abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98221746
Ik kreeg net het volgende mailtje van DUO: Beste student,

Je hebt studiefinanciering aangevraagd. Met ingang van 1 juni 2011 is er iets veranderd: studenten moeten namelijk zelf voor een persoonlijke OV-chipkaart zorgen. Omdat jij op of na 1 juni studiefinanciering hebt aangevraagd, geldt dit ook voor jou.

Wat moet je doen?
Heb je nog geen persoonlijke OV-chipkaart? Schaf er dan een aan. Kijk hiervoor op www.ov-chipkaart.nl.

Je ontvangt binnenkort een informatiepakket van de Klantenservice OV-chipkaart. Daarin kun je lezen hoe je je OV-chipkaart geschikt kunt maken voor je studentenreisproduct.

Meer weten?
Wil je nu alvast meer weten, kijk dan eens op www.studentenreisproduct.nl.

Met vriendelijke groet,

Directeur Klantenservice
Dienst Uitvoering Onderwijs

Nu snap ik het niet meer, ik ben dus naar ov-chipkaart.nl gegaan en nu heb ik de indruk dat ik die kaart zelf moet gaan betalen (¤7,50) (dus niet wat er op komt te staan)! Maar als ik bij DUO zelf inlog, zie ik dat ik volgens hen al een weekabbonement heb. Dit soort dingen snap ik nooit zo goed.
pi_98221930
Klopt, iedereen krijgt automatisch een weekabonnement en moet dus alleen nog aan een chipkaart gekoppeld te worden. Deze moet je zelf regelen of heb je hoogstwaarschijnlijk al. Zo niet, kijk even op Google, er is bijna altijd wel een actie waar je er zeer goedkoop eentje kan bemachtigen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:50:16 #153
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_98223824
quote:
19s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:23 schreef Hugo__Boss het volgende:
Klopt, iedereen krijgt automatisch een weekabonnement en moet dus alleen nog aan een chipkaart gekoppeld te worden. Deze moet je zelf regelen of heb je hoogstwaarschijnlijk al. Zo niet, kijk even op Google, er is bijna altijd wel een actie waar je er zeer goedkoop eentje kan bemachtigen.
Als je zelf al een persoonlijke heb, bijv. door gestopt te zijn met studie paar maanden geleden, kan je die gebruiken? :)
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_98230155
Ja, enige eis is een persoonlijke kaart, als je naam erop staat is het een persoonlijke en kun je hem gebruiken. Denk wel dat er geen andere producten op dienen te staan, volgens mij is er niks dat al werkt naast je studenten ov.
pi_98741907
Ik heb een vraagje, ik ga in september studeren en heb in maart ofzo me al ingeschreven voor een studie.
Nu heb ik een paar weken geleden het aanvraagformulier voor de chipkaart gekregen, opgestuurd, vandaag mijn chipkaart binnengekregen.
Nu ga ik dus pas in september beginnen, maar ik zou de chipkaart wel graag al gebruiken in de vakantie...
kan dat gewoon?
Zoja, hoe kan ik dat het beste doen? Gewoon saldo eropzetten, automatisch opladen en klaar?
Of levert dat problemen op met het studentenreisproduct?
pi_98776555
En mijn OV-chipkaart is kapot. :{
Heb deze al een jaar en nooit problemen mee gehad, had em ook altijd in een vakje bij andere pasjes en haalde het pasje er eigenlijks nooit uit. Gistermiddag en vanochtend deed ie al wat apart (moest het pasje wel 20x voor zo'n apparaat halen voordat hij het deed) maar vanmiddag gaf ie helemaal de geest. Het pasje heeft ook helemaal geen scheurtjes of deukjes of wat dan ook. :(

Heeft iemand dit vaker meegemaakt?
pi_98792944
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 22:42 schreef Femke3112 het volgende:
Ik heb een vraagje, ik ga in september studeren en heb in maart ofzo me al ingeschreven voor een studie.
Nu heb ik een paar weken geleden het aanvraagformulier voor de chipkaart gekregen, opgestuurd, vandaag mijn chipkaart binnengekregen.
Nu ga ik dus pas in september beginnen, maar ik zou de chipkaart wel graag al gebruiken in de vakantie...
kan dat gewoon?
Zoja, hoe kan ik dat het beste doen? Gewoon saldo eropzetten, automatisch opladen en klaar?
Of levert dat problemen op met het studentenreisproduct?
Dat kan gewoon, alleen saldo erop zetten en automatisch opladen kan geen kwaad. Je studentenreisproduct staat ook pas 2 weken voor 1 september klaar geloof ik, dus kan sowieso geen kwaad. Maar ik zou wel een beetje oppassen met andere producten, zoals bv het product van Veolia voor standaard dalurenkorting in de trein. Wie weet matcht dat niet goed straks.
pi_98793036
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 17:59 schreef 91Vos het volgende:
En mijn OV-chipkaart is kapot. :{
Heb deze al een jaar en nooit problemen mee gehad, had em ook altijd in een vakje bij andere pasjes en haalde het pasje er eigenlijks nooit uit. Gistermiddag en vanochtend deed ie al wat apart (moest het pasje wel 20x voor zo'n apparaat halen voordat hij het deed) maar vanmiddag gaf ie helemaal de geest. Het pasje heeft ook helemaal geen scheurtjes of deukjes of wat dan ook. :(

Heeft iemand dit vaker meegemaakt?
Tja, zoek maar op internet en je komt nog 10000 varianten tegen van een defecte chipkaart. Test hem even goed uit je portemonnee of er geen ander pasje stoort en anders zo snel mogelijk een andere aanvragen.
pi_98822050
quote:
Beste student,

Wij hebben jouw aanvraag voor een Studenten OV-chipkaart ontvangen en nemen deze in behandeling. Je ontvangt binnen twee weken je Studenten OV-chipkaart.

De Studenten OV-chipkaart wordt gestuurd naar het adres dat je op het aanvraagformulier hebt aangegeven:

De heer Bloemstraat
Boemstraat 2
1234 AB Schubbekutteveen

Geweldig. Mijn naam en adres is hetzelfde. Ik net heen gebeld, kan het blijkbaar pas veranderd worden als ik een foute kaart heb binnen gekregen. Dan mag ik die terugsturen en weken wachten. :{
pi_98824424
quote:
19s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 22:02 schreef Hugo__Boss het volgende:

[..]

Dat kan gewoon, alleen saldo erop zetten en automatisch opladen kan geen kwaad. Je studentenreisproduct staat ook pas 2 weken voor 1 september klaar geloof ik, dus kan sowieso geen kwaad. Maar ik zou wel een beetje oppassen met andere producten, zoals bv het product van Veolia voor standaard dalurenkorting in de trein. Wie weet matcht dat niet goed straks.
ja ik heb het inmiddels ook uitgeprobeerd, gewoon met saldo en automatisch opladen, volgens mij werkt het allemaal gelukkig. Ik was sowieso ook al niet van plan om er nog andere producten op te zetten, dus dat gaat wel lukken :D

ander vraagje: ik heb dus automatisch opladen, handig, ik vind het alleen heel raar dat er pas automatisch opgeladen wordt vanaf 5 euro. Dat werkt toch helemaal niet goed? Want bijv. de NS hanteert al 10 euro 'borg'... Dus stel, je hebt nog maar 6 euro, dan kun je al niet meer reizen, omdat er 10 euro afgeschreven moet worden, maar er wordt pas bij 5 euro bijgeladen..
Gevolg: je moet dan alsnog zelf af en toe saldo op je chipkaart zetten? Of zie ik dit verkeerd?
pi_98852792
Nee hoor, dit gaat gewoon goed. Ik snap ook niet waarom ze 5 euro hanteren en niet gewoon 0 euro, maar zodra je bij NS incheckt en je komt uit onder de 5 euro na inchecken, of dit nou negatief is of tussen 0 en 5, wordt je chipkaart opgewaardeerd. Automatisch opwaarderen is dus een 100% garantie dat je altijd in en uit kunt checken waar dan ook. Ook als de incasso op je bank mislukt, wordt je kaart niet meer geblokkeerd geloof ik.
pi_98853294
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 15:47 schreef MetBas het volgende:

[..]

Geweldig. Mijn naam en adres is hetzelfde. Ik net heen gebeld, kan het blijkbaar pas veranderd worden als ik een foute kaart heb binnen gekregen. Dan mag ik die terugsturen en weken wachten. :{
Wat lomp dit. De heer Bloemstraat :')
pi_98871488
quote:
19s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:44 schreef Hugo__Boss het volgende:
Nee hoor, dit gaat gewoon goed. Ik snap ook niet waarom ze 5 euro hanteren en niet gewoon 0 euro, maar zodra je bij NS incheckt en je komt uit onder de 5 euro na inchecken, of dit nou negatief is of tussen 0 en 5, wordt je chipkaart opgewaardeerd. Automatisch opwaarderen is dus een 100% garantie dat je altijd in en uit kunt checken waar dan ook. Ook als de incasso op je bank mislukt, wordt je kaart niet meer geblokkeerd geloof ik.
Ja dat snap ik ;)
Maar ik bedoelde meer... Als het instaptarief bij de NS 10 euro is en je hebt nog maar bijv. 6 euro op je kaart staan, dan kun je toch niet inchecken, omdat er geen 10 euro meer op je kaart staat?
En ik snap dus ook niet waarom dat bedrag van 5 euro niet gewoon 10 euro oid is, want dan heb je ook altijd genoeg geld voor dat instaptarief..
pi_98875346
Kan je eigenlijk met je OV chipkaart voor 2 mensen betalen in de bus? Nu alle alternatieven weg zijn, ben ik binnenkort genoodzaakt om betaald te reizen (nadeel van zomervakantie :P) en mijn partner heeft zelf geen OV chip. Een (anonieme) chipkaart erbij kopen is ook weer zo'n gedoe...
What are you gonna do with that
You cheerio-bred, little motherfucker!
  donderdag 30 juni 2011 @ 19:13:41 #165
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_98876963
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:32 schreef slvrbld het volgende:
Kan je eigenlijk met je OV chipkaart voor 2 mensen betalen in de bus? Nu alle alternatieven weg zijn, ben ik binnenkort genoodzaakt om betaald te reizen (nadeel van zomervakantie :P) en mijn partner heeft zelf geen OV chip. Een (anonieme) chipkaart erbij kopen is ook weer zo'n gedoe...
Nope, kanniet.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_98892387
Zon kaart haal je zo bij de automaat :P Kost slechts 7.50 euro denk ik
pi_98914279
Ik heb een paar weken terug het formulier "Aanvraag Studenten OV-chipkaart" ingevuld en opgestuurd. Nu heb ik enkele dagen geleden mijn persoonlijke OV-chipkaart ontvangen, maar moet ik nu ook nog het formulier invullen waarmee je je studentenreisproduct koppelt aan je OV-chipkaart of wordt dit automatisch gedaan?
pi_98916740
Dinsdagmiddag dacht ik dat mijn kaart dus ineens de geest gaf, kwam ik er woensdagochtend met toeval achter dat als ik hem een beetje buig, dat hij het dan ineens wel doet. Tot vanochtend, nu is ie dus echt kapot. :') Word echt strontziek van dit kut product.
pi_98992311
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:27 schreef strontboer het volgende:
Ik heb een paar weken terug het formulier "Aanvraag Studenten OV-chipkaart" ingevuld en opgestuurd. Nu heb ik enkele dagen geleden mijn persoonlijke OV-chipkaart ontvangen, maar moet ik nu ook nog het formulier invullen waarmee je je studentenreisproduct koppelt aan je OV-chipkaart of wordt dit automatisch gedaan?
pi_99012674
Als je specifiek een studenten ov chipkaart hebt aangevraagd zal dit wel automatisch gaan. Maar misschien is dat tegenwoordig veranderd? Dat zal toch wel ergens staan bij de uitleg van de formulieren ofzo?
pi_99013507
Je zou eens kunnen kijken of er al producten klaar staan bij een oplaadpunt.
pi_99029876
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:27 schreef strontboer het volgende:
wanneer heb je je aangemeld voor je studie? Als je dat namelijk voor 1 juni heb gedaan, krijg je het formulier wat jij ook hebt (en ik ook had), en dan krijg je gewoon je chipkaart en kun je m de 15e augustus meteen gebruiken. Laatst (1 juni) zijn die procedures echter veranderd en als je je na die datum hebt aangemeld, moet je zelf koppelen (als ik het goed begrepen heb). Maar jij hebt hetzelfde formulier als ik had en ik hoef niks te koppelen, dus denk dat dat bij jou ook automatisch gaat ;) (ik was ook in verwarring hoor, want dat was allemaal ineens veranderd :P)
pi_99037316
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 18:03 schreef Femke3112 het volgende:

[..]

wanneer heb je je aangemeld voor je studie? Als je dat namelijk voor 1 juni heb gedaan, krijg je het formulier wat jij ook hebt (en ik ook had), en dan krijg je gewoon je chipkaart en kun je m de 15e augustus meteen gebruiken. Laatst (1 juni) zijn die procedures echter veranderd en als je je na die datum hebt aangemeld, moet je zelf koppelen (als ik het goed begrepen heb). Maar jij hebt hetzelfde formulier als ik had en ik hoef niks te koppelen, dus denk dat dat bij jou ook automatisch gaat ;) (ik was ook in verwarring hoor, want dat was allemaal ineens veranderd :P)
Heb me vķķr 15 mei aan moeten melden (loting), dus zal wel automatisch gaan dan :9
pi_99046156
1 september kan je hem gebruiken, dan gaat het studiejaar pas in. Vanaf 15 augustus kun je hem wel activeren, maar volgens mij is je product pas vanaf 1 september geldig.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 15:56:18 #175
346869 MarokkaanseKip
Denk je dat ja?
pi_99068677
quote:
19s.gif Op maandag 4 juli 2011 23:29 schreef Hugo__Boss het volgende:
1 september kan je hem gebruiken, dan gaat het studiejaar pas in. Vanaf 15 augustus kun je hem wel activeren, maar volgens mij is je product pas vanaf 1 september geldig.
Volgens mij pas 1 oktober toch..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')