abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89296042
DEN HAAG - In de Wikileaks-documenten bevestigt een Amerikaanse diplomaat de aanwezigheid van kernwapens in Nederland. In een bericht van november 2009 van de Amerikaanse ambassade in Duitsland is sprake van kernwapens van de VS in Duitsland, België en Turkije. Het Nederlands kabinet heeft de aanwezigheid van Amerikaanse kernwapens in Nederland nooit bevestigd.

Het bericht van de ambassade aan het ministerie van Buitenlandse Zaken in Washington gaat over een driegesprek van de Amerikaanse ambassadeur in Berlijn Philip Murphy, de Amerikaanse diplomaat Phil Gordon en de Duitse nationale veiligheidsadviseur van bondskanselier Angela Merkel, Christop Heusgen.

Die laatste zegt dat Duitsland er niet veel voor voelt om „de twintig“ nucleaire wapens in Duitsland weg te laten halen als Rusland er nog steeds duizenden overhoudt. De diplomaat, Phil Gordon, merkt dan op dat het belangrijk is om eerst alle potentiële consequenties van het Duitse voorstel na te gaan. „Bijvoorbeeld, het terugtrekken van nucleaire wapens uit Duitsland en misschien uit België en Nederland kan het voor Turkije politiek heel moeilijk maken om de eigen voorraad aan te houden, zelfs als het overtuigd is van de noodzaak dat wel te doen.”

Dat er Amerikaanse kernwapens liggen op de vliegbasis Volkel is weliswaar nooit formeel bevestigd, maar wordt al jaren vermoed. Oud-minister van Buitenlandse Zaken Jozias van Aartsen sprak er twaalf jaar geleden in de Eerste Kamer al impliciet over.

http://www.telegraaf.nl/b(...)derland__.html?p=2,1

Dit verdiende wel een eigen topique. Was dat eik wel een geheim? En wat gaan we met deze kernwapens doen? In bezit houden t.b.v. een geopolitiek machtsevenwicht of gaan we ze gebruiken om schurkenstaten als Iran en Noord-Korea alvast te nuken? :P

Zeg het maar!
o_0
pi_89296155
Ik zou dit topic ermee nuken, want met zo'n beginstelling kan het nooit veel worden. Alsof we daadwerkelijk schurkenstaten 'eventjes' zouden gaan nuken. :')

En het was niet echt een geheim, maar de overheid was ook niet in de positie om het zomaar te bevestigen, dat zou tegen de principes van een 'kernwapenvrije' wereld ingaan. En dit is één van de doelstellingen waar Nederland zich aan gecommitteerd heeft.
"If a kid asks where rain comes from, I think a cute thing to tell him is God is crying. And if he asks why God is crying, another cute thing to tell him is; Probably because of something you did." - Stages in Indonesië
pi_89296202
ZO OUD NIEUWS DIT _O-
pi_89296342
niet alleen volkel.. gilze rijen liggen er ook meerdere..

en ik geloof in het noorden liggen wat kleinere mobiele voor eventuele onderscheppingen.
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  maandag 29 november 2010 @ 14:10:05 #6
198721 DOPERT
Jup, ja zeker
pi_89296487
Het is al jaren bekend dat Nederland kernwapens in het land heeft. Alhoewel ze niet van Nederland zelf zijn. Alles onder het Nuclear sharing policy van de NAVO.

Wat meer info hier http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_sharing
euhhh
pi_89296505
Gast........
niks op gilze hoor :Z

Geen wiki leaks voor nodig....

http://www.spangdahlem.af.mil/news/story.asp?id=123103252
pi_89296599
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:06 schreef IceDustbin2 het volgende:
niet alleen volkel.. gilze rijen liggen er ook meerdere..

en ik geloof in het noorden liggen wat kleinere mobiele voor eventuele onderscheppingen.
ow goed beveligd?
pi_89296623
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:02 schreef Athlon64x het volgende:
ZO OUD NIEUWS DIT _O-
kan wel zo zijn, maar nu is het bevestigd oud nieuws.
pi_89296650
Ze kunnen ze niet eens gebruiken. Ze zijn van de VS. Enkel de VS heeft toegang tot de eventuele lancering en het op scherp zetten van de koppen...
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_89296719
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:13 schreef maxwellj het volgende:

[..]

kan wel zo zijn, maar nu is het bevestigd oud nieuws.
Nah we weten het niet ik bedoel iedereen kan wel documenten naar site sturen
pi_89296726
En Woensdrecht, liggen daar mss ook nog wapens? :s)
o_0
pi_89296789
Saai, oud bekend nieuws.
  maandag 29 november 2010 @ 14:18:00 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_89296797
Boh ja, dat wist ik ook wel. Het lijkt een beetje een publiek geheim.
pi_89296836
quote:
Op maandag 29 november 2010 14:14 schreef craftyvirus het volgende:
Ze kunnen ze niet eens gebruiken. Ze zijn van de VS. Enkel de VS heeft toegang tot de eventuele lancering en het op scherp zetten van de koppen...
hebben we er nog niks aan :( :9
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_89296928
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:01 schreef Woeste_Woerd het volgende:
Ik zou dit topic ermee nuken, want met zo'n beginstelling kan het nooit veel worden. Alsof we daadwerkelijk schurkenstaten 'eventjes' zouden gaan nuken. :')
Zo serieus was die suggestie ook niet, zie de smilie.
o_0
  maandag 29 november 2010 @ 14:22:57 #18
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_89296984
Soesterberg niet of niet meer?
Non possumus non loqui
pi_89297027
quote:
Mooie link, maar hoe is dit bewijs dat er geen wapens op andere bases liggen?
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_89297222
Bewijs is het niet waar ze niet liggen....maar wel waar ze wel liggen
pi_89297254
Niets nieuws onder de zon.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  maandag 29 november 2010 @ 14:32:58 #22
235552 Mr.Houdoe
Officiële Timur-fanboy
pi_89297360
Was dit niet een "publiek geheim"? :@
pi_89297462
Niks nieuws idd. Je dacht zeker dat die Amerikanen hier vrolijk blijven zitten omdat de frikandellen en kroketten zo lekker zijn? :P
pi_89297524
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:24 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Mooie link, maar hoe is dit bewijs dat er geen wapens op andere bases liggen?
Ik lees alleen maar dat er 2 bases bezocht zijn, waar de VS in elk geval munitie heeft liggen. Meer kan ik in elk geval niet uit de tekst halen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_89297596
In New Kids Turbo wordt Maaskantje toch ook genuked?! Dus eehh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')