenheden
Het overleveren van de leermeester op de leerling van bepaalde kenmerken in een kunststijl.
Tradities zijn zeer vaak verweven met en eigen aan een bepaalde religie.
Tradities kunnen op grote en kleine schaal voorkomen. Zo viert men over de hele wereld Oud en Nieuw, maar kent niet iedereen het Sinterklaasfeest en wordt niet overal Kerstmis gevierd.
In de katholieke Kerk is de traditie een begrip dat als bron voor het verstaan van de openbaring geldt.
Ook inzake zeden en gewoonten of gebruiken (zoals bij geboorte, huwelijk of begrafenis) en bij gelegenheid van bepaalde kalenderdagen zoals oudejaarsdag of -avond en nieuwjaarsdag zijn er bepaalde tradities (in de Westerse wereld het hierboven genoemd Oud en Nieuw, en in bijv. Iran, Koerdistan en Afghanistan het Noroez).
Dat is ook het prachtige van Sinterklaas, dat het precies aansluit bij de wereld van de kinderen. Ze kunnen nog niet verder denken dan hun eigen leven, ze hebben het besef nog niet dat er meer is dan wat zij doen. Daarom is het ook altijd de echte Sinterklaas die bij de kids zelf komt en een eventuele hulpsinterklaas op andere scholen. Maar dan nog is een hulpsinterklaas één van de laatste redmiddelen om het geloven aan te houden.quote:Op maandag 6 december 2010 13:38 schreef Spock_nimoy het volgende:
[..]
dit is de eerste post waar een kern van waarheid inzit, het is ook niet wat de kinderen ermee doen, wat doen de ouders en de media ermee, en mensen die geen leven hebben die er zoveel tijd insteken.
Wees blij (en misschien zelfs wel jaloers)quote:Op maandag 6 december 2010 13:40 schreef Twinky het volgende:
[..]
Dat is ook het prachtige van Sinterklaas, dat het precies aansluit bij de wereld van de kinderen. Ze kunnen nog niet verder denken dan hun eigen leven, ze hebben het besef nog niet dat er meer is dan wat zij doen. Daarom is het ook altijd de echte Sinterklaas die bij de kids zelf komt en een eventuele hulpsinterklaas op andere scholen. Maar dan nog is een hulpsinterklaas één van de laatste redmiddelen om het geloven aan te houden.
Het gaat er niet om dat ze er niet naar kijken; ze hebben die vaardigheden gewoon nog niet. en het is allemaal al zo bijzonder dat ze door eventuele onvolmaaktheden erg makkelijk heenkijken. Net als ouders overigens.
Inderdaad, kap eens met liegen hier, walgelijk.quote:Op maandag 6 december 2010 13:38 schreef Spock_nimoy het volgende:
[..]
Badam tsss
Dat zeg ik helemaal nietquote:Op maandag 6 december 2010 13:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat jíj het een leugen vindt, moet ieder kind het plezier van Sinterklaas maar ontnomen worden? Dacht het niet.
Even quoten, voor als ik een voorbeeld zoek van wat het afsterven van hersencellen met een mens doet.quote:Op maandag 6 december 2010 12:40 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
De enige die hier lopen te kakelen zijn de moraalridders.
Mijn zoon ging naar de creche. Ik was erbij toen de juf zei dat ze even de Sint ging helpen en daarom zich verklede als Sint. kinderen keken eerst vreemd, maar hoe verder ze vorderde met haar pak, hoe vreemder ze keken. Toen de juf alles aan had kropen de kinderen meteen in de armen van de ouders of gingen kinderen verhalen vertellen alsof het echt de Sint was. De mijne begon te huilenquote:Op maandag 6 december 2010 13:36 schreef Spock_nimoy het volgende:
[..]
Ja oke maar ze zeggen de hele tijd dat het de echte sint is
En dus is het legitiem voor een Rutger Castricum maar voor andere ouders te beslissen om hun kinderen te laten zien dat het een leugen is?quote:Op maandag 6 december 2010 13:43 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet
En er komt geen vinden bij kijken, het is een leugen. Hoe je het ook wendt of keert.
quote:Op maandag 6 december 2010 13:43 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
Dat er mensen zo verbaasd zijn! Van die dombo's bij powned (de naam alleen al) kun je zoiets toch verwachten. Afzeikhumor en mensen pesten die het niet doorhebben of te beleefd of te klein zijn om zich te verweren
Jouw woorden, niet de mijne. Ik heb alleen maar gezegd dat het allemaal niet zo erg was als sommige mensen het voordoen.quote:Op maandag 6 december 2010 13:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En dus is het legitiem voor een Rutger Castricum maar voor andere ouders te beslissen om hun kinderen te laten zien dat het een leugen is=
Het principe deugt al niet.quote:Op maandag 6 december 2010 13:44 schreef padlarf het volgende:
[..]
Jouw woorden, niet de mijne. Ik heb alleen maar gezegd dat het allemaal niet zo erg was als sommige mensen het voordoen.
Omdat het een leugen is en het niet erg is dat die leugen doorbroken wordt. Mogen ouders dat alsjeblieft lekker zelf bepalen...quote:Op maandag 6 december 2010 13:44 schreef padlarf het volgende:
[..]
Jouw woorden, niet de mijne. Ik heb alleen maar gezegd dat het allemaal niet zo erg was als sommige mensen het voordoen.
Welk principe precies?quote:
quote:Op maandag 6 december 2010 13:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die erg veel lijden hoor. Maar goed, misschien moeten we maar een ontwikkelingspsycholoog hier tegenaan gooien..
Denk dat de ouders meer schade aanrichten met de hysterie.quote:Kinderen slikken dat allemaal zonder problemen. Dat komt door het zgn. 'magisch denken'. Dit betekent dat kinderen dat wat ze op dat moment zien als waarheid aannemen. Als ze Sinterklaas of Zwarte Piet zien dan is dat ook gewoon Sinterklaas of Zwarte Piet. Bij kleine kinderen komt het nog niet in ze op dat dat weleens verkleedde volwassenen zouden kunnen zijn.
Een beroemd experiment is dat van een juf die zich voor een klas vol kleuters verkleedde als Sinterklaas. De kinderen dachten allemaal stuk voor stuk dat het echt was, terwijl ze gezien hadden dat de juf zich verkleedde als Sinterklaas. Na afloop vertelden de kinderen de juf vol enthousiasme dat ze Sinterklaas hadden gezien.
Kinderen zien dat wat ze op dat moment zien als de waarheid. Als er dus een zak met cadeautjes staat betekent dat dus dat papa en mama gelijk hebben en Sinterklaas langs is geweest. Na een aantal jaar, meestal als ze zo'n jaar of zeven zijn, ontwikkelen ze de mogelijkheid om datgene wat ze zien niet meteen als de hele waarheid te interpreteren. Dan is het doorgaans meteen afgelopen met het geloof in Sinterklaas.
Geniale logica hebben die kids!
Vroegen jullie je vroeger ook niet af hoe......
quote:Op maandag 6 december 2010 13:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Het gaat er meer om dat je juist in deze tijd gewoon met je fikken van een stuk cultureel Nederlands erfgoed af moet blijven.
De baard van Sinterklaas is een stuk Nederlands cultureel erfgoed?quote:Op maandag 6 december 2010 13:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Het gaat er meer om dat je juist in deze tijd gewoon met je fikken van een stuk cultureel Nederlands erfgoed af moet blijven.
Zijn tabbert ook.quote:Op maandag 6 december 2010 13:49 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
De baard van Sinterklaas is een stuk Nederlands cultureel erfgoed?
Ben ik met je eens. Maar ik denk ook dat de traditie alleen maar sterker wordt als de traditie eens in de zoveel tijd wordt uitgedaagd/aangevallen.quote:Op maandag 6 december 2010 13:48 schreef Da_Sandman het volgende:
quote:Op maandag 6 december 2010 13:48 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja, idd dat geloof ik ook wel. Erg veel kinderleed is er niet door ontstaan.quote:Op maandag 6 december 2010 13:47 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Denk dat de ouders meer schade aanrichten met de hysterie.
Het incident an sich is onwijs kinderachtig en ongepast omdat je een feest van kinderen nu eenmaal niet behoort te verstoren maar ach, je verteld dat het twee nepsinterklazen waren (de écht heeft het veeeeeelste druk met alle pakjes voor pakjesavond ) en er is géén probleem.
hij zegt in het begin dat de salarissen van de publieke omroep de pan uitreizen daarom schnabbelt hij er wat bij door als sint verkleed te gaan. Slappe connectie maar ja...quote:Op maandag 6 december 2010 13:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, idd dat geloof ik ook wel. Erg veel kinderleed is er niet door ontstaan.
Verder was de actie doelloos. Ik weet niet wat hij probeerde aan te tonen. Het eenvoudige provoceren dus. Heilige huisjes intrappen.
Misschien dat hij deze reacties inschatte en probeert aan te tonen dat mensen ietwat overdreven reageren, maar op één of andere manier geloof ik dit niet.
Voor veel landgenoten is Sinterklaas natuurlijk wel het enige echte culturele erfgoed dat nog over is van ons land hè, naast de Nachtwacht. En de Nachtwacht kun je er nu eenmaal niet op uitsturen om op 5 december net te doen alsof hij Sinterklaas is.quote:Op maandag 6 december 2010 13:49 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
De baard van Sinterklaas is een stuk Nederlands cultureel erfgoed?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |