En veel praten met degene waar je goed mee kan opschieten en... Sporten, sporten, sporten! Zorgt ervoor dat die endorfines komen!quote:Op zondag 28 november 2010 15:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Fake it till you make it wil bij mij nog wel eens helpen.
Rationeel gezien weet je dat je door bepaalde dingen te doen, je je beter gaat voelen. Ook dingen die in het grotere geheel nergens op lijken te slaan. Zoals een keer de afwas doen, het glas wegbrengen, iets lekkers voor jezelf kopen, een toffe film kijken... Schrijf die dingen op. Let er vooral op dat je er ook flink wat hele kleine dingen tussen zet die echt makkelijk realiseerbaar zijn. Maak een mooie mix tussen "leuke" dingen (al ervaar je dat op dat moment wellicht niet zo) en dingen die "moeten" (huis, administratie, baan, etc).
Je hoeft ze ook niet allemaal in 1 keer op te schrijven, zorg gewoon dat je een lijstje hebt, met daarop een aantal punten die je vooruit gaan helpen. Kleinere dingen en iets grotere dingen. Hou het overzichtelijk en schrijf de deeltaken op ipv gelijk het grote geheel/de grote klus.
En ga aan de slag. Wat staat er op de lijst? Dat ga ik doen. Je hoeft het niet leuk te vinden, je hoeft er niet van te genieten, je moet het alleen doen. Als je een punt hebt afgewerkt, zet je een vinkje.
Uiteindelijk zul je zien dat je merkt dat het prettig is de dingen op de lijst af te werken en merken dat je er blij mee bent dat je het hebt gedaan, ook al vond je het op dat moment een ramp. En als het goed is heeft dat aan katalyserend effect.
Onzeker over mezelf. En nogal moe van gisteren.quote:Op zaterdag 11 december 2010 21:16 schreef Deepbluesea. het volgende:
Een leuk cafeetje instappen en een beetje gaan praten met leuke mensen. Maar ja waarom doe je dat niet?
U vraagt wij draaienquote:Op zaterdag 11 december 2010 21:19 schreef applecherry het volgende:
Eigenlijk zou de titel moeten zijn:
Hoe word ik weer gelukkig?
Dit is overigens niet waar. Ik kreeg ze na 2/3 gesprekken al voorgeschreven, of althans "men" vond na 2/3 gesprekken al dat ik ze moest gaan nemen. Voor mijn gevoel hadden we het toen nog geen seconde gehad over waar mijn "god wat voel ik me kut" gevoelens vandaag kwamen. Alleen behandeld wanneer ze er waren, hoe lang ik er al last van had en of ik overwoog mezelf van kant te makenquote:Op zondag 28 november 2010 22:38 schreef PluisigNijntje het volgende:
Anti-depressiva krijg je niet zo snel voorgeschreven hoor, en vooral niet in de winter, omdat er al gauw gedacht wordt aan een winterdipje.
Hooguit krijg je een doorverwijzing naar een psycholoog.
Thanksquote:Op zaterdag 11 december 2010 22:42 schreef CecilBDemented het volgende:
ben ook depri!! het werkt om veel te ondernemen en zoveel mogelijk uit je eigen vertrouwelijke pieker omgeving weg te zijn! anti depresiva heb ik nooit gebruikt gaat ook niet gebeuren!
Helaas is bij alle vreugde altijd van korte tijd! En krijg ik vrij snel altijd weer een trap in mijn rug.
maar als ik mij goed voel komt dat omdat ik dingen onderneem of leuk contact met mensen heb!
misschien kan het je helpen!
maar onthou wel iemand kan pas van je houden als je van jezelf houd!
maak vrienden met jezelf, en trek erop uit!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |