abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90754976
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 12:32 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Welke, die gele of grijze kastjes? Grijs heb ik nooit problemen mee, die gele zijn de grootste ondingen die er bestaan.
De grijze (Connexxion bussen).
pi_90805840
Zijn die gele dezelfde als ze bij Veolia hebben? Die kosten echt veel tijd, pas minstens 2 seconden stilhouden ervoor, anders gaat het fout. Was laatst in Amsterdam, daar ging het makkelijk zeg! Gewoon voorbij lopen en klaar :)

Nog even over mijn bovenstaande plaatje:

Ook even gekeken op een NS Kaartautomaat:
- Student vrij reizen week
- Student korting reizen weekend
- NS product
- NS product

Lijkt een stuk beter te kloppen, en ik vermoed dat die NS producten voor vrij reizen doordeweeks en met korting in het weekend gaan worden, zodat we eindelijk op saldo kunnen reizen. Op de een of andere manier vertrouw ik de info van de NS automaat stukken meer dan van OV chipkaart.nl waar ik nog steeds 6 producten zie staan.
pi_90806277
quote:
9s.gif Op zondag 26 december 2010 23:37 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Omdat het debielen zijn :D
Ik heb minimaal 4 keer die pasfoto opgestuurd de jaren voordat ik m'n kaart kreeg, maar toch moest het nog een keer, toen m'n kaart was gestolen :') Ik vond het maar debiel dat ik eerst een aanvraagformulier moest aanvragen, dus ik de DUO bellen. Krijg je zo'n overbetaalde helpdeskstudent die nog minder kan dan een basisschoolleerling. Hij kon in het systeem zien wie ik was, en hij zag m'n pasfoto op het scherm (zei hij) maar toch, moest ik nog even dat formulier invullen en een pasfoto bijvoegen :') Wanttttttttt, zo was nou eenmaal de procedure. :')
Belachelijk hè. Ik snap niet dat het niet anders kan. Ik zie dat je me quote van 16 december en ondertussen heb ik nog steeds geen nieuwe ov-chipkaart. Dat heeft me nu al genoeg gekost, ik moet donderdag en vrijdag naar stage (Zwolle <-> Raalte, dus dat valt nog mee) en naar m'n ouders dit weekend (Zwolle --> Zuidbroek en vv), dus 't schiet weer eens allemaal niet op en de kosten gaan alleen nog maar hoger worden. Ik vind het ronduit ergerlijk hoe ze met al die procedures omgaan.

Ik vind sowieso die hele ov-chipkaart maar een faal. Als je week-ov hebt en hij doet 't gewoon, dan is er niks aan de hand, maar voor weekenden moet je nog steeds een kaartje bij kopen en ik lees hier en ik hoor ook genoeg dat er nog genoeg gezeur is met die dingen.
I reject reality and substitute my own
  maandag 3 januari 2011 @ 19:31:33 #79
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_90806299
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 19:22 schreef Hugo__Boss het volgende:
Zijn die gele dezelfde als ze bij Veolia hebben? Die kosten echt veel tijd, pas minstens 2 seconden stilhouden ervoor, anders gaat het fout. Was laatst in Amsterdam, daar ging het makkelijk zeg! Gewoon voorbij lopen en klaar :)

Idd, ondingen zijn dat :r
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  maandag 3 januari 2011 @ 21:43:50 #80
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_90813459
Ik kon tijdje geleden niet uitchecken in de bus, verzoek tot restitutie ingestuurd en toegewezen gekregen. Kon het terugkrijgen via zo'n gele automaat. Toen ik daar op 'ophalen bestteling' klikte, kreeg ik (quote van bonnetje):

quote:
Verwerkt 5 van 5 bestelling(en) waarvan:
2 van 2 reisproduct(en)
1 van 1 saldo product(en)
2 van 2 restituties
Bestelling verwerkt: StudentWeek
Bestelling verwerkt: Teruggave
Vanwaar al die extra zooi er bij; ik reisde allang als StudentWeek? En: '2 van 2 restituties'?

Omdat ik vanaf 1 januari (eergisteren) geen recht meer heb op gratis OV, heb ik het daags na bovenstaande actie stopgezet via DUO. Vanmorgen voor het eerst in het nieuwe jaar gereisd, gratis OV-reizen werkte inderdaad niet meer (geld werd gewoon afgeschreven). Prima, maar ik dacht: ik steek voor de grap mijn kaart nog eens in zo'n gele oplader en druk op 'ophalen bestelling'. Wederom een quote van het bonnetje:

quote:
Verwerkt 4 van 4 bestelling(en) waarvan:
2 van 2 reisproduct(en)
2 van 2 restituties
Bestelling verwerkt: StudentWeek
Eeuh? Hij zou dan nu toch in principe gewoon hebben moeten aangeven 'er staan geen bestellingen klaar', of iets dergelijks? Heb nou toch hoop ik niet weer iets geactiveerd ofzo?
pi_90813676
Probeer wat er gebeurt als je incheckt. In principe zou moeten gelden wat in Mijn IN Groep staat. Zal wel goed zitten hoor, het is mij ook wel eens gebeurd die restituties.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:47:47 #82
202348 Susi
Temple of Love
pi_90836504
Veerboot, heb je misschien ook die woensdag met de bus gereist toen Connexxion nieuwe software had geïnstalleerd en waardoor bij alle StudentenOVweekkaarten geld werd afgescheven ? Dat kreeg je namelijk ook automatisch terug, misschien heb je er nog een brief over gehad.
pi_90836966
Ik zou, zoals aangeven, inderdaad even kijken wat er gebeurt als je inchecked. Sowieso ook even melding maken bij de DUO - IB-groep zodat je straks niet voor verassingen staat als je opeens mag betalen voor het gebruik van je OV terwijl je er geen recht meer op hebt.
pi_90881693
Om mijn eigen verhaal maar even aan te vullen: ik blijk nu op hun aanraden een verkeerd aanvraagformulier gebruikt te hebben. Ik weiger dat riedeltje nog een keer door te gaan en ik ga eens even bellen.

Edit: Gebeld, kreeg natuurlijk te horen dat ik 't maar gewoon opnieuw moest doen, maar daar ben ik natuurlijk niet mee akkoord gegaan. Even door gepraat met de jongen in kwestie en uiteindelijk heeft ie het toch overlegd en moet mijn nieuwe OV-chipkaart met maximaal een week geleverd zijn. Goed nieuws, lichtelijk *O* maar toch even afwachten of het goed gaat.

[ Bericht 53% gewijzigd door CindieY op 05-01-2011 15:03:35 ]
I reject reality and substitute my own
  woensdag 5 januari 2011 @ 20:25:12 #85
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_90900738
quote:
13s.gif Op woensdag 5 januari 2011 14:46 schreef CindieY het volgende:
Om mijn eigen verhaal maar even aan te vullen: ik blijk nu op hun aanraden een verkeerd aanvraagformulier gebruikt te hebben. Ik weiger dat riedeltje nog een keer door te gaan en ik ga eens even bellen.

Edit: Gebeld, kreeg natuurlijk te horen dat ik 't maar gewoon opnieuw moest doen, maar daar ben ik natuurlijk niet mee akkoord gegaan. Even door gepraat met de jongen in kwestie en uiteindelijk heeft ie het toch overlegd en moet mijn nieuwe OV-chipkaart met maximaal een week geleverd zijn. Goed nieuws, lichtelijk *O* maar toch even afwachten of het goed gaat.
:o Dan heb je een heel wat soepelere medewerker gehad dan ik :D
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:13:14 #86
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_90923117
quote:
* De acties zijn niet geldig voor houders van een Studenten OV-chipkaart. De acties zijn niet geldig in de treinen van Arriva, Syntus, Connexxion en Veolia en in Fyra, ICE en Thalys. Kijk voor de overige voorwaarden in de pdf.
Bron: http://ns.nl/cs/Satellite(...)nten?p=1160724828566

Helaas! Geen leuke voordeeltjes.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:41:23 #87
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_90982646
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:47 schreef Susi het volgende:
Veerboot, heb je misschien ook die woensdag met de bus gereist toen Connexxion nieuwe software had geïnstalleerd en waardoor bij alle StudentenOVweekkaarten geld werd afgescheven ? Dat kreeg je namelijk ook automatisch terug, misschien heb je er nog een brief over gehad.
Ja, heb die dag inderdaad gereisd. Chauffeur was overigens niet op de hoogte van problemen en ik moest gewoon inchecken (Ik: "Ik hoorde op de radio dat er problemen zijn, moet ik toch gewoon inchecken?" Chauffeur: "Ik luister geen radio." :')). Dat in-/uitchecken ging echter ook gewoon goed volgens mij (gaf althans niet aan dat er geld werd afgeschreven). Heb er ook geen brief over ontvangen. Maar zou heel goed kunnen dat dat die tweede restitutie is geweest inderdaad. Blijft de vraag wat dat 'Bestelling verwerkt: StudentWeek' inhoudt.

Ik heb overigens automatisch opladen geactiveerd (zodra saldo onder de 5 euro komt, wordt er automatisch 20 euro bijgestort). Daarvoor moest ik weer een bestelling ophalen bij zo'n gele automaat. Deze keer werd alleen het automatisch opladen geactiveerd en kreeg ik die andere meldingen niet meer te zien.

quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:47 schreef Hugo__Boss het volgende:
Probeer wat er gebeurt als je incheckt. In principe zou moeten gelden wat in Mijn IN Groep staat. Zal wel goed zitten hoor, het is mij ook wel eens gebeurd die restituties.
Hoef maandag pas weer te reizen met OV, kan het dan checken. Mijn IB-groep/DUO zegt:
1
2
3
4
Reizen
Soort product              Periode                       Bijzonderheden
Geen studentenreisproduct  31-12-2010 t/m 31-12-2010     maak je geen gebruik van
Weekabonnement             01-01-2010 t/m 30-12-2010     geactiveerd op 27-01-2010

Staat er vaag ('31-12-2010 t/m 31-12-2010'?), maar klopt dan wel denk ik?
pi_90990494
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 20:42 schreef MoneyTalks het volgende:
[ afbeelding ]

Kan iemand deze uitleggen? :P
Nieuwe:

Zou ik nu zowel gratis in de week als in het weekend kunnen reizen? :') Ik heb sowieso afgelopen week gratis in de week gereisd, weekend nog niet geprobeerd..
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_90992032
quote:
Tijdelijke NS aanbod voor studenten.

Studenten met een ov-kaart die alleen doordeweeks geldig is, kunnen met ingang van komend weekend ook op zondag gratis reizen met de trein, in plaats van met 40 procent korting. NS hoopt studenten met dit 'zoutezondagaanbod' op zondag te laten reizen in plaats in de spits op maandagochtend.

Van de studenten heeft 90 procent een kaart voor doordeweeks. Het aanbod geldt tot 31 januari.

Studenten met een weekendkaart krijgen doordeweeks altijd 40 procent korting. Tot het eind van de maand mogen zij na zeven uur 's avonds voor 2,50 reizen, met een railrunner-kaartje.
Bron: NOS
Bron: NS
pi_91013470
Ik krijg het gevoel dat wij nu in dienst van de NS maar op zondag moeten gaan reizen om de NS problemen op maandag te besparen. De NS zou juist voor ons iets moeten doen. Ik heb er niets aan. Wil liever op zaterdag reizen. Iets leuks gaan doen ter compensatie van de frustratie van de afgelopen maanden.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:10:02 #91
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_91016772
quote:
Op zaterdag 8 januari 2011 02:49 schreef Raven_ het volgende:
Ik krijg het gevoel dat wij nu in dienst van de NS maar op zondag moeten gaan reizen om de NS problemen op maandag te besparen. De NS zou juist voor ons iets moeten doen. Ik heb er niets aan. Wil liever op zaterdag reizen. Iets leuks gaan doen ter compensatie van de frustratie van de afgelopen maanden.
Een gegeven paard...

Je mag nog steeds gewoon op maandag reizen hoor, alleen ze geven je er een extra dag bij! Ongeacht wat hun beweegredenen zijn, mij hoor je niet zeuren :7
pi_91037408
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 02:49 schreef Raven_ het volgende:
Je kunt ook op zondag genoeg leuke dingen doen door heel het land. Zo gaan wij morgen lekker een dag naar Rotterdam.
pi_91084137
Ach er klopt helemaal niets van. Site is nu wel aangepast, maar heb nog steeds een hoop vreemde producten. Maargoed, zolang het werkt is het goed. Volgend weekend maar eens testen of reizen op saldo bij de NS nu ook werkt en dan vind ik het allemaal prima :)
pi_91086605
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 20:45 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ach er klopt helemaal niets van. Site is nu wel aangepast, maar heb nog steeds een hoop vreemde producten. Maargoed, zolang het werkt is het goed. Volgend weekend maar eens testen of reizen op saldo bij de NS nu ook werkt en dan vind ik het allemaal prima :)
Als student moet je een kaartje kopen wil je de korting krijgen. Met reizen op saldo werkt dit nml nog niet.
pi_91090604
Vanaf 10 januari zou dat wel moeten kunnen, zie deze pagina.
pi_91092321
Na een tijdje weer ingelogd voor de grap op ov-chipkaart.nl... Krijg ik dit te zien

Producten op uw kaart

1. Studenten OV-chipkaart week, NS
Tweede klasse
2. Studentenkaart korting week, NS
Tweede klasse
3. Studentweekend-korting, Onbekend
Tweede klasse
4. Studentweekend-vrij, Onbekend
Tweede klasse

Dat klopt toch helemaal niet dan?... Heb gewoon een Week-OV..
pi_91103042
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 22:07 schreef Tochjo het volgende:
Vanaf 10 januari zou dat wel moeten kunnen, zie deze pagina.
Ah dat wist ik niet. Bedankt voor de info.
  maandag 10 januari 2011 @ 08:05:29 #98
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_91103166
De grote vraag is natuurlijk of er saldo van je studententOV-weekkaart wordt afgeschreven als je aanstaande zondag in- en uit- gaat checken ;)
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
pi_91103415
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 08:05 schreef AllesWatWas het volgende:
De grote vraag is natuurlijk of er saldo van je studententOV-weekkaart wordt afgeschreven als je aanstaande zondag in- en uit- gaat checken ;)
In je vrije reisperiode, wat in januari zondag ook is, hoeft dit nog niet. Het mag wel maar hoeft niet.
Ik zou er maar vanuit gaan dat het niet werkt :P.
  maandag 10 januari 2011 @ 08:33:20 #100
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_91103460
Precies, daarom is het juist zo interessant om het je af te vragen :P Mocht iemand zich zondag vervelen: het goedkoopste NS-traject is 1,20 (enkele reis, 2e klas, korting) en dat gaat dan naar zo'n kansloos klein station wat naast een grote stad ligt ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')