abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89223014
Vanwege het staken van mijn studie ben ik nu bezig met een hernieuwde studiekeuze.
Ik ben alleen op zoek naar mensen die me wat meer kunnen vertellen of de twee genoemde opleidingen. Ik heb hiervan al open dagen en opleidingsmarkten bezocht, maar dit geeft toch een eenzijdig beeld.

Mbrt duaal lijkt mij erg interessant vanwege het technische aspect en toch bezig zijn met mensen. (natuurkunde was mijn lievelingsvak) Duaal omdat werken en leren me erg aanspreekt, en er gelijk centjes verdient kunnen worden. (ik woon samen met mijn vriend dus wat ruimer in het geld zitten is niet gek) Ik moet alleen wel gelijk één van de drie afdelingen kiezen als ik duaal wil gaan doen.
Nu was ik op een opleidingsmarkt en degene van radiodiagnostiek zei dat je wel opgeleid wordt voor alle vakgebieden maar het heel moeilijk is om te switchen naar een andere afdeling na je opleiding (bijv. van nucleair naar radiotherapie) omdat je kennis heel erg achterloopt omdat de ontwikkelingen razendsnel gaan. Daar zeiden ze dat een inservice opleiding net zo goed is, waar je dus opgeleid wordt voor één afdeling. Nadeel: je krijgt geen officiële bachelor titel, en het is een opleiding op hbo niveau maar geen erkende hbo opleiding.

Daarbij lijkt de inservice opleiding anesthesie medewerker me ook interessant. Dit lijkt me erg uitdagend en het lijkt me erg leuk om mensen bij te staan tijdens een spannend moment. Het technische aspect spreekt me ook weer erg aan. Het is alleen weer inservice en je krijgt geen bachelor titel en het is ook niet officieel erkend als hbo opleiding. Ik vraag me dan ook af, of er verder ook doorgroei mogelijkheden zijn?

Ik ga binnenkort ook op de afdelingen nucleaire geneeskunde, radiodiagnostiek en radiotherapie meelopen. Op de OK kan ik niet meelopen, dus hoe dat is moet ik puur van verhalen hebben.

Heeft iemand ervaring met één van deze twee opleidingen of het werkveld? Ik hoor graag ervaringen! Advies is ook altijd welkom. En wat ik me ook nog afvroeg is hoeveel weekend-, nacht- en avonddiensten je per maand hebt (bij radiodiagnostiek en anesthesiemedewerker)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')