Daar was ie alweer, de vrij keuze en originele zonde.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:56 schreef Judas4Justice het volgende:
[..]
Zo kún je het ook vertalen, maar dan vergeet je wel de vrije wil en originele zonde van de mens.
God is almachtig, maar dat betekent niet dat Hij Zich overal mee gaat bemoeien,
Hij heeft ons de morele plicht gegeven om in de voetsporen van de liefde van Jezus te treden,
maar geeft ons anderzijds ook de keuze om Zijn weg niet te volgen.
De onschuldige slachtoffers van het kwaad wat in de wereld geschied zullen ook door Hem gered worden als zij dat willen, hier op aarde of tijdens Zijn oordeel in het hiernamaals
Hoi, je moet je afvragen waarom je op de wereld bent gezet, ook jij hebt een kans om naar het paradijs te gaan. Kijk om je heen en naar de natuur en kijk naar jezelf. Je kunt het wonderen noemen. Het zijn alle creaties van de Almachtige God die tot alles in staat is.quote:Op maandag 27 december 2010 14:52 schreef UltraR het volgende:
Mij richtende op de God van de grote religies, dus een almachtige en alwetende God.
In mijn opinie bestaan er twee opties:
1. Een almachtige en alwetende God bestaat niet, ergo, de grote religies hebben het mis.
2. Hij bestaat wel. Dan neem ik het voorbeeld van een jong meisje dat wordt verkracht. Aangezien God alwetend is is hij er dus van op de hoogte dat dit gebeurd. Aangezien God almachtig is heeft hij dus de mogelijkheid dit te stoppen. Hij doet dit echter niet. Met een dergelijke God wil ik niets te maken hebben.
Als ik punt 2 voorleg aan gelovigen krijg je over het algemeen 1 van de 2 volgende reacties:
-Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
Dat is een compleet non-argument wat elke discussie lam legt. Om dat argument te kunnen accepteren zul je eerst in die God moeten geloven. In een discussie met een ongelovige is deze uitspraak natuurlijk volledig zonder enige waarde.
-God heeft de mens een vrije wil gegeven. Als hij ingrijpt bij die verkrachting maakt hij mensen tot robots.
Leuk argument. Maar daar koopt dat meisje dat wordt verkracht helemaal niets voor.
Stel je het volgende eens voor: Dat meisje wordt verkracht en op 1 meter afstand staat een beer van een vent, tot de tanden bewapend. En die man, die dus alle mogelijkheid heeft om de verkrachter te stoppen, staat erbij en kijkt ernaar, zonder in te grijpen. Iedereen zou die man toch een onbeschrijflijke klootzak vinden?
Maar als die man God is, dan is het opeens geen probleem meer voor gelovigen....
Ander vraagje voor gelovigen:
Waarom wil God dat wij hem eren, prijzen en aanbidden? Nog afgezien van bovenstaande naar aanleiding waarvan men zich zou kunnen afvragen of God wel zulk goed werk levert om geprezen te kunnen worden.
Laten we aannemen dat Gods wegen idd ondoorgrondelijk zijn en hij het helemaal perfect doet. Waarom wil hij dan aanbeden worden? Ik vind dat een uiting van egocentrisme en arrogantie. En dat lijken me niet echt geschikte eigenschappen voor een goede God.
Overigens ligt volgens mij angst voor de dood bij veel mensen ten grondslag aan hun hang naar religie. Bang dat er niets is na de dood, behoefte aan een leven na de dood.
Dit heb ik dus nooit begrepen. In mijn ogen bestaat er niets rustgevenders dan de gedachte dat zodra je je laatste adem uitblaast het gewoon over en uit is. Van 'niets' merk je toch ook niets? Hoe kan dat nu eng zijn? Voor -eeuwig- doorleven. Dát vind ik nu angstaanjagend. Serieus, voor altijd, het houdt nooit meer op. Vreselijk.
Nee hoor, doe mij maar niets na de dood, of reïncarnatie, dat vind ik ook wel mooi. Steeds met een schone lei en zonder herinneringen weer opnieuw beginnen.
Precies, dus waarom zou je kiezen voor een gruwelijke dood, als je kunt kiezen voor het eeuwige leven?quote:Dan heb je nog vrije wil, hoe vrij is die wil als je de keuze onder dwang moet maken. Of je bent voor mij of je bent tegen mij en dan zal je eeuwig gemarteld worden. Dat kan je vergelijken met een overval, of je geeft je geld, of je geeft je geld niet en dan schiet ik je dood, ook een vrije keuze dan toch.
Het is een vrije keuze of het is geen vrije keuze, het kan niet beiden zijn.quote:Op donderdag 30 december 2010 20:32 schreef Judas4Justice het volgende:
[..]
Precies, dus waarom zou je kiezen voor een gruwelijke dood, als je kunt kiezen voor het eeuwige leven?![]()
Het wrede van onze mensheid zit juist in de mensen die in hun relatie met Jezus verstoord worden door polytheïsten, atheïsten en mensen die naar de verkeerde stroming of profeten luisteren. Zij zijn degenen die hun kinderen opvoeden als maal voor de duivel en zullen moeten bidden om genade bij hun laatste oordeel.
Beter zoeken we allemaal vergiffenis, als we met z'n allen heel erg hard bidden, dan hoort Hij ons wel
Dan blijft het een vrije keuze, je bepaalt zelf of je slim en goed genoeg bent om hem te maken.quote:Het is een vrije keuze of het is geen vrije keuze, het kan niet beiden zijn.![]()
Nee dan is het niet een vrije keuze, logica is niet echt je ding of wel.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:13 schreef Judas4Justice het volgende:
[..]
Dan blijft het een vrije keuze, je bepaalt zelf of je slim en goed genoeg bent om hem te maken.
Nog nooit een Bijbel gelezen natuurlijk, telkens maar naar Harry Potter-films aan het kijken en dat soort onzin?![]()
Wat voor jou 'inhoudsloos gelul' is, is voor een ander een reden om voor te leven en sterven.
Ik hoop voor jou dat God jou ook kan laten inzien dat jij met de woorden van Jezus verzoening zult vinden met Hem, want de enige weg naar het eeuwige leven staat duidelijk in de Bijbel.
En hoe weet je, als mens, dat het de bijbel is waarop je moet vertrouwen? Er zijn namelijk meerdere boeken geschreven over dit onderwerp. Waarom de bijbel en niet de koran, de thora, de Ethica van Aristoteles? Hoe weet je trouwens dat de bijbel betrouwbaar is en niet misleidend?quote:Op donderdag 30 december 2010 21:13 schreef Judas4Justice het volgende:
[..]
Dan blijft het een vrije keuze, je bepaalt zelf of je slim en goed genoeg bent om hem te maken.
Nog nooit een Bijbel gelezen natuurlijk, telkens maar naar Harry Potter-films aan het kijken en dat soort onzin?![]()
Wat voor jou 'inhoudsloos gelul' is, is voor een ander een reden om voor te leven en sterven.
Ik hoop voor jou dat God jou ook kan laten inzien dat jij met de woorden van Jezus verzoening zult vinden met Hem, want de enige weg naar het eeuwige leven staat duidelijk in de Bijbel.
Haha. Ik moet bekennen dat ik mezelf afvraag of je parodieert of gewoon een obscurantist bent. Over 'naastenliefde' kunnen we discussiëren, sommige zouden daar namelijk 'ressentiment' geplaatst hebben.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:58 schreef Judas4Justice het volgende:
![]()
![]()
![]()
Het is heel simpel jongens, jullie moeten gewoon naar Jezus luisteren.
Is Aristoteles ook voor onze zonden gestorven, en heeft hij wonderen verricht?![]()
Pak de Bijbel, dan overleef je deze wereld tenminste.![]()
Als je Jezus in je hart toelaat ben je onsterfelijk,
en zul je met 1000% zekerheid weten dat het goed zit.
Zo moeilijk is het toch niet als je voor de hemel of de hel kunt kiezen?
naastenliefde voor jullie allemaal
![]()
Dat jullie de weg naarJezus
mogen vinden voordat jullie zwarte zielen gesmolten worden in een gruwelijke lavapoel!
Contradictie in terminus hij stond volgens het christendom aan het begin van de schepping en hij voorzag alles, hij schiep zelf de duivel en het kwade.quote:Op donderdag 30 december 2010 16:56 schreef Judas4Justice het volgende:
[..]
Zo kún je het ook vertalen, maar dan vergeet je wel de vrije wil en originele zonde van de mens.
God is almachtig, maar dat betekent niet dat Hij Zich overal mee gaat bemoeien,
Hij heeft ons de morele plicht gegeven om in de voetsporen van de liefde van Jezus te treden,
maar geeft ons anderzijds ook de keuze om Zijn weg niet te volgen.
De onschuldige slachtoffers van het kwaad wat in de wereld geschied zullen ook door Hem gered worden als zij dat willen, hier op aarde of tijdens Zijn oordeel in het hiernamaals
Troll gehalte +1.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:58 schreef Judas4Justice het volgende:
![]()
![]()
![]()
Het is heel simpel jongens, jullie moeten gewoon naar Jezus luisteren.
Is Aristoteles ook voor onze zonden gestorven, en heeft hij wonderen verricht?![]()
Pak de Bijbel, dan overleef je deze wereld tenminste.![]()
Als je Jezus in je hart toelaat ben je onsterfelijk,
en zul je met 1000% zekerheid weten dat het goed zit.
Zo moeilijk is het toch niet als je voor de hemel of de hel kunt kiezen?
naastenliefde voor jullie allemaal
![]()
Dat jullie de weg naarJezus
mogen vinden voordat jullie zwarte zielen gesmolten worden in een gruwelijke lavapoel!
Sorry, dat was de bedoeling niet, maar mij komt "naastenliefde voor jullie allemaal" met direct erachter "voordat jullie zwarte zielen gesmolten worden in een gruwelijke lavapoel!" tamelijk obscurantistisch/parodisch overquote:
Had niet t idee dat jij aan t trollen was.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:20 schreef yarnamc het volgende:
[..]
Sorry, dat was de bedoeling niet, maar mij komt "naastenliefde voor jullie allemaal" met direct erachter "voordat jullie zwarte zielen gesmolten worden in een gruwelijke lavapoel!" tamelijk obscurantistisch/parodisch over, om nog te zwijgen van "jullie moeten gewoon naar Jezus luisteren" en "(...) dan overleef je deze wereld tenminste."De overvloed aan emoticons draagt ook niet echt bij aan zijn geloofwaardigheid.
Mijn excuses als mijn post provocerend overkwam.
Verkeerd gequote, nu heb ik wel de troll in mij quote.quote:Op donderdag 30 december 2010 22:24 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Had niet t idee dat jij aan t trollen was.
Ik kreeg dezelfde indruk eerder ook al en dat wordt sterker met elke post van hem.
Laat het eens tot je doordringen het nieuwe testament is een hoaxquote:
Jood?quote:het nieuwe testament is een hoax
Denk je nou echt dat ik me dat niet afvraag? Naar aanleiding van het, uitgebreid, hierover nadenken ben ik tot de conclusie gekomen dat het onmogelijk is om te weten.quote:Op donderdag 30 december 2010 19:29 schreef RedOne-Arnhem het volgende:
[..]
Hoi, je moet je afvragen waarom je op de wereld bent gezet,
A. Er bestaat geen bewijs voor de aanwezigheid van een paradijs na de dood.quote:ook jij hebt een kans om naar het paradijs te gaan.
Zo noem ik het zeker. Maar wonderen van de natuur.quote:Kijk om je heen en naar de natuur en kijk naar jezelf. Je kunt het wonderen noemen.
Bewijs graag.quote:Het zijn alle creaties van de Almachtige God die tot alles in staat is.
Hoe interessant ik het ook vind. Ik heb in mijn leven meer dan genoeg met geïndoctrineerde gelovigen gesproken die heilig overtuigd zijn van het gelijk van hun religie om te weten dat dat volkomen zinloos is. Ik kan net zo goed tegen een muur aan gaan staan praten.quote:Graag zou ik het hier met je over willen hebben. Groetjes, RedOne
Ik zie deze vraag hier wel es vaker op F&L als het om religieuze uitspraken gaat, en ik vraag me altijd af wat mensen dan verwachten of precies bedoelen met zo'n vraag.quote:
Het staat zelfs niet eens in de Bijbel. Een bedenkels achteraf.quote:A. Er bestaat geen bewijs voor de aanwezigheid van een paradijs na de dood.
B. Als we voor de sake of discussion al aannemen dat dat paradijs bestaat, zijn er zo ontiegelijk veel verschillende meningen of hoe je daar dan zou moeten komen. Er is geen bewijs waarom jouw geloof de enige juiste zou zijn.
Ik heb de bijbel vaker gelezen en aangehoord dan me lief is.quote:Op donderdag 30 december 2010 21:13 schreef Judas4Justice het volgende:
[..]
Dat lijkt me vrij duidelijk.quote:Op vrijdag 31 december 2010 12:56 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik zie deze vraag hier wel es vaker op F&L als het om religieuze uitspraken gaat, en ik vraag me altijd af wat mensen dan verwachten of precies bedoelen met zo'n vraag.
Wat een kutboek is 'The Secret' toch ookquote:de law of attraction
Je was al als troll ontmaskert. Daarbij ben je niet zo'n beste.quote:Op vrijdag 31 december 2010 13:52 schreef Judas4Justice het volgende:
[..]
Wat een kutboek is 'The Secret' toch ook![]()
De agnosten hebben ook weer wat gevonden om over te fantaseren.![]()
Als je ergens maar hard genoeg in gelooft, dan is dat de reden dat het ook zal gebeuren?![]()
Ben je zo'n Traditionele boeddhist die er dualistische visie op na houdt,
of kun je ook wel iets met de relativerings-koan; "If you see the Buddha, KILL Him"?![]()
Shit wat is het toch lastig voor mensen om hun paranormale paradigma's te doorbreken...
Iedereen ook met zijn eigen primitieve ideeën over wat 'wijsheid' en 'Waarheid' is, wat zijn we toch een stelletje holbewoners
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |