Het ene minpuntje was wel dat Ben Affleck af en toe wel een amateuristisch B film acteerwerk liet zien, met die gezichtsuitdrukkingen van hem. Morgan Freeman was in tegenstelling wel helemaal top
quote:Net rijtje films
Op maandag 19 augustus 2002 01:59 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
blablabla
De film had ik allang gezien in de states zelf dude.
En alles is dom in jouw ogen als het niet in je straatje past. Over smaak valt niet te twisten, kent u die uitspraak?mijn filmlijst die ik thuis op dvd heb, pik ze er maar uit om erop te kotsen als je daar goed bij voelt :
http://www.xs4all.nl/~dragnet/lijst
GLG
quote:-The Straight Story
Op maandag 19 augustus 2002 01:59 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
blablabla
De film had ik allang gezien in de states zelf dude.
En alles is dom in jouw ogen als het niet in je straatje past. Over smaak valt niet te twisten, kent u die uitspraak?mijn filmlijst die ik thuis op dvd heb, pik ze er maar uit om erop te kotsen als je daar goed bij voelt :
http://www.xs4all.nl/~dragnet/lijst
GLG
Maargoed, de rest van je filmpjes zijn wel aardig
quote:in een winkeltje op de haarlemmerdijk http://www.silverscreen.nl
Op maandag 19 augustus 2002 17:48 schreef Born_2B_Scorned het volgende:[..]
Net rijtje films
Waar heb je City of the lost children, dark days gekocht btw?
je mist eraserhead trouwens
een van de weinige filmwinkels die aan import doet... en bijzondere films (enigsinds) aanschaft...
GLG
quote:vond het verhaal wel goed alleen de muziek is wat bagger... tja walt disney uiteindelijk he?
Op maandag 19 augustus 2002 18:14 schreef Spina1 het volgende:[..]
-The Straight Story
, nog nooit zo'n saaie film gezien, 2 uur gevuld met beelden van een snelweg en tarwe-velden...
quote:thanks, i.v.m. zeer drukke werkdag veel stress etc heb ik om de stress te verminderen 4 nieuwe films vandaag gekocht :
Maargoed, de rest van je filmpjes zijn wel aardig
The Killing - van stanley Kubrick
Killer's Kiss - van Stanley Kubrick
nu heb ik ze "bijna" allemaal... mja ben Kubrick fan..
verder
Radio Days van Woody Allen een van de films die wel leuk van hem
en de film waarvan sommige claimen dat het de beste film is ooit gemaakt :
The Third Man van Carol Reed's uit 1949
GLG
Het eerste wat me aan de film opviel was in de intro:
Executive Producer: Tom Clancy. Eindelijk een schrijver die erachter is gekomen hoe hij kan voorkomen dat zijn boek helemaal verkracht wordt. Wat niet wil zeggen dat de film het boek volgt, er zitten best wel veel grote wijzigingen t.o.v. het boek.
1ste wijziging de hierboven al genoemde leeftijd: In het boek is JR getrouwd, heeft kinderen, en is DDCI (Deputy Director Central Intelligence= Onderdirecteur CIA, Benn Affleck), in de film is hij Analist, wat beter past bij de leeftijd van Affleck.
De rol van William Cabot, DCI (idd, Director Central Intelligence, goed gespeelt door Morgan Freeman) is ook sterk veranderd. In het boek is het nogal een beroepspoliticus die de leiding van de CIA heeft gekregen, en weinig van Ryan moet hebben. In de film is hij de slimme baas die Ryan best wel mag.
De film opent met een scene waarbij het lijkt dat de wereld bijna vergaat, totdat Bob Fowler (de president of de USA) vraagt of het later verder kan. Ze spelen een zgn "Wargame", waarbij het gaat om crisismanagement. In het boek doet Bob fowler juist nooit mee aan wargames.
Verder heeft de Jack Ryan van het boek eeen veel meer coordinerende functie (De spin in het web die veel coordinneert), In tegenstelling tot in de film, waar hij veel meer dynamische rol heeft)
Verder heeft de regiseur nogal de leuke dingen uit het boek gepikt, zo van: "Kern explosie, bij een voetbalwedstrijd is wel leuk" , "Dat stukje over de bouw van de bom laten we maar weg" (terwijl dat ongeveer een kwart van het boek is) en "De president moet maar net op tijd ontsnappen dankzij Ryan, ipv voor de tv zittend, biertjes drinkend in Camp David" Waarschijnlijk wel in overleg met Tom C.
Persoonlijk houd ik niet zo van Affleck als acteur, maar dis is een rol die hem duidelijk wel redelijk ligt(imho). Hij is duidelijk niet de superheld, maar dat is Jack Ryan ook niet. Persoonlijk had ik liever Nicolas Cage gezien in de rol, maargoed.
Morgan Freeman zet een goede Cabot neer (acteerd die man wel eens slecht?).
Hoewel het script maar losjes gebaseert is op het boek, is de inbreng van Tom Clancy nog duidelijk aanwezig, de subtiele intriges zijn er nog steeds , maar hier en daar zijn er daardoor wel wat foutjes ingeslopen. Aan het einde van de film zegt Jack dat hij een huwlijksaanzoek heeft gedaan aan Cathy, terwijl in "Ongelijke strijd" hij zegt dat zij met hem getrouwd is, ipv andersom.
Conclusie: Goede film.
En ik had de clou wel wat meer in beeld willen zien...
Ik zal deze film morgen weer vergeten zijn.
Waarover ging ie ook alweer?
quote:Over Ben Affleck die steeds maar niet aan neuken toekomt.
Op donderdag 29 augustus 2002 00:29 schreef Ulx het volgende:
Waarover ging ie ook alweer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |