Het was dan ook meer een sarcastische opmerking. Uiteraard heb ik er niet zelf over gekozen. Ik wilde alleen even aangeven hoe belachelijk het standpunt van ouderejongere was.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:34 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Jij hebt er niet voor gekozen. Er zit een afwijking in je hersenen die jou doen denken dat je er voor kiest. Je kan er hooguit voor kiezen om de schijn op te houden en tegen je gevoel in hetero te zijn.
Ik kies er ook niet voor om hetero te zijn, ik ben het gewoon. In hoeverre het bepaalt wordt dat de een wel ''de standaard'' genen krijgt en een ander de afwijking erin? Geen flauw idee.
Homoseksualiteit komt, voor zover nu bekend, bij geen enkel ''ras'' onder de mens meer of minder voor dan bij de ander. Sommige families hebben nooit een homo gehad, andere families hebben het hele nageslacht als homoseksueel.
Sorry, had heel diequote:Op donderdag 2 december 2010 22:01 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Het was dan ook meer een sarcastische opmerking. Uiteraard heb ik er niet zelf over gekozen. Ik wilde alleen even aangeven hoe belachelijk het standpunt van ouderejongere was.
quote:Op donderdag 2 december 2010 23:44 schreef Avey het volgende:
Als mijn homoseksualiteit een genetische afwijking is, dan is het er een die ik deel met het grootste deel van de mannelijke bevolking: aangetrokken zijn tot vrouwen.
Dat is nog eens een inzicht, niet?quote:
Geeft wel meteen een topicwendingquote:
Ja en nee.quote:Op vrijdag 3 december 2010 01:35 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Geeft wel meteen een topicwending![]()
Ga me nu ook niet zeggen dat je Top Gear goed vind en van bier houdt?
Zoals ik al zei; glad ijs. Ik ga me hier ook niet verder over uitspreken omdat ik er geen verstand van heb. Het lijkt me ook absoluut niet relevant voor het feit dat men zich wat mij betreft niet moet bemoeien met het geluk van een ander, zolang dat geluk niet wordt veroorzaakt door de ellende van een direct betrokkene.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:11 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Je zegt het zelf al, glad ijs. ALS de natuur mensen homo zou maken om ze geen genen door te laten geven zou dat alleen maar een ondersteuning zijn van het feit dat er iets mankeert aan homo's. Het is trouwens gewoon basisinstinct om je genen door te geven.
[..]
Het is geen mening, wmb hoeft niet iedereen zich voort te planten (liever niet zelfs), maar dat doet niks af aan het feit dat het basisinstinct is om voort te planten en dat je dus wel degelijk kan zeggen dat er iets mankeert als je homo bent.
Het leuke is inderdaad dat pedofilie een geaardheid is, het stomme is alleen dat bij een normale relatie tussen twee volwassen mensen van hetzelfde geslacht niemand benadeeld wordt. De vergelijking pedofilie vs. homoseksualiteit wordt wat mij betreft dan ook slechts gemaakt om homofilie in een (onnodig) kwaad daglicht te stellen en is compleet overbodig.quote:Het 'leuke' is dat wanneer pedofilie die geaardheid is, er opeens veel meer mensen lijken te zijn die dat zo zien.
quote:Op donderdag 2 december 2010 22:01 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Het was dan ook meer een sarcastische opmerking. Uiteraard heb ik er niet zelf over gekozen. Ik wilde alleen even aangeven hoe belachelijk het standpunt van ouderejongere was.
Het gaat hier niet om een discussie, je loopt gewoon verschrikkelijk uit je nek te lullenquote:Op vrijdag 3 december 2010 19:36 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Als iemand anders denkt dan jij is het een belachelijk standpunt. Wat zijn jullie toch goed in discussiėren.
Ja, en dat heeft geen fuck met geaardheid te maken.quote:Laat ik het dan anders formuleren: gedrag kies je voor.
En wat versta je dan wel niet onder 'homo-zijn'?quote:Verreweg de meeste homo's zijn full-time bezig met homo-zijn.
Ooit wel eens gehoord van aandachttrekkerij, wat er ook gebeurt als bekende man X een relatie krijgt met bekende vrouw Y?quote:Er bestaat geen enkele bekende homo-Nederlander die niet daar constant over loopt de praten of het theatraal loopt te uiten.
Ja, en elke hetero moet zijn mond dichthouden over de relatie die hij/zij heeft met een anderquote:Als elke homo zijn mond dicht zou houden en zijn activiteiten alleen in zijn slaapkamer uitvoert
quote:zou ik het oordeel aan God overlaten.
Hoe zou je dat in vredensnaam moeten aanleren?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:41 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Of misschien is het klimaat zo dat homofilie vaker wordt aangeleerd.
Gadverdamme, stuk tuig.quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:36 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Als iemand anders denkt dan jij is het een belachelijk standpunt. Wat zijn jullie toch goed in discussiėren.
Laat ik het dan anders formuleren: gedrag kies je voor. Verreweg de meeste homo's zijn full-time bezig met homo-zijn. Er bestaat geen enkele bekende homo-Nederlander die niet daar constant over loopt de praten of het theatraal loopt te uiten. Als elke homo zijn mond dicht zou houden en zijn activiteiten alleen in zijn slaapkamer uitvoert zou ik het oordeel aan God overlaten.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; glad ijs. Ik ga me hier ook niet verder over uitspreken omdat ik er geen verstand van heb. Het lijkt me ook absoluut niet relevant voor het feit dat men zich wat mij betreft niet moet bemoeien met het geluk van een ander, zolang dat geluk niet wordt veroorzaakt door de ellende van een direct betrokkene.
[..]
Het leuke is inderdaad dat pedofilie een geaardheid is, het stomme is alleen dat bij een normale relatie tussen twee volwassen mensen van hetzelfde geslacht niemand benadeeld wordt. De vergelijking pedofilie vs. homoseksualiteit wordt wat mij betreft dan ook slechts gemaakt om homofilie in een (onnodig) kwaad daglicht te stellen en is compleet overbodig.
We zeggen toch ook niet dat heterofilie een geaardheid is en dus hetzelfde als pedofilie.
Nogmaals, laat iedereen zich lekker met zijn eigen zaken bemoeien en laat mensen lekker met elkaar doen wat ze leuk vinden in de slaapkamer!
Of zoals Dawkins zegt:
Enjoy your own sex life (so long as it damages nobody else) and leave others to enjoy theirs in private whatever their inclinations, which are none of your business.
Mijn opmerking ging er niet over of pedofilie wel of geen geaardheid is, tuurlijk is het dat. Het ging erover dat wanneer we over homofilie praten iedereen maar begrip moet opbrengen voor iemands gevoel, terwijl wanneer we over pedofilie praten mensen spontaan veranderen in Vlad Dracula.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het leuke is inderdaad dat pedofilie een geaardheid is, het stomme is alleen dat bij een normale relatie tussen twee volwassen mensen van hetzelfde geslacht niemand benadeeld wordt. De vergelijking pedofilie vs. homoseksualiteit wordt wat mij betreft dan ook slechts gemaakt om homofilie in een (onnodig) kwaad daglicht te stellen en is compleet overbodig.
We zeggen toch ook niet dat heterofilie een geaardheid is en dus hetzelfde als pedofilie.
Nogmaals, laat iedereen zich lekker met zijn eigen zaken bemoeien en laat mensen lekker met elkaar doen wat ze leuk vinden in de slaapkamer!
Of zoals Dawkins zegt:
Enjoy your own sex life (so long as it damages nobody else) and leave others to enjoy theirs in private whatever their inclinations, which are none of your business.
Ik erger me ook nogal aan homo's die zich geroepen voelen om zich "homo-achtig" te gedragen. Ik vind het dan ook een slechte zaak dat het houden van een gayparade wordt beschouwd als een gunstige ontwikkeling. Ik moet alleen wel zeggen, dat ik het idee heb dat die BN'ers zich vooral zo gedragen, omdat veel mensen dat (blijkbaar) leuk vinden om te zien. Toen ik Joling namelijk langs zag komen bij P&W viel het me direct op dat hij zich eens niet zo irritant gedroeg.quote:Op vrijdag 3 december 2010 19:36 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Laat ik het dan anders formuleren: gedrag kies je voor. Verreweg de meeste homo's zijn full-time bezig met homo-zijn. Er bestaat geen enkele bekende homo-Nederlander die niet daar constant over loopt de praten of het theatraal loopt te uiten. Als elke homo zijn mond dicht zou houden en zijn activiteiten alleen in zijn slaapkamer uitvoert zou ik het oordeel aan God overlaten.
Ik ga niet vertellen hoe je homofilie aanleert, dit weet ik namelijk niet. Ik zeg alleen dat je andere mogelijkheden open moet houden en niet direct moet roepen dat als er meer homo's zijn dit iets goeds is, omdat het wel moet betekenen dat meer mensen uit de kast durven te komen. Ik ga er persoonlijk van uit dat elke geaardheid met de jaren is aangeleerd, aangezien iedereen asexueel geboren wordt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe zou je dat in vredensnaam moeten aanleren?
Families en de maatschappij gaan er nog altijd vanuit dat je hetero bent hoor.
En waarom dan niet? Het slaat namelijk nergens op, hoe kan je geaardheid nou een ziekte zijn? Dat woord impliceert allerlei dingen die gewoonweg niet waar zijn.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Van mij mag je best met iemand van hetzelfde geslacht het bed delen als dat je ding is hoor. Ga alleen niet zeuren als iemand homofilie (terecht) een ziekte noemt.
Hoe ben je hier bij gekomen?quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Ik ga er persoonlijk van uit dat elke geaardheid met de jaren is aangeleerd, aangezien iedereen asexueel geboren wordt.
Er schijnt wel een bepaalde soort genetische aanleg te zijn voor mensen om gelovig te zijnquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:20 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik word altijd een beetje verdrietig van zulke domme lui op FOK!. Ik zeg toch ook niet dat gelovig zijn een ziekte/afwijking is. Want iedereen is ongelovig geboren. Bladieblabla.
Gelukkig ken ik IRL heel weinig domme mensen.
Iets met het 21e chromosoom?quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:22 schreef Avey het volgende:
[..]
Er schijnt wel een bepaalde soort genetische aanleg te zijn voor mensen om gelovig te zijn
Hier nam ik je niet meer serieus.quote:
Hier nam ik je nog minder serieus.quote:Verder heeft ie in de grond gelijk. Bruinwerkerij
En vanaf dat punt was je gewoon een bekrompen idioot.quote:dient geen enkel doel.
Hier ben ik het sowieso met je eens. Sowieso zie ik eigenlijk geen reden om pedofiele mensen (want ja, het zijn ook mensen) te veroordelen op iets, terwijl ze er niets schadelijks mee aanrichten. Ik ken zelf genoeg pedofiele mensen, die een kind nooit iets aan zouden doen (en dan bedoel ik dus ook geen grooming o.i.d.). Het zou je nog verbazen hoe tolerant en open-minded deze mensen zijn, omdat ze door de maatschappij uitgekotst worden voor iets waar ze zelf niet voor hebben kunnen kiezen. Ik weet dat ik nu waarschijnlijk gelijk een pedofiel genoemd ga worden door aan aantal klapharken (zoals meestal gebeurt als iemand 'pedofielen' in bescherming neemt op deze manier), maar lullen jullie (de veroordelende mensen dus) maar lekker een eind in de ruimte en leer eens normaal om te gaan met mensen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 12:58 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Mijn opmerking ging er niet over of pedofilie wel of geen geaardheid is, tuurlijk is het dat. Het ging erover dat wanneer we over homofilie praten iedereen maar begrip moet opbrengen voor iemands gevoel, terwijl wanneer we over pedofilie praten mensen spontaan veranderen in Vlad Dracula.
Tot hier ben ik het grotendeels met je eens, met de kanttekening dat er ook echt wel hetero's zijn die constant door blijven zeiken tegen iemand die homo is, waarom 'ie nou nooit met een handtasje over straat loopt enzo. En dan niet uit een geintje, maar omdat ze ervan overtuigd zijn dat het ook daadwerkelijk zo hoort.quote:Ik wil homofilie trouwens helemaal niet in een kwaad daglicht stellen. Ik vind alleen dat omdat het een afwijkende (en dit woord is waar het om gaat) geaardheid is, het vergelijkbaar met pedofilie is. Dit geldt ook voor necrofilie, zoöfilie en wat er nog meer allemaal mag bestaan. Hierin neem ik niet mee wat het maatschappelijk effect is, van het uitvoeren van je geaardheid, maar gaat het me om de persoon die die geaardheid heeft. Het valt me trouwens wel op dat alleen (maar lang niet alle) homo's het idee lijken te hebben, dat je hun geaardheid terug moet zien in hun persoonlijkheid..
En hier ben ik het niet mee eens. Leg eens uit op welke gronden je homofilie als een ziekte classificeert?quote:Van mij mag je best met iemand van hetzelfde geslacht het bed delen als dat je ding is hoor. Ga alleen niet zeuren als iemand homofilie (terecht) een ziekte noemt.
Klopt, heb ik in een eerdere post al geprobeerd aan te stippen (al weet ik niet meer of dat dit topic was).quote:[..]
Ik erger me ook nogal aan homo's die zich geroepen voelen om zich "homo-achtig" te gedragen. Ik vind het dan ook een slechte zaak dat het houden van een gayparade wordt beschouwd als een gunstige ontwikkeling. Ik moet alleen wel zeggen, dat ik het idee heb dat die BN'ers zich vooral zo gedragen, omdat veel mensen dat (blijkbaar) leuk vinden om te zien. Toen ik Joling namelijk langs zag komen bij P&W viel het me direct op dat hij zich eens niet zo irritant gedroeg.
Bron hiervoor?quote:[..]
Ik ga niet vertellen hoe je homofilie aanleert, dit weet ik namelijk niet. Ik zeg alleen dat je andere mogelijkheden open moet houden en niet direct moet roepen dat als er meer homo's zijn dit iets goeds is, omdat het wel moet betekenen dat meer mensen uit de kast durven te komen. Ik ga er persoonlijk van uit dat elke geaardheid met de jaren is aangeleerd, aangezien iedereen asexueel geboren wordt.
Hč, wat?quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:51 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Hier nam ik je niet meer serieus.
[..]
Hier nam ik je nog minder serieus.
[..]
En vanaf dat punt was je gewoon een bekrompen idioot.
Even ter info: volgens mij is allang geconcludeerd dat het doel van homofilie is om ten eerste de populatiegroei tegen te gaan, en ten tweede om te zorgen dat er altijd 'ouders' voor een kind zijn (een soort van ouderoverschot, zodat er voorraad is), als je het even puur biologisch bekijkt. Of dit een wenselijk doel is mag ieder voor zich beslissen, maar ga niet uit je nek lopen lullen dat er geen doel is, dan heb je namelijk gewoon simpelweg ongelijk.
EDIT: Ringo, ik zie je constant overal dit soort bekrompen meningen posten. Als je wilt trollen, ga dat dan lekker in ONZ doen ofzo, en als je niet trollt, leer dan eens fatsoenlijk nadenken.
Volgens mij was het ook niet helemaal serieus bedoeldquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:51 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Hier nam ik je niet meer serieus.
[..]
Hier nam ik je nog minder serieus.
[..]
En vanaf dat punt was je gewoon een bekrompen idioot.
Dan mag 'ie wat mij betreft naar ONZ ofzo, zodat we hem in NWS in ieder geval een tijdje kwijt zijn.quote:Op zaterdag 4 december 2010 18:25 schreef Avey het volgende:
[..]
Volgens mij was het ook niet helemaal serieus bedoeld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |