abonnement Unibet Coolblue
pi_92060855
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 23:45 schreef Sjoahn het volgende:
Even een vraagje over handbagage (Transavia), er word gesproken over een handzaam formaat fototoestel...nou heb ik een redelijk grote spiegelreflex camera (Canon 5d Mark II) is dit ook een handzaam formaat of kan ik vergeten dat ik deze mee mag nemen als handbagage?
Die mag zeker mee.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92198242
Ik zal op de klm site dat het mogelijk is als ik straks online incheck om indien er nog plaats is een upgrade te doen naar world business class tegen een vergoeding. Heeft iemand enig idee aan welke prijzen is al dan zal moeten denken voor een vlucht naar de VS ? Zal vast veel te duur zijn maar ben benieuwd wat ze daar nu eigenlijk op dat moment nog voor vragen
  Moderator dinsdag 1 februari 2011 @ 22:18:10 #253
45833 crew  Fogel
pi_92198383
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:16 schreef copyfile het volgende:
Ik zal op de klm site dat het mogelijk is als ik straks online incheck om indien er nog plaats is een upgrade te doen naar world business class tegen een vergoeding. Heeft iemand enig idee aan welke prijzen is al dan zal moeten denken voor een vlucht naar de VS ? Zal vast veel te duur zijn maar ben benieuwd wat ze daar nu eigenlijk op dat moment nog voor vragen
In flying blue punten is het als ik het goed herinner ca 33000 voor een upgrade van economy naar business op Amsterdam-New York.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92199700
En wat zou dit dan ongeveer in euro's zijn ? Gelijk nog een vraagje over flying blue, heb deze vlucht Vrijdag avond geboekt maar er staan nog geen miles. Gebeurt dit pas als je daadwerkelijk vliegt of hoe werkt dit precies ?
pi_92200353
De punten krijg je pas na je vlucht, vaak pas een paar dagen later. Als je de vlucht niet neemt, krijg je niks, gek genoeg. Dus je moet even wachten.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92200530
Upgrades zijn trouwens ook niet echt goedkoop. Op kleine stukjes (<2 uur binnen Europa) is het vaak 150-200 euro ofzo, voor lange vluchten behoorlijk wat meer (dit is BA). Voor KLM specifiek weet ik het niet, daar vlieg ik nauwelijks meer. Maar als het 33000 punten is, zal het in euro's snel iets van 400-500 euro kosten?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 09:08:13 #257
45833 crew  Fogel
pi_92210577
Bij de lounge vertelden ze me dat 5000 punten ongeveer 35¤ is voor KLM (je kan kiezen of je voor extra gasten, buiten die ene die je gratis mee mag nemen, punten of geld wil betalen).
Maargoed, die rekensleutel zal wel alleen voor loungetoegang zijn... voor ca 230¤ zou ik meteen een upgrade kopen voor een transatlantische vlucht.

Bij FB worden bij mij de punten 24u na de laatst gevlogen leg in een richting bijgeschreven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92217037
Met die 33000 punten kun je de upgrade zelf van tevoren regelen door het Flying Blue servicenummer te bellen. Dit kan alleen met een full-fare Economy Class-ticket bij KLM, Air France of Kenya Airways.

Daarnaast heb je nog een upgrade met miles op de dag van vertrek. Daarvoor kun je op de dag van vertrek naar de servicelijn bellen. Ik weet niets over de exacte voorwaarden, want dit heb ik nog nooit geprobeerd. Je kunt over de miles-upgrades op de volgende link lezen: http://www.klm.com/travel(...)t_award/index.htm#p9

Het aanbod tot upgraden voor geld, tijdens de online check in, staat volgens mij los van het Flying Blue programma. Dit aanbod heb ik zowel gekregen toen ik een gold, silver en ivory kaart had. Mogelijk zien zelfs reizigers zonder Flying Blue dit aanbod ? Ik kreeg dit aanbod op ongeveer 20% van mijn KLM vluchten vanaf Schiphol. Elke keer viel me op dat die vlucht helemaal vol zat. Ik heb daarom het vermoeden dat KLM de betaalde updates aanbiedt op vluchten waar ze toch al reizigers zullen moeten upgraden naar business class. Dan kunnen ze er net zo goed wat geld aan verdienen.

Ik ben er een keer op in gegaan. Als ik het me goed herinner, betaalde ik iets van 900 euro extra voor een upgrade Amsterdam - Singapore. Dat is goedkoop voor een business class ticket, maar dus niet een spotprijs. Je moet een creditcard hebben om het te kunnen claimen en je moet er rekening mee houden dat de stoel pas gegarandeerd is op het moment dat je erin zit. (Je krijgt uiteraard wel je geld terug als de upgrade niet door gaat).
pi_92218445
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 12:35 schreef jaco het volgende:
Met die 33000 punten kun je de upgrade zelf van tevoren regelen door het Flying Blue servicenummer te bellen. Dit kan alleen met een full-fare Economy Class-ticket bij KLM, Air France of Kenya Airways.

Daarnaast heb je nog een upgrade met miles op de dag van vertrek. Daarvoor kun je op de dag van vertrek naar de servicelijn bellen. Ik weet niets over de exacte voorwaarden, want dit heb ik nog nooit geprobeerd. Je kunt over de miles-upgrades op de volgende link lezen: http://www.klm.com/travel(...)t_award/index.htm#p9

Het aanbod tot upgraden voor geld, tijdens de online check in, staat volgens mij los van het Flying Blue programma. Dit aanbod heb ik zowel gekregen toen ik een gold, silver en ivory kaart had. Mogelijk zien zelfs reizigers zonder Flying Blue dit aanbod ? Ik kreeg dit aanbod op ongeveer 20% van mijn KLM vluchten vanaf Schiphol. Elke keer viel me op dat die vlucht helemaal vol zat. Ik heb daarom het vermoeden dat KLM de betaalde updates aanbiedt op vluchten waar ze toch al reizigers zullen moeten upgraden naar business class. Dan kunnen ze er net zo goed wat geld aan verdienen.

Ik ben er een keer op in gegaan. Als ik het me goed herinner, betaalde ik iets van 900 euro extra voor een upgrade Amsterdam - Singapore. Dat is goedkoop voor een business class ticket, maar dus niet een spotprijs. Je moet een creditcard hebben om het te kunnen claimen en je moet er rekening mee houden dat de stoel pas gegarandeerd is op het moment dat je erin zit. (Je krijgt uiteraard wel je geld terug als de upgrade niet door gaat).
Bovenstaande is inderdaad mijn ervaring met BA. Ik heb het zelf niet zo snel over voor een upgrade, hoewel dat voor mensen die voor een eigen zaak ofzo reizen natuurlijk anders is. Ik spaar gewoon gelukkig genoeg met werk reizen om lange prive vluchten meestal met punten te kunnen upgraden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 2 februari 2011 @ 13:48:08 #260
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92220038
Upgrade met miles kan inderdaad alleen op een vol betaald economy ticket. Bij een goedkoper ticket kan het ook en dat kost je op de route AMS-GRU 40000 miles + 100 tot 250 euro afhankelijk van de ticket klasse waarin je oorspronkelijk geboekt hebt. Bij deze wijze van miles besteding heb ik toch all meer dan een keer of tien het geluk gehad dat ik zo kon upgraden, Want bij KLM komt het op een intercontinentale route nog zelden voor dat je aan de gate gratis geupgrade wordt, ja ook met een Platinum card. Want het credo van KLM is nog steeds familie, vrienden en vrienden van familie eerst........ Naar Amerika vlieg ik standaard met Delta, en daar is de policy dat de business class gewoon vol moet, dus bijna altijd een gratis upgrade (als je op zaterdag vliegt).
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 13:58:50 #261
45833 crew  Fogel
pi_92220553
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 13:48 schreef buzz1291 het volgende:
Upgrade met miles kan inderdaad alleen op een vol betaald economy ticket. Bij een goedkoper ticket kan het ook en dat kost je op de route AMS-GRU 40000 miles + 100 tot 250 euro afhankelijk van de ticket klasse waarin je oorspronkelijk geboekt hebt. Bij deze wijze van miles besteding heb ik toch all meer dan een keer of tien het geluk gehad dat ik zo kon upgraden, Want bij KLM komt het op een intercontinentale route nog zelden voor dat je aan de gate gratis geupgrade wordt, ja ook met een Platinum card. Want het credo van KLM is nog steeds familie, vrienden en vrienden van familie eerst........ Naar Amerika vlieg ik standaard met Delta, en daar is de policy dat de business class gewoon vol moet, dus bijna altijd een gratis upgrade (als je op zaterdag vliegt).
Waarom willen ze BC vol?
Ik vlieg waarschijnlijk binnenkort met Delta heen en weer, beide keren op zaterdag, dus ik ben benieuwd. Silver was in ieder geval niet genoeg voor een upgrade laatst, misschien dat gold wel helpt deze keer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:29:53 #262
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92238771
Schijnt een policy van Amerikaanse maatschappijen te zijn. Ook al heel vaak meegemaakt op een binnenlandse vlucht dat er aan de gate nogal wat mensen werden omgeroepen om een nieuwe boarding pas op te halen, voor een upgrade, zeiden ze er gewoon bij, terwijl het vliegtuig dan helemaal niet stampens vol zat. Helaas het FB Platinum dan net niet genoeg status in Amerika om daar van te kunnen profiteren.

Met een Gold status zou het misschien kunnen, maar ik denk dat er altijd wel een aantal Platinum members op zo'n vlucht zitten die blijkbaar altijd voorrang krijgen.

Een purser van KLM vertelde me vorig jaar van de gewijzigde KLM policy. Business class wordt uitsluitend nog met gratis upgrades opgevuld indien de Economy class overboekt is en anders moeten die stoelen leeg blijven (behalve voor de KLM familie en vrienden dan).

Ik heb wel eens bij aankomst in GRU tegen een purser gezegd dat ik het lullig vond dat hij maar één upgrade had uitgedeeld terwijl er nog plaasten in BC over waren. Zei die knakker dat hij helemaal geen upgrades had uitgedeeld. Ik heb maar gezegd dat hij niet moest jokken want je komt diezelfde crew van trolly dollies nog wel eens vaker tegen op die populaire routes waar ze 3 tot 4 dagen aan het zewmbad mogen liggen uitrusten.

Het ergste wat ik laatst meemaakte bij KLM was een upgrade op een retourvlucht vanaf Malpensa. OK 1,5 uur dus geen probleem. Rij 1, en beginnen ze met uitdelen bij rij 6 en zo terug. Op rij 1 was er dus geen ontbijtbox meer voorhanden, en de broodjes in Economy waren ook al op.... behalve de Europe Select ontbijtboxen voor de crew dan waar één zo'n dollie later mee van achter naar voren kwam lopen.....

En toch vlieg ik wel graag met KLM omdat ze de meeste directe vluchten vanuit AMS hebben.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_92239364
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:29 schreef buzz1291 het volgende:
Schijnt een policy van Amerikaanse maatschappijen te zijn. Ook al heel vaak meegemaakt op een binnenlandse vlucht dat er aan de gate nogal wat mensen werden omgeroepen om een nieuwe boarding pas op te halen, voor een upgrade, zeiden ze er gewoon bij, terwijl het vliegtuig dan helemaal niet stampens vol zat. Helaas het FB Platinum dan net niet genoeg status in Amerika om daar van te kunnen profiteren.

Met een Gold status zou het misschien kunnen, maar ik denk dat er altijd wel een aantal Platinum members op zo'n vlucht zitten die blijkbaar altijd voorrang krijgen.

Een purser van KLM vertelde me vorig jaar van de gewijzigde KLM policy. Business class wordt uitsluitend nog met gratis upgrades opgevuld indien de Economy class overboekt is en anders moeten die stoelen leeg blijven (behalve voor de KLM familie en vrienden dan).

Ik heb wel eens bij aankomst in GRU tegen een purser gezegd dat ik het lullig vond dat hij maar één upgrade had uitgedeeld terwijl er nog plaasten in BC over waren. Zei die knakker dat hij helemaal geen upgrades had uitgedeeld. Ik heb maar gezegd dat hij niet moest jokken want je komt diezelfde crew van trolly dollies nog wel eens vaker tegen op die populaire routes waar ze 3 tot 4 dagen aan het zewmbad mogen liggen uitrusten.

Het ergste wat ik laatst meemaakte bij KLM was een upgrade op een retourvlucht vanaf Malpensa. OK 1,5 uur dus geen probleem. Rij 1, en beginnen ze met uitdelen bij rij 6 en zo terug. Op rij 1 was er dus geen ontbijtbox meer voorhanden, en de broodjes in Economy waren ook al op.... behalve de Europe Select ontbijtboxen voor de crew dan waar één zo'n dollie later mee van achter naar voren kwam lopen.....

En toch vlieg ik wel graag met KLM omdat ze de meeste directe vluchten vanuit AMS hebben.
Dat beleid van KLM hebben wel meer Europese maatschappijen gelukkig. Ik werk gewoon tijdens een vlucht, dus hoe minder mensen om me heen, hoe beter. Dat opvullen kost je volgens mij meer BC klanten dan dat het goodwill van EC toeristen oplevert, en je maakt nu eenmaal veel meer geld op BC. In Amerika zijn al die loyalty programs nog heilig, dus daar zullen ze dat wel belangrijker vinden ofzo.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:10:11 #264
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92240893
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:42 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Dat beleid van KLM hebben wel meer Europese maatschappijen gelukkig. Ik werk gewoon tijdens een vlucht, dus hoe minder mensen om me heen, hoe beter. Dat opvullen kost je volgens mij meer BC klanten dan dat het goodwill van EC toeristen oplevert, en je maakt nu eenmaal veel meer geld op BC. In Amerika zijn al die loyalty programs nog heilig, dus daar zullen ze dat wel belangrijker vinden ofzo.
Ik dacht dat bij vluchten binnen Europa de Business class of Europe Select altijd verkleind of vergroot wordt al naar gelang het aanbod. Op Europese vluchten zit ik liever bij KLM op rij 5 in Economy voor pakweg 150 euro voor een retour dan voor 800 euro op rij 2.

Op Intercontinentale vluchten werkt dat gewoon anders. Daar kunnen ze moeilijk aanpassen aan het aanbod. En die gratis upgrades worden over het algemeen alleen maar aan Platinum members uitgedeeld, en die gaan echt hun buurman of -vrouw niet vertellen dat de upgrade gratis was. Het gevolg is dus dat van een volle Business Class (mits beetje ruim opgezet) altijd een positieve uitstraling voor de maatschappij uitgaat. Bij lege Business Class geeft toch te denken.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_92241485
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:10 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik dacht dat bij vluchten binnen Europa de Business class of Europe Select altijd verkleind of vergroot wordt al naar gelang het aanbod. Op Europese vluchten zit ik liever bij KLM op rij 5 in Economy voor pakweg 150 euro voor een retour dan voor 800 euro op rij 2.

Op Intercontinentale vluchten werkt dat gewoon anders. Daar kunnen ze moeilijk aanpassen aan het aanbod. En die gratis upgrades worden over het algemeen alleen maar aan Platinum members uitgedeeld, en die gaan echt hun buurman of -vrouw niet vertellen dat de upgrade gratis was. Het gevolg is dus dat van een volle Business Class (mits beetje ruim opgezet) altijd een positieve uitstraling voor de maatschappij uitgaat. Bij lege Business Class geeft toch te denken.....
Nee, dat verkleinen en vergroten gebeurt niet per vlucht. Bij BA en KLM staat het schot per vliegtuigtype bijna altijd op dezelfde plek, ik vlieg vaak genoeg in een lege BC. Wel heb je inderdaad soms op de eerste rijd EC gewoon BC stoelen, bij heel veel BA toestellen heb je dat en daarom is gold zo relaxed, dan kan ik weken van tevoren al die stoelen kiezen.

Ik ben het qua BC niet echt met je eens, elke collega van mijn is ook gewoon aan het balen als BC helemaal vol zit. Op lange vluchten zitten die sowieso vaker vol eigenlijk. Minder mensen betekent gewoon betere service, minder lawaai, etc... Ik kan met niet voorstellen dat een BC reiziger het "positiever" vind als het vol zit, liever gewoon leeg. Laatste trouwens een FC gevlogen naar HK.... als enige in die klasse _O-
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92289323
Ik vlieg binnenkort met een A380. Nu vroeg ik mij af of het voor of na de vlucht mogelijk is om een foto te krijgen van de cockpit (met of zonder mij :) )?
pi_92289521
Kans is vrij klein tot 0. Vlieg je business of first class?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_92289797
Moet wel lukken denk ik hoor :) Tijdens de vlucht kan je het al even aan een stewardess vragen, dan kunnen zij het bij de cockpit checken. Na de landing dan even wachten tot iedereen uitgestapt is en dan moet je een paar minuutjes voorin kunnen kijken.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_92289856
Economy (Voyageur noemt dat bij Air France)
pi_92289890
maar linksom of rechtsom, nee heb je en ja kun je krijgen :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 3 februari 2011 @ 21:00:43 #271
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_92293175
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
maar linksom of rechtsom, nee heb je en ja kun je krijgen :)
Dat dus!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_92296603
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 20:00 schreef Thetallguy het volgende:
Moet wel lukken denk ik hoor :)
In deze tijden ja?
  Moderator donderdag 3 februari 2011 @ 21:57:11 #273
45833 crew  Fogel
pi_92296705
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 21:55 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

In deze tijden ja?
Ik ben afgelopen zomer nog 3 keer in een cockpit geweest, en de piloot heeft zelfs een foto daarvan gemaakt met mijn telefoon... maar OK, ik vloog met kinderen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_92297188
ik weet niet of dit de goede plek is , maar toch een poging...

ik en een vriend gaan in mei naar Florida, maar we willen via een binnenlandse vlucht nog een aantal dagen richting las vegas gaan, wat is een goedkope maatschappij wat binnen Amerika vliegt?
  Moderator donderdag 3 februari 2011 @ 22:05:22 #275
45833 crew  Fogel
pi_92297256
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:04 schreef Biertjuhhhh het volgende:
ik weet niet of dit de goede plek is , maar toch een poging...

ik en een vriend gaan in mei naar Florida, maar we willen via een binnenlandse vlucht nog een aantal dagen richting las vegas gaan, wat is een goedkope maatschappij wat binnen Amerika vliegt?
http://www.southwest.com/ die hebben het begrip low cost carrier uitgevonden ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')