Ik heb het inderdaad best getroffen qua woonplekquote:Op zaterdag 4 december 2010 00:49 schreef WhiteMagic het volgende:
ik wil eerlijk gezegd niet lenen omdat ik mijzelf niet in de schulden wil werken...
@ allofthesamebloodvolgends mij zijn onze situaties vergelijkbaar. (behalve dat jij het wel chill hebt qua woning)
Ik ben van plan om 1x per week te werken (8 uur), voor rond de 300 te wonen en ik denk dat wat ik extra krijg in stufi wen ongeveer het zelfde is als wat jij van je ouders krijgt. ik hoop het wel, want jouw situatie klinkt best wel oke
p.s. wat voor baantje heb je eigenlijk? en voor kamernet heb ik toch zo'n premium account nodig of niet?
Dat hangt er net vanaf. Bij het callcenter waar ik werk (in Amsterdam) betalen ze dus een vrij hoog loon (9,25 voor WO-studenten), maar doen ze niet aan bonussen. Ze evalueren elk half jaar en dan maak je kans op loonsverhoging (gebeurt niet heel vaak). Scores worden wel genoteerd, maar dat is meer om je te coachen en helpen als het niet goed gaat. Je wordt pas ontslagen als je écht consequent ondergemiddeld scoort of een hele slechte attitude hebt (vaak afmelden, niet op komen dagen, vaak te laat zijn). En zelfs dan krijg je een waarschuwing en 5 shifts om je te bewijzen. Ik hou het er al ruim een jaar vol en ben echt geen topscoorder ofzo. Enige punt is wel dat ze met shifts van 3 of 3,5 uur werken, en je doet er max 2 op een dag. Meer dan 6,5 uur per dag kun je er dus niet werken. Moet ik wel zeggen dat dat ook niet echt vol te houden is, na 6,5 uur ben ik het bellen echt wel zat!quote:Op zondag 5 december 2010 01:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Twee weken niet scoren is exit, dus reken je met het salaris van ¤ 9,- plus bonussen niet te gauw rijk. Je moet proberen de puberloon-baantjes te ontwijken, daarmee bedoel ik supermarkt, horeca en fastfood-restaurants, maar ook als postbode of pizzabezorger kan je een aardige boterham verdienen als je maar altijd beschikbaar bent. Onder de 7 euro hoef je niet te zitten wanneer je het slim aanpakt en kijk dan waar je de meeste zekerheid hebt tussen feb - sept ongeveer 40 uur te werken per week.
Hier hetzelfde, maar dat heeft er mee te maken dat ik met mijn vorige baan service-calls deed en geen harde koude verkoop. Overigens ben ik 2 jaar werkzaam geweest op in- en outbound callcenter en werk nu al weer een tijd gedetacheerd, met bijbehorende goodies en inkomen. Probleem is dat "callcenter" voor de meeste mensen een moreel bezwaar is, tenminste, het aantal Fok!kers dat langskomt en zegt "alles te willen doen" BEHALVE callcenter werk is hoog.quote:Op woensdag 8 december 2010 13:58 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
[..]
Dat hangt er net vanaf. Bij het callcenter waar ik werk (in Amsterdam) betalen ze dus een vrij hoog loon (9,25 voor WO-studenten), maar doen ze niet aan bonussen. Ze evalueren elk half jaar en dan maak je kans op loonsverhoging (gebeurt niet heel vaak). Scores worden wel genoteerd, maar dat is meer om je te coachen en helpen als het niet goed gaat. Je wordt pas ontslagen als je écht consequent ondergemiddeld scoort of een hele slechte attitude hebt (vaak afmelden, niet op komen dagen, vaak te laat zijn). En zelfs dan krijg je een waarschuwing en 5 shifts om je te bewijzen. Ik hou het er al ruim een jaar vol en ben echt geen topscoorder ofzo. Enige punt is wel dat ze met shifts van 3 of 3,5 uur werken, en je doet er max 2 op een dag. Meer dan 6,5 uur per dag kun je er dus niet werken. Moet ik wel zeggen dat dat ook niet echt vol te houden is, na 6,5 uur ben ik het bellen echt wel zat!
Wat je zegt over puberloonbaantjes is absoluut waar. De meeste studenten die ik hier ken verdienen minstens 7 euro per uur, je hoeft als student echt niet in horeca of supermarkt te werken voor minimumloon, zijn opties genoeg!
Tjah, hoor het inderdaad vaak. Of uit principe, of het werk lijkt ze kut. Wij bellen alleen warm, bestaande leden dus. Over het algemeen vindt men het prima om gebeld te worden door een doel waar ze lid van zijn. Vinden ze dat niet, geen probleem, dan bied ik mijn excuses aan en geef ik dat aan in het bestand. Sommige mensen (bejaarden) zijn dolblij dat je belt en hangen meteen een kwartier aan de lijn met jequote:Op woensdag 8 december 2010 15:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, maar dat heeft er mee te maken dat ik met mijn vorige baan service-calls deed en geen harde koude verkoop. Overigens ben ik 2 jaar werkzaam geweest op in- en outbound callcenter en werk nu al weer een tijd gedetacheerd, met bijbehorende goodies en inkomen. Probleem is dat "callcenter" voor de meeste mensen een moreel bezwaar is, tenminste, het aantal Fok!kers dat langskomt en zegt "alles te willen doen" BEHALVE callcenter werk is hoog.
Als je geld nodig hebt kan je gewoon je principes opzij zetten. Er zijn ook goededoelenwervers die ¤ 10+ per uur verdienen.
Hoe zijn je contacten met Nederland? Kamers zijn tussen december en februari gelukkig iets gemakkelijker te krijgen dan augustus of september, maar via-via werkt ongetwijfeld het beste.quote:Op vrijdag 10 december 2010 01:50 schreef WhiteMagic het volgende:
tjah, dat maak het wel erg makkelijk
naar wat voor baantjes kan ik eigenlijk het beste op zoek gaan als ik in februari kom? (en wat zou de beste manier zijn om aan een kamer te komen vanuit Egypte?)
Niet alleen qua kamerhuur. Ook uitgaan is veel goedkoper, en leuker! Ik werkte trouwens in de zomervakantie keihard om het collegegeld in een keer te kunnen betalen. Verder is 12 u per week makkelijk te combineren met je studie en sociaal leven. Tsjah, je moet af en toe eens nee zeggen als je vrienden willen gaan eten of zuipen, maar so be it. Ik had niet de luxe van meer dan 500 euro stufi en moest het met het minimum doen. Mijn ouders betaalden wel de zorgverzekering. Toch kon ik rondkomen zonder te lenen of rood te staan. Dus dat moet TS helemaal kunnen met zoveel stufi.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:35 schreef StarGazer het volgende:
Waarom Amsterdam? Ga gewoon naar Groningen. Fantastische studentenstad en qua kamerhuur goedkoper dan Amsterdam.
Ze vragen je collegekaart niet bij een sollicitatiequote:Op vrijdag 10 december 2010 01:59 schreef WhiteMagic het volgende:
ik ken wel wat mensen in amsterdam jah. maar je weet toch wel dat ik nu nog geen student ben he? ik bedoelde dus een tijdelijke baan van feb tot sep... dat heb ik niet echt veel aan studentenbaantjes :S
Uhu, maar jij krijgt wel twee keer zoveel stufi als ik, terwijl ik van m'n ouders alleen de zorgverzekering en af en toe eens een spijkerbroek kreegquote:Op vrijdag 10 december 2010 02:09 schreef WhiteMagic het volgende:
@ Tommeke
bedenk wel dat ik echt ALLES zelf moet betalen he? en zoals je al zei, groningen is wat goedkoper dan amsterdamdan kom je ook wat makkelijker rond
@ GSbrder
weet ikik bedoelde het ook meer in de zin van dat de meeste studentenbaatjes bijbaantjes zijn. ik wil dus zeker 32 uur per week werken tussen feb en sep...
hoeveel was je dan kwijt aan een kamer? en zorgeverzekering scheelt al 100 p/m he?quote:Op vrijdag 10 december 2010 02:13 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Uhu, maar jij krijgt wel twee keer zoveel stufi als ik, terwijl ik van m'n ouders alleen de zorgverzekering en af en toe eens een spijkerbroek kreegDe rest deed en doe ik allemaal zelf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |