Dat boeit mij niet. In de topic 'miljonairs' zeurt ook iedereen tegen mijn kop dat ik mijn bek moet houden om te praten over deze criminelen en maar zelfs als hen moet gedragen als het niet bevalt.quote:Lekker ook gewoon een design jatten van een ander.
Maakt ook niet uit dat hun er geld in hebben gestoken om een mooie layout te krijgen, nee je jat het gewoon. Top, zo kom je er wel!
Ja, een student aanklagen, daar zullen bedrijven moeite voor willen doen. Iets met kosten vs. baten.quote:Op maandag 6 december 2010 22:49 schreef DjimmyR het volgende:
Tot ze jou met jou website aanklagen..
Als je hun auteursrecht schendt doen ze dat echt wel hoor. Student of niet.quote:Op maandag 6 december 2010 22:53 schreef Intrepidity het volgende:
Ja, een student aanklagen, daar zullen bedrijven moeite voor willen doen. Iets met kosten vs. baten.
waarna gedaagde veroordeelt word tot een schadevergoeding + kosten advocaten/rechtsgang/e.d.quote:Op maandag 6 december 2010 23:51 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als je hun auteursrecht schendt doen ze dat echt wel hoor. Student of niet.
Gelukkig leven we niet in amerika en is dit in de praktijk niet haalbaar. Bijvoorbeeld omdat je de administratiekosten niet kan verhalen. Bovendien, maak maar eens bonnetjes van al die reiskosten naar de rechtbank enzo. Het zou een bodemprocedure moeten worden en dat kost een hoop geld.quote:Op dinsdag 7 december 2010 00:07 schreef Keiichi het volgende:
[..]
waarna gedaagde veroordeelt word tot een schadevergoeding + kosten advocaten/rechtsgang/e.d.
Ik heb het ook niet over gigantische schadevergoeding. Maar sowieso wordt degene die in het ongelijk gesteld word wel opgezadeld met de proceskosten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 00:43 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Gelukkig leven we niet in amerika en is dit in de praktijk niet haalbaar. Bijvoorbeeld omdat je de administratiekosten niet kan verhalen. Bovendien, maak maar eens bonnetjes van al die reiskosten naar de rechtbank enzo. Het zou een bodemprocedure moeten worden en dat kost een hoop geld.
Het verschil is dat je "groot" hier moet lezen als in een complexe architectuur en niet perse groot als in een website/webapplicatie die veel requests te verduren krijgt. In het laatste geval is PHP juist meer geschikt omdat het stateless is en dus grote hoeveelheden individuele requests snel en efficient kan afhandelen. .NET en JSP zorgen hierbij voor meer overhead omdat ze voor elke gebruiker resources moeten reserveren. Het voordel van .NET en JSP is is daarentegen dat het door de statefulness natuurlijker is om complexe architecturen hierin te modelleren.quote:Op maandag 6 december 2010 11:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, dus? Wij doen veel projecten met zowel overheid als de private sector. Daar zie je erg weinig met PHP gedaan worden. Dat zeg ik al de hele tijd. Dus? We zitten in meerdere markten (EA, eCom, ID) en daar wordt vrijwel niks met PHP gedaan. Grappig trouwens dat je Facebook aandraagt, want alleen de frontend is puur LAMP + Memcached. De backend is custom werk in C++ en jaja, Java. Waarom? Omdat een puur PHP oplossing te traag was. Hyves heeft precies hetzelfde probleem gehad op hun piek. Hun PHP architectuur schaalde slecht.
PHP is prima voor sites, maar niet voor webapplicaties met een grote gesharede en interconnected dataset. Daarom wordt het bij grote projecten steeds minder gebruikt. En iets wat op Joomla gebaseerd is, is per definitie geen "groot" custom-build project.
TS zal nog waarschijnlijk af kunnen met een standaard template en een student die het in elkaar draait.quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:34 schreef grindfreakje het volgende:
De programmeur moet al met TS in gesprek, alleen die hel is al het veelvoud van 50,- waard.
Je lult rechtstreeks een verhaaltje na dat ik een tijdje terug op een PHP versus JSP site gelezen heb, geschreven door een PHP advocate. Niet onder de indruk, sorry.quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:23 schreef waxinelicht het volgende:
Het verschil is dat je "groot" hier moet lezen als in een complexe architectuur en niet perse groot als in een website/webapplicatie die veel requests te verduren krijgt. In het laatste geval is PHP juist meer geschikt omdat het stateless is en dus grote hoeveelheden individuele requests snel en efficient kan afhandelen. .NET en JSP zorgen hierbij voor meer overhead omdat ze voor elke gebruiker resources moeten reserveren. Het voordel van .NET en JSP is is daarentegen dat het door de statefulness natuurlijker is om complexe architecturen hierin te modelleren.
Het is wel een beetje OT, maar zou je iets kwijt willen over de bezoekersaantallen versus de inkomsten die je genereert?quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:21 schreef Razor21 het volgende:
Ach gewoon Wordpress gebruiken doe ik toch ook.
Ben geen webdesigner.
Maar met een beetje netwerken (Twitter / Linkedin) kun je tips / advies aan de juiste mensen vragen. Om eruit eindelijk toch iets moois van te maken.
Mijn site heeft helemaal niets gekost (enkel naam + hosting 28 euro 1 jaar).
Zelf ben ik erg trots op de weblog die ik nu heb gemaakt. Vanuit niets iets maken. Wat mensen er ook van vinden (layout). Heb het helemaal zelf gedaan. En met Wordpress is het echt een fluitjes van een cent. Maak nu zelfs inkomsten met mijn weblog (Adsense / Adverteerder).
Durf gewoon zelf iets te ondernemen ipv meteen te gaan klagen dat het duur is. Wat verwacht je dan?
PM mij maar even anders krijgt dit hele topic een andere wending.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:42 schreef fonsoy het volgende:
[..]
Het is wel een beetje OT, maar zou je iets kwijt willen over de bezoekersaantallen versus de inkomsten die je genereert?
Mijn vrienden zitten vaak op mijn website, en advertenties zouden misschien de broodnodige geheugenupgrade kunnen verdienen.
De voorbeelden die jij aanhaalt zijn natuurlijk logisch en hebben weinig te maken met het punt dat je probeert te maken (niet gecompileerde PHP is uiteraard minder efficient dan een native C++ backend). Ik ben het echter volledig met je eens als je zegt dat de meer "serieuze" websites geen PHP gebruiken (ookal zijn er wel genoeg te noemen die het wel doen), maar dit komt niet puur door de performance requirements die jij aanhaalt. Voornamelijk het feit dat PHP als minder serieuze optie wordt gezien en ook begon als een taal zonder formele basis.quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:13 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je lult rechtstreeks een verhaaltje na dat ik een tijdje terug op een PHP versus JSP site gelezen heb, geschreven door een PHP advocate. Niet onder de indruk, sorry.
Met 'groot' bedoel ik niet alleen complex, ik bedoel ook gewoon het aantal requests per seconde. Als PHP daar zo geschikt voor is mag je mij uitleggen waarom zowel Hyves als Facebook performanceissues hadden en bij puur PHP weggemigreerd zijn wat betreft de backend. Juist omdat je resources continue beschikbaar houdt in een applicatieomgeving (dmv connection- en threadpooling) zijn Java en .Net gebaseerde applicaties kwa pure performance vaak ook een betere keuze. Als performance een issue was waren niet zo veel grote overheidssites op Java of .Net gebaseerd. Java JIT compiling benaderd de snelheid van native gecompiled C++ en kan in sommige gevallen zelfs sneller zijn.
Ik heb nergens gezegd dat ze PHP links laten liggen puur voor performance. Is dit een nieuwe trend ofzo, mensen woorden in de mond leggen? Wat ik zeg is dat jouw verhaal dat PHP in veel gevallen sneller is, gewoon niet klopt. De statelessness van PHP is eerder een nadeel dan een voordeel wat betreft performance.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:02 schreef waxinelicht het volgende:
De voorbeelden die jij aanhaalt zijn natuurlijk logisch en hebben weinig te maken met het punt dat je probeert te maken (niet gecompileerde PHP is uiteraard minder efficient dan een native C++ backend). Ik ben het echter volledig met je eens als je zegt dat de meer "serieuze" websites geen PHP gebruiken (ookal zijn er wel genoeg te noemen die het wel doen), maar dit komt niet puur door de performance requirements die jij aanhaalt. Voornamelijk het feit dat PHP als minder serieuze optie wordt gezien en ook begon als een taal zonder formele basis.
+ je hebt soms voor headers en dergelijke stockphotos of ander materiaal nodig waarvoor je moet betalen.quote:Op zondag 5 december 2010 15:13 schreef ChevyVanDude het volgende:
Dat klopt.
Een een beetje moderne website heeft:
jQuery
AJAX
HTML
CSS
Javascript.
EDIT: en PHP niet te vergeten!
Als je geen voorgebakken site wil, wat webdesigners maken, ben je toch al gauw een paar dagen per onderdeel bezig.
Neem ook mee dat niet alles meteen werkt.
Je moet dus fouten maken om de website toegangelijker te maken.
Daarnaast is het natuurlijk een lucratieve onderneming.
Niemand weet exact wat het kost om wat te laten maken.
Daar spelen de webdesigners ook op in.
jQuery, javascript en Ajax... jQuery == Javascript en Ajax is niets meer dan een Javascript call naar een webserver. Vraag me af of jij enig idee hebt waarover je het hebt.quote:Op zondag 5 december 2010 15:13 schreef ChevyVanDude het volgende:
Dat klopt.
Een een beetje moderne website heeft:
jQuery
AJAX
HTML
CSS
Javascript.
EDIT: en PHP niet te vergeten!
Als je geen voorgebakken site wil, wat webdesigners maken, ben je toch al gauw een paar dagen per onderdeel bezig.
Neem ook mee dat niet alles meteen werkt.
Je moet dus fouten maken om de website toegangelijker te maken.
Daarnaast is het natuurlijk een lucratieve onderneming.
Niemand weet exact wat het kost om wat te laten maken.
Daar spelen de webdesigners ook op in.
Klopt, zodra er veel tijd in de initialisatie gaat zitten (even persistent objects in PHP buiten beschouwing gelaten). Maar PHP is niet per definitie ongeschikt voor grote (of beter gezegd populaire) websites omdat dit niet altijd het geval is (in dit geval is de statelessness dus voordelig).quote:Op woensdag 8 december 2010 11:10 schreef Catbert het volgende:
[..]
De statelessness van PHP is eerder een nadeel dan een voordeel wat betreft performance.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |