abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5440797
Ik heb hem gezien en ik moet zeggen, ik vind het toch wel een sterk verhaal hebben. Ik zie het ook nog eens gebeuren ook maar dat terzijde.

Het ene minpuntje was wel dat Ben Affleck af en toe wel een amateuristisch B film acteerwerk liet zien, met die gezichtsuitdrukkingen van hem. Morgan Freeman was in tegenstelling wel helemaal top

pi_5442666
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 01:59 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

blablabla

De film had ik allang gezien in de states zelf dude.
En alles is dom in jouw ogen als het niet in je straatje past. Over smaak valt niet te twisten, kent u die uitspraak?

mijn filmlijst die ik thuis op dvd heb, pik ze er maar uit om erop te kotsen als je daar goed bij voelt :

http://www.xs4all.nl/~dragnet/lijst

GLG

Net rijtje films
Waar heb je City of the lost children, dark days gekocht btw?
je mist eraserhead trouwens
  maandag 19 augustus 2002 @ 18:14:28 #53
17163 Spina1
Forget 'bout it..
pi_5443016
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 01:59 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:

[..]

blablabla

De film had ik allang gezien in de states zelf dude.
En alles is dom in jouw ogen als het niet in je straatje past. Over smaak valt niet te twisten, kent u die uitspraak?

mijn filmlijst die ik thuis op dvd heb, pik ze er maar uit om erop te kotsen als je daar goed bij voelt :

http://www.xs4all.nl/~dragnet/lijst

GLG

-The Straight Story , nog nooit zo'n saaie film gezien, 2 uur gevuld met beelden van een snelweg en tarwe-velden...

Maargoed, de rest van je filmpjes zijn wel aardig

pi_5444625
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 17:48 schreef Born_2B_Scorned het volgende:

[..]

Net rijtje films
Waar heb je City of the lost children, dark days gekocht btw?
je mist eraserhead trouwens

in een winkeltje op de haarlemmerdijk http://www.silverscreen.nl

een van de weinige filmwinkels die aan import doet... en bijzondere films (enigsinds) aanschaft...

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_5444663
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 18:14 schreef Spina1 het volgende:

[..]

-The Straight Story , nog nooit zo'n saaie film gezien, 2 uur gevuld met beelden van een snelweg en tarwe-velden...

vond het verhaal wel goed alleen de muziek is wat bagger... tja walt disney uiteindelijk he?

quote:
Maargoed, de rest van je filmpjes zijn wel aardig
thanks, i.v.m. zeer drukke werkdag veel stress etc heb ik om de stress te verminderen 4 nieuwe films vandaag gekocht :

The Killing - van stanley Kubrick
Killer's Kiss - van Stanley Kubrick

nu heb ik ze "bijna" allemaal... mja ben Kubrick fan..

verder

Radio Days van Woody Allen een van de films die wel leuk van hem

en de film waarvan sommige claimen dat het de beste film is ooit gemaakt :

The Third Man van Carol Reed's uit 1949

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
  FOK!fotograaf woensdag 21 augustus 2002 @ 02:44:14 #56
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_5469345
Spoiler Alert(!)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Weet niet zeker of het een echte spoiler is maargoed. Ben een echte Clancy fan, heb alle boeken uit de Jack Ryan serie gelezen (sommige meerdere malen).

Het eerste wat me aan de film opviel was in de intro:
Executive Producer: Tom Clancy. Eindelijk een schrijver die erachter is gekomen hoe hij kan voorkomen dat zijn boek helemaal verkracht wordt. Wat niet wil zeggen dat de film het boek volgt, er zitten best wel veel grote wijzigingen t.o.v. het boek.
1ste wijziging de hierboven al genoemde leeftijd: In het boek is JR getrouwd, heeft kinderen, en is DDCI (Deputy Director Central Intelligence= Onderdirecteur CIA, Benn Affleck), in de film is hij Analist, wat beter past bij de leeftijd van Affleck.
De rol van William Cabot, DCI (idd, Director Central Intelligence, goed gespeelt door Morgan Freeman) is ook sterk veranderd. In het boek is het nogal een beroepspoliticus die de leiding van de CIA heeft gekregen, en weinig van Ryan moet hebben. In de film is hij de slimme baas die Ryan best wel mag.
De film opent met een scene waarbij het lijkt dat de wereld bijna vergaat, totdat Bob Fowler (de president of de USA) vraagt of het later verder kan. Ze spelen een zgn "Wargame", waarbij het gaat om crisismanagement. In het boek doet Bob fowler juist nooit mee aan wargames.
Verder heeft de Jack Ryan van het boek eeen veel meer coordinerende functie (De spin in het web die veel coordinneert), In tegenstelling tot in de film, waar hij veel meer dynamische rol heeft)
Verder heeft de regiseur nogal de leuke dingen uit het boek gepikt, zo van: "Kern explosie, bij een voetbalwedstrijd is wel leuk" , "Dat stukje over de bouw van de bom laten we maar weg" (terwijl dat ongeveer een kwart van het boek is) en "De president moet maar net op tijd ontsnappen dankzij Ryan, ipv voor de tv zittend, biertjes drinkend in Camp David" Waarschijnlijk wel in overleg met Tom C.

Persoonlijk houd ik niet zo van Affleck als acteur, maar dis is een rol die hem duidelijk wel redelijk ligt(imho). Hij is duidelijk niet de superheld, maar dat is Jack Ryan ook niet. Persoonlijk had ik liever Nicolas Cage gezien in de rol, maargoed.
Morgan Freeman zet een goede Cabot neer (acteerd die man wel eens slecht?).

Hoewel het script maar losjes gebaseert is op het boek, is de inbreng van Tom Clancy nog duidelijk aanwezig, de subtiele intriges zijn er nog steeds , maar hier en daar zijn er daardoor wel wat foutjes ingeslopen. Aan het einde van de film zegt Jack dat hij een huwlijksaanzoek heeft gedaan aan Cathy, terwijl in "Ongelijke strijd" hij zegt dat zij met hem getrouwd is, ipv andersom.

Conclusie: Goede film.

You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 22:39:01 #57
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_5497627
Net gezien, erg spannend. Helaas wordt de film naar het einde toe saai en voorspelbaar. De hoofdrol was imho weggelegd voor Morgan Freeman.

En ik had de clou wel wat meer in beeld willen zien...

mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
pi_5513488
'k Vond het een vrij standaard film eigenlijk. Niet 'boeiend'. Het kabbelt allemaal leuk voort, vrij voorspelbaar. Er wordt een verhaal neergezet, zonder dat de kijker 'emotioneel' betrokken wordt bij het verhaal, of bij personages. Maar misschien moet je daar Amerikaan voor zijn.

Ik zal deze film morgen weer vergeten zijn.

Overall beste user 2022 donderdag 29 augustus 2002 @ 00:29:22 #59
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_5580010
Aardige film, ik kom er net vandaan.

Waarover ging ie ook alweer?

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 29 augustus 2002 @ 15:38:12 #60
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_5587121
quote:
Op donderdag 29 augustus 2002 00:29 schreef Ulx het volgende:
Waarover ging ie ook alweer?
Over Ben Affleck die steeds maar niet aan neuken toekomt.
He's devoted to the devil fascinated by crime[br]Glamorous death is his destination
  donderdag 29 augustus 2002 @ 15:47:17 #61
7076 iMAGE
Work less. Play more.
pi_5587304
Goeie film ja, maar jammer dat Ben Affleck de gezichtsuitdrukking heeft van een balpen!
pffffffff
Die gast moet maar stoppen met acteren hoor.
pi_14809853
Aangezien ik de boeken van Tom Clancy erg leuk vind, wilde iki eerst het boek lezen voordat ik deze film ging bekijken. Vorige week het boek gelezen en gisteren de film bekeken.
Nou dan is de film een flinke teleurstelling. Het hele plot is omderuitgehaald en versimplificeerd. Aaarschijnlijk heeft dit wel met 11/9 te maken.
Maar doordat sommige dingen totaal veranderd zijn en andere gelijk gebleven was het einde wat mij betreft volkomen ongeloofwaardig.
spoiler:
een CIA analist die nog een aantal mensen boven zich heeft krijgt rechtsreeks toegang tot de hotline met de president van Rusland en kan de president zo buitensluiten. De president van Rusland die hem ook meteen vertrouwd terwijl ze elkaar 1 keer heel even hebben gezien.
In het boek is hij de man direct onder het hoofd van de CIA, hierdoor heeft hij waarnemende bevoegdheden. De president van rusalnd gelooft hem omdat ze een geschiedenis samen hebben.

Het is altijd al jammer dat je in een fil veel minder beweegredenen van mensen kan aangeven, maar deze film was daarin echt belachelijk. Iedere beweegreden voor de president om te doen wat die deed was afwezig.
Nee heb me meer geergerd aan deze film als me geamuseerd. Zonder dat je het boek kent kan het een aardige actiefilm zijn. Als het boek gevolgd was had het een geweldige politieke thriller kunnen zijn. Maar zal ook wel met gevoeligheden en veranderende wereldbeelfden te maken hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')