abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89176776
Op 7 december 2010, halen we ons geld uit de banken!
BANKRUN 2010

Sinds een kleine week publiceert de international pers onze oproep on Facebook die iedereen uitnodigt die ons wil volgen door zijn geld van zijn bankrekening te halen, en dit op 7 december 2010.

Sinds de publicatie van onze oproep mobiliseren burgers zich om deze tekst te vertalen in hun eigen taal, het evenement te promoten in eigen regio, het initiatief bekendheid te geven met alle mogelijke middelen en iedereen uit te nodigen hetzelfde te doen. Onze oproep geniet meer bijval dan we ooit durfden hopen. We zijn hier zeer blij mee, en mede dankzij de investering van iedereen die, net als ons, wil genieten van een gezond bankwezen dat rechtvaardig, betaalbaar en verantwoordelijk is, hopen we met het verstrijken van de tijd genoeg mensen overal ter wereld te overtuigen, zodat we gehoord worden door onze respectievelijke overheden.

We willen hierbij graag verduidelijken dat we niet spreken namens een politieke partij, noch namens een organisatie of religie. Onze actie is een burgerlijke actie die zich distantieert van alle hatelijke of complotterende beweringen die namens onze beweging door anderen gemaakt zouden kunnen worden in discussies allerhande die buiten onze controle vallen. We spreken enkel uit eigen naam. We zoeken niemand in het bijzonder kwaad te doen. Het is tegen het corrupte, criminele en dodelijke systeem dat we besloten hebben ons te verzetten, voor zover onze middelen, onze vastberadenheid en respect voor de wet dit toelaten.

Waarom hebben we deze actie gelanceerd?

Eerst en vooral willen we de publieke opinie sensibiliseren wat betreft de werking van ons monetaire systeem.

De overgrote meerderheid van houders van bankrekeningen, spaarrekeningen of pensioenplannen weten niet waar het geld vandaan komt, hoe het ‘gemaakt’ wordt en wat de banken doen met het geld dat hen wordt toevertrouwd. Ze kennen niks van schulden, noch van de realiteit die zich schuilhoudt achter termen als ‘financiële zeepbel’, ‘kasbon’, ‘hefboomfonds’ of ‘securisatie’ (effectisering). De media in het algemeen doen op hun beurt weinig moeite om op een objectieve, transparante en voor iedereen toegankelijke manier te informeren. Het enige wat het publiek echt weet is dat de meeste grote financiële misdaden als handel met voorkennis meestal onbestraft blijven en dat zij de eersten zijn die de gevolgen ervan dragen.

Niet alleen betreuren wij dat de vele vragen van gewone burgers over de economische situatie nog steeds zonder duidelijk antwoord blijven in jullie columns, maar wij betreuren ook uw gebrek aan ijver bij het aan de kaak stellen van de maatregelen die hebben toegelaten dat de wereldwijde economische situatie zover geraakt is, namelijk een situatie waarbij onze staatshoofden en regeringen op de knieën gaan voor ratingbureaus, bevend van angst bij de gedachte dat onze valuta verslechteren.

Onze politici kunnen niet de belangen behartigen van zowel de financiële markten als die van de burgers. Het wordt hoog tijd dat we hen eraan herinneren waarom ze verkozen werden.

Gezien stakingen en manifestaties noch amper ergens toe leiden, we niet gehoord worden ongeacht wat we ook doen en we nooit geconsulteerd worden, hebben we besloten het systeem in het meest vitale onderdeel te raken: HET BANKWEZEN

Zijn we ons bewust van de economische gevolgen die het succes van onze actie met zich meebrengt?

We zijn ons vooral bewust van de gevolgen die een gedereguleerd en oncontroleerbaar mondiaal financieel systeem heeft op onze banen, onze gezondheid, ons onderwijs, onze pensioenen, onze industrieën, ons milieu, onze toekomst, onze waardigheid, de waardigheid van de burgers van landen die onderworpen worden door schulden, schulden die ze nooit kunnen terugbetalen. Het is het lot dat de westerse mens te wachten staat als wij het heft niet in eigen handen nemen.

We zijn ons bewust van de rol die dit systeem speelt in de welvaart van de industriële landen wier belangen afhangen van gewapende conflicten, ziekte, voedseltekorten en armoede in de landen die zorgen voor arbeidkracht en natuurlijke hulpbronnen tegen belachelijk lage kosten. We realiseren ons dat dit systeem nooit baat zal hebben aan een wereld in vrede en welvaart en beseffen dat we door ons hard verdiende geld te blijven toevertrouwen aan dit zieke systeem medeplichtig zijn aan deze misdaden, oorlogen en de ellende die het genereert.
Wat willen we ?

Wij, de burgers van de 21e eeuw, erfgenamen van generaties die zich hebben opgeofferd opdat wij vrij en waardig zouden kunnen leven, eisen de creatie van een burgerlijke bank, in dienst van de burgers, een bank die ons geld zou vrijwaren van speculatieve koorts, vrij van alle financiële zeepbellen, ontworpen om op een dag te barsten, vrij van bewerkingen die van onze leningen activa maken en gebruik maken van onze schulden om andere activa te kopen.

We willen banken die enkel de rijkdommen lenen die ze hebben. Banken die kleine en middelgrote ondernemingen helpen om werkgelegenheid te creëren, krediet verlenen met een nulinterest. (*) Banken die ondersteuning bieden aan projecten ten voordele van de burgers in plaats van "de markt", banken waar we ons geld kunnen storten met een gerust geweten. Banken die we niet hoeven te wantrouwen. Banken, wier succes het einde van de dood, ziekte en slavernij betekenen. Op de ruïnes van het oude systeem willen we een banksysteem bouwen dat niet langer menselijke waardigheid zal opofferen ten voordele van de winst.

Wij, burgers, eindelijk gewekt door de armoede en de wanhoop die de meest kwetsbaren onder ons treft - gepensioneerden, uitkeringsgerechtigden of werkende armen - en die bedreigt wat we nog overhebben aan middenklasse, ondernemers en zelfstandigen die als koeien gemolken worden. Wij willen dat ze geannuleerd worden, die publieke schulden die gegenereerd worden door het zieke systeem dat we niet langer willen. We weigeren dat onze belastingen, onze inspanningen en onze middelen deze bodemloze put blijven voeden. We willen de macht herwinnen om geld te reguleren, en ons bevrijden van de richtlijnen die ons worden opgelegd door de Europese Unie, die werd opgericht tegen de instemming van de meerderheid van de mensen geraadpleegd via een referendum, om nog maar te zwijgen van diegenen wier thuisland geen georganiseerde volksraadpleging hield.

(*) Wat de islamitische banken met succes bereiken door woekerrente om religieuze redenen te voorkomen, kunnen wij voor maatschappelijke redenen doen.

Besluit

Wij vestigen uw aandacht op het feit dat zelfs als we erin slagen om werkgelegenheid terug te verhuizen, geavanceerde technologieën en machines de menselijke arbeid reeds vervangen hebben in een groeiend aantal gebieden. Ze kunnen meer produceren, vaak ook sneller en goedkoper en creëren daardoor angst bij degenen die zich afvragen hoe ze hun brood zullen moeten gaan verdienen. Dit is jammer, want sinds de uitvinding van het wiel, is de technologie bedoeld om de leefomstandigheden van de mens te verbeteren. Indien de vooruitgang was bedoeld om burgers te dienen in plaats van de markt, konden we een grote sprong voorwaarts maken in de ontwikkeling van nieuwe technologieën, de dag van vandaag verlamd door special interest groeperingen die de voornaamste begunstigden van dit systeem zijn.

We beschikken reeds over alle kennis die nodig is om de mensheid te vrijwaren van zijn behoeften in fossiele en nucleaire brandstoffen, om overal ter wereld drinkwater te voorzien tegen een lagere kostprijs, om groenten en fruit te produceren, van ijsvelden tot in de woestijn. Armoede bestaat op onze planeet enkel en alleen als gevolg van het gebrek aan politieke wil van de geïndustrialiseerde landen, aan de marktwerking onderworpen. Vervuiling en verspilling van middelen zijn de trieste gevolgen van dit verouderde systeem waar we dringend een einde aan moeten maken.

Wij, de erfgenamen van de chaos, we hebben een wereld te herbouwen. Een wereld waarin werk niet langer wordt aanzien als slavernij, en het ontbreken ervan als een tragedie, omdat we hebben kunnen nadenken over hoe de mens van morgen zal voorzien in het voorbestaan, onderwijs, welzijn en ouderdom.

We nodigen alle mensen uit die ons willen volgen op deze weg - met inbegrip van u, lieve journalisten - om hun angsten voor het onbekende te overwinnen en de eerste steen te leggen voor de bouw van het systeem dat het huidige zal vervangen, dat met of zonder ons, uiteindelijk zal instorten wanneer het alles van ons heeft afgenomen. Wij geven de voorkeur niet te wachten totdat die dag aankomt, of erger nog, als met het oog op het redden van de economie een nieuwe oorlog zou worden verklaard.

Wij danken de voetballer Eric Cantona voor zijn idee dat we letterlijk hebben genomen. De teerling is geworpen. De tijd zal uitwijzen of we gelijk hadden. (07/11/2010)

Géraldine Feuillien
41 jaar, scenarist
Belgïe

Yann Sarfati

24 jaar, komiek, regisseur
Frankrijk

http://bankrun2010.com/

pi_89177135
Nah, ben benieuwd. Al veel over gelezen.
Gaan jullie meedoen?
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_89178336
Ik doe 100% zeker mee, de val van fascistisch Babylon begint bij de totale verwoesting van het corrupte en intens verkankerde globale banksysteem.
pi_89179597
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:43 schreef MeraViglioSa het volgende:
Nah, ben benieuwd. Al veel over gelezen.
Gaan jullie meedoen?
Nee, ik vind het een destructief idee waar je alleen de burger mee naait.
pi_89179930
Is er ergens een korte versie? of is het plan gewoon: 7dec alles opnemen?

Dan doe ik mee *O*
Typefouten, ik maak ze met trots.
pi_89181343
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:37 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Nee, ik vind het een destructief idee waar je alleen de burger mee naait.
Je hebt geen idee van hoe het systeem in elkaar zit. Dat blijkt wel weer uit je reactie. de banken naaien JOU!
pi_89181538
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:45 schreef Teal het volgende:
Is er ergens een korte versie? of is het plan gewoon: 7dec alles opnemen?

Dan doe ik mee *O*
Het plan is al je geld op te nemen :Y
Als iedereen dit doet zal duidelijk worden dat zoveel geld helemaal niet bestaat.
= keihard bewijs dat de banken macht hebben dmv geld dat er niet is.
Resultaat: anarchie. :D
pi_89181641
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:14 schreef WHFreedom het volgende:
Je hebt geen idee van hoe het systeem in elkaar zit. Dat blijkt wel weer uit je reactie. de banken naaien JOU!
Ja, dat doen ze. En als wij ons geld uit de banken halen, dan komen de banken in de problemen, en de kosten daarvan komen ook weer gewoon bij ons terecht. Dus het is een kansloos plan.

Overigens wel leuk dat je jezelf zo te kijk zet met je 'als je het niet met mij eens bent, snap je blijkbaar niet hoe de wereld in elkaar zit' reactie.
pi_89181754
al die hippies die hun uitkering van 600 euro pinnen, naaah daar merken we niet veel van gelukkig
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:25:04 #10
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_89181816
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:11 schreef HyperViper het volgende:
Ik doe 100% zeker mee, de val van fascistisch Babylon begint bij de totale verwoesting van het corrupte en intens verkankerde globale banksysteem.
Die 400 euro zal het em doen ja! :')

Sowieso mensen die hieraan meedoen :') Schiet je totaal niks mee op.
I never workout
pi_89181831
:{w

Kan ik net zo goed straks m'n geld opnemen en alles op straat gooien
pi_89181867
Zoveel geld is er helemaal niet. Het enige dat er zal gebeuren is totale anarchie en zeer veel doden.
stupidity has become as common as common sense was before
  † In Memoriam † vrijdag 26 november 2010 @ 15:26:00 #13
230491 Zith
pls tip
pi_89181870
Al die studentjes en anarchisten die hun 200 van de bank halen zal veel stof doen opwaaien ja :')

Verder een uitstekende kans voor boefjes natuurlijk, zoveel mensen die met honderden euro's naar buiten lopen. :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89181878
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:21 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ja, dat doen ze. En als wij ons geld uit de banken halen, dan komen de banken in de problemen, en de kosten daarvan komen ook weer gewoon bij ons terecht. Dus het is een kansloos plan.

Overigens wel leuk dat je jezelf zo te kijk zet met je 'als je het niet met mij eens bent, snap je blijkbaar niet hoe de wereld in elkaar zit' reactie.
De banken hebben het grootste Ponzi-Schema uit de geschiedenis opgezet.

"A Ponzi scheme is a fraudulent investment operation that pays returns to separate investors from their own money or money paid by subsequent investors, rather than from any actual profit earned. The Ponzi scheme usually entices new investors by offering returns other investments cannot guarantee, in the form of short-term returns that are either abnormally high or unusually consistent. The perpetuation of the returns that a Ponzi scheme advertises and pays requires an ever-increasing flow of money from investors to keep the scheme going."

Hier nog mijn verwachting over de beurs:
http://i56.tinypic.com/6p5gyx.jpg
http://i55.tinypic.com/5bweow.jpg

Wil je weten hoe het systeem in elkaar steekt zie deze docu's:
http://video.google.nl/videoplay?docid=915643024925961431#
pi_89181927
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
Het plan is al je geld op te nemen :Y
Als iedereen dit doet zal duidelijk worden dat zoveel geld helemaal niet bestaat.
= keihard bewijs dat de banken macht hebben dmv geld dat er niet is.
Resultaat: anarchie. :D
Iedereen weet dat zoveel geld niet fysiek bestaat. Dat is overigens heel iets anders dan dat het niet bestaat, het is er alleen niet allemaal in briefjes of goudstaven. Dat is geen nieuws.

Je krijgt nooit genoeg mensen mee om de banken echt in de problemen te brengen op deze manier. En als je dat wel lukt breng je er alleen maar mensen mee in de problemen. Een bank bijvoorbeeld heeft mij de hypotheek verstrekt waarmee dit huis gekocht is van de vorige eigenaar. Dat geld bestaat niet echt, de bank heeft dat niet echt, maar die weet dat mijn huis als het misgaat verkocht kan worden voor een geschat bedrag. Dan kun je wel zeggen dat de bank fout is om mijn huis als waarborg te stellen maar zonder dat raakt bijna iedereen zn huis kwijt. Wat is daar het nut van?

Een bank is maar een bedrijf, een naam om een groep mensen in gebouwen aan te duiden die bepaalde dingen doen. Als je die aanpakt heb je de rijke top daar niet mee, die vinden wel weer een nieuw corner office in een ander bedrijf. Je zorgt dat de werknemers ontslagen worden: daar heb je dus gewone mensen mee. Ons geld wordt minder waard: daar heb je weer voornamelijk de gewone mensen mee. Wat heeft het in godsnaam voor zin?
pi_89182001
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:26 schreef WHFreedom het volgende:
De banken hebben het grootste Ponzi-Schema uit de geschiedenis opgezet.
Nee dat hebben ze niet. Er wordt niet zomaar geld bij gemaakt.
pi_89182004
Mensen die hier aan mee doen :') :')
pi_89182071
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:28 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Waar komt jou geld vandaan dan?????
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:31:26 #19
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_89182110
Tuurlijk is dat geld er niet. Waarom zou dat er moeten zijn dan?

Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_89182183
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:30 schreef WHFreedom het volgende:
Het is een gesloten cyclus. Er wordt niet steeds nieuw geld in de banken gestoken. Het gaat er in en er weer uit.

Mijn werkgever geeft mij geld, dat zet ik op de bank, dan haal ik het weer van de bank om dingen mee te betalen, waardoor het weer bij bedrijven terecht komt, die daar hun werknemers van betalen, waaronder ik dus.
pi_89182282
zelfde klets als vorige jaar met dat om 10 uur iedereen het licht uit doen en dan klapt de kerncentrale.
Geen dank voor mijn genade.
  vrijdag 26 november 2010 @ 15:35:31 #22
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_89182285
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:30 schreef WHFreedom het volgende:

[..]

Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_89182371
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:35 schreef Rpol het volgende:
zelfde klets als vorige jaar met dat om 10 uur iedereen het licht uit doen en dan klapt de kerncentrale.
Oh ja geniaal was dat. In onze straat deed alleen een buurman het licht uit. Dezelfde man die ook kwam waarschuwen toen googlemaps in de straat was want dat was toch wel bewijs dat de overheid blablablabla.
pi_89182460
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:28 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Nou, wel dus. :D
pi_89182478
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 15:33 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Het is een gesloten cyclus. Er wordt niet steeds nieuw geld in de banken gestoken. Het gaat er in en er weer uit.

Mijn werkgever geeft mij geld, dat zet ik op de bank, dan haal ik het weer van de bank om dingen mee te betalen, waardoor het weer bij bedrijven terecht komt, die daar hun werknemers van betalen, waaronder ik dus.
Niet te geloven dit, waar heb je dit geleerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')