abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2010 @ 21:40:57 #1
322370 Ruuddd
Cultivé son jardin
pi_89450425
Wijze mede-fokkers,

Nu we bijna op de helft zijn van het schooljaar ( nog 2 weken voor mij en dan kerstvakantie) begint het toch alweer te kriebelen. Even over mij: Ik heb mijn VWO afgerond afgelopen zomer met 6-en en paar 7-ens. Geen superlijst maar gewoon voldoende. Ik ben na de zomer begonnen aan mijn HBO omdat ik niet goed wist wat ik wilde en me nooit echt had georiënteerd op studies. Toen dus de examens dichterbij kwamen moest ook ik er aan geloven en op studie-jacht. Veel van die 'late-beslissers dagen' bezocht en Bedrijfskunde leek me wel wat.

Nadat de keuze op BSc Bedrijfskunde gevallen was wilde ik mij gaan inschrijven. Rotterdam viel voor mij af omdat ik, dus mijn mening, dat geen prettige stad vind en een stad is toch belangrijk voor je studie. Na wat onderzoek bleek dat Bedrijfskunde niet overal gegeven wordt ( UU bijv. niet) Aan de RuG werd het een lotingstudie en daar kwam ik natuurlijk niet meer tussen rond half augustus.

Uiteindelijk dus teleurstelling moeten verwerken vanwege mijn eigen laksigheid. Erg jammer maar goed, so be it. Studeren wilde ik wel dus ik heb HBO MER gekozen, met de gedachte volgend jaar WO te gaan doen. Nu had ik een paar vragen waar ik graag antwoord op wil.

-HBO MER propedeuse, levert dat nog wat op met de volgende studie?
-Ik heb geen superlijst en er is kans dat ik uitgeloot word omdat ik niet het beste jongetje van de klas was op de middelbare school. Kan ik op een manier mijn kansen vergroten? c.q. verleggen (dus achter de hand studie wat eignlijk zelfde is ofzo, ben trouwens al wel ingeschreven ;-))
- Ben ik HBO zij-instroom of gewoon een nieuwe 'studiekiezer' ?

Verdere vragen volgen hier eventueel onder in het topic!

Ik hoor het!

Ruud
pi_89457412
Heb je een lijst met vakken die je hebt gehad? Misschien dat je ergens nog vrijstelling voor kan krijgen, ik denk alleen dat die kans niet zo heel groot is.

Daarnaast waren er is Groningen vorig jaar 749 aanmeldingen, en 750 plekken. Voor de loting hoef je dus niet bang te zijn.

Je bent een nieuwe studiekiezer, omdat hbo zij-instroom is voor studenten die al een hbo studie hebben afgerond.
  vrijdag 3 december 2010 @ 23:13:34 #3
322370 Ruuddd
Cultivé son jardin
pi_89500505
Ben je zelf eerste jaars op dit moment dan?
pi_89500992
Nee ik doe technologiemanagement (2e jaar)maar dat komt in het eerste jaar grotendeels overeen.
  zaterdag 4 december 2010 @ 01:20:22 #5
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_89506531
HBO MER hoef je overigens niet heel veel van te verwachten.
Ik weet dat bij andere studies het in ieder geval niet als een ongelofelijke pre wordt gezien,
met je VWO-lijst maak je denk ik net zoveel kans als je HBO-P.

Studeer je nog steeds MER of ben je daar inmiddels mee gestopt?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zaterdag 4 december 2010 @ 12:33:58 #6
322370 Ruuddd
Cultivé son jardin
pi_89513007
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 01:20 schreef GSbrder het volgende:
HBO MER hoef je overigens niet heel veel van te verwachten.
Ik weet dat bij andere studies het in ieder geval niet als een ongelofelijke pre wordt gezien,
met je VWO-lijst maak je denk ik net zoveel kans als je HBO-P.

Studeer je nog steeds MER of ben je daar inmiddels mee gestopt?
Studeer ik nog steeds en ga dit jaar alles halen, da's mijn doel. En dan volgend jaar RuG Bedrijfskunde. Zit overigens op dit moment in het eerste jaar
  zondag 5 december 2010 @ 21:38:43 #7
322370 Ruuddd
Cultivé son jardin
pi_89565478
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 23:50 schreef Viezze het volgende:
Heb je een lijst met vakken die je hebt gehad? Misschien dat je ergens nog vrijstelling voor kan krijgen, ik denk alleen dat die kans niet zo heel groot is.

Daarnaast waren er is Groningen vorig jaar 749 aanmeldingen, en 750 plekken. Voor de loting hoef je dus niet bang te zijn.

Je bent een nieuwe studiekiezer, omdat hbo zij-instroom is voor studenten die al een hbo studie hebben afgerond.
heb je hier eigenlijk bewijs van?
pi_89567120
Bewijs waarvan, het aantal aanmeldingen?

Nee, je zult me helaas op mijn woord moeten geloven :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')