Er is ook altijd wat met die OV-studenten/chipkaart...quote:HILVERSUM - De afleesapparatuur voor de OV-studentenchipkaart in de bussen van vervoerder Connexxion vertoont kuren. Studenten mogen officieel gratis reizen, maar als ze woensdag inchecken in een bus van Connexxion, wordt er toch geld van hun tegoed afgeschreven.
Een woordvoerder van het vervoersbedrijf adviseert studenten woensdag niet in- of uit te checken.
Volgens de zegsman van Connexxion heeft in de nacht van dinsdag op woensdag een update van de software plaatsgehad.
De nieuwe versie bevat echter een fout waardoor het reizen de studenten toch geld kost. Connexxion is inmiddels begonnen de vorige software te installeren die de fout niet bevat. ''Donderdag is de situatie weer normaal'', verwacht de woordvoerder.
Studenten die hun tegoed zagen slinken door de fout, kunnen via de website van Connexxion restitutie vragen.
Gewoon dat geluidje wat dat apparaat maakt faken. Doe ik ook al een tijdje en heb geen eens een OV-kaart in mijn portomonee zitten.quote:Op woensdag 1 december 2010 14:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Er is ook altijd wat met die OV-studenten/chipkaart...
En ik moet vanavond met de bus, dus beter is het dan al wel verholpen...![]()
"Een woordvoerder van het vervoersbedrijf adviseert studenten woensdag niet in- of uit te checken."
Oftewel je kaart aan de chauffeur laten zien? Zullen wel weer van die zeikerds tussen zitten, die dat niet accepteren en geld gaan vragen voor een strippenkaartje...
Goed voor jou!quote:Op woensdag 1 december 2010 14:30 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Gewoon dat geluidje wat dat apparaat maakt faken. Doe ik ook al een tijdje en heb geen eens een OV-kaart in mijn portomonee zitten.
En anders een boetequote:Op woensdag 1 december 2010 14:31 schreef BasEnAad het volgende:
Verplicht inchecken terwijl je gratis reist
Gewoon niet inchecken dus. Dat wordt toch gezegd?quote:Op woensdag 1 december 2010 14:24 schreef Infection het volgende:
[..]
Er is ook altijd wat met die OV-studenten/chipkaart...
En ik moet vanavond met de bus, dus beter is het dan al wel verholpen...![]()
Lekker boeien, gewoon doorlopen en verwijzen naar de nieuwsberichten.quote:"Een woordvoerder van het vervoersbedrijf adviseert studenten woensdag niet in- of uit te checken."
Oftewel je kaart aan de chauffeur laten zien? Zullen wel weer van die zeikerds tussen zitten, die dat niet accepteren en geld gaan vragen voor een strippenkaartje...
Dat vind ik juist het kwalijke aan de hele boel. Dat studenten dan zelf weer de boel moeten gaan regelen.quote:Op woensdag 1 december 2010 14:32 schreef wikwakka2 het volgende:
Je kan tenminste je geld terugvragen. Dat is al heel wat.
Ja, dat kan dus kloppen hequote:Op woensdag 1 december 2010 14:33 schreef Brawler het volgende:
Vandaag in alle Connexxionbussen kuren gehad![]()
Bij de een kon ik wel inchecken, maar vervolgens niet meer uitchecken. In weer een andere bus gaf de kaartlezer aan dat mijn OV-chipkaart niet geldig was
Eigenlijk wel vreemd inderdaad. Ze hebben toch naam + datum + studenten-OV ja/nee, dan zouden ze dat gewoon zélf terug moeten kunnen storten. Alleen moet je kaart dan wel aan een bankrekening gekoppeld zijn, dat zullen de meeste studenten wel niet hebben.quote:Op woensdag 1 december 2010 14:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat vind ik juist het kwalijke aan de hele boel. Dat studenten dan zelf weer de boel moeten gaan regelen.
En dan later zeuren ze weer dat het geld voor de kaartjes omhoog moet omdat de werkzaamheden omhoog zijn gegaanquote:Op woensdag 1 december 2010 14:33 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat vind ik juist het kwalijke aan de hele boel. Dat studenten dan zelf weer de boel moeten gaan regelen.
Maar dat is dus HEEL logisch omdat je met een negatief saldo niet kunt reizen. Is het nou zo moeilijk?quote:Op woensdag 1 december 2010 14:43 schreef Desunoto het volgende:
Ik sta daardoor volgens mij 1 euro en 9 cent in de min op mijn kaart. Checkte vanochtend uit en er stond ineens dat bedrag. Terwijl ik behalve een abonnement geen geld erop had staan. Bij de bus terug stond gewoon "error" en werkte het inchecken dus niet eens.
Goed geregeld weer. Goed getest en zo.
Waarom zou ik wel in en uit kunnen checken met 0 euro op m'n kaart maar niet als het saldo negatief is?quote:Op woensdag 1 december 2010 14:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dat is dus HEEL logisch omdat je met een negatief saldo niet kunt reizen. Is het nou zo moeilijk?
OMG is dit een serieuze vraag?quote:Op woensdag 1 december 2010 14:52 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Waarom zou ik wel in en uit kunnen checken met 0 euro op m'n kaart maar niet als het saldo negatief is?
Kwam ik onlangs ook tegen in Utrecht. De chauffeur raadde me aan een kraslot te kopen want ik had een geluksdag en ik mocht gaan zittenquote:Op woensdag 1 december 2010 14:51 schreef Ferdo het volgende:
Gisteren trof ik een bus waarvan geen van de kaartlezers het deed. Echt een succesnummer, die OV-chipkaart.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |