abonnement bol.com Coolblue
pi_89508653
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 06:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is het internet hŔ ;) Gewoon overheen lezen naar de nuttige tips, zoals een second opinion aanvragen bij het uwv :Y
WGR is anders redelijk trollvrij ;)

Het deskundigenoordeel van het UWV is inderdaad de aangewezen weg.

Ik vraag me trouwens wel af of probleemanalyse en re´ntegratieplan zijn opgesteld. En zo ja (moet wel, is wettelijk verplicht), of daar iets over in staat dat mevrouw zich aanstelt :')
pi_89508658
Anderen hebben al suggesties gedaan wat te doen met de werkgever maar ik wil je moeder vanaf hier ook nog heel veel sterkte wensen :* , heb hetzelfde probleem en weet hoe het ingrijpt in het leven. Ander werk aanbieden zijn veel werkgevers erg moeilijk mee maar laat je moeder zich niet kapotwerken met de artrose want dan kan ze straks echt helemaal niets meer. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_89516021
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:30 schreef Fokski het volgende:

[..]

Ze doet werk dat wellicht niet bestond of een ander er maar even bij deed. Vermoedelijk dus geen voltijdfunctie
Dan heeft de werkgever pech en moet hij haar toch betalen zonder dat hij haar zomaar even kan dwingen om het oorspronkelijke werk te gaan doen. In elk geval niet zonder consequenties als er geen dossier is opgebouwd met de juiste rapporten erin e.d. Bovendien heeft de werkgever als het goed is een verzekering voor zo iets.

Overigens geloof ik er niks van dat een verpleegtehuis geen ander werk zou hebben. Misschien kan ze niet schoonmaken maar bijv. wel afwassen of zo, weet ik veel. De werkgever moet zich echt wel inspannen om aangepast werk te vinden.

Overigens moet er wel een ziekmelding oid zijn voordat je in dat hele traject terechtkomt. Je kan inderdaad niet zomaar op een dag komen opdagen en eisen dat je ander werk krijgt.

Waar zou Hugo Baas trouwens last van hebben? Komt een beetje agressief over en zo... :D
pi_89519735
Ziekmelden, dan kom je in het circuit van bedrijfsarts en re-integratiepogingen, lukt dat niet dan volgt na een jaar ziek zijn de eerste keuring en dan een jaar later de definitieve keuring....zo was het althans toen het nog WAO heette, nu is het wellicht wat veranderd met de invoering van de WIA maar de basis zal hetzelfde zijn gebleven. :{ Reken op een hoop papierwerk en laat je goed voorlichten over de instanties waar je meldingen moet maken over je ziek zijn want je moeder gaat een dikke map vol formulieren en brieven krijgen in die periode.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_89521259
Het is echt een drama in de zorg (verschillende familieleden werkzaam in de zorg). Mn tante heeft ongeveer hetzelfde probleem, werkt ook in de huishouding en heeft een tennisarm. Die heeft zich ziekgemeld omdat ze d'r normale werkzaamheden absoluut niet zonder pijn kon doen. Als je moeder zich niet ziekmeld en maar blijft doorgaan, worden d'r klachten alleen maar erger en erger en helpt ze d'r lichaam helemaal in de vernieling.
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')