abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92186732
Heb je je studentenkaart op het adres van je ouders? Dit moet iig hetzelfde adres zijn.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_92188291
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:13 schreef crossover het volgende:
Heb je je studentenkaart op het adres van je ouders? Dit moet iig hetzelfde adres zijn.
Ik woon al jaren niet meer bij mijn ouders. Ik ben wel 2 jaar geleden verhuist, misschien hebben ze dan toch nog mijn oude gegevens?
edit: Schijnbaar was dit dus toch het geval, heb nu wel mijn account kunnen aanmaken.
pi_92196870
Ik ben vorige week afgestudeerd. Klopt het dat ik nou nog 5 dagen mijn OV kan gebruiken en hem dus van het weekend kan blokkeren? Of ben ik al te laat?
pi_92197339
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:59 schreef KneiterS het volgende:
Ik ben vorige week afgestudeerd. Klopt het dat ik nou nog 5 dagen mijn OV kan gebruiken en hem dus van het weekend kan blokkeren? Of ben ik al te laat?
Je kunt het beste even kijken op de site van de DUO - IB-groep: Stopzetten. Je mag in die 5 dagen je OV kaart sowieso niet gebruiken.
pi_92199375
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 19:01 schreef Tochjo het volgende:
Dat staat op deze website.
Dat is toch wel erg wrang dat het niet op de site van de ib-groep zelf staat.

"Je loopt kans op een boete van het OV-bedrijf waarmee je reist als je jouw studentenreisproduct niet van je kaart verwijdert. Ga dus zo snel mogelijk langs een ophaalautomaat!"

Mag dus van geluk spreken dat ik hier toevallig meelas :{
pi_92332618
Misschien een stomme vraag, maar ik kan het nergens vinden.

Aangezien mijn studentenreisproduct vanaf begin april klaarstaat (nieuw kwartaal) zal ik tijdelijk nog op saldo moeten reizen.
Binnenkort zal ik het aanvraagformulier voor de StudentenOV-chipkaart de deur uit doen en hopen dat ik hem zo snel mogelijk ontvang.
Nu is mijn vraag: Kan ik gewoon op saldo of met een soort maand-/weekabonnement(en) reizen in de tussentijd of...? (Deze vraag STOND op die website, maar kan ik in dit topic als daar niet vinden.)

Ben benieuwd, lijkt me wel handig in ieder geval! :)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 18:40:14 #132
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_92335539
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 17:32 schreef Xanland het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik kan het nergens vinden.

Aangezien mijn studentenreisproduct vanaf begin april klaarstaat (nieuw kwartaal) zal ik tijdelijk nog op saldo moeten reizen.
Binnenkort zal ik het aanvraagformulier voor de StudentenOV-chipkaart de deur uit doen en hopen dat ik hem zo snel mogelijk ontvang.
Nu is mijn vraag: Kan ik gewoon op saldo of met een soort maand-/weekabonnement(en) reizen in de tussentijd of...? (Deze vraag STOND op die website, maar kan ik in dit topic als daar niet vinden.)

Ben benieuwd, lijkt me wel handig in ieder geval! :)
Tot die tijd is het gewoon een persoonlijke OV-Chipkaart. Ook voor na jouw studie.
Feyenoord Rotterdam
pi_92335591
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:32 schreef das_phantom het volgende:

[..]

Dat is toch wel erg wrang dat het niet op de site van de ib-groep zelf staat.

"Je loopt kans op een boete van het OV-bedrijf waarmee je reist als je jouw studentenreisproduct niet van je kaart verwijdert. Ga dus zo snel mogelijk langs een ophaalautomaat!"

Mag dus van geluk spreken dat ik hier toevallig meelas :{
Maar hoe kan het vervoersbedrijf er achter komen dat jij geen recht meer hebt op dit studentenabonnement. Of komt er in hun systeem te staan dat je geen recht meer hebt op het abonnement? Ik heb 31 januari mijn week abonnement opgezegd via DUO en ben al 2 keer langs zo'n ophaal punt geweest maar mijn OV abonnement kon ik er niet vanaf halen. Mochten jullie weten hoe dit komt dan hoor ik het graag.
pi_92338435
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:41 schreef montoya_fan het volgende:

[..]

Maar hoe kan het vervoersbedrijf er achter komen dat jij geen recht meer hebt op dit studentenabonnement. Of komt er in hun systeem te staan dat je geen recht meer hebt op het abonnement? Ik heb 31 januari mijn week abonnement opgezegd via DUO en ben al 2 keer langs zo'n ophaal punt geweest maar mijn OV abonnement kon ik er niet vanaf halen. Mochten jullie weten hoe dit komt dan hoor ik het graag.
Ik gok dat de DUO - IB-groep gewoon doorgeeft aan translink dat je vanaf een bepaalde datum niet meer gratis mag reizen, heb je dit toch gedaan (je moet immers in en uitchecken en dit regristreren ze) kun je dus een boete krijgen.
Je moet je reisproduct stopzetten binnen 5 dagen nadat je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je mag, als je het reisproduct stop hebt gezet, wel gewoon reizen met je OV-chipkaart. Kijk ook eens op "stopzetten studentenreisproduct".
Je kunt natuurlijk ook altijd even bellen met de DUO - IB-groep of via Twitter vragen aan @Duostudent.
pi_92360135
Ik heb een probleem met het stopzetten van het reisproduct.. Volgens de IB groep site kon je door te bellen het reisproduct stopzetten.

"Je kunt je studentenreisproduct ook per direct stopzetten door te bellen met (088) 424 76 99. Reizen is dan vanaf de eerste dag na je telefoontje niet meer mogelijk."

Ik had naar (088) 424 76 99 gebeld om het stop te zetten, maar het reisproduct staat dus gewoon nog steeds op m'n chipkaart. Dit betekend dus meer boete.

Iemand raad?
pi_92360165
Zoals ik het begrijp krijg je nu geen boete meer van de ib-groep maar wel van de ov-maatschappij als je reist. Je moet je week/weekendabo bij zo'n gele automaat er af gaan halen.
pi_93163541
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 18:40 schreef o.us het volgende:

[..]

Tot die tijd is het gewoon een persoonlijke OV-Chipkaart. Ook voor na jouw studie.
Meh, ik blijf vragen, ze zijn namelijk lekker onduidelijk.

Volgens de persoon die ik quote is mijn studenten OV-chipkaart voor activering (april dus) een persoonlijke.

In ieder geval, hij is dus bruikbaar voor April (nieuwe kwartaal, en kan vanaf 15e pas studentenreisproduct er op laden).

Dan nog het laatste, wat ik wederom ook nergens kan vinden, als ik bijvoorbeeld dmv ROS nu zou inchecken, dan krijg ik geen reductie of wel (aka: wordt ie wel of niet als studentenOV herkent) ?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 19:13:22 #138
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_93164002
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 19:03 schreef Xanland het volgende:

[..]

Meh, ik blijf vragen, ze zijn namelijk lekker onduidelijk.

Volgens de persoon die ik quote is mijn studenten OV-chipkaart voor activering (april dus) een persoonlijke.

In ieder geval, hij is dus bruikbaar voor April (nieuwe kwartaal, en kan vanaf 15e pas studentenreisproduct er op laden).

Dan nog het laatste, wat ik wederom ook nergens kan vinden, als ik bijvoorbeeld dmv ROS nu zou inchecken, dan krijg ik geen reductie of wel (aka: wordt ie wel of niet als studentenOV herkent) ?
Pas als jouw reisrecht is ingegaan :).
Feyenoord Rotterdam
pi_93165483
Kan ik er tot die tijd bijvoorbeeld wel dalkorting op zetten, aangezien ik 2 maal per week alles na 9 uur (be)reis?
pi_93165819
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 19:44 schreef Xanland het volgende:
Kan ik er tot die tijd bijvoorbeeld wel dalkorting op zetten, aangezien ik 2 maal per week alles na 9 uur (be)reis?
Jahoor dit zou gewoon moeten kunnen.
  zondag 27 februari 2011 @ 15:11:02 #141
230345 conobram
is neit lam
pi_93391578
Ik stond vrijdag nadat ik zojuist terug was gekomen van vakantie wel met een bek vol tanden, ik stapte de tram in en hield mijn pas voor de lezer en er gebeurde niets! Hij is dus gewoon defect. Heeft iemand enig idee of dit van de röntgenstraling of iets dergelijks van de veiligheidscontroles op het vliegveld kan komen?
pi_93395539
Nee, daar zou het niet van moeten kunnen komen.
pi_93581057
Ovchipkaart incl portomonee en dergelijke vorige week gestolen, flink balen en helemaal omdat ik iedere dag van Eindhoven naar Utrecht moet, zijn toch dure grapjes! Nu vond ik ergens nog een oude ovstudentenchipkaart die ik dacht voor de zomer te zijn verloren, heb deze toen niet laten blokkeren maar gewoon een nieuwe aangevraagd, dus blijkt het dus dat ik mijn reisproduct over kan laten zetten van de gestolen kaart naar deze oude kaart en dit duurt ongeveer 5 dgn! Hoop dat dit goed gaat, maar misschien is dit een tip voor de mensen die van zich zelf weten dat ze nog al snel dingen kwijt raken ;)

Maar nu staat hij er dus nog niet op zit pas op dag 2 maar omdat ik 9 van de 10 keer niet gecontroleerd wordt wilde ik gewoon maar in stappen en wel zien mag toch 1x per jaar je ovstudentenchipkaart vergeten maar overal staat 35 euro boete + ritprijs, kan ik dan tegen die conducteur zeggen dat ik een retourtje wil of moet ik als ik het op de heen weg is weer een enkeltje terug kopen?
pi_93600089
Retourtje kan je wel kopen hoor.
pi_93632402
Ik heb mijn OV stopgezet, tot zover gelukt.
En nu, hoe haal je dat product eraf? heb gebeld met meerdere lijnen, en die hebben het alleen over stopzetten.
En als ik incheck ( :@ ) dan zegt 'ie nog steeds 30-12-2030, help?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_93677812
Wat dacht je van het apparaat waar je 'm er ook mee op hebt gezet?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_93678738
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 10:17 schreef crossover het volgende:
Wat dacht je van het apparaat waar je 'm er ook mee op hebt gezet?
Joh!
Staat er dan ook een optie: "studentenreisproduct verwijderen"?
Nee.

Wat is de bedoeling?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:03:23 #148
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_93678776
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 11:01 schreef robuust89 het volgende:

[..]

Joh!
Staat er dan ook een optie: "studentenreisproduct verwijderen"?
Nee.

Wat is de bedoeling?
Opnieuw ophalen.
Feyenoord Rotterdam
pi_93762655
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 11:03 schreef o.us het volgende:

[..]

Opnieuw ophalen.
"er staan geen bestellingen voor u klaar" *pieeeeep*
"verwijder uw Ov. Chipkaart"

Oké, en nu?