Ik ben mijn KRA 200 boek kwijt.......quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zal eens kijken of ik mijn bt boek nog kan vinden. Moet ergens op zolder liggen. Altijd leuk om weer eens te zien hoe we het toen deden.
Die heb ik dan weer niet...quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik ben mijn KRA 200 boek kwijt.......
Het leukste wat ik nog heb zijn de krantjes die tijdens de SOMS in Munster Sud werden uitgegeven.
Dat vond ik ook apart om te zien na het kijken van dat filmpje over die oude houwitzer, kan me die handelingen nog goed voor de geest halen, de berekeningen voor de kardoes, met de stamper aanstampen, en daarna die kruitdamp, en hoe verder het schot, hoe meer kruit er in de houder zat, dat zat je dan 'op te binden'.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zal eens kijken of ik mijn bt boek nog kan vinden. Moet ergens op zolder liggen. Altijd leuk om weer eens te zien hoe we het toen deden.
Op Kamp Trauen zat onze staf en daar mochten we, soms, douchen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die heb ik dan weer niet...
Kamp Trauen.![]()
[ afbeelding ]
Ik denk dat als ik weer achter de richtmiddelen zou zitten ik het zo weer onder de knie kan hebben. Ondanks dat het 19 jaar geleden is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:01 schreef Clan het volgende:
[..]
Dat vond ik ook apart om te zien na het kijken van dat filmpje over die oude houwitzer, kan me die handelingen nog goed voor de geest halen, de berekeningen voor de kardoes, met de stamper aanstampen, en daarna die kruitdamp, en hoe verder het schot, hoe meer kruit er in de houder zat, dat zat je dan 'op te binden'.
Trauenquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Op Kamp Trauen zat onze staf en daar mochten we, soms, douchen.
Dat krantje was echt een leuk idee. Nieuws en foto's van de eenheden betrokken bij de oefening, advies van de KMar, nieuws uit Nederland, het menu en weer voor de komende dagen. Verscheen elke dag.
1 keer per week... pas de laatste schietserie mochten wij snurken op Trauen. Daarvoor lagen we altijd in het bivak.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:07 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Op Kamp Trauen zat onze staf en daar mochten we, soms, douchen.
Lag volgens mij standaard in de bar op Trauen, daar waar ik de laatste schietserie regelmatig zat.quote:Dat krantje was echt een leuk idee. Nieuws en foto's van de eenheden betrokken bij de oefening, advies van de KMar, nieuws uit Nederland, het menu en weer voor de komende dagen. Verscheen elke dag.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:09 schreef Esses het volgende:
[..]
Trauenecht... wat een oude gebouwen daar.
Idd, zelfs "miswijzing los kwadrant" en vlakje vlakje kan ik nog dromen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:08 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik weer achter de richtmiddelen zou zitten ik het zo weer onder de knie kan hebben. Ondanks dat het 19 jaar geleden is.
quote:
Wij hadden altijd bivak Lima. Dit vanwege het hek tussen ons bivak en het oefenterrein. Er waren veel NL eenheden die bij ons op bezoek wilde komen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
1 keer per week... pas de laatste schietserie mochten wij snurken op Trauen. Daarvoor lagen we altijd in het bivak.
Maitje!!!!quote:
Hoekmeterstand 3220, kwadranthoek 245, HE, lading 5, LADEN!!!!!quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, zelfs "miswijzing los kwadrant" en vlakje vlakje kan ik nog dromen.
Gelukkig is Discovery weer verdwenen van mijn TV hier...quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:01 schreef Lightning_NL het volgende:
Discovery Channel, nu
Frontline
Battle Machines
Hoekmeterstand 3220! Kwadranthoek 245! Hoogte staat! Breedte staat! Klaar! Aanhaken! Vuur!quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Hoekmeterstand 3220, kwadranthoek 245, HE, lading 5, LADEN!!!!!
Ik heb je gemist.quote:
nee dan komt cobra me nek vouwenquote:
Au!!!quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hoekmeterstand 3220! Kwadranthoek 245! Hoogte staat! Breedte staat! Klaar! Aanhaken! Vuur!
Tot onze lader ff vergeten was om zijn peltor op te zetten, die dacht dat het hele stuk ontploft was...
Oortjes!!!!!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |