quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:16 schreef gretigaard12 het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraagje, en wil weten of dit klopt. Ik heb gehoord van mijn docent Maatschappijleer dat je verplicht bent iemand te helpen in levensgevaar, als je dat niet doet riskeer je gevangenis straf of zelfs een boete? Dit klinkt absurd, want Nederland is toch een vrij land? Je mag toch zelf kiezen of je iemand wilt helpen of niet? Hoe kan de staat jou dat nou verplichten?
Situatie: Je bent bijna te laat voor werk/school, kom je nog 1 keer te laat dan word je ontslagen/van school getrapt. En iemand is aan het verdrinken, en je loopt gewoon door. Is het dan een geldige reden dat je niet geholpen hebt? Stel dat je die gene helpt en je word ontslagen/ van school getrapt omdat ze je niet geloven. Dan lijkt mij dit zwaar kut.
Graag Serieuze reacties.
Ps: Ik had geen idee waar ik dit moest plaatsen.
Ontslagen worden omdat je iemand z'n leven redt..natuurlijk...quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:37 schreef gretigaard12 het volgende:
Dus jullie willen allemaal beweren, dat jullie wel jullie baan zouden riskeren voor een ander?
Waarom moet dat? Je kan toch ook gewoon hypocriet zeggen? Snappen we ook wel wat je bedoelt. Heb er niet zo'n behoefte aan om het woord in deze context te lezen..quote:Op zaterdag 4 december 2010 23:14 schreef EvilElitist het volgende:
[..]
sjesus KANKERHYPOCRIET
sorry dat moet effe hoor, maar figuren die moeilijk doen over het redden van een ander zijn/haar leven kan ik niet uitstaan,
Gast,quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:34 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Als ik mij zelf in gevaar breng, geen tijd heb of moe ben. Dan wel Ja!
Als je iemand niet helpt ben je zelf een tokkie.quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:36 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Of als het een zwerver is, of een ander onbelangrijk persoon. Die niks goeds levert voor de maatschappij. (Tokkies, uitkeringstrekker)
Je bent zelf echt gestoord.quote:Op zondag 5 december 2010 13:30 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Gast,
wat voor opvoeding heb jij gehad?![]()
je bent echt gestoord.
Ik zou ook geen brandend huis naar binnen rennen, ik zou wel ondertussen zoeken naar andere mensen die zouden kunnen helpenquote:Op zondag 5 december 2010 13:17 schreef gretigaard12 het volgende:
Ik loop nooit met een mobiele telefoon rond.
Dus wat voor hulp kan ik nou bieden aan het slachtoffer?
Zwemmen kan ik ook niet, weet niks af van EHBO.
Ik denk dat ik dan eerder gewoon weg kan lopen, als niemand in de buurt is.
Die kerel/mevrouw zit keihard te gillen en om hulp te krijsen, en jij loopt gewoon weg alsof het een reclame blok is wat je niet interesseert?quote:Op zondag 5 december 2010 13:17 schreef gretigaard12 het volgende:
Ik loop nooit met een mobiele telefoon rond.
Dus wat voor hulp kan ik nou bieden aan het slachtoffer?
Zwemmen kan ik ook niet, weet niks af van EHBO.
Ik denk dat ik dan eerder gewoon weg kan lopen, als niemand in de buurt is.
\quote:Op zondag 5 december 2010 13:34 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
Die kerel/mevrouw zit keihard te gillen en om hulp te krijsen, en jij loopt gewoon weg alsof het een reclame blok is wat je niet interesseert?
en kan je niet zwemmen?
maar serieus, zou je iemand z'n leven niet willen redden omdat je moe bent?quote:Op zondag 5 december 2010 13:34 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
\
Niet goed, kan alleen mezelf redden.
Dan breng ik mezelf toch in gevaar?quote:Op zondag 5 december 2010 13:35 schreef TheFamousMan het volgende:
[..]
maar serieus, zou je iemand z'n leven niet willen redden omdat je moe bent?
Als je MOE bent?quote:Op zondag 5 december 2010 13:35 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Dan breng ik mezelf toch in gevaar?
quote:Op zondag 5 december 2010 13:35 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Dan breng ik mezelf toch in gevaar? ( hangt af welke situatie natuurlijk)
Als je zo moe bent dat je je zelf in gevaar brengt dan lig je normaal ook te slapen.quote:Op zondag 5 december 2010 13:35 schreef gretigaard12 het volgende:
[..]
Dan breng ik mezelf toch in gevaar?
Wat voor een leven heb je, dat als je moe bent je flauw valt?quote:
Nou, ik weet zeker dat iedereen die een beetje in staat is tot het redden van iemands leven, het zou doen.quote:Op zondag 5 december 2010 13:38 schreef gretigaard12 het volgende:
Ik vind het gewoon raar, dat je verplicht bent. Iemand te redden als je dat kan. Het is toch je eigen keuze?
Je hoeft niet persoonlijk iemands leven te redden, je kan wel een beetje zorgen voor wat hulpquote:Op zondag 5 december 2010 13:38 schreef gretigaard12 het volgende:
Ik vind het gewoon raar, dat je verplicht bent, iemand te redden als je dat kan. Het is toch je eigen keuze?
Nee, dat is het dus niet.quote:Op zondag 5 december 2010 13:38 schreef gretigaard12 het volgende:
Ik vind het gewoon raar, dat je verplicht bent, iemand te redden als je dat kan. Het is toch je eigen keuze?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |