abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90330842
Ik vind het nogal vreemd dat Estee met zo wienig punten in de proef ronde (en dát wás dom!) alsnog wint. Eigenlijk vind ik Mascha beter maar Estee is schattiger ;)
Hoor ik die Griekse melodie...
  donderdag 23 december 2010 @ 12:08:26 #52
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_90335634
Nou, die Mascha is en kookt wel een beetje kleurloos hoor. Kan me geen uitschieters herinneren. Beetje braaf allemaal, terwijl ze een cateringbedrijf heeft. Die Estee heeft stukken minder ervaring, denk ik, en getuigt dus van kooktalent. Denk ik. En schattig vind ik haar allerminst. Brrrrr.

Waar ik me wel over blijf verbazen dat zoveel van die kandidaten nog nooit met dit en nog nooit met dat hebben gewerkt en nog nooit een inktvisje schoongemaakt, een dorade gefileerd. Sjesus, maken die die alleen maar pasta's klaar of zo? Een haas is toch niet zo bijzonder?
  maandag 27 december 2010 @ 17:02:02 #53
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_90500105
Ze hadden eigenlijk blind moeten proeven. Vanaf het begin af aan was het duidelijk dat ze allemaal geilen op Estee. Als je even terug denkt welke kritieken ze soms kreeg die niks te maken hadden met haar eten.... Slechte show, heb 'm ook maar voor een zeer klein deel gevolgd. Tijd voor de Engelse!
Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 mei 2011 @ 14:06:54 #54
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_96647993
Seizoen II is aangekondigd. Je kan je nu aanmelden op net5.nl
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:11:56 #55
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_96648232
Je moet van alles opgeven, hoogtepunten, dieptepunten, maar zelf vertellen ze niks.
Wat valt er te winnen, wat wordt de formule, hoeveel opnamedagen, etc etc.
Tssssssss.

Nou ja, niet dat ik me op wil geven hoor. Maar mocht ik twijfelen dan hielp dit ook niet.
Het versterkt het idee dat je jezelf helemaal over moet geven aan hun grillen.
pi_96701276
quote:
Kijkcijferflop MasterChef in najaar terug op Net5

Net5 komt met een tweede seizoen van de tv-show MasterChef met presentatrice Renate Verbaan. De vrouwenzender is momenteel op zoek naar nieuwe kandidaten. Dat heeft Net5 woensdag laten weten. Het eerste seizoen van MasterChef was afgelopen najaar geen kijkcijferhit. De eerste aflevering scoorde met 637.000 kijkers weliswaar ver boven het zendergemiddelde van Net5, maar in de weken daarop verloor Verbaan honderdduizenden kijkers. Een vervolg leek onwaarschijnlijk.
Nu keert MasterChef toch terug op de buis. In het programma gaan twaalf topkoks in spe een kookstrijd met elkaar aan. “Zij krijgen de meest onmogelijke opdrachten voor hun kiezen, waarbij ze worden beoordeeld door de onverbiddelijke jury bestaande uit Peter Lute en Alain Caron“, aldus Net5.

Er verandert volgens een woordvoerster wel het een en ander. “Nieuw in dit seizoen is dat de kandidaten meer van zichzelf gaan laten zien. MasterChef duikt dieper in het leven van de kandidaten. Waar komt hun passie voor koken vandaan en wat heeft ze ertoe bewogen om mee te doen aan deze keiharde en intensieve kookstrijd?”

Estéé, de winnaar van het vorige seizoen, bewijst volgens Net5 dat MasterChef het recept voor succes is. “Het kookboek, de titel MasterChef en de kers op de taart: begin juli open ik mijn eigen restaurant in Arnhem: ‘t Amusement. Door MasterChef heb ik mijn plannen nu al kunnen verwezenlijken!“, vertelt ze.

MasterChef wordt geproduceerd door Palm Plus Producties.
bron
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:55:03 #57
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_96706176
Oh gadver! "Nieuw in dit seizoen is dat de kandidaten meer van zichzelf gaan laten zien. MasterChef duikt dieper in het leven van de kandidaten." :r
pi_96707644
Ze moeten meer van het koken laten zien, niet al die nutteloze informatie. Ik vind die shows als masterchef en topchef matig, kijk alleen graag naar de topclass.
hoi
pi_101334961
Hans van Wolde is geloof ik niet meer van de partij, net zoals Renate, als ik de promo moet geloven.

En John Torode komt ook op bezoek.
  maandag 29 augustus 2011 @ 16:55:18 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101335447
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:43 schreef Mylene het volgende:
Hans van Wolde is geloof ik niet meer van de partij, net zoals Renate, als ik de promo moet geloven.

Allebei totaal geen gemis, wat mij betreft.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_101674928
quote:
MasterChef Peter Lute

’Kijker moet eten ruiken’

MasterChef begint vanavond bij Net 5 aan z’n tweede seizoen. De omroep en de makers zijn blij dat de eerste reeks, ondanks de enorme concurrentie, zeer acceptabele kijkcijfers scoorde. Koken is blijkbaar zo ’hot’ dat het eveneens goed bekeken Junior MasterChef Australië een Nederlandse versie krijgt.

Volgens chef-kok Peter Lute, naast Alain Caron jurylid van MasterChef , staat of valt het succes van de serie met de kwaliteit waarmee het programma wordt gemaakt. „We proberen de geur- en smaakbeleving eigenlijk dóór het televisiescherm te drukken. Lekker eten heeft alles te maken met sfeer. Je moet al kunnen genieten van een soep als deze op het vuur staat te pruttelen. Geuren en kleuren zijn zo belangrijk. Vandaar dat we de camera ook bij wijze van spreken zo diep mogelijk in de pan laten kijken. Daar gebeurt het. Daarnaast is niets in scène gezet of vooraf ’bekokstoofd’. Alles is puur natuur, om in kooktermen te blijven. MasterChef gaat om liefde voor eten, niet meer, niet minder.”

Lute, die zijn naam inmiddels tot merk heeft verheven en tal van activiteiten rondom het koken ontplooit, beschouwt zijn vak als een levenswijze. „Het is voor mij onvoorstelbaar intens. Ik herken de spanning op de gezichten van de deelnemers zo goed. En het leuke is dat ik, ondanks de nodige jaren ervaring, steeds weer wordt verrast.”

Tot groot genoegen van het jurylid schiet de kwaliteit van de Nederlandse keuken de laatste jaren omhoog. „Heel lang geleden hadden we een verrassend rijke en pure keuken. Helaas raakte die smaakbeleving langzaam op de achtergrond. Nuchtere Nederlanders wilden om zes uur aan tafel en dan iets voorgeschoteld krijgen dat vooral de maag vult. Gelukkig keert die aandacht voor voedsel terug. We koken weer met eerlijke, simpele ingrediënten die worden gewaardeerd om hun eigen smaak. En eindelijk vormt het sociale aspect een belangrijk onderdeel van het tafelen.”

Junior Masterchef

De hoge kijkcijfers van Junior Masterchef Australië bij Net 5 hebben de omroep doen besluiten een Nederlandse versie te produceren. Met ingang van maandag 28 november is het nieuwe programma vier weken lang elke werkdag (vanaf 18.30 uur) te zien. Vandaag start de zoektocht naar kinderen tussen 8 en 12 jaar met culinaire aspiraties (www.net5.nl/juniormasterchef). Volgens Peter Lute wordt Junior MasterChef een absolute kijkcijferhit. „Kinderen hebben een andere belevingswereld. Niet alleen verschilt hun smaakbeleving, ook hebben ze een andere visuele benadering van een mooi opgemaakt bord. Dat betekent dat ze ons zeker gaan verrassen met hun creaties.”
Net5, 21.30 UUR
bron
  woensdag 7 september 2011 @ 16:21:55 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101676148
Hoppa, eerst Topchef en dan nog Masterchef.
*O*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  † In Memoriam † woensdag 7 september 2011 @ 16:32:06 #63
91830 MaximusTG
pi_101676598
Mwa, vind Topchef toch leuker dan Masterchef (de NL versie iig). Masterchef is meer een populariteitswedstrijd geworden, met bepaalde spelelementen die niks met koken te maken hebben..
  woensdag 7 september 2011 @ 16:44:25 #64
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101677071
Ik wacht het eerst nog even af. Kijken of het weer kermiskoken met hindernissen wordt.
Gelukkig krijgen ze bij Topchef ook af en toe wat langer de tijd nu. Ik vind het leuker te zien wat iemand bedenkt, echt bedenkt ipv in 1 minuut uit zijn hoge hoed tovert. Heb het geloof ik al vaker gezegd, het is nu vaak als een piano concours waarbij Jan Vayne wint omdat die het beste kan improviseren.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 september 2011 @ 21:31:44 #65
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101690013
Nou begonnen...
pi_101690360
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:31 schreef borisz het volgende:
Nou begonnen...
*O*
Altijd de sarcasme modus aan
pi_101691873
Best leuk programma, bleef even hangen na Het Blok :P
  Trouwste user 2022 woensdag 7 september 2011 @ 22:10:55 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_101692046
Leuk programma. De deelnemers hebben bijna allemaal passie.

Ook goeie jury.

Krijg er lekkere trek van.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 7 september 2011 @ 22:12:15 #69
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_101692131
Ik ook Tong, bestel gelijk even een pizza.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 september 2011 @ 22:34:33 #70
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101693183
Volgende week voor het echt. Die audities kunnen me gestolen worden.
pi_101705956
Beetje jammer om vanuit de voorrondes gelijk de beste 12 koks te selecteren.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 8 september 2011 @ 13:00:33 #72
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101706158
Ik vond dat juist wel fijn. Ik hou niet zo van die auditierondes. Alleen verbaast het me wel, meteen slechts 12. En 't niveau is nu ook niet je van dat, ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen. Maar dat bedoelden ze waarschijnlijk toen ze zeiden: "Nieuw in dit seizoen is dat de kandidaten meer van zichzelf gaan laten zien. MasterChef duikt dieper in het leven van de kandidaten." Dat moet ook wel als je maar 12 kandidaten hebt....

Dacht nog wel even dat omdat we deze 12 kandidaten nu kennen, ze deze eerst even door laten en flink opschonen om dan de week erna weer 12 verse kandidaten uit te zoeken om de week daarna op te schonen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 september 2011 @ 20:19:05 #73
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101950624
Zo weer. Nu gaan we echt beginnen.
  woensdag 14 september 2011 @ 20:20:10 #74
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_101950672
Oja, goed dat je 't zegt. Ik neem het ook wel op, maar met ondertitels kijken is toch een stuk fijner.
pi_101954967
Ei kloppen. Mes slijpen.
Het lijkt wel kookles voor kinderen!
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')