abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89136969
Hallo,

Ik ga in mijn badkamer een muurtje metselen van 85cm lang en 215 cm hoog. Tussen het einde van dit muurtje en een bestaande muur van mijn badkamer komt een glazen douchewand.

Ik twijfel nog van welk materiaal ik dit muurtje ga maken.
Ik vroeg me bijvoorbeeld af of ytong blokken (10cm dik en verankerd in de vloer en de muur) stevig genoeg zijn om de douchedeur te dragen.

Zijn er misschien betere opties?

Bedankt alvast!

Ik weet niet of dit werkt, maar ik probeer het toch:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
               buitenmuur
===================================
              |       1,2m         |
       0,85m  |                    | binnenmuur
              | . . . . . . .... . |
                                   |
         muurtje                   |

.. . . . . . = douchewand (60 cm deur en 60 cm vaste wand)
pi_89137578
Hangt er natuurlijk vanaf wat voor een geweldige douchewand je hebt gekocht, ytong moet wel lukken lijkt mij, of gibo groen, maar die zijn maar 7cm dik. Bij vele huurwoningen (in het noorden in ieder geval) worden volledige binnenwerk opgebouwd uit gibo groen en rood/roze en daar hangt men werkelijk alles aan op :)

Onlangs zag ik in groningen een nieuwbouwproject en daar waren alle wanden met gipsplaat opgeleverd, dus ook de badkamer en ook daar hing een douchewand aan. Die douchewand is later gemonteerd toen de tegels er al opzaten

Heb belangrijkste bij zo'n muurtje is de bevestiging aan de kanten, altijd goed verankeren (dus ook bovenin.

Maar euh, waar is je binnenmuur van gemaakt dan? ook gewoon gipsblokken toch? of gipsplaten of wat???
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89137944
Ja, dat zijn 7cm gipsblokken. Maar daar loopt zo'n muur natuurlijk wel van onder tot boven en van de ene muur naar de andere muur.
Dit muurtje gaat niet tot het plafond en zit alleen vast aan de buitenmuur en de betonnen vloer. :)
pi_89138367
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 15:38 schreef Masegate het volgende:
Ja, dat zijn 7cm gipsblokken. Maar daar loopt zo'n muur natuurlijk wel van onder tot boven en van de ene muur naar de andere muur.
Dit muurtje gaat niet tot het plafond en zit alleen vast aan de buitenmuur en de betonnen vloer. :)
ow excuses, ik vond al dat je zo'n extreem verlaagd plafond had :) maar dan is 2 15 nog altijd een vreemde maat, als je douche nu 2,40 hoog is dan zit er maar 25cm.....

Maar los daarvan, wat voor douchedeur heb je dan en hoe wordt dat bevestigd? kun je niet t meeste gewicht aan de binnenmuur hangen? en je hebt ook douchedeuren die aan t plafond worden bevestigd
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_89139217
Vanaf de binnenmuur is er een douchewand die vast zit aan de muur en op de vloer (er komt een randje op de vloer (holonith) en daar komt die douchedeur in vastgemaakt.
Aan het muurtje wat ik ga zetten komt de douchedeur. Die deur die sluit dus tegen het vaste gedeelte aan. De douchedeur hangt dus volgens mij volledig aan het muurtje (ik zal vanavond voor de zekerheid even dubbelchecken.

Het muurtje laat ik niet tot het plafond lopen, omdat het me simpelweg minder mooi lijkt.
pi_89141202
stuur maar een plaatje, want ik snap dr niks van :) je hebt dus 2 douchedeuren? 1 aan de douchewand en 1 aan de nog te bouwen muur?

of komt de wand aan de binnenmuur en de deur aan t te plaatsen wandje? kun je dat dan niet gewoon omdraaien?.
pi_89145138
Wat je als laatste zegt klopt. ;-)
En de deur en het vaste gedeelte omdraaien is misschien een optie. Dat hangt van de deur/wand af.

Maar even voor het algemene idee. Zo'n ytong muur, kan die een doucheddeur van laten we eens gokken, 35 kg dragen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')