abonnement Unibet Coolblue
pi_89176508


Om nou elk topic opnieuw te beginnen met ALLE clips, interviews en previews gaat ook nergens over. In dit topic komen vooral de nieuwe dingen te staan. Nieuws van de jeugd en aanverwante projecten. Iedereen kent het huidige repertoire al wel. Speciaal voor de mensen die nu pas komen kijken, korte samenvatting:

Pre-2004 maakten Pepijn (rapper), Bas (producer) en een handjevol anderen muziek onder de naam De Spaarndammerbuurtkliek. Zonder label of commercieel doel gewoon eens in de maand een track opnemen en bier drinken in de schuur. In 2004 namen Bas en Pepijn samen een track op, als een nieuw idee voor een house-achtige beat . Pepijn (Toen nog P Dronq) en Freddie (Vieze Fur, rapper) rappen wat onzin op de beat en daar was Watskeburt.

Het was de eerste keer dat Fur een mic onder zijn neus kreeg en Ollie (Willie Warchild, rapper) staat niet op deze track. Die hebben ze er later pas bijgehaald omdat Fur en Willie samen het duo Baksteen vormen. Al hebben ze nooit opgenomen of opgetreden. (Baksteen heeft na het eerste album van de jeugd trouwens wel enkele mixtapes gehost, o.a. van Turk en de Opposites). Terwijl Fur en Pepijn Watskeburt opnamen zou Willie kip hebben gegeten. Plausibel.

Watskeburt ontplofte op korte tijd op het internet en in 2005 heb je de clip gezien. Bas en Kostijn (de manager van de jeugd, DJ en labelbaas) richtten het label Magnetron Music op en sinds het succes van Watskeburt besluiten ze om op zeer korte tijd (minder dan een half jaar) een album op te nemen. Willie Wartaal mocht nu tussen het kip eten door ook mee rappen. Dit album is Parels Voor De Zwijnen geworden. Uitgekomen in September 2005. Parels werd gevolgd door de DVD 'Tarrels voor de zwijnen' waarop je naast een enorm moeilijk te navigeren DVD-menu ook alle clips van hun TV-show 'Hard Gaan' kan bekijken.

In 2008 kwam het vervolg op Parels, namelijk De Machine. De grootste verschillen waren de sound van de beats, de structuur van de nummers en de flow van vooral Pepijn -die sinds dit album rapt als Faberyayo- en Fur. De nummers klinken toegankelijker, richting pop en refreintjes zijn meer gezongen. Ook wat auto-tune, maar niet op een storende manier.

Het vooral stoer doen in de teksten maakt plaats voor arrogantie en schuddende kutten. Genieten. Pepijn schakelt zijn flow in een nieuwe versnelling en Fur zingt wat meer. Willie Wartaal blijkt een talentje op de auto tune. De Machine was een prima vervolg en heeft enkele awards binnengetrokken. De rappers hebben in 2009 ook hun show een beetje aangepast zodat ze, indien Bas mee gaat, wat gevarieerder kunnen spelen met de beats. Pinkpop 2009 is hier een perfect voorbeeld van. Ze werden meermaals benoemd tot beste optreden van een festival.




Er valt een hele boel te vertellen over De Jeugd, maar het lijkt me zoals eerder gezegd toch beter om dit topic te richten op actuele en nieuwe dingen. Iedereen kan wel aan Parels of De Machine raken. Iedereen in dit topic koopt de albums 4 keer bij release.

Naast De Jeugd doen de leden ook nog aan andere projecten. Misschien fijn om deze even te vermelden:

Bas Bron (producer) is het brein achter de muziek. Je herkent de DJVT sound misschien een beetje in zijn andere projecten zoals:

Comtron (samen met Rimer Veeman van Le Le)
Seymour Bits
Bastian (7-mans band onder de begeleiding van Bas)
Gifted
Fatima Yamaha

Pepijn/Faberge/Yayo hoor je ook in:

Le Le (beats door Rimer Veeman en Piet 'Parra' Janssen)
B.R.U.C.E (beat door Tom Trago)
• Als solo rapper op mixtapes, vooral van Patta, onder naam Faberyayo. (Eigen mixtape: Het Grote Gedoe)

Willie Wartaal doet ook:

AKA The Junkies
• DJ act onder zelfde naam.
• Beats proberen maken. Vooralsnog een mysterie.

Vieze Fur heeft niet echt muziekprojecten naast de jeugd, maar is samen met Willie wel Baksteen (de rare stemmetjes die mixtapes hosten, vergelijkbaar met de intro van De Stofzuiger)

Andere verwante muziek is het nieuwe project Veeman Janssen (Eerste EP -5beers for the woodmill: Instrumentale disco-house door de producers van Le Le. Rimer Veeman heeft ook een deel van de sound van parels mee bepaald. Synths en drums, vooral).

Rimer London (aka Rimeroni Vumani) is de moeite waard. Je herkent hier aardig zijn deel van de Parels sound in terug.

Eigenlijk kan je ook gewoon magnetronmusic.com checken, staat praktisch alles op met een boel voorbeelden in de music player.

Nieuw album:

Het nieuwe album van De Jeugd komt uit op 26 november 2010.

Hier wat previewachtige dingetjes:


En de eerste single: Sterrenstof:

Vorige topics:
Watskeburt?!
Watskeburt?! 2 : Het Jeugd Van Tegenwoordig topic (Je bent een sjembek zonder klauw!)
De Jeugd van Tegenwoordig #3 - Je kijkt oh zo zuur naar me haute couture!
De Jeugd van Tegenwoordig #4 - Datvindjeleukhe
De Jeugd van Tegenwoordig #5 - Je ziet me nooit met Gucci.
De Jeugd van Tegenwoordig #6: Gooi bier over neppe gasten
De Jeugd van Tegenwoordig #7 - 12 december in Oosterpoort
De Jeugd van Tegenwoordig #8
De Jeugd Van Tegenwoordig #9
De Jeugd Van Tegenwoordig #10 Nieuw album op 23 november

Lyrics doen we hier ook :')

Topic sluiten = nieuwe openen. OP staat hier :*

pi_89176537
Kut TT :') Maargoed, wel appropriate met de release vandaag :D
pi_89176588
Tja ik ben het ook niet helemaal met die review eens. Vind die korte nummers wel hard bijvoorbeeld maar zoiets blijft toch altijd persoonlijk.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_89176650
Hopen dat hij straks in de bus ligt.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:30:21 #5
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_89176659
Ondanks de TNT-staking toch mooi de cd in de brievenbus. Gaaf hoesje ook.
pi_89176907
Doppelt
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:37:53 #7
191712 Kingside
Draak van een wedstrijd
pi_89176922
Weet iemand wat er gezegd wordt in het refrein van Zilt?
pi_89177232
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:37 schreef Kingside het volgende:
Weet iemand wat er gezegd wordt in het refrein van Zilt?
-
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:47:20 #9
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_89177283
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:37 schreef Kingside het volgende:
Weet iemand wat er gezegd wordt in het refrein van Zilt?

Die heeft het wel aardig goed. Zitten nog wel wat fouten in en weet niet of het refrein echt zo is. :P
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:57:09 #10
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_89177714
Vroeger was ik liiiiiiiiiiiiiiiijjjjjjjjjjp
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:20:14 #11
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_89178742
Hahaha, die skits van de cd die bij de nieuwe Revu zit zijn geniaal. Lig hier in een deuk :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89178878
Waar kreeg je dat gratis t-shirt als je de cd kocht?

-edit Laat maar, zie het al bij de frs, zometeen dus voor het eerst in 5 jaar weer een echte cd kopen in de winkel. :D
pi_89178924
Internetbankieren is mijn beste vriend!
pi_89179011
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:23 schreef Stofje het volgende:
Internetbankieren is mijn beste vriend!
Verkeerd topic ?
pi_89179035
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:28 schreef neilpad het volgende:
Tja ik ben het ook niet helemaal met die review eens. Vind die korte nummers wel hard bijvoorbeeld maar zoiets blijft toch altijd persoonlijk.
Het is inderdaad erg persoonlijk. Die korte nummers zijn voor 1 of 2 keer leuk, maar meestal skip ik ze gewoon en luister naar de 'echte' nummers.
pi_89179061
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:23 schreef Stofje het volgende:
Internetbankieren is mijn beste vriend!
Ooooh, internetbankieren.
celebrate your money
pi_89179162
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:25 schreef Leonos het volgende:

[..]

Verkeerd topic ?
Gast... :').
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:31:39 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_89179291
Sneller.
Ik ga naar huis.
pi_89179332
Ik verwachtte gisteren mijn origineel ook, ben volgens mij wel 10 keer naar de postbus gelopen om te checken of ik 'm al had. Kom ik er 's avonds achter dat TNT staakt... Verdammt.
pi_89179355
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 13:47 schreef Slickk het volgende:

[..]


Die heeft het wel aardig goed. Zitten nog wel wat fouten in en weet niet of het refrein echt zo is. :P
"misschien ben ik niet articulate..."
pi_89179488
quote:
5s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:22 schreef JackHerrer het volgende:
Waar kreeg je dat gratis t-shirt als je de cd kocht?

-edit Laat maar, zie het al bij de frs, zometeen dus voor het eerst in 5 jaar weer een echte cd kopen in de winkel. :D
Kan je dat shirt ook los krijgen?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_89179697
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 14:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Kan je dat shirt ook los krijgen?
Op top-notch staat van wel, maar niet waar. Maar cd + t-shirt is maar 21 e, en ik denk dat het t-shirt los niet goedkoper dan 15 e zal zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door JackHerrer op 26-11-2010 14:49:07 ]
  vrijdag 26 november 2010 @ 14:51:00 #24
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_89180194
Als je de Lachende Derde in iTunes krijg je ook nog een bonustrack, genaamd 'Hot Hot Hot'. :)

"Mademoiselle met je natte mossél" :')
pi_89180682
Jeuj, zojuist heb ik hem binnengekregen.
celebrate your money
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')