abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:02:46 #226
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91863138
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2011 14:48 schreef Reeve8 het volgende:
Wij willen van de zomer voor drie weken naar Thailand.

China Airlines en EVA Air vliegen op Bangkok.. nu is mij vraag welke adviseren jullie de prijzen zijn vrijwel gelijk..

En hoe zit het met inflight entertainment.. Eng of Ned ondertiteling?

En hoever van te voren kan je je stoel blokken?

Dank!
Ze zijn soms in kwaliteit gelijk, soms is EVA Airlines beter als ze de 777 inzetten, want dan heb je eigen inflight entertainment.
Beide maatschapijen staan er echter om bekend de laatste tijd om bepaalde dagen te schrappen als het aantal boekingen achterblijft, je wordt dan verspreid over omliggende vluchten of je krijgt je geld terug. Je krijgt dan vaak op he laatste moment een alternatief aanbod welke je bijna wel moet accepteren omdat er op andere dagen gewoonweg geen plaats is.

Mijn advies zou dus zijn geen van beide maatschappijen, KLM is niet geweldig maar in ieder geval betrouwbaarder, die vliegen zeker, ze moeten wel gezien de vracht die meegaat, contractueel kan KLM het gewoon niet maken om niet te vliegen, of met een tussenstop Emirates. Bij beide maatschappijen heb je de zekerheid over inflight entertainment.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91872084
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:42 schreef Blik het volgende:
Via welke website kun je het beste een vliegreis met een andere aankomst als vertrekstad boeken?

Voorbeeld:
Heen: Amsterdam - Peking
Terug: Kathmandu - Amsterdam

Of moet je nog altijd naar een reisbureau voor dergelijke fratsen?
Dit heet open jaw ticket en kan met Expedia.com vrij gemakkelijk via 'multiple destinations' in het boek venster.

De vraag is echter of er een enigszins acceptabele prijs uit rolt. Die kans is het grootste als Peking en Kathmandu beiden een thuisbasis/hub zijn van 1 bepaalde maatschappij of alliantie. In jouw specifieke voorbeeld denk ik daarom niet dat er een interessante prijs uit komt. Je kunt je dan beter richten op een retourtje Amsterdam - Peking en een retourtje Kathmandu - Amsterdam, waarbij je alleen de heenreizen gebruikt.

Enkele reizen zijn namelijk meestal duurder dan retourtjes, maar je moet dit uiteraard ook even kontroleren. Ik zou eerst via boekingswebsites uitgebreid alle alternatieven bekijken en het reisbureau er bij betrekken als je geen acceptabele aanbiedingen kunt vinden.
pi_91873085
Qatar Airways is de enige die ik mij kan bedenken die op Beijing en Kathmandu vliegt. Ga je hiernaar zoeken komt er waarschijnlijk een AMS-FRA(LHR)-DOH-PEK en KTM-DOH-FRA-AMS itinerary uit. Ze hebben vaak best redelijke tarieven naar Azie toe, maar Kathmandu is een vrij specifieke markt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:49:04 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_91873867
hmm bummer, maar bedankt :)
pi_91893249
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht :P
!
pi_91893962
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen.
Twee uur vertraging is zelfs voor AirAsia zeer fors en ook dan haal je het nog naar mijn mening.

Ik heb deze overstap in november gedaan. Als je de LCCT uitloopt, dan heb je aan je linkerhand aan het einde van de stoep een aantal bushaltes waar een bus je voor een paar ringgit naar KLIA rijdt. Dit is een kwartiertje rijden. Als je al wat later bent of er staat een enorme groep op die bus te wachten, twijfel dan niet en neem meteen een taxi.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 26-01-2011 14:30:07 ]
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:56:16 #232
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_91908555
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht :P
2 uur vertraging is een grote vertraging, ook voor Air Asia, maar ook weer niet geheel ondenkbaar. (Meerdere langere internationale vluchten worden over het algemeen aan elkaar gekoppeld zodat vertraging zoveel mogelijk wordt voorkomen, als er eentje uitvalt heb je gelijk wel een grote vertraging).

Overigens kan je m.i. prima KL in, je kan tegenwoordig vanaf de LCCT voor 12,50 RM met de bus en trein binnen 45 minuten in KL zijn. Je neemt de bus vanaf stand 6 voor de LCCT, wordt je afgeleverd bij het treinstation, waar je een goede connectie hebt met een trein, zelfde als de exrpess, alleen stopt deze trein vaker, maar is eigenlijk even snel.
Als je de eerdere vlucht neemt heb je wat meer zekerheid en kan je ook nog een beetje rondlopen in KL zelf.

Bagage kan prima op het LCCT of (goedkoper) in KL Sentral (treinstation) achtergelaten worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_91916026
Ja, maar KL ga ik al in op de heenweg, kom om 6.00 aan en de vlucht naar REP gaat om 7.00 ... die zal ik wel niet halen :P neem die daarom de dag er op en wil zo de hoofd attracties bezoeken. Vandaar dat ik liever KL niet weer in wil op de terugweg maar wat langer in PP blijf. Denk dat ik het er op gok, voordeel van de laatste vlucht is dat als ze er een annuleren om de andere vol te krijgen het de eerste zal zijn :P (zoals ik is in BKK had waar mijn vlucht uit viel, oftewel niet vol genoeg en 6 uur kon wachten op de volgende ....), enig risico hoort ook bij het avontuur dat vakantie heet ;)
!
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:11:57 #234
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_91963690
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 14:08 schreef TAG-Speedy het volgende:
Heeft iemand een idee of een overstap tijd van 4,5 uur voldoende marge is van KLIA LCCT naar KLIA Main? Kwa tijd zou het makkelijk moeten lukken denk ik, maar mijn 'angst' zit meer in het feit dat ik met AirAsia vanaf PNH vlieg en die club wil nog wel eens vertragen. Andere optie zou een vlucht eerder nemen, maar dan moet ik vroeg weg en zit ik een halve dag op het vliegveld (wat te kort om echt Kuala Lumpur in te gaan en bovendien doe ik al een stopover op de heenweg), vind het zo zonde van m'n toch al korte vakantie tijd dat gewacht :P
Om de een of andere reden heb ik met diverse vluchten van PNH naar KUL en BKK bijna nooit vertraging gehad, hooguit een half uurtje max. En dan is 4,5 uur voor de lugguage pick up op LCCT en dan met de bus naar de main terminal ruim voldoende. Ik zou me daar absoluut geen zorgen om maken. En alle vertragingen ten spijt, denk ik dat de echte vertragingen met AirAsia wel meevallen. Wat de floeperts wel doen is dat wanneer ze b.v. 3 vluchten per dag op een route gescheduled hebben, o zo makkelijk de middelste vlucht cancellen wanneer het passagiers aanbod op de middelste en de late vlucht wat minder is. Maar goed, dat is mijn ervaring in slechts een jaartje of 10 in Z.O. Azie rondreizen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_91998940
Ik ga eind Februari weer naar de VS. Nu ben ik er in november 2009 al geweest en heb toen zo'n esta formulier online ingevuld. Moet ik nu weer een nieuwe of kan ik mijn info ergens opvragen ofzo ? Heb geen nummers bewaard eigenlijk...
pi_92001659
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).

http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=

11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)

Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit :)

Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
pi_92011675
Als het ff kan kies ik altijd nooduitgang, en dan liefst stuurboord (rechts voor landrotten), en dan is de raamplaats het beste want geen last van gangpad-traffic, lompe pax stoten je altijd aan, net als je :Z ; lomp volkje :@ .
Enne, voorzover ik weet, loopt t blik op die route best wel goed vol, tegen < week before departure. Niet w88 met plaats claimen.
pi_92012243
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).

http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=

11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)

Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit :)

Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog even een andere vraag. Heb zojuist geboekt bij KLM. Heb een 777-200. Nu wil ik sowieso een stoel nemen met extra beenruimte, weet dat dit voor mijn vlucht 90e voor confort zone en 70 voor nooduitgang is, maar heb het geld er graag voor over. Voor mijn vlucht zijn al deze plaatsten nog vrij. Nu twijfel ik tussen 2 plaatsen heeft iemand advies wat het beste is/wat de voor en nadelen zijn van deze plekken (prijs buiten beschouwing gelaten).

http://www.seatguru.com/a(...)g=AMS&Dest=ATL&Date=

11 C of G (beide economy confort)
31 C of G (nooduitgang)

Zit zoals je ziet ook graag aan de gang kant aangezien ik dan makkelijk uit kan stappen als ik naar de wc wil ofzo aangezien ik alleen reis en dus naast onbekende zit :)

Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
Een andere misschien best goede tip is om eerst een standaard economy stoel boeken. 30 uur voor je vlucht vertrekt is het mogelijk om online in te checken. Als blijkt dat 30 uur van tevoren die nooduitgang stoelen niet verkocht zijn worden ze gewoon ingezet als economy stoelen. Je kunt dan tijdens het online inchecken gewoon kosteloos de stoelen bij de nooduitgang reserveren. Blijken ze nou allemaal bezet te zijn dan kun je altijd nog upgraden naar een stoel in de comfortclass.

Doe er je voordeel mee!
pi_92016636
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:58 schreef copyfile het volgende:
Nog gelijk even een andere vraag trouwens, deze vlucht gaat 23-02 van ams naar atlanta. Nu zijn er pas 20 economy stoelen bezet ofzo is dit normaal ? Komt dit nog vol of zijn dit soort vluchten in deze tijd best leeg ?
De tickets zijn misschien allemaal al verkocht, maar niet iedere reiziger maakt gebruik van de mogelijkheid om z'n stoel alvast te claimen.
pi_92026001
Ben er nog niet helemaal uit, nog effe een paar korte vraagjes :

-Lees veel dat het bij de nooduitgang kouder is, wat moet ik me daar bij voorstellen ?
-Nooduitgang raamzijde lijkt me het lekkerst maar ik lees daar weer over dat er een bult zit waar de nooduitgang slide in zit, klopt dit, en is dit dus niks ?
pi_92029238
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 02:02 schreef copyfile het volgende:
Ben er nog niet helemaal uit, nog effe een paar korte vraagjes :

-Lees veel dat het bij de nooduitgang kouder is, wat moet ik me daar bij voorstellen ?
-Nooduitgang raamzijde lijkt me het lekkerst maar ik lees daar weer over dat er een bult zit waar de nooduitgang slide in zit, klopt dit, en is dit dus niks ?
Ik vond het niet veel kouder dan op andere plekken in't vliegtuig. En die bult bij de nooduitgang is heerlijk, kon ik prima met mijn benen op gaan liggen.
pi_92029856
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 18:03 schreef copyfile het volgende:
Ik ga eind Februari weer naar de VS. Nu ben ik er in november 2009 al geweest en heb toen zo'n esta formulier online ingevuld. Moet ik nu weer een nieuwe of kan ik mijn info ergens opvragen ofzo ? Heb geen nummers bewaard eigenlijk...
ESTA toestemming is 2 jaar geldig. Je kunt op de site inloggen met je naam en paspoortnummer, je kunt dan checken wat de formele verloopdatum van je toestemming is.
Heb je inmiddels een nieuw paspoort, dan is de toestemming volgens mij vervallen...
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_92032028
of het hier hoort weet ik niet maar toch een poging.. ;) volgende week vanaf eindhoven naar bergamo met vriendin voor 32 incl.. :)

nu ben ik nog niet eerder van eindhoven gevlogen en vraag me af hoe duur het parkeren daar is. Iemand ervaringen of suggesties waar je redelijk goedkoop je auto kunt neerzetten? wel bij het vliegveld, met de bus 401 is geen optie.
Hooray for boobies!
pi_92050665
Je hebt een lang parkeren voor iets van 50 euro. P7 is dichterbij, kost 65 euro voor 5 dagen meen ik. Goedkoop parkeren in de omgeving anders dan bij airport zelf kan eigenlijk niet. Langs de weg kost je een boete (wordt heel streng gecontroleerd). De rest zijn allemaal priveparkings van bedrijven. Misschien dat er nog wat anders aangeboden wordt, maar daar weet ik dan niks van.
pi_92058040
Nog 1 laatste vraag dan voor ik beslis, Is het bij dit vliegtuig bij de nooduitgang echt alleen een bult op de grond ? Want als ik een beetje foto's zoek zie ik soms ook echt een enorme bult aan de nooduitgang deur die echt een halve stoel naar voren komt
  zaterdag 29 januari 2011 @ 23:07:02 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_92059109
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 22:37 schreef copyfile het volgende:
Nog 1 laatste vraag dan voor ik beslis, Is het bij dit vliegtuig bij de nooduitgang echt alleen een bult op de grond ? Want als ik een beetje foto's zoek zie ik soms ook echt een enorme bult aan de nooduitgang deur die echt een halve stoel naar voren komt
Bij de 747 toestellen van KLM is de bult echt een inkeping in de deur en is die plek bij de nooduitgang echt vervelend aangezien je beenruimte zeer beperkt is.
Volgens mij wordt die zitplaats in de 747 zelfs niet als zitplaats met extra beenruimte verkocht, simpelweg omdat het gewoon een slechte plaats is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_92059619
Denk dat het zoiets is of niet ?:

http://www.airliners.net/(...)b26bb2a2eaf1e3f4d626

Zit nu echt te twijfelen tussen de raamkant en het middenpad bij de nooduitgang, voordeel van de raamkant is dat ik lekker tegen de muur kan leunen natuurlijk :)

Hij wordt trouwens ook echt als 127cm beenruimte verkocht :

http://i55.tinypic.com/dw8gg5.jpg

[ Bericht 15% gewijzigd door copyfile op 29-01-2011 23:26:33 ]
pi_92060040
Ik heb een hekel aan die plekken, je kan je shit nergens kwijt. Die bult is niet echt een ramp. Overall zou ik me voor een 8-9 uur geen zorgen maken, dat is zo gedaan en de seat boeit echt niet zoveel.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_92060515
Neem die bij het raam wel. Als ik op Seatguru kijk bij een 747 van klm staat er bij die plaats ook echt dat je zo'n ding voor je hebt waardoor het niet echt een goede plaats is, bij mijn vlucht/vliegtuig niet, daar is het gewoon een good seat dus zal wel goed komen :) Het is inderdaad maar 9 uur maar wordt echt gek van die kleine plaatsen kan daar slecht tegen. Ben 1 1/2 jaar geleden naar SF gegaan en had toen een normale stoel, was wel te doen maar werd echt niet bij van die ruimte voor me benen heb toen heel de vlucht met mijn benen zitten draaien en doen dus dan nu maar voor die paar euro's extra lekker veel beenruimte
pi_92060566
Even een vraagje over handbagage (Transavia), er word gesproken over een handzaam formaat fototoestel...nou heb ik een redelijk grote spiegelreflex camera (Canon 5d Mark II) is dit ook een handzaam formaat of kan ik vergeten dat ik deze mee mag nemen als handbagage?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')