abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89303719
Mijn vader, zusje en ik willen volgend jaar misschien naar Toscane voor twee weken. Ik zoek dus een vakantiehuis voor drie personen + hond. Het liefst een beetje centraal zodat leuke steden als Volterra, Lucca, Florence, Pisa, San Gimignano rijdbaar zijn. En niet al te duur graag. Ik zat te denken aan 800 per week max.

Weet iemand een leuk vakantiehuis, of een leuk hotel/b&b in een van de kleinere steden? Alvast bedankt :)
pi_89304036
In Toscana heb je veel campings die ook vakatiehuisjes hebben staan. Een reisbureau kan je hier veel over vertellen.
Music runs my life!
pi_89304057
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:01 schreef Giua het volgende:
In Toscana heb je veel campings die ook vakatiehuisjes hebben staan. Een reisbureau kan je hier veel over vertellen.
pi_89304092
Mensen op Fok! vast ook wel. Ik hoor liever persoonlijke ervaringen dan deskundig advies reclame.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 17:20:33 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_89304910
Gelijk heb je. Reisbureaus hebben natuurlijk een ander oogmerk dan de gemiddelde FOK!ker. Helaas kan ik je niet verder helpen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_89305288
Ben dit jaar naar een agriturismo gegaan, een echt toscaans appartement was het, is me prima bevallen.
Was prima gelegen en lekker rustig en (ik denk) niet zo duur.
Is dat niet wat? Om in de italiaanse sfeer te komen 8-)
Als iets niet gaat zoals het moet, moet het zoals het gaat...
pi_89308697
Wat is dat, een agriturismo? :P
pi_89309515
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:44 schreef TheHappyPrince het volgende:
Wat is dat, een agriturismo? :P
Een vakantieverblijf bij een landgoed of bij een boerderij :)

In mijn geval was het bij een wijnboerderij waar ook een wijnproeverij bij was (niet dat ik daar wat aan had). Er waren verschillende appartementen over het land verspreid en ze hadden een eigen zwembad.
Maar ik denk dat er best verschillen tussen de ene agriturismo en de ander zitten (erg luxe of wat minder luxe)
Als iets niet gaat zoals het moet, moet het zoals het gaat...
pi_89314904
In sommige Agriturismi moet je ook helpen met het klaarmaken van het eten. Maar dat ligt er inderdaad aan naar welke je gaat. Verder weet ik wel dat er veel vakantiehuisjes liggen aan de kust.
Music runs my life!
pi_89315358
Ik ben hier 2 jaar terug geweest, prima bevallen.
http://www.topictravel.nl(...)e-binnenland/its-017

Binnen een uur rijden liggen alle steden die je wilt bezoeken.
De appartementen liggen aan het einde van een doodlopende weg. Lekker rustig en je wandelt zo de natuur in.

Hier wat plaatjes om in de stemming te komen :P

Volterra
081123_161096_DSC02471.JPG

San Gimignano
081123_161096_DSC02941.JPG
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_89317757
Haha leuke foto van Volterra :P

Maar ik weet hoe mooi het is! Ben er geweest toen ik 12 was, met mijn oom en tante en hun kinderen (die nergens inwilden, waardoor ik denk ik de enige ben die kan zeggen dat ik de Toren van Pisa heb gezien zónder erin te zijn geweest). We zaten op een camping aan de kust, maar aangezien mijn vader de vouwwagen heeft verkocht kunnen we niet meer naar een camping (behalve misschien als er ook huisjes/chalets zijn, maar dan moet het wel een goede camping zijn, die van 10 jaar geleden was best crappy).
Ik ben toen naar Firenze, Volterra, Lucca, Siena en Pisa geweest. Misschien ook naar andere plekjes, maar dat kan ik me niet meer herinneren. Ik vond Lucca en Volterra het mooiste, en de tuin in Firenze met dat gigantische bad.

Tot nu toe zijn alle agriturismi die ik heb gevonden erg duur. Dat kan ik mijn vader niet aandoen. Ik moet hem nog een beetje overhalen, dus goedkoop = goed ;)
pi_89318274
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:26 schreef TheHappyPrince het volgende:
waardoor ik denk ik de enige ben die kan zeggen dat ik de Toren van Pisa heb gezien zónder erin te zijn geweest
Hier nog zo iemand :P Maarja, valt weinig te zien van binnen en ik vind het veel te duur.

Oja en als je naar Lucca gaat, ga alsjeblieft een ijsje eten bij Gelateria Veneta. Zo'n lekker ijs heb je nog nooit gehad. Ik ben 2 keer in Lucca geweest, en de 2de keer wisten we hem niet meer te liggen en zijn we gaan zoeken totdat we 'm gevonden hadden. Een betere tip voor Lucca kan ik je niet geven :P (Hier spreekt een Italiaan :P)

Klik hier!
Music runs my life!
  woensdag 1 december 2010 @ 13:23:08 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_89382455
Www.elizawashere.nl heeft ook dingen in Toscane. Ik heb nog geen ervaring met hen, maar de dingen op de site zien er leuk uit!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_89676275
Even een bump :)

Die elizawashere.nl had eigenlijk alleen maar te dure huizen, in de periode dat we heen willen :(

En de ijssalon staat genoteerd :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')