Ze zijn soms in kwaliteit gelijk, soms is EVA Airlines beter als ze de 777 inzetten, want dan heb je eigen inflight entertainment.quote:Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.
China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..
En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?
En hoever van te voren kan je je stoel blokken?
Dank!
Dit heet open jaw ticket en kan met Expedia.com vrij gemakkelijk via 'multiple destinations' in het boek venster.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef Blik het volgende:
Via welke website kun je het beste een vliegreis met een andere aankomst als vertrekstad boeken?
Voorbeeld:
Heen: Amsterdam - Peking
Terug: Kathmandu - Amsterdam
Of moet je nog altijd naar een reisbureau voor dergelijke fratsen?
Twee uur vertraging is zelfs voor AirAsia zeer fors en ook dan haal je het nog naar mijn mening.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen.
2 uur vertraging is een grote vertraging, ook voor Air Asia, maar ook weer niet geheel ondenkbaar. (Meerdere langere internationale vluchten worden over het algemeen aan elkaar gekoppeld zodat vertraging zoveel mogelijk wordt voorkomen, als er eentje uitvalt heb je gelijk wel een grote vertraging).quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht
Om de een of andere reden heb ik met diverse vluchten van PNH naar KUL en BKK bijna nooit vertraging gehad, hooguit een half uurtje max. En dan is 4,5 uur voor de lugguage pick up op LCCT en dan met de bus naar de main terminal ruim voldoende. Ik zou me daar absoluut geen zorgen om maken. En alle vertragingen ten spijt, denk ik dat de echte vertragingen met AirAsia wel meevallen. Wat de floeperts wel doen is dat wanneer ze b.v. 3 vluchten per dag op een route gescheduled hebben, o zo makkelijk de middelste vlucht cancellen wanneer het passagiers aanbod op de middelste en de late vlucht wat minder is. Maar goed, dat is mijn ervaring in slechts een jaartje of 10 in Z.O. Azie rondreizen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).
http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=
11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)
Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit
Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
Een andere misschien best goede tip is om eerst een standaard economy stoel boeken. 30 uur voor je vlucht vertrekt is het mogelijk om online in te checken. Als blijkt dat 30 uur van tevoren die nooduitgang stoelen niet verkocht zijn worden ze gewoon ingezet als economy stoelen. Je kunt dan tijdens het online inchecken gewoon kosteloos de stoelen bij de nooduitgang reserveren. Blijken ze nou allemaal bezet te zijn dan kun je altijd nog upgraden naar een stoel in de comfortclass.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).
http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=
11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)
Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit
Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
De tickets zijn misschien allemaal al verkocht, maar niet iedere reiziger maakt gebruik van de mogelijkheid om z'n stoel alvast te claimen.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
Ik vond het niet veel kouder dan op andere plekken in't vliegtuig. En die bult bij de nooduitgang is heerlijk, kon ik prima met mijn benen op gaan liggen.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 02:02 schreef copyfile het volgende:
Ben er nog niet helemaal uit, nog effe een paar korte vraagjes :
-Lees veel dat het bij de nooduitgang kouder is, wat moet ik me daar bij voorstellen ?
-Nooduitgang raamzijde lijkt me het lekkerst maar ik lees daar weer over dat er een bult zit waar de nooduitgang slide in zit, klopt dit, en is dit dus niks ?
ESTA toestemming is 2 jaar geldig. Je kunt op de site inloggen met je naam en paspoortnummer, je kunt dan checken wat de formele verloopdatum van je toestemming is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:03 schreef copyfile het volgende:
Ik ga eind Februari weer naar de VS. Nu ben ik er in november 2009 al geweest en heb toen zo'n esta formulier online ingevuld. Moet ik nu weer een nieuwe of kan ik mijn info ergens opvragen ofzo ? Heb geen nummers bewaard eigenlijk...
Bij de 747 toestellen van KLM is de bult echt een inkeping in de deur en is die plek bij de nooduitgang echt vervelend aangezien je beenruimte zeer beperkt is.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 22:37 schreef copyfile het volgende:
Nog 1 laatste vraag dan voor ik beslis, Is het bij dit vliegtuig bij de nooduitgang echt alleen een bult op de grond ? Want als ik een beetje foto's zoek zie ik soms ook echt een enorme bult aan de nooduitgang deur die echt een halve stoel naar voren komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |