abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89219804
Is dit echt nodig ?? ik moet mijn radiatoren ontluchten en CV bijvullen maar als ik de stekker van mijn CV eruit trek gaat waarschijnlijk ook mijn waakvlam uit (?) en dat is nou iets wat ik niet wil want die waakvlam is niet meer aan te krijgen op dat oude ding van mij, vorige keer moest er ook al een monteur langskomen om het handmatig te doen..
pi_89219886
gewoon stekker laten zitten....zou niet weten waarom niet.
Alleen je pomp blijft misschien draaien maar dan kan die de lucht gelijk naar het hoogste punt brengen.....Makkelijk ontluchten
Sucses
Iedereen is uniek, behalve ik
  zaterdag 27 november 2010 @ 12:03:18 #3
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_89219902
Hier heb ik werkelijk nog nooit van gehoord... ik heb dan ook een cv ketel zonder waakvlam geloof ik ... Hier doen we in ieder geval nooit de stekker eruit.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_89219948
Mooi, ik vond het ook al raar maar bij elke beschrijving of uitleg word gezegd dat je je stekker eruit moet halen..
  zaterdag 27 november 2010 @ 12:07:21 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89220011
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:04 schreef TwztId het volgende:
Mooi, ik vond het ook al raar maar bij elke beschrijving of uitleg word gezegd dat je je stekker eruit moet halen..
Heb dat nog nooit gedaan.
Altijd draaiend ontlucht
pi_89220756
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 12:07 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Heb dat nog nooit gedaan.
Altijd draaiend ontlucht
Precies :Y
Ik heb er ook nooit van gehoord :N
Juin uit Eigen Tuin!
pi_89221105
Het is toch net de bedoeling dat je water circuleert tijdens het ontluchten, zodat lucht zich kan verzamelen op plaatsen waar je het kan aflaten.?
pi_89221803
Stekker eruit is in ieder geval iets wat juist bij oudere toestellen aangeraden werd.
Bij de huidige generatie toestellen kun je de pomp vaak d.m.v. een drukknop of parameter apart uitschakelen.

Het is natuurlijk geen verplichting om de stekker eruit te halen, zoals jezelf zegt geeft het meer problemen als je de stekker eruit haalt dan wanneer je hem laat zitten.

Sommigen verkondigen hier echter wel onzin.
De stekker eruit halen is bedoeld om ervoor te zorgen dat je zo rustig mogelijk bijvult zonder dat er stroming is, hierdoor wordt de lucht naar boven verdreven waardoor je beter kan ontluchten, stromend water kan de lucht opnemen of zelfs voorbij het ontluchtingspunt voeren waardoor het weken langer kan duren voordat alle lucht er uit is.

Een goede manier om niet alleen bij te vullen mast tevens de meeste lucht eruit te krijgen is:
Pomp uitschakelen ( aangezien dit bij jou niet mogelijk is, raad ik je aan om de ruimtethermostaat zo laag mogelijk te zetten en eventueel indien er een voorraad warm water is om deze uit te schakelen, de pomp stopt bij de meeste toestellen dan vanzelf naeen minuut of tien)

Vulslang vullen met water en aansluiten op het vulpunt, hoe lager dit vulpunt in de installatie zit hoe beter.

Vulkraan open en de installatie rustig bijvullen, de watertoevoer dus niet gelijk vol open.

Als de installatie op druk is, vulkraan dicht en de installatie ontluchten, hierna indien nodig nogmaals bijvullen en ontluchten indien de eerste keer nog niet overal water uit de ontluchtingunten kwam.

Vervolgens kan de vulslang verwijderd worden.

De installatiedruk moet tussen de 1,5 en 2 bar zitten, aangeraden wordt om iets hoger bij te vullen zodat je niet nogmaals de vulslang hoeft aan te sluiten.

Pomp in schakelen en de gehele installatie goed opstoken ( alle radiatoren open en de warmtegraad maximaal)
Installatie een kwartiertje laten stoken minimaal en vervolgens de installatie uit schakelen ( pomp moet weer stil staan)
Een kwartiertje wachten en nogmaals ontluchten.

Warm water kan minder lucht bevatten dan koud water.
pi_89222433
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 13:05 schreef klipper het volgende:
Stekker eruit is in ieder geval iets wat juist bij oudere toestellen aangeraden werd.
Bij de huidige generatie toestellen kun je de pomp vaak d.m.v. een drukknop of parameter apart uitschakelen.

Het is natuurlijk geen verplichting om de stekker eruit te halen, zoals jezelf zegt geeft het meer problemen als je de stekker eruit haalt dan wanneer je hem laat zitten.

Sommigen verkondigen hier echter wel onzin.
De stekker eruit halen is bedoeld om ervoor te zorgen dat je zo rustig mogelijk bijvult zonder dat er stroming is, hierdoor wordt de lucht naar boven verdreven waardoor je beter kan ontluchten, stromend water kan de lucht opnemen of zelfs voorbij het ontluchtingspunt voeren waardoor het weken langer kan duren voordat alle lucht er uit is.

Een goede manier om niet alleen bij te vullen mast tevens de meeste lucht eruit te krijgen is:
Pomp uitschakelen ( aangezien dit bij jou niet mogelijk is, raad ik je aan om de ruimtethermostaat zo laag mogelijk te zetten en eventueel indien er een voorraad warm water is om deze uit te schakelen, de pomp stopt bij de meeste toestellen dan vanzelf naeen minuut of tien)

Vulslang vullen met water en aansluiten op het vulpunt, hoe lager dit vulpunt in de installatie zit hoe beter.

Vulkraan open en de installatie rustig bijvullen, de watertoevoer dus niet gelijk vol open.

Als de installatie op druk is, vulkraan dicht en de installatie ontluchten, hierna indien nodig nogmaals bijvullen en ontluchten indien de eerste keer nog niet overal water uit de ontluchtingunten kwam.

Vervolgens kan de vulslang verwijderd worden.

De installatiedruk moet tussen de 1,5 en 2 bar zitten, aangeraden wordt om iets hoger bij te vullen zodat je niet nogmaals de vulslang hoeft aan te sluiten.

Pomp in schakelen en de gehele installatie goed opstoken ( alle radiatoren open en de warmtegraad maximaal)
Installatie een kwartiertje laten stoken minimaal en vervolgens de installatie uit schakelen ( pomp moet weer stil staan)
Een kwartiertje wachten en nogmaals ontluchten.

Warm water kan minder lucht bevatten dan koud water.
Bedankt!

Ik heb het inmiddels allemaal uitgevoerd, Druk meter bij het expansievat staat weer net onder de 2 bar.. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')