Moet je wel echt heel hulpbehoevend zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:34 schreef ikke043 het volgende:
Zijn sinterklaasgedichten ook welkom?![]()
Dacht ik eerst ook, maar ander schrijfmateriaal is in principe ook welkom.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
misschien handig om in de TT 'sollicitatiebrieven' er bij te (laten) zetten?
Je TT aanpassen naar:quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:46 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Dacht ik eerst ook, maar ander schrijfmateriaal is in principe ook welkom.
Ahja, dat is goed hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
Je TT aanpassen naar:
[Aangeboden] Hulp bij schrijven van (bijv) officieële brieven
?
als je niet weet waar je het over hebt, hou dan je mond, dit siert je niet echt namelijkquote:Op dinsdag 30 november 2010 11:25 schreef devl1nsect het volgende:
Vraag:
in je op schrijf je een aantal keren 'me'. Moet dit geen mij zijn? Omdat 'me' spreektaal zou zijn en 'mij' het correcte woord.
Paar dagen geleden nog een kleine discussie hierover. Nu ik dit toch lees, kop ik het gelijk ff in.
Leuk initiatief van je
inclusief aanzoek?quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:28 schreef Stefan het volgende:
WIl je me helpen een liefdesbrief te schrijven?
Ben je daar al aan toe?quote:
Me enkel als spreektaal en altijd mij als schrijftaal is ouderwets. Zie ook hier: http://www.onzetaal.nl/homofkuit/h0411.php "Het is een oude schrijftaalregel uit de negentiende eeuw, die onder meer tot gevolg had dat tweedetaalleerders altijd de volle vormen gebruikten, wat erg gekunsteld klinkt. Er is voorzover ik weet ook geen empirisch bewijsmateriaal voor de stelling dat de gereduceerde vormen nu plat overkomen. Zo langzamerhand is de regel in onbruik geraakt, waardoor de schrijftaal naar de spreektaal is toegegroeid, iets wat de bruikbaarheid van de schrijftaal vergroot heeft."quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:25 schreef devl1nsect het volgende:
Vraag:
in je op schrijf je een aantal keren 'me'. Moet dit geen mij zijn? Omdat 'me' spreektaal zou zijn en 'mij' het correcte woord.
Paar dagen geleden nog een kleine discussie hierover. Nu ik dit toch lees, kop ik het gelijk ff in.
Leuk initiatief van je
Ik ben dan ook (gelukkig) geen Neerlandikusquote:Op dinsdag 30 november 2010 11:51 schreef Viking84 het volgende:
Jammer van de spelfout in de TT; dat maakt het voor mij toch moeilijker TS serieus te nemen.
Nee hoor, vandaar ook hulp bij. Ik werk inderdaad niet bij een sollicitatiebrief-schrijfbedrijf. Maar een brief zonder spelfouten e.d. en misschien wat tips over stijl helpt denk ik wel.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:53 schreef Viking84 het volgende:
Ok, excuus dan TS.
En idd: dat je Nederlands studeert, wil nog niet zeggen dat je goeie sollicitatiebrieven kunt schrijven. Het hélpt wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |