natuurlijk! Je hebt dan toch het geld!quote:Op zondag 28 november 2010 16:31 schreef Ricardo016 het volgende:
Hallo,
Ik heb op Marktplaats mijn DJ set te koop gezet omdat ik over wou stappen op een beter merk.
Ik had als vraagprijs 600 Euro. Maar nu wilt iemand hem overnemen voor 750 Euro + 50 Euro verzendkosten. Ik moet het pakketje opsturen naar nigeria voor zijn vriend als kerstkado.
Ik had al gelezen dat dit zeer waarschijnlijk oplichting is. maar hij wilt het geld overmaken via Paypal en ik stuur niks eerder op voordat het geld binnen is. Als hij het via Paypal overmaakt en ik het geld binnenheb is het toch wel te vertrouwen?
Gr Ricardo
+1quote:Op zondag 28 november 2010 16:34 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Al komt ie het persoonlijk ophalen en geeft hij jou cash het geld, vertrouw nooit iemand uit Nigeria![]()
Precies.quote:Op zondag 28 november 2010 16:31 schreef Ricardo016 het volgende:
Ik had al gelezen dat dit zeer waarschijnlijk oplichting is. maar hij wilt het geld overmaken via Paypal en ik stuur niks eerder op voordat het geld binnen is. Als hij het via Paypal overmaakt en ik het geld binnenheb is het toch wel te vertrouwen?
Het zou net zoiets zijn als denken dat je betere wodka kan maken dan een Rus.quote:Op zondag 28 november 2010 16:35 schreef Hans_Clock het volgende:
Die Nigerianen leven hier van. Probeer ze niet te slim af te zijn.
Nee.quote:Op zondag 28 november 2010 16:36 schreef Ricardo016 het volgende:
Maar zogauw het op Paypal staat stort ik het naar de bank en pin ik het. Dan pas stuur ik het pakketje op. Ik bewaar alle mails als bewijs dus kan Paypal nooit eht geld terugvragen toch?
Nee want je kan bij Paypal ook in het negatief staan, dus je hebt gewoon een schuld bij ze dan. Nigeria = niet doen.quote:Maar zogauw het op Paypal staat stort ik het naar de bank en pin ik het. Dan pas stuur ik het pakketje op. Ik bewaar alle mails als bewijs dus kan Paypal nooit eht geld terugvragen toch?
maar dan kan hij het geld alsnog terugvragen, want paypal heeft je banknummerquote:Op zondag 28 november 2010 16:37 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Precies.
Zodra je het geld op je paypal hebt staan overmaken naar je bankrekening.
Dan kan je verder niets gebeuren.
Ik zou het gewoon doen.
goeiequote:Op zondag 28 november 2010 16:37 schreef TwenteFC het volgende:
laat hem lekker betalen, en stuur niets op. Maar ondertussen zeg je tegen hem dat het verzonden is.
Dan kan je zien hoe veilig je was.
Sherlock Holmes.quote:Op zondag 28 november 2010 16:40 schreef Ricardo016 het volgende:
Dus ik kom sws in de schuld als ik dit doe? Ook als ik de e-mails bewaar?
Ja.quote:Op zondag 28 november 2010 16:40 schreef Ricardo016 het volgende:
Dus ik kom sws in de schuld als ik dit doe? Ook als ik de e-mails bewaar?
Hmja, dat is wel slim.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |