abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89433426
Ik zit in me examenjaar Multimedia en wil volgend jaar een HBO opleiding doen. CMD lijk me een geschikte opleiding omdat het goed aansluit. Ik zou graag CMD op de HU of Avans in breda willen doen. Doe iemand deze opleiding op een van deze scholen? Graag zou ik willen weten wat je ervan vind.
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:40:43 #2
286575 Roces18
Chef de party
pi_89486586
Ik doe het op de HU dus als je wat vragen specificeert dan kan ik je wel helpen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_89575225
quote:
10s.gif Op donderdag 2 december 2010 16:15 schreef Pakslaag het volgende:
Ik zit in me examenjaar Multimedia en wil volgend jaar een HBO opleiding doen. CMD lijk me een geschikte opleiding omdat het goed aansluit. Ik zou graag CMD op de HU of Avans in breda willen doen. Doe iemand deze opleiding op een van deze scholen? Graag zou ik willen weten wat je ervan vind.
Je wilt een HBO-opleiding doen met zo'n slechte beheersing van het Nederlands??
Misschien ligt het niet aan jou (omdat je niet opgelet hebt) maar aan de scholen (omdat ze niet goed les gegeven hebben), maar een cursus beschaafd Nederlands is aan jou wel besteed.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_89580670
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je wilt een HBO-opleiding doen met zo'n slechte beheersing van het Nederlands??
Misschien ligt het niet aan jou (omdat je niet opgelet hebt) maar aan de scholen (omdat ze niet goed les gegeven hebben), maar een cursus beschaafd Nederlands is aan jou wel besteed.
:')
Iemands spelling zegt niks over zijn intelligentie, alhoewel het fok forum dit anders pretendeert.
pi_89589814
Ik ben ook niet van plan om Nederlands te studeren. Ik heb Nederlands voldoende afgerond op het MBO en dat vind ik prima zo.

@Roces:
1. Wat voor vakken heb je precies? Zitten er vakken tussen waarvan jij denk dat je er geen reet aan heb. Ik had bijvoorbeeld in de 1st tot de 3rd het vak Exact, een mix van Wiskunde en natuurkunde, maar ik zou echt niet weten wat ik daar aan zal hebben tijdens het vormgeven of html'en.

2. Hoeveel uur besteed je ongeveer per week aan school. Dus de tijd dat je op school zit en de tijd dat je thuis aan school werkt.

3. Zijn de docenten goed? Zijn het mensen die verstand van het vak hebben en die het goed uit kunnen leggen.

4. Wat voor soort mensen studeren CMD op de HU?

5. Hangt er een prettige sfeer op de locatie waar CMD wordt gegeven en is het een oud gebouw of modern?

Ben ook nog van plan om naar een opendag te gaan, maar dan laten ze alleen de positieve kanten horen.
pi_89591042
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:34 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Iemands spelling zegt niks over zijn intelligentie, alhoewel het fok forum dit anders pretendeert.
Dat zei hij toch ook helemaal niet? Echter, als hbo'er hoor je de Nederlandse taal gewoon perfect te beheersen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OT: Is er geen "meeloopdag" o.i.d. waarbij je dus mee kan lopen met een student? Dan kun je ook gelijk je vragen stellen.
pi_89592408
Volgens mij had 1 van de 2 of allebei wel een meeloopdag, maar ik denk niet dat zo'n student daar op wacht :p Ik wil die gasten niet vtot last zijn, want die doen het volgens mij ook alleen maar omdat ze gepushed worden. Maar misschien moet ik daar skit aan hebben en het toch doen.
  maandag 6 december 2010 @ 16:56:37 #8
322370 Ruuddd
Cultivé son jardin
pi_89592749
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:48 schreef Pakslaag het volgende:
Volgens mij had 1 van de 2 of allebei wel een meeloopdag, maar ik denk niet dat zo'n student daar op wacht :p Ik wil die gasten niet vtot last zijn, want die doen het volgens mij ook alleen maar omdat ze gepushed worden. Maar misschien moet ik daar skit aan hebben en het toch doen.
Misschien moet je inderdaad 'skit' hebben, die mensen die jij denkt tot last te zijn krijgen daar gewoon voor betaald (tenminste, da's bij ons zo) Gewoon gaan, ga kijken op de faculteit en proef de sfeer zelf. Roces ervaart de sfeer anders dan dat jij dat doet.
  maandag 6 december 2010 @ 17:14:05 #9
286575 Roces18
Chef de party
pi_89593498
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:45 schreef Pakslaag het volgende:
Ik ben ook niet van plan om Nederlands te studeren. Ik heb Nederlands voldoende afgerond op het MBO en dat vind ik prima zo.

@Roces:
1. Wat voor vakken heb je precies? Zitten er vakken tussen waarvan jij denk dat je er geen reet aan heb. Ik had bijvoorbeeld in de 1st tot de 3rd het vak Exact, een mix van Wiskunde en natuurkunde, maar ik zou echt niet weten wat ik daar aan zal hebben tijdens het vormgeven of html'en.
- Je hebt creatief, eigenlijk creatief bezig zijn zoals de naam al zegt. Eerste periode is net de knip en plak school, maar later denk je er wel aan, dat je er iets aan had, je verkrijgt er zeg maar inzicht mee, en ik zit nu in de fotografie periode wat wel leuker is.
- informatica, is altijd wel leuk eerste periode vooral webdesign html, css dus basis shit. De 2e periode is print dus magazines en folders.
-theorie
eigenlijk een achterlijk vak, ik bedoel je moet de stof wel kennen maar dat kan ik thuis ook doen ipv een hoorcollege.
- project
moet je telkens iets promoten en zoveel mogelijk uitwerken, leert je eigenlijk de basis dingen zoals je het later gaat doen.

2. Hoeveel uur besteed je ongeveer per week aan school. Dus de tijd dat je op school zit en de tijd dat je thuis aan school werkt.
Mijn rooster is kut, die van andere zijn beter. Ik zit nu 2 keer van half 2 tot half 6 op school, 1x van half 9 tot half 6, 1x van half 9 tot half 2. Buiten school om ligt er maar net aan in welke periode je zit, deze periode valt het allemaal wel mee misschien 3/4 uurtjes, maar vorige periode zat ik er makkelijk 8 uur aan.

3. Zijn de docenten goed? Zijn het mensen die verstand van het vak hebben en die het goed uit kunnen leggen. Docenten zijn zeker goed, komen of uit het bedrijfsleven of van de universiteit. En voor mijn begrippen leggen ze het goed uit.

4. Wat voor soort mensen studeren CMD op de HU?
teringlijers , Nee het is allemaal heel verschillend, je hebt van die artistieke sjappies in andere woorden hippies, en ook de nuchtere personen zoals ik.

5. Hangt er een prettige sfeer op de locatie waar CMD wordt gegeven en is het een oud gebouw of modern? Modern gebouw, met catering en dergelijke maar dat merk jezelf wel als je naar een opendag gaat.

Ben ook nog van plan om naar een opendag te gaan, maar dan laten ze alleen de positieve kanten horen. Ja op de opendag liegen ze best veel ben ik achtergekomen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_89614416
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:34 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Kan wel zijn, maar als je aan multimedia wilt gaan doen, is beheersing van de correcte taal toch wel handig.
Een groenteboer die zijn appels aankondigt als lekere appels, wil ik nog wel geloven: het gaat me om de smaak van de appels, niet om zijn spelling.
Maar media gaan over taal in onze maatschappij. Of denk je dat hij alleen gaat vertellen in pictogrammen?

Hij gaat de kost verdienen met taalgebruik, zoals een groenteboer de kost verdient met appels. Waarom zou ik wormstekige taal accepteren?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_89615120
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 16:14 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Dat zei hij toch ook helemaal niet? Echter, als hbo'er hoor je de Nederlandse taal gewoon perfect te beheersen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OT: Is er geen "meeloopdag" o.i.d. waarbij je dus mee kan lopen met een student? Dan kun je ook gelijk je vragen stellen.
Dat bedoel ik inderdaad.
Er schijnt hier aan de universiteit ooit iemand gepromoveerd te zijn die "het paardt" schreef. Maar ja, die jongen had eerst op de lagere landbouwschool gezeten, toen op de middelbare, toen de hogere en daarna de toenmalige hogeschool afgerond. En overal was men er van uitgegaan dat andere scholen hem wel taal bijgebracht zouden hebben.
Schrijnender vind ik, dat hij blijkbaar ook geen vrienden of leraren had die hem op zijn gebrek aan taalvaardigheid wezen. Of hij was zo stom om zich daar niks van aan te trekken, dat kan natuurlijk ook.

Ik vind slecht taalgebruik net zoiets als uit je mond stinken, terwijl je dat weet čn er iets aan kunt doen. Opzettelijk knoflook eten voor je naar een bijeenkomst gaat, zeg maar. De rotte appels gewoon tussen de goede leggen in de hoop dat je er mee wegkomt.
  dinsdag 7 december 2010 @ 09:48:57 #12
323235 Pakslaag
I'm Lovin it
pi_89623120
Bedankt Roces voor de info.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')