Zo en weer terug.
Ondanks dat het weer soms wat te wensen over liet en het programma wat minder was dan voorgaande jaren was het toch weer erg gezellig
Vrijdag:5:00 weg gegaan om een goed plekje te vinden. Toen we aankwamen gelijk naar ons grasveldje gegaan. Geen andere bewoners waar dat vorig jaar wel het geval was. Er stonden wel een paar mensen van vorig jaar op de aangrenzende kleine parkeerplaats dus dat was weer gezellig.
Partytent opgezet en lekker chillen

Tussendoor nog even bij ons stamcafe gaan kijken en een broodje fleishkase gegeten.
Eerst een flink stuk van
Plain White T's gezien. Op 1 nummer na niet echt mijn ding, maar wel eens op 3FM gehoord dus bij gebrek aan beter toch maar even kijken. Heel erg slome muziek over het algemeen.
Daarna naar
Black Veil Brides. Geen idee wat het was. We liepen er toevallig langs en zijn even blijven kijken omdat ze er wel extreem uit zagen. Absolute meevaller. Speelden best OK. Anders dan ik verwacht had. Gezien het uiterlijk had ik bak met klereherrie verwacht, maar gewoon lekkere hardrock/metal achtige muziek.
Na iets van 5 nummers doorgelopen richting
The Gaslight Anthem. Ook een beetje algemeen, net als Plain White T's maar dan met iets meer tempo erin. De zanger had in ieder geval gelijk dat ze vaker in het voorprogramma van Kings of Leon moesten spelen, want het meisjes gehalte was erg groot. Aardig, niet meer dan dat.
Toen naar Alterna voor
White Lies. Het optreden was best OK, maar wel erg veel van hetzelfde. Ik vond de zanger wel goed zingen.
Wolfmother was een beetje de aanfluiting van de avond. Op zich speelden ze niet slecht, maar de nummers werden zo uitgerekt dan ik er na 3 nummers helemaal klaar mee was. Best wel balen, want verder klonk het wel OK.
Nog een stuk van
Black Stone Cherry gezien. Klonk aan de ene kant best goed, maar het kon mijn aandacht niet zo goed vast houden.
Iets van 2 nummers van
Mando Diao. Kon mij ook niet bekoren.
Restultaat van de vrijdag: Een Rock am Ring onwaardige dag. Bij Main Stage stonden alleen maar vrouwen te zwijmelen bij slome popmuziek, op de Alterna was nog enige gitaar te bespeuren, maar het meeste was ook nogal langdradig gezeur. De bands op Club Stage waren de bandjes vaak te nietszeggend om er echt voor te gaan staan. Kortom, een erg tegenvallende dag.
Zaterdag:Om 9:30 uit ons bed getimmerd door de politie. We mochten niet meer op het grasveldje staan omdat het geen camping was. Gelukkig hoefden we maar een klein stukje op te schuiven. Dan stonden we aan de rand van de parkeerplaats en dan zouden ze het door de vingers zien. We waren ingesloten door auto's dus ze hadden niet echt een andere keus

We mochten alleen de partytent niet meer opzetten.
Wederom naar ons stamcafe en chickenwings met friet gegeten. Altijd lekker

om ongeveer 17:30 op het terrein. Net te laat om Sevendust te zien. Ik dacht dat ze later begonnen, maar geen programma kunnen krijgen....
Toen doorgelopen naar iets wat
Hurts heette. Nooit van gehoord, maar het podium zag er wel vet uit dus toch maar gaan kijken.
Op zich was de setting erg goed en was het allemaal erg sfeervol. Ik kende 1 liedje en het was best aardig gespeeld, maar ook allemaal weer meer van hetzelfde en wederom voornamelijk dames die het leuk vonden.
Daarna doorgelopen naar
Hollywood Undead. Rock met rap. Als het te voordehandliggend wordt gedaan blijft het iets raars. Het was daar wel al veel drukker dan op de Main Stage. Uiteindelijk de hele avond daar doorgebracht.
Na Hollywood Undead kwam
Bring Me The Horizon. Ongelooflijke bak met klere herrie. Ik kan er weinig anders van maken. Was dus ook niet echt positief. Voornamelijk de zanger vond ik weinig mee te beginnen. Ik moet wel zeggen dat hij wel de actie erin hield door elke keer het publiek op te jutten. Iedereen laten crowdsurfen en als ze voor aangekomen waren hem een high5 geven was natuurlijk wel cool
In Flames vond ik erg goed. Vaag kende ik het wel, maar wist niet meer precies wat het was. Wisten mijn aandacht wel vast te houden. Strak gespeeld. Alleen de zanger was wat moeilijk te horen.
Disturbed was alleen al gezien de show de topper van de avond. De stem van de zanger was iets wat minder dan ik van hem gewend ben, maar ze kregen het publiek goed mee en de grote videowall was natuurlijk super vet om te zien. Strak gespeeld, hoewel het geluid wat zacht stond. Jammer dat het begon te regenen.
KoRn ging ook helemaal los. De regen zorgde wel voor een interessante sfeer, maar wel erg nat

Hoewel de zang soms wat moeilijk te horen was blijven ze wel rocken

Na KoRn helemaal doorweekt van de regen richting de bus gegaan. Daar nog veel te lang moeten wachten op de bus. Uiteindelijk bij de auto alles maar in een vuilniszak gegooid en schone kleren aangetrokken
Zondag:Rustig dagje om te beginnen. Een beetje chillen en bijkomen van de avond ervoor. Voor het laatst naar ons stamcafe en weer wat gegeten

Vrij laat naar het terrein gegaan. Een stukje
Avenged Sevenfold meegepakt. Goede show en podium zag er vet uit, maar het is niet zo mijn band.
Doorgegaan voor het laatste stukje van
Lifehouse. Mijn vriendin had gehoord dat ze erg matig live waren, maar ik vond het meevallen. Speelden best goed en hadden er lol in.
Terug naar Avenged Sevenfold om een plekje te vinden voor
Volbeat. Uiteindelijk net achter het 2de videoscherm komen te staan. Niet geweldige plekken, maar wat wil je als je zo laat aan komt. Mijn vriendin lichtelijk geirriteerd dat ze niets kon zien. Het spelen was wel erg goed. De show ook wel, hoewel ik het om onbekende reden toch wel als een iets wat verplicht nummertje vond lijken. Publiek ging in ieder geval los. Gelukkig vielen er maar een paar druppels want ik had geen zin om weer zeiknat te regenen.
We hadden geen zin om nog veel langer te wachten op System of a Down dus uiteindelijk terug naar de auto gegaan en richting huis gegaan. Vanacht om 1:00 thuis aangekomen.
Uiteindelijk was het toch een geslaagd weekend.
Ik hoop wel dat de organisatie geleerd heeft dat softe muziek op dit festival niet echt werkt. Voor mjin gevoel was het zaterdag al vroeg op de dag erg druk op de Alterna terwijl het veel minder druk was bij de Main Stage. Lijkt me ook duidelijk dat de line-up minder was gezien de kaartverkoop. Uiteindelijk:
Pro's: Disturbed, Volbeat, KoRn, Lifehousek, Black Veil Brides, crepes, hamburgers, pizza's en stamcafe.
Cons: Veel te veel niet rock muziek op een rock festival en het weer was wat minder.
Is het iemand trouwens opgevallen dat er veel auto's langs de weg zijn weggetakeld? Wij keken uit op een weg aan de rand van Müllenbach en de hele dag door waren ze auto's die langs de kant van de weg stonden aan het weg slepen, maar voor mijn gevoel zat er niet een logische volorde in.
Volgend jaar gewoon weer
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"