abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 december 2010 @ 18:30:53 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_89440230
Het vorige deel:Slank # 1260 - Waar we insneeuwen en sommigen toch nog hardlopen!

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 2 december 2010 @ 18:32:48 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89440295
Fipo! *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_89440328
Haai 8-)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_89440405
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:33 schreef Syrena het volgende:
Haai 8-)

Hmmm. 't Is wel taartentijd op het werk :X
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 2 december 2010 @ 18:40:35 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_89440572
quote:
10s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:35 schreef Ewelina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hmmm. 't Is wel taartentijd op het werk :X
:D

Die kop van die haai _O-
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_89440652
speaking of Ainsley.. ik heb ooit zijn boek gekocht (waar die fajitas in staan) omdat men er hier zo lyrisch over is, maar ik vind het zelf maar een suf boek eigenlijk :P hier misschien iemand die er interesse in heeft? ik heb de Engelse versie
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_89440673
Hoi!
De broodbakmachine staat aan! En ik ga zo gehakt met sperzieboontjes en pindasaus maken :9
  donderdag 2 december 2010 @ 18:43:25 #8
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89440675
tvp...

wachten wachten wachten. Hopelijk ben ik om 10 uur in amsterdam, en dan nog met de trein naar hengelo....
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 2 december 2010 @ 18:46:07 #9
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89440802
104 kilometer langzaamrijdend verkeer i.c.m.bevroren ruitewisservloeistof, kapotte ruitenwissers (vanwege het 'droog' wissen). ongelooflijk smerige ruiten en tegenliggers in het donker is een zeer slechte combinatie. Ik ben kapot :{
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 2 december 2010 @ 18:46:08 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_89440803
Yo! Mo en Mr.Mo sloven zich uit :o (Nouja, vind ik dan, voor hun doen is dit waarschijnlijk normaal :') )
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 2 december 2010 @ 18:46:11 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_89440807
I GOT SUUUUNSHIIIIIIINEEEE, ON A CLOUUUUDY DAAAY

donderdag 2 december 2010 @ 18:46:40 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_89440833
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Yo! Mo en Mr.Mo sloven zich uit :o (Nouja, vind ik da, voor hun doen is dit waarschijnlijk normaal :') )
Oh hi.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 2 december 2010 @ 18:46:42 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_89440834
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:43 schreef AKnynke het volgende:
tvp...

wachten wachten wachten. Hopelijk ben ik om 10 uur in amsterdam, en dan nog met de trein naar hengelo....
Hoe doe je dat eigenlijk, vliegtuig omboeken? Kost dat extra geld in dit soort situaties?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_89440839
Balen dat het allemaal zo lang duurt Nynke... :{ Kun je niet bij iemand in de buurt van Amsterdam blijven, of wil je dat niet?

Blurred: ik vond dat boek van Ainsley best leuk. :) Niet supervernieuwend ofzo, maar er stonden toch wel een paar dingen in die ik nog nooit eerder gemaakt had. Maar goed, ik heb hem dus al. :+
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 2 december 2010 @ 18:48:26 #15
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89440902
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hoe doe je dat eigenlijk, vliegtuig omboeken? Kost dat extra geld in dit soort situaties?
er is alleen maar een vlucht gecancelled. Ik zou via amsterdam naar bremen vliegen, en dat gaat niet meer. Morgen naar Bremen vliegen heeft geen nut, want we zouden morgenavond naar m'n ouders gaan. Dus nu vlieg ik naar Amsterdam en probeer ik gelijk bij m'n ouders te komen...
  donderdag 2 december 2010 @ 18:49:24 #16
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89440939
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:46 schreef Mini_rulez het volgende:
Balen dat het allemaal zo lang duurt Nynke... :{ Kun je niet bij iemand in de buurt van Amsterdam blijven, of wil je dat niet?

Blurred: ik vond dat boek van Ainsley best leuk. :) Niet supervernieuwend ofzo, maar er stonden toch wel een paar dingen in die ik nog nooit eerder gemaakt had. Maar goed, ik heb hem dus al. :+
ik moet eigenlijk morgen gewoon werken..en ik ken niet echt iemand in Adam geloof ik, behalve oude vrienden van heeeel erg vroeger...
  donderdag 2 december 2010 @ 18:49:47 #17
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_89440956
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
Yo! Mo en Mr.Mo sloven zich uit :o (Nouja, vind ik dan, voor hun doen is dit waarschijnlijk normaal :') )
Roddeltante. :P :W
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  donderdag 2 december 2010 @ 18:49:53 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_89440961
Dat is wel echt een domper Nynke -O-.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 2 december 2010 @ 18:50:35 #19
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89440993
en ik heb het zo zat ik ben al vanaf 3 uur op het vliegveld, en ben moe...
  donderdag 2 december 2010 @ 19:00:44 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_89441432
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:50 schreef AKnynke het volgende:
en ik heb het zo zat ik ben al vanaf 3 uur op het vliegveld, en ben moe...
-O- :* !!!!!!!!!
pi_89441442
:W

balen Nyn! -O-
Ja doei.
pi_89441634
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 18:49 schreef AKnynke het volgende:

[..]

ik moet eigenlijk morgen gewoon werken..en ik ken niet echt iemand in Adam geloof ik, behalve oude vrienden van heeeel erg vroeger...
Ik woon in Amsterdam en heb een tweepersoonsbed (met aparte matrassen/dekens). Dus als je een slaapplaats nodig hebt mag je hier komen slapen :). Enige nadeel aan mijn huis is dat de verwarming niet werkt dus het is rond de 14 graden. Ga zo een kookplaat aanzetten.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 2 december 2010 @ 19:10:28 #23
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_89441890
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:05 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik woon in Amsterdam en heb een tweepersoonsbed (met aparte matrassen/dekens). Dus als je een slaapplaats nodig hebt mag je hier komen slapen :). Enige nadeel aan mijn huis is dat de verwarming niet werkt dus het is rond de 14 graden. Ga zo een kookplaat aanzetten.
wat lief...Nee, ik denk dat ik gewoon de trein naar huis kan nemen, en dan bij m'n ouders slaap. dat is wel het makkelijkste. Maar, als ik heel veel vertraging heb en de trein niet meer kan halen, dat kom ik bij je terug!
pi_89442174
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 19:10 schreef AKnynke het volgende:

[..]

wat lief...Nee, ik denk dat ik gewoon de trein naar huis kan nemen, en dan bij m'n ouders slaap. dat is wel het makkelijkste. Maar, als ik heel veel vertraging heb en de trein niet meer kan halen, dat kom ik bij je terug!
Prima!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_89442262
Je mag ook bij mij slapen. Chico ook als het te koud wordt :P!
Alleen is Schiphol niet helemaal om de hoek..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')